Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  691 108811
kjedelig streiting
Ligger det ann til no bilettsalg i døra el?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ligger det ann til no bilettsalg i døra el?
Vis hele sitatet...
Hvis det er billetter igjen selges disse i døra. Det er fortsatt noen igjen nå, men hvis du vil være sikker på billett bør du absolutt bestille.
Hmm, er litt usikker på om jeg kommer, er 2 timer herifra til Oslo. tar seff buss.(Valdresekspressen)

Problemet er hva jeg skal gjøre av meg etter at festen er over. må nesten satse på at noen er så hyggelig at de lar meg overnatte eller noe. ellers blir jeg uteligger for en dag...
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hmm, er litt usikker på om jeg kommer, er 2 timer herifra til Oslo. tar seff buss.(Valdresekspressen)

Problemet er hva jeg skal gjøre av meg etter at festen er over. må nesten satse på at noen er så hyggelig at de lar meg overnatte eller noe. ellers blir jeg uteligger for en dag...
Vis hele sitatet...
Er sikker på at det finnes flust av billige hoteller i nærheten. Er ikke så kjent i Oslo, så kanskje noen andre har noen anbefalinger?
Sist endret av Omaha; 31. mai 2011 kl. 01:22. Grunn: Jackpot!
Alle har vel døgna før? Det er ikke så ille å bomse litt rundt noen timer i Oslo på vårtid. Man finner sikkert noen andre som er i samme båt, og så får man en unik sjanse til å bli litt ekstra godt kjent med noen av freaksa.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Er sikker på at det finnes flust av billige hoteller i nærheten. Er ikke så kjent i Oslo, så kanskje noen andre har noen anbefalinger?
Vis hele sitatet...
Fra side 3 i denna tråden:

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Anbefaler Anker Hostel som ligger 11 minutter fra fabrikken.
koster 230 spenn for en natt på fellesrom med 8 personer.
http://www.ankerhostel.no/
Vis hele sitatet...
om jeg hadde funnet noen å henge med hadde det vært mer enn bra nok. frister ikke å være alene om natta i ukjent by...
Veit ikke om jeg blir å bruke den soveplassen, tho, kan hende jeg finner noe annet å bruke natta på...
Men greit å ha som "plan b"
Jeg har selv tilbragt natten utendørs i monsunregn (og det drøyeste lyn-og tordenværet jeg noen sinne har opplevd) i en øde og skitten liten grenseby i vest-Bengal på vei til Bhutan. Litt søvn fikk jeg også, i ly av taket på en slags forretning, selv om hagl på størrelse med mellomstore klinkekuler raste ned fra en kullsvart himmel og knuste alt som lot seg knuse. Godt å ligge der og vite at vi befant oss i en bitteliten drittby midt ute i en indisk jungel, som var kjent for å huse tigere og det som verre er. Uansett, det funket for meg, og det vil neppe være noe særlig drøyere tilstander i Oslo natt til 5 Juni. Møter du en rumensk sigøyner, så ber du han bare om å gå videre
Sist endret av mentalmelt; 31. mai 2011 kl. 01:44.
Hmm, skulle nesten tatt med Creeper kostymet....men det blir nok litt mye å bære på.

Oh I know. ta med kamera og drive med natt/moregenfotografering. samt å dokumentere festen.

Er fortsatt ikke sikkert at jeg kommer. må nesten se hvordan det passer med stuff hjemme.
Dere må kose dere, så håper jeg at jeg får annledning neste år. Har signa spillejobb den datoen. Men håper på referat og evt bilder..

Have a nice party FREAKS
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Angående dette med bilder: Jeg er stor fan av å ikke ha bilder av meg slengende rundt omkring. Litt diskusjon omkring normer angående dette? Spørre først? Forby alt annet enn privat bruk (altså ingen opplasting til fb og denslags)? Krav om å få se bilder før de legges ut? Kun frivillig bli identifisert?
Om jeg skal laste opp bilder noe sted vil jeg følge reglene om publisering av bilder

fra hannemyr.com
Som nevnt er hovedregelen i åvl. § 45c at det kreves samtykke fra den avbildede for å offentliggjøre fotografi som avbilder en person. Det finnes imidlertid en del unntak fra hovedregelen. Det vil si at samtykke er ikke nødvendig dersom:

avbildningen har aktuell og allmenn interesse,
avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,
bildet gjengir forsamlinger, folketog i friluft eller forhold eller hendelser som har allmenn interesse,
eksemplar av avbildningen på vanlig måte vises som reklame for fotografens virksomhet og den avbildede ikke nedlegger forbud,
bildet brukes som omhandlet i § 23 tredje ledd eller § 27 andre ledd.
Vis hele sitatet...
ellers så skal jeg følge folks ønske om å forbli anonym tett. spørsmålet er om noe av det ovenfor passer inn på Freakfest.
Sist endret av F4celess; 31. mai 2011 kl. 13:21.
Så lenge man ikke navngis og det ikke er snakk om et portrett er det vel ikke noe problem for noen?

Selv finnes jeg avbildet på nettet (både med og uten klær) i så mange farger, former og formater at jeg blir helt ør i hodet. Det har aldri ført noe negativt med seg, though
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Så lenge man ikke navngis og det ikke er snakk om et portrett er det vel ikke noe problem for noen?
Vis hele sitatet...
Det er flere som har ytret denne bekymringen, så det er tydeligvis et problem for noen.

Bortsett fra oversiktsbilder («seee hvor mange det er som digger til binärpilot som snurrer på skiver!») og portrettbilder («Sjå her! Det er meg, ved siden av <medlem>!»), ser jeg egentlig ingen grunn til å ta bilder, og ihvertfall ikke legge dem ut.

I førstnevnte vil det sannsynligvis (forhåpentligvis) være vanskelig å identifisere folk, og i sistnevnte er det nok ganske frivillig.

(Forøvrig synes jeg jo den generelle tankegangen om at «poenget er å ha det artig, ikke å dokumentere hva som skjedde», som har utviklet seg mht. treff, er en bra sak)
Jeg ser for meg bilder som dette, uten tags:



Vil det være kurant nok?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Turbolego: Akkurat slikt jeg hadde i tankene med det første eksempelet.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det er flere som har ytret denne bekymringen, så det er tydeligvis et problem for noen.
Vis hele sitatet...
Ok, har ikke fått med meg at det var noen andre enn deg som hadde skrevet dette.

For all del, jeg skal ikke ta noen bilder, men må innrømme at jeg har litt problemer med å se at det skal være problematisk å bli avbildet i en slik sammenheng. Det er jo bare en fest, liksom. Man blir jo knipset bilder av på byen i ett sett...

Men men, alle har sine greier, jeg skal ikke legge meg opp i det
Sist endret av felix_poker; 31. mai 2011 kl. 14:53.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Turbolego: Akkurat slikt jeg hadde i tankene med det første eksempelet.
Vis hele sitatet...
Perfect! Kan man anta at "alle" vil være ok med slike oversiktsbilder bakfra uten at man trenger å spørre om samtykke først?
Så kan bilder tatt forfra bli tatt etter at man har spurt personene i "skuddlinjen" om lov først + få se bildet etterpå?

Sånn sett får man tatt bilde av "alle" bakfra, uten at man kan identifisere enkeltpersoner, og de som øsnker det forfra.
Og siden man først spør om det er greit å ta bilde, kan man samtidig spørre om de fotograferte ønsker nick/navn/slædd på bildet...

There's a picture for everyone.
Sist endret av Turbolego; 31. mai 2011 kl. 15:03.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ok, har ikke fått med meg at det var noen andre enn deg som hadde skrevet dette.

For all del, jeg skal ikke ta noen bilder, men må innrømme at jeg har litt problemer med å se at det skal være problematisk å bli avbildet i en slik sammenheng. Det er jo bare en fest, liksom. Man blir jo knipset bilder av på byen i ett sett...

Men men, alle har sine greier, jeg skal ikke legge meg opp i det
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare en fest =) Det er en freakfest, og det er annerledes på freakfest enn på byen. Problemet er jo at mange ønsker å være anonyme i forhold til brukernavnet sitt, bare sånn generelt sett. Det er fint å selv kunne velge hvem som skal kunne gjenkjenne deg. Om man presenterer seg for noen på treffet som senere gjenkjenner deg på et bilde, så har man plutselig ingen kontroll på hvem, og hvor mange som vet hvordan *insert brukernavn* ser ut i virkeligheten. Det er ikke alle som setter pris på den typen oppmerksomhet, selv om man ikke nødvendigvis driver med noe ulovlig. Mange har rett og slett en sunn føre var-holdning til det å utlevere seg for mye på internett, noe jeg personlig har god forståelse for.

Jeg sier meg derfor enig med Jonta, og ber om at folk som har en sterk, indre trang til å dokumentere alt de opplever, gjøre dette på en høflig og respektfull måte.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er ikke bare en fest =) Det er en freakfest, og det er annerledes på freakfest enn på byen. Problemet er jo at mange ønsker å være anonyme i forhold til brukernavnet sitt, bare sånn generelt sett.
Vis hele sitatet...
Jeg så bare for meg at de som var engstelige for dette uansett ikke ville oppgi brukernavnet sitt på festen. Men som sagt, jeg skal ikke blande meg, folk må få bestemme selv
Hory sheet, noen sa til meg at fristen for å kjøpe billetter er 23:59 i dag, men på websiden står det at de ikke kan kjøpes på nett, og på telefon sa de at de har stengt! Skulle hatt tix til meg og dama.
Kjipt å si det, men hva var det jeg sa...

Prøv på posten/7 eleven.

Det ser ut som om billettservice ikke har gjort slik vi bad dem om. Vi skal få åpnet billettsalget igjen i morgen, så ikke fortvil =)
Enig med Jonta og mentalmelt her. Bedre å kanskje fortelle brukernavn til de man har hatt god kontakt med på forumet, enn masse bilder på nett. Vi vet jo ikke om media kanskje har interesse av dette?

For at alt skal være klinkende klart for meg, denne fabrikken er altså ca ett kvarters gåtur fra Oslo S? Hadde for meg at det var mye lenger unna byen.
Det er ikke langt i det hele tatt. 15 min. høres riktig ut.
Mail fra billettservice:
Hei, Her har vi nok gjort en feil, reservasjon på nettet ble ikke utvidet til 1. juni dermed ble også salget stoppet. Nå har vi utvidet salget til 4. juni, og billettene skal være tilgjengelig i alle kanaler. Beklager!

Vi holder altså billettsalget oppe helt til den store dagen, så langt det rekker!

Velkommen!!!
Sist endret av felix_poker; 1. juni 2011 kl. 12:40.
Er det slutt på å kunne printe ut PDF-billetter selv? Får beskjed om at eneste valget er å hente ut på narvesen o.l
Blir det dørsalg? For det er mulig jeg kommer dit en tur på lørdag skal kanskje til Oslo for å besøke kompiser
Dere får ha en absolutt strålende fest Jeg er dessverre helt nødt til å være i stallen hele lørdagen! Enjoy
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Sitat av sali Vis innlegg
Dere får ha en absolutt strålende fest Jeg er dessverre helt nødt til å være i stallen hele lørdagen! Enjoy
Vis hele sitatet...
Skamme seg! Ta med stallen på fest.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tokis: Som strødd rundt i tråden (men ikke i førstepost. Hint hint); ikke regn med at det er igjen billetter da. Kanskje, kanskje ikke.

sali: Hest på fest?
Sitat av Forconin Vis innlegg
Skamme seg! Ta med stallen på fest.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor lett det blir å få med meg 17 hester, kan da prøve

Sitat av Jonta Vis innlegg
Tokis: Som strødd rundt i tråden (men ikke i førstepost. Hint hint); ikke regn med at det er igjen billetter da. Kanskje, kanskje ikke.

sali: Hest på fest?
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde vært noe det!
Sitat av Jonta Vis innlegg
sali: Hest på fest?
Vis hele sitatet...
Fest på hest virker enda gøyere!
Sitat av flexd Vis innlegg
Er det slutt på å kunne printe ut PDF-billetter selv? Får beskjed om at eneste valget er å hente ut på narvesen o.l
Vis hele sitatet...
Det er desverre ikke mulig, nei. Du må hente fysisk billett.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Blir det dørsalg? For det er mulig jeg kommer dit en tur på lørdag skal kanskje til Oslo for å besøke kompiser
Vis hele sitatet...
Vi selger ut eventuelle til overs-billetter i døra, men kan ikke garantere noe. Anbefaler å komme relativt tidlig om man ikke har billett. Det er så kjipt hvis vi skulle komme til at noen må stå utenfor.
Sitat av sali Vis innlegg
Vet ikke hvor lett det blir å få med meg 17 hester, kan da prøve
Vis hele sitatet...
Hestene klarer seg vel selv fra 20:00 og ut natten? Eller noen andre kan henge med dem?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er desverre ikke mulig, nei. Du må hente fysisk billett.

Vi selger ut eventuelle til overs-billetter i døra, men kan ikke garantere noe. Anbefaler å komme relativt tidlig om man ikke har billett. Det er så kjipt hvis vi skulle komme til at noen må stå utenfor.

Hestene klarer seg vel selv fra 20:00 og ut natten? Eller noen andre kan henge med dem?
Vis hele sitatet...
Jauda, men tar litt tid for meg å dra derfra > hjem > skifte og dusje > så dra inn til Oslo > så komme meg dit.

Kommer nok neste gang det er noe treff
Noen som har en sofa eller lignende(gulv f. eks.) i Oslo jeg kunne sovet på fra fredag til søndag? Er en gutt på 19 år som er snill&grei
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er desverre ikke mulig, nei. Du må hente fysisk billett.
Vis hele sitatet...
Right, har reservert en da får jeg vel bare stikke innom noe sted å hente.. Så utrolig mye enklere det hadde vært uten å måtte stikke noe sted.
Er det noen som skal sove i telt? Eventuelt hvor?
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Noen som har en sofa eller lignende(gulv f. eks.) i Oslo jeg kunne sovet på fra fredag til søndag? Er en gutt på 19 år som er snill&grei
Vis hele sitatet...
Om du hoster opp 230 spenn kan du kræsje på ankerhostel... og er du heldig (eller uheldig) havner vi på samme rom...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om du hoster opp 230 spenn kan du kræsje på ankerhostel... og er du heldig (eller uheldig) havner vi på samme rom...
Vis hele sitatet...
Nice, kanskje det, må bare skaffe litt penger da, er blakk atm

Jeg har sjekka der, det kommer at det er 0 ledige rom
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Nice, kanskje det, må bare skaffe litt penger da, er blakk atm

Jeg har sjekka der, det kommer at det er 0 ledige rom
Vis hele sitatet...
Sov på telt på nordmarka som de 2 dudene på revejakten Smoking weed and chillin with the music

[quote=felix_poker;2121720]

Vi selger ut eventuelle til overs-billetter i døra, men kan ikke garantere noe. Anbefaler å komme relativt tidlig om man ikke har billett. Det er så kjipt hvis vi skulle komme til at noen må stå utenfor.

Kan ikke komme likevel har ikke nok penger å komme til Oslo, men kan jo snakkes på neste treff i Oslo etter jeg har flyttet dit i høsten? Kos dere
Hvor lenge regner man med at det er max liv på festen? har valget mellom tog 23:40 eller tog 07:30 eller noe.

må finne på noe å gjøre i mellomtida. har aldri vært ute om nettene i byer som Oslo så alt jeg hører om det er Narkolanging og voldtekter(ikke at jeg faller inn under noen av de på noen måte). er det noe risiko å lurke rundt i oslo med kamera om natta?
[quote=Tokis;2122222]Sov på telt på nordmarka som de 2 dudene på revejakten Smoking weed and chillin with the music

Sitat av felix_poker Vis innlegg

Vi selger ut eventuelle til overs-billetter i døra, men kan ikke garantere noe. Anbefaler å komme relativt tidlig om man ikke har billett. Det er så kjipt hvis vi skulle komme til at noen må stå utenfor.

Kan ikke komme likevel har ikke nok penger å komme til Oslo, men kan jo snakkes på neste treff i Oslo etter jeg har flyttet dit i høsten? Kos dere
Vis hele sitatet...
Jeg har billett, "vant" i den derre konkuransen med freaken Nå har jeg heldigvis skaffet litt penger, kjørte litt pirattaxi inatt. Er nordmarka langt fra fabrikken, og er det lov å sove i telt der?
Sitat av sali Vis innlegg
Jauda, men tar litt tid for meg å dra derfra > hjem > skifte og dusje > så dra inn til Oslo > så komme meg dit.
Vis hele sitatet...
Jeg skal jobbe i butikk til kl. 16:00 og må også hjem, skifte etc. Verdens lameste excuse
Sitat av sali Vis innlegg
Kommer nok neste gang det er noe treff
Vis hele sitatet...
Det høres bra ut! Blir sikkert flere mindre treff i løpet av 2011, og hvem vet, kanskje en ny Freakfest med tiden?
Sitat av F4celess Vis innlegg
Hvor lenge regner man med at det er max liv på festen? har valget mellom tog 23:40 eller tog 07:30 eller noe.
Vis hele sitatet...
Jeg ville definitivt valgt seneste alternativ! Ikke noe problem å oppholde seg ute i Oslo om natten, men det kan jo være lurt å være flere, eller holde seg til "trygge" strøk.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Er nordmarka langt fra fabrikken, og er det lov å sove i telt der?
Vis hele sitatet...
Nordmarka er lengre unna enn mange andre steder. Å ta taxi til markagrensen koster sikkert nesten like mye som et billig hotellrom Ellers er det vel lov å telte i marka, så vidt jeg vet?
Sist endret av felix_poker; 2. juni 2011 kl. 16:59.
Juhu! Har kjøpt billett og kommer sammen med Marte. Det blir kult og bra!

@F4celess: Jeg er enig meed felix_poker. Ta det siste toget hjem. Det er ingen vits å gå glipp av slutten på festen. Hvis du er flink, kanskje du klarer å flørte deg med på et nachspiel som varer lenge nok til at du kan gå rett fra nach til toget. ))))))

Jeg gleder meg.
felix_poker: Nå vet ikke du hvor lang tid det tar for meg å dra til Oslo heller da Men nå ble det flere planer utover lørdagen uansett.

Håper dere får det drit kult!
Sitat av sali Vis innlegg
felix_poker: Nå vet ikke du hvor lang tid det tar for meg å dra til Oslo heller da
Vis hele sitatet...
True. Jeg prøver bare å gi deg dårlig samvittighet, slik at du ombestemmer deg
Sitat av sali Vis innlegg
Håper dere får det drit kult!
Vis hele sitatet...
Thanks, we will!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Right. Da har jeg kommet fram. Men så var det å finne på noe både nå og i morgen formiddag. Noen som har planer? En plass å dumpe minimalt med baggasje (liten sekk og sovepose) i morgen ville forresten vært supert.
Det er jo Paradise Hotel-finalefest i kveld, da

Når det gjelder baggasje anbefaler jeg oppbevaringsboksene på Østbanehallen. 40 spenn eller noe, god plass!
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Er nordmarka langt fra fabrikken, og er det lov å sove i telt der?
Vis hele sitatet...
Ta nattbuss N54 fra Telthusbakken, rett ved Fabrikken, så er du oppe ved nordmarka (Sognsvann) på ~20 min.

Men blir det noe parktreff? Hvor? Når?

Blir knallhelg det her; Trentememøller, Musikkens Dag og Freakfest!