Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2828
Hey!

For å ta det helt fra starten:

For ca 3-4 måneder siden ble jeg og noen venner tatt for å røyke cannabis av foreldrene våres. Jeg røyket bare i helger, og på spesielle anledninger bare så det er sagt. Siden dette skjedde har jeg ikke røyket noe cannabis, og bestemte meg for å ta en pause til jeg blir 18 år (sommerferien). Nå har det gått så lang tid at røykingen vår ikke er noe samtaleemne lenger, og jeg har jo siden jeg sluttet å røyke hatt lyst til å starte opp igjen.

Jeg så på røykingen som en del av helgekosen, og det var derfor noe jeg gledet meg til i hverdagen. Nå som jeg ikke røyker lengre så blir de fleste helger ganske kjedelige grunnet at det blir lite festing osv, som fører til at det ikke skjer så veldig mye i helgene. Det er ikke det at jeg må røyke for å ha det morro i helgene, men jeg så på det som en sosial ting som alltid brakte med seg morsomheter og som kunne være minst like morsomt som å dra på fest. Istedenfor å sitte hjemme på lørdagskvelden og se en film, mens vi desperate leter etter en eller annen dårlig fest, fyrte vi opp og storkoste oss. Nå i de siste helgene har det blitt til at jeg og noen venner enten har sittet hjemme og sett på film eller bare drukket oss halvfulle og stukket på kino/babb. Snakk om desperate forsøk på å få det litt morro...

Nå gleder jeg meg ikke så veldig mye til helg lenger, for det er jo egentlig ikke noe spesielt lengre. Har fått for meg at livet er skole, helg, skole, helg, skole, helg, skole, helg, skole, helg, ferie.. og på'n igjen. Jeg har rett og slett blitt sliten av å ikke ha noe morsomt å se fram til. For øyeblikket er det Avicii 18. februar jeg ser frem til, og USA tur til sommerferien. Jeg som jobber relativt mye med skole, og satser på gode karakterer må nesten ha noe å se fram til for å få motivasjon for å jobbe.

I det siste så har avtalen med meg selv om å ikke røyke blitt snevret inn gang på gang. Først til jeg blir 18, så til sommerferien starter, så til 19.mai (venn's bursdag), så 17.mai, og nå kanskje 20 april (four-twenty). Grunnet at jeg ikke skulle røyke så har jeg vært så dum å prøvd meg på legemidler isteden, og har ruset meg på paralgin forte/pinex forte, tramadol, somadril og imovane, igjen for å få noe morsomt ut av helgen, men dog i veldig små mengder. Ikke noen storforbruker akkurat, men bare prøvd et par-tre ganger.

Da kommer selve spørsmålet som dere freaks må hjelpe meg med: Hva burde jeg gjøre?

Og et spørsmål til spørsmålet: Siden cannabis vil redusere de kognitive egenskapene, som innlæring osv, vil helgekosen jeg er ute etter øke motivasjonen til å jobbe mer med skole, og dermed "nulle" ut læringstapet, eller vil det fortsatt virke negativt, eller kanskje positivt?

Kanskje jeg virker som verdens kravstore til helgene, men det er slik ungdom er nå, og vi trenger rett og slett noe fett å gjøre på i helgene. Vi er lei av å tørke hjemme.

Alle svar mottas med takk, og jeg håper at det er noen som klarer å forstå seg på min situasjon.

- Marr
Se frem til den dagen du begynner i full jobb.
Da er det nettopp det å ikke skulle gjøre noe i helgene man ser frem til.

Forøvrig så er det med røykinga en sak du nesten må bestemme deg for selv. Ser hvor du kommer fra, men om du klarer å begrense deg til f.eks et par helger i måneden og bli motivert for skolearbeid, så er jo det en god plan. Det innebærer jo selvfølgelig at man ikke ruser seg på alskens legemidler, og forholder seg til cannabis i helgene og hardt arbeid i ukedagene.

Forøvrig er det eneste jeg ser frem til selv sommerferie. Men den er jo rett rundt hjørnet nå!
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Enda en kjedelig helg forbi.. Ingen flere synspunkter eller meninger?
For meg vil ikke helgerøyken være noe problem, for en kompis av meg er det et problem, da hans hode er tregt i en måned etter inntak. Det er individuelt, den eneste som egentlig vet hvilken innvirkning cannabis har på deg er du selv.
Har det veldig likt som deg.
Klarer hvedagen helt fint uten cannabis, men i helgen så er det obligatorisk! Virkelig en drivkraft til å gjøre det bra på skolen osv for min del!
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Er det egentlig noen grunner til å ikke røyke?

Økonomisk sett så koster det ikke all verden
Hvis de svekkede kognitive egenskapene blir "nullet" ut i form av motivasjon er jo det heller ikke noe negativt.
Psykoser osv har jeg jo ikke fått av å røyke så sjeldent som jeg har gjort.
En jay eventuelt en kake i helgen skader ikke kroppen nevneverdig mye.

Er det at jeg skal til USA til sommerferien en grunn til å ikke røyke?
Det at jeg kan bli tatt imellomtiden er utelukket, men hva med å ha THC i blodet, eller små partikler på klærne?
En kompis av meg røyker ofte og hadde på seg den samme jakka han altid røyker i når han dro over, kanskje flaks, men det skjedde ihvertfall ingenting. Han hadde røyka dagen før også.

Det er jo ikke ulovlig å lukte cannabis, men hva med å ha bittebittesmå partikler i en lomme på flyplassen?
Sist endret av Marr; 29. januar 2012 kl. 19:18.
Synes det virker som om du har et veldig sunt forhold til cannabis, så om du tar deg e trekk annenhver helg eller så spiller ingen rolle synes jeg.
Du må nok selv finne ut om det påvirker skolegangen din, siden det - som EpicSnusBox nevnte over her - er veldig individuelt for hvor lenge man føler seg sløv i ettertid. Når du røyker så pass lite som du gjør også, så har det vel ikke en merkbar permanent effekt på læringsevnen din heller.

Og tviler sterkt på om de sjekker lommene dine for bittesmå cannabispartikkler, men du kan vel alltids vaske jakka før du drar også, så slipper du å noie i alle fall

Nesten litt feil å anbefale deg å røyke, da det faktisk er ulovlig. Men bare pass på at du ikke blir tatt av noen som kan finne på å anmelde dere du, så går det nok greit
Sist endret av Masken; 29. januar 2012 kl. 19:27.
Hvis du bor for deg selv kan det fungere å ete mat som er litt ræv og ganske kjedelig i ukedagene, og se fram til å fråtse i alle favorittrettene dine i helga. Har alltid hatt noe å glede meg til, helt siden jeg flytta hjemmefra.

Du kan også prøve å alltid gjøre noe nytt hver helg, og glede deg til å gjøre noe nytt. Det pleier jeg å gjøre. Dra til et sted jeg aldri har vært før, spille et dataspill jeg aldri har prøvd, lage mat jeg aldri har smakt, drikke kaffe på en kafé jeg aldri har vært på og se om jeg kommer i snakk med noen jeg ikke har snakket med før.

Sist endret av Markus; 29. januar 2012 kl. 19:37. Grunn: :party:
Du har så sykt mange muligheter, du ser de bare ikke! Skaff deg en hobby, finn ut hva du liker.
Ikke bare les denne "posten", men tenk over den også!
Du burde finne noe annet morsomt å gjøre mens du gleder deg til du blir 18
Dere trenger heller ikke rus hver helg. (fest eller røyke)

Dere kan:

- Lag noe. Båt, custom pc, RC, hytte i skauen, mekke bil, bygge anlegg, fikse traktor etcetc.

- Dra en plass. Hyttetur, skogstur eller min favoritt: Ta med mat og en mynt. Når dere kommer til et kryss så lar dere mynten bestemme. Høyre = kron og venstre = mynt. Gå hvor mynten sier, uansett.

- Spille noe. Arranger minilan med kompiser ,spill playstation, brettspill eller sette opp bilbane, for eksempel.

- Reise vekk. Dette funker ikke hver helg da dette koster litt penger, men helgetur til england for eksempel er ikke veldig dyrt.

- Sport. Spill fotball, volleyball eller en eller annen random sport som dere liker.

- Så har man det de fleste gjør: Lok hos hverandre. Se en film, hør på noe musikk og stek en pizza.
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Dere trenger heller ikke rus hver helg. (fest eller røyke)

Dere kan:

- Lag noe. Båt, custom pc, RC, hytte i skauen, mekke bil, bygge anlegg, fikse traktor etcetc.

- Dra en plass. Hyttetur, skogstur eller min favoritt: Ta med mat og en mynt. Når dere kommer til et kryss så lar dere mynten bestemme. Høyre = kron og venstre = mynt. Gå hvor mynten sier, uansett.

- Spille noe. Arranger minilan med kompiser ,spill playstation, brettspill eller sette opp bilbane, for eksempel.

- Reise vekk. Dette funker ikke hver helg da dette koster litt penger, men helgetur til england for eksempel er ikke veldig dyrt.

- Sport. Spill fotball, volleyball eller en eller annen random sport som dere liker.

- Så har man det de fleste gjør: Lok hos hverandre. Se en film, hør på noe musikk og stek en pizza.
Vis hele sitatet...
Supre tips dette her, men flesteparten av disse blir jo ekstremt mye morsommere når en er ballefjern.
Jeg føler det å røyke gir meg personlig helt andre impulser. Når jeg er fjern kan jeg se samfunnet fra en annen vinkel og det gjør det å ha helg mens en røyker vidunderlig. Så kan jeg bruke resten av uka rusfri for å tenke på helgen som var.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Marr Vis innlegg
Supre tips dette her, men flesteparten av disse blir jo ekstremt mye morsommere når en er ballefjern.
Vis hele sitatet...
Det å utelukkende tenke hvor mye morsommere en ting hadde vært hvis man hadde vært fjern, er en farlig tanke.
Den dagen du mister gleden over å gjøre noe kult, fordi det potensielt hadde vært enda kulere fjern, går du nok glipp av mye framover.
haha, fordi du ikke røyket hasj så kjeda du deg så mye at du gikk over til å eksperimentere med legemidler?

Samle kompisgjengen du røyka med, sett på matchen og drikk ett par pils?

Begynn med tagging. Tegning. Sport. Biljard. Prøv å bli sexavhengig. Se hvor mange av jentene i klassen du klarer å pule.
Hva vil du fram til?
Gjør det du liker å holde på med. Du har da sikkert noen interesser?

Du hadde sikkert det morsomt før du begynte å røyke cannabis? Det handler om innstilling og forventninger. Prøv å gjør de forskjellige situasjonene morsomme og de andre vil sikkert ta etter. Hvis ikke: spør om de føler det samme?

Har du hatt et stort forbruk (daglig høy bruk) av cannabis er det normalt å føle seg nedstemt i lang tid etter evt. slutt (i enkelte tilfeller flere år), men for meg virker det som du ikke har misbrukt cannabis på noen måte.

Å røyke cannabis engang i blant har veldig sjeldent negative konsekvenser (evt. sosiale), men jeg vil på ingen måte oppfordre til at du tar opp igjen røykingen.

- Screwdrivers svar var veldig godt! Har gått i fella selv, til de grader..
Sist endret av sonmarak; 30. januar 2012 kl. 03:51.
Driv med footbag, det er veldig givende når du kan triksene og det er også god trim. Du kan ha med overalt og når du venter på bussen eller noe i den duren kan du ta fram footbagen din og trikse litt. Jeg er semi pro på triksing nå, men nå finner jeg ikke footbagen min igjen og vurderer om jeg skal kjøpe på nettet. Man får ikke kjøpt på en butikk i Norge.

Eller kan du gjøre tingene som nevnt her på tråden.

Masse info om footbag og turneringer
ser du snakker om legemidler noe som aldri er en god erstatning til noe. legemidler er stats dop.
ser du nevner somadril uten å være noe fagman så lurer jeg fryktelig på hvor du har fått disse fra siden dem ble tatt av markedet for en del år sia men om du er keen på finne på noe i hælgene stikk ut med noen kompiser ta dere en kjøretur til svergie danmark gå på fisketur ta en helgetur til oslo trenger man å ruse seg for å ha det fett? om så burde du revurdere sitvasjonen din kraftig om du trenker et kick i hverdagen skaff deg en hoppy beggyn med falskjerm hopping fri dykking fjellklatring kunne holdt på i det uendelige men ikke vet jeg hva som passer deg men om det eneste helga går ut på er å ruse seg så skjønner jeg egentlig ikke helt hva du spør etter
Sitat av Marr Vis innlegg
Supre tips dette her, men flesteparten av disse blir jo ekstremt mye morsommere når en er ballefjern.
Vis hele sitatet...
ta heller med ei kasse øl da, blir ganske festlig på øl au ska du se

Sitat av Tokis Vis innlegg
Driv med footbag, det er veldig givende når du kan triksene og det er også god trim. Du kan ha med overalt og når du venter på bussen eller noe i den duren kan du ta fram footbagen din og trikse litt. Jeg er semi pro på triksing nå, men nå finner jeg ikke footbagen min igjen og vurderer om jeg skal kjøpe på nettet. Man får ikke kjøpt på en butikk i Norge.

Eller kan du gjøre tingene som nevnt her på tråden.

Masse info om footbag og turneringer
Vis hele sitatet...
Hackysack som det kalles, utrolig morro og spess gøy om man får med noen kompiser på detta her ikke dyrt om man drar det ut på ebay


http://www.ebay.com/sch/?_kw=hacky%2...&_stpos=&gbr=1
Jeg bruker ofte og ta med twintippene og dra til fjells, for så og gli nedover fjellet! Men er vell kanskje kjekkest etter en liten rev det også.. Alt er kjekkere når en røyker,slik er det bare. Men dra på en hyttetur!
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
ser du snakker om legemidler noe som aldri er en god erstatning til noe. legemidler er stats dop.
ser du nevner somadril uten å være noe fagman så lurer jeg fryktelig på hvor du har fått disse fra siden dem ble tatt av markedet for en del år sia men om du er keen på finne på noe i hælgene stikk ut med noen kompiser ta dere en kjøretur til svergie danmark gå på fisketur ta en helgetur til oslo trenger man å ruse seg for å ha det fett? om så burde du revurdere sitvasjonen din kraftig om du trenker et kick i hverdagen skaff deg en hoppy beggyn med falskjerm hopping fri dykking fjellklatring kunne holdt på i det uendelige men ikke vet jeg hva som passer deg men om det eneste helga går ut på er å ruse seg så skjønner jeg egentlig ikke helt hva du spør etter
Vis hele sitatet...
Utrolig hva man finner i skuffer og skap ..

Det virker kanskje som om jeg må ruse meg for å ha det fett, men slik er det ikke. Jeg trenger et kick i hverdagen, det er det jeg trenger! Er kanskje ikke så rart at det virker som om jeg virker gal etter rus da jeg spør om dette i førsteposten. Jeg vet innerst inne at det ikke vil være noe problem å holde seg borte ifra cannabis på noen måte, det handler bare om viljestyrke. Jeg trenger bare en verdig grunn for å ikke bruke det, synes det blir litt dumt å holde seg clean bare for å holde seg clean.

I det siste har jeg startet å "lage min egen bedrift", dvs jeg tilbyr å hjelpe andre med PC-relaterte problemer, og jeg håper det kan være noe som kan gi meg en oppløfter i hverdagen.
Har ikke giddet å lese svar, så vet ikke om det har vært noe tema enda.
Men såvidt jeg har fått med meg, påvirkes innlæring kun når man er påvirket.
Hele tiden sorter hjærnen ut tanker, å sender "unyttig" informasjon til en slags søppelkasse.
Når man er påvirket så øker andel informasjon til "søppelkassen", så man kan ofte opleve at det er lettere å tenke over tanker allerede lagret i hjernen.