Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 20870
Very Important Pyrotechnician
Tusen takk for hyggelig tilbakemeldinger folkens!

Bowman: I 6'erne brukte jeg 5:1 BP-risskall, med 15 gram slow flash 2/1/1 Så la jeg 6 lag papir på plastskallet med 3-stripmetoden.
Vekten på 8'ern var nøyaktig 2138 gram Veide ikke hvor mye stjerner jeg brukte, men litt over et kilo vil jeg tro, og så gikk det med rett under 700 gram BP og 135 gram puffet ris. Ingen booster, og 14 lag papir på pappskallet. Var meget fornøyd med break på den og. Kommer ikke å gjøre noen justeringer bortsett fra et sekund kortere tidslunte. Muligens to lunter. Det er ikke så bra for nervene å se den bowlingballen begynne å dale ned...
Ellers litt kjipt at du ikke fikk fyrt av alt, men nesten 5000 i kommersielle saker lar seg høre!

Griped: Stikkordet er aftermath
Griped: DU MÅ POSTE ET BILDE!

Jeg dør av nyskjerrighet :O
58kg, sattan! Syntes boosteren din var drøy nok

Og til Snøfokk: utrolig!
Sist endret av Carpenter; 1. januar 2010 kl. 21:44.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av nZaal Vis innlegg
Video ute av nyttårsfeiringen i Trondheim!

http://www.youtube.com/watch?v=iaB3GQewwZ4
Vis hele sitatet...
Du burde filmet det offentlige fyrverkeriet! Var og så på det, fantastisk!
Finalen var dog temmelig kjip. Bare 3 crosetteshells avfyrt hver for seg, sannsyneligvis en feil!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
En forumsky pyroteknikkervenn av meg ville at jeg skulle dele hans værk fra årets nyttår(promotering... For en snik), så her er det. 4 stykker 6" shells:

SOS (Shell Of Shells), med 60 inserts, hvorav ikke halvparten tok fyr grunnet mangel på 1/8" timefuse, så han måtte gå for visco.
http://www.youtube.com/watch?v=Si-a7L7NuOc

Tiger Tail:
http://www.youtube.com/watch?v=-Yw3Z...eature=channel

D1:
http://www.youtube.com/watch?v=s1jcOxWSzk4

Salutt:
http://www.youtube.com/watch?v=5pr6oktyPis
Sist endret av Up; 1. januar 2010 kl. 22:40.
HøyRisiko Psykopat
Fikk kunn tid til å lage 2 ting,
en 15 gramm salutt som ikkje fungerte heilt.
og en på 30 gramm som sprengde et 70 cm hull i bakken, den slo ganske kraftig fordeom eg stod minst 30 meter unna :P

Begge var 50 50 Kclo3 Mg (Vekt) Flash Powder.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Så vil jeg legge til årets aftermatch av propaganda

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6928691

Hvorfor skjedde dette? Fordi Magnus var så jævla smart at han ikke støtta opp batteriet som det står på pakken at man skal gjøre! Dette kombinerer han med og IKKE følge sikkerhetsavstanden! Dette vil jeg sammenligne med og ikke kjøre på riktig side av veien, kombinert med alkohol. Satt på spissen, men dere skjønner hva jeg mener.
I tillegg brukte han ikke briller... Han har seg selv å takke.

@ OlaWaagen: Regner med "Bakken" betyr "snøen", ikke sant?
Sist endret av Up; 1. januar 2010 kl. 23:03.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Up Vis innlegg
@ OlaWaagen: Regner med "Bakken" betyr "snøen", ikke sant?
Vis hele sitatet...
Ja
Dypfrossen snø, måtte sparke litt på den for å få den litt under snøen :P
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Up Vis innlegg
så her er det. 4 stykker 6" shells:
Vis hele sitatet...
Flotte shells! Den SOS hadde blitt helt enorm hvis det virkelig var hele 60 inserts som hadde gått av! Hadde faktisk planer om shell med salutt inserts, men måtte avlyse fordi jeg gikk tom for lim.

Forresten, den fyrn med øyeskade, veldig lurt å stille opp på tv med demontert fyrverkeri
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hehe da han sendte meg linkene så drev han å unnskylte seg å forklarte hva greia var i 3 minutter Jævla Perfeksjonist. Nevnte bare gale ting i alle de shellsa. Men han hadde vistnok lite komp, å måtte nøye seg med det han fikk til. Står om dette i infofeltet på filmene.
Sitat av Up Vis innlegg
Så vil jeg legge til årets aftermatch av propaganda

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6928691

Hvorfor skjedde dette? Fordi Magnus
Vis hele sitatet...
Jøss. Mathias* og jeg har 70 felles venner på Facebook. Måtte jo sjekke, er jo rett i hooden dette her.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Haha jeg klarte omforme navnet til Magnus iløpet av tida jeg skrev de første ordene Ikke meningen
Snøfokk, du burde være stolt av det du har laget!

Up, den salutten kommer jeg til å ha våte drømmer om i natt!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Må si det jeg og Snøfokk, utrolig fett!

Noe av det jeg hadde:
http://www.youtube.com/watch?v=ruJEi...eature=channel
Sitat av Up Vis innlegg
SOS (Shell Of Shells), med 60 inserts, hvorav ikke halvparten tok fyr grunnet mangel på 1/8" timefuse, så han måtte gå for visco.
http://www.youtube.com/watch?v=Si-a7L7NuOc
Vis hele sitatet...
regner med at de satt igjen med årets pastesyndrom, 60 inserts pluss 6 tommerne

edit: filmen din vil ikke funke anders :/
Sist endret av rotern; 2. januar 2010 kl. 00:39.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ene vedkommene brøt ut veldig torretsyndromaktig flere ganger da jeg snakket med dem, å sa "Plastikkskall!".
Han andre: "Vist faen!"

Filmen funka ikke for meg heller.
Sist endret av Up; 2. januar 2010 kl. 00:41.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Tror den trenger litt lengre tid til bearbeiding!
Her er 6" da, uansett:

http://www.youtube.com/watch?v=HJHP8...eature=channel
Hehe, hun dama hørtes litt imponert ut!
Very Important Pyrotechnician
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Tror den trenger litt lengre tid til bearbeiding!
Her er 6" da, uansett:

http://www.youtube.com/watch?v=HJHP8...eature=channel
Vis hele sitatet...
Pent pent! Så også den andre videoen. Kommentaren til slutt var jo priceless Snedig vri på den spoletten forøvrig. Du skrev du brukte titan i den? Var det derfor det nesten så ut som en dobbelbreak? Og så er det interessant å se at flere sliter med TT og kamera
Very Important Pyrotechnician
RubenE's Avatar
Utmerket fyrverkeri dette her, gutta! Snøfokk, Up, Anders! Alle sammen Selv hadde jeg en fin feiring, og fyrverkeriet gikk stort sett som det skulle Fine breaks og reaksjoner fra publikummet. Ikke mye å si på annet enn at noen av luftbombene gikk litt for høyt. Hadde en 6" SOS med diverse inserts som jeg skulle ønske gikk litt lavere, men Skal laste opp filmer så fort som mulig.

Kan skrive under på at det er vanskelig å fange opp TT og andre lyssvake stjerner på film, ja! Hadde noen luftbomber med willow stjerner som ble skikkelig utydelig på film.
Legger ut video av mine to første luftbomber, henholdsvis tigertail og D1. D1 stjernene tente ikke ordentlig. Synd kamera ikke ordentlig fikk med tigertaileffekten.

http://www.youtube.com/watch?v=8K7ZF2AzIc8
Da var en video av mitt bidrag fra nyttårsfeiringen klar, dessverre blei ikke alle bombene filmet men de som er med er representative for resten.

http://www.pyrobin.com/files/shells_nye2009-2010.wmv

Nytt for meg i år var MgAl fargestjerner, disse var naturlig nok sinnsykt lyssterke i forhold til de organiske som jeg var vant til! Var mest spent på hvordan primingen ville virke men den så ut til å tenne alle stjernene med glans! Dette var Lloyd S sin pinball prime med 6% Si for sikkerhets skyld med håndmikset bp meal ytterst, en liten 50/50 gradering mellom lagene av pinball/meal.

Prøvde med fargekombinasjoner som rød/blå, gul/blå, grønn/blå/glitter, grønn/lilla/glitter, blå/lilla/glitter
og det eneste jeg kan si er at det såg helt nydelig ut!
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Sitat av Thomas_l Vis innlegg
Da var en video av mitt bidrag fra nyttårsfeiringen klar, dessverre blei ikke alle bombene filmet men de som er med er representative for resten.

http://www.pyrobin.com/files/shells_nye2009-2010.wmv

Nytt for meg i år var MgAl fargestjerner, disse var naturlig nok sinnsykt lyssterke i forhold til de organiske som jeg var vant til! Var mest spent på hvordan primingen ville virke men den så ut til å tenne alle stjernene med glans! Dette var Lloyd S sin pinball prime med 6% Si for sikkerhets skyld med håndmikset bp meal ytterst, en liten 50/50 gradering mellom lagene av pinball/meal.

Prøvde med fargekombinasjoner som rød/blå, gul/blå, grønn/blå/glitter, grønn/lilla/glitter, blå/lilla/glitter
og det eneste jeg kan si er at det såg helt nydelig ut!
Vis hele sitatet...
Nice! KP til deg!
Thomas l, det er vel bare en ting å si til ditt bidrag: "Damn!"
Sist endret av Knask; 3. januar 2010 kl. 03:06.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Thomas l, det er vel bare en ting å si til ditt bidrag: "Damn!"
Vis hele sitatet...
Heheh, ja.

En ting jeg lurer på, som kanskje er et utrolig dumt spørsmål;
for dere som kan dette her og lager det selv - hvor mye koster det å lage en slik en rakett? Hvor store utgifter har dere egentlig? Sparer dere mye på det, eller er det like dyrt, bare at dere gjør det som hobby? Synes det virker sykt kult, dette her, men har ikke startet å lære meg det enda.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Heheh, ja.

En ting jeg lurer på, som kanskje er et utrolig dumt spørsmål;
for dere som kan dette her og lager det selv - hvor mye koster det å lage en slik en rakett? Hvor store utgifter har dere egentlig? Sparer dere mye på det, eller er det like dyrt, bare at dere gjør det som hobby? Synes det virker sykt kult, dette her, men har ikke startet å lære meg det enda.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hva du ønsker å lage da, men man kan spare en god del på dette, ja.

La oss si feks. TT (tiger tail) stjerner lager man veldig billig, men de er jo utrolig fine å se på likevel.
Svovel, kull, kaliumnitrat og dekstrin koster ikke mange kronene dersom du bruker hodet litt når det kommer til kjøp.

Jeg har egentlig holdt meg til HE frem til nå og derfor er jeg ikke like godt rustet til å svare for meg slik som flere av de andre her inne er.

Men det koster jo selvfølgelig litt dersom du skal ha utstyr som feks. kulemølle med forskjellige tromler, møllemedie (dersom du skal kjøpe dette ferdig), rakettverktøy, pyrobøker, kjemikalier, mesh screens og sikter osv. osv.

Men det som er så fint med å lage fyrverkeri selv er at du kan få det akkurat som du ønsker det!

Dessuten er følelsen av å se et flott hjemmelaget shell eller en rakett eksplodere på nattehimmelen meget lett å sette pris på.
Sist endret av Knask; 3. januar 2010 kl. 03:37.
Very Important Pyrotechnician
Thomas_l, sykt bra! Utrolig flotte farger, perfekt timing og alt, og så hadde du også en kjempefin plass å skyte fra
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Dessuten er følelsen av å se et flott hjemmelaget shell eller en rakett eksplodere på nattehimmelen meget lett å sette pris på.
Vis hele sitatet...
I samme slengen er det tilsvarende skuffende om det ikke går som det skal
Ingenting suger mere enn å se shellet gå opp å tenke "JAAAAAA!", så smeller det, og ingenting anntenner, eller at det ikke smeller, eller at symetrien suger hardt... Da går tanken slik: "JAAAAAAAEEEEEEEEIIIIIIIIIII! ... Faen..."
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Heheh, ja.

En ting jeg lurer på, som kanskje er et utrolig dumt spørsmål;
for dere som kan dette her og lager det selv - hvor mye koster det å lage en slik en rakett? Hvor store utgifter har dere egentlig? Sparer dere mye på det, eller er det like dyrt, bare at dere gjør det som hobby? Synes det virker sykt kult, dette her, men har ikke startet å lære meg det enda.
Vis hele sitatet...
Selve raketten, eller luftbomben er ikke så vanvittig dyrt å lage,
Men alt tiden å arbeidet som skal til for å komme så langt at du lager sikkelige luftbomber/raketter etc, krever mye avdeg!

Jeg bruker mer eller mindre hele fritiden min på pyro,
(hehe, jo jeg har venner å et rimelig greit sosialt liv altså! )

Jeg har drevet med pyro i 2år til sommeren nå å ser på meg som en nybegynner,
har forsatt vanvittig mye å lære,
men jeg har hvertfall lært mye å fått mangen nye erfaringer med meg mens jeg har holdt på.


Angående utgiftene så kjøpte jeg en del nytt utstyr i fjord, kulemølle, rakettverktøy,shells/hemisser, noen bøker å et par filmer ,
en god del kjemikalier for å ikke snakke om hva jeg betalte i toll å mva(!) + annet utstyr som jeg ikke husker i farten
så prisen på alt ble vel på i overkant av 15k, litt mye for en som bare går på vgs, men jobbet heldig vis mye i sommer.

Uansett, prisen jeg betalte å alle timene jeg har brukt på det er verdt det!,
å mye av det jeg kjøpte var nødvendig utstyr som jeg trenger å som jeg kommer til å ha i mangen år

Høres kanskje merkelig ut å bruke mye tid på å lage noe som varer i noen skarve sekund, men du må se helheten i det!
som sagt, krever mye, men det du får tilbake er ubeskriveligt!



Å Thomas:
Nydelig! synes at det var perfekt break på allesammen, å stjernene var hvertfall vanvitig skarpe å rene,
ingen ting å si på filminga heller. kp til deg!
Sitat av Thomas_l Vis innlegg
Da var en video av mitt bidrag fra nyttårsfeiringen klar, dessverre blei ikke alle bombene filmet men de som er med er representative for resten.

http://www.pyrobin.com/files/shells_nye2009-2010.wmv
Vis hele sitatet...
Må si jeg likte stønninga di der, kp
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Fantastisk Thomas! Kan jeg spørre hva alle de siste(glitter og streamer shellsa) var? Altså komposisjon.
Gjennkjenner jeg kanskje Willow, Troy fish glitter, firefly og mulig TT eller C6/8? Jeg bare gjetter.

Fortell gjerne hva de var i kronologisk rekkefølge.
Og kaliber.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Må si jeg likte stønninga di der, kp
Vis hele sitatet...
hehe aldri hørt noen stønne sånn over fyrverkeri

men nydelig shells og valg av farger!
Nydelig arbeid Thomas! Flotte farger, fine breaks, bra timing..ikke mye å sette fingern på der!

Utrolig flotte glitterstjerner du hadde også, flott om du kunne delt oppskriften
Sitat av rotern Vis innlegg
hehe aldri hørt noen stønne sånn over fyrverkeri

men nydelig shells og valg av farger!
Vis hele sitatet...
Hehe, det var en kompis av meg som filma det hele. Men de verbale uttrykkene kan vel bare tolkes positivt

Fortell gjerne hva de var i kronologisk rekkefølge.
Og kaliber.[/quote]

1. 3" Lilla
2. 3" Blå
3. 3" Rød/Blå
4. 4" Blå
5. 4" Lilla/Blå/Glitter
5-7 4" Lilla/Grønn/Glitter, 4" Lilla/Blå/Glitter, 4" Blå/Grønn/Glitter
8-9 4" Lilla/Grønn/Glitter, 4" Blå/Grønn/Glitter
10-11 4" Lilla/Blå/GLitter, 4" Multicolor (Blå/lilla/grønn/gul/rød)
12 4" grønn
13 4" gull brocade (Tiger tail/willow 50/50 med +25% 40-325mesh FeTi)
14 4" sølv brocade (Tiger tail/willow 50/50 med +15% 30-100mesh sp Ti)
15-16 4" widmann/pgi gullglitter, 4" gull brocade
17-18 4" tiger willow 50/50, 4" widmann/pgi gullglitter

Lilla:
Baechle System 6: Purple
KClO4.....27,5
SrNO3.....22,5
Parlon.......20
Al (dark).....10
CuO.........10
Hexamine.....6
Red gum......4

brukte 325mesh MgAl istedenfor Al, samt 10 deler saran/10 deler parlon.
bløta med ren aceton til plastalin-konsistens og kutta.

Blå:
KClO4 50
CuO 20
Parlon 10
Saran 10
MgAl 10
Red gum 5
Hexamine 18
tot 123

også bløta med ren aceton, heksamin er hygroskopisk så det er ikke å anbefale med vannbinding! 10 deler parlon binder mer enn nok.
anbefaler denne om en ønsker en vanvittig lyssterk "is-blå" farge!
Vet at mange er skeptisk til MgAl i blå stjerner, veline blue er vel knapt blå.
"Hemmeligheten" her er å utnytte MgAl til å skape en kraftig primær-reaksjon som brenner hurtig og med stor flamme. Heksamin vil deretter kjøle/ekspandere flammen til fordel for dannelse av CuCl gjennom hele flammen og ikke bare i ytterkantene som i eks. veline blå.

Grønn/rød/gul:
Ba/Sr-NO3 60
MgAl 15
Parlon 10
Saran 10
Red gum 5

gul lages ved å blande 55 deler grønn med 35 deler rød.
også bløta med aceton og kutta.

stjernestr ca 6-7mm for 3" og 8-9mm for 4". Grønne/gule var blei litt mindre.
finheten på MgAl kan øke/redusere brennhastigheten. den jeg brukte var trolig 325 mesh, har en svakt grålig farge og ikke sølvfarge som grovere typer ser ut til å ha. en 8-9mm primet kube av rød brenner ca 2 sek. spesielt den blå formelen kan være følsom for endringer av MgAl finhet, kanskje må en redusere andel heksamin om en bruker grovere MgAl.

Glitter:
Widmann gold glitter (pgi)
Potassium nitrate 48
charcoal airfloat(fast BP) 9
Sulfur 9
Antimony sulfide 10
Atomized aluminum 325 mesh 14
Sodium oxalate 7
Barium carbonate 1
Dextrin 5

funker også fint med natron, gir litt grovere glitter-flash. brukte det i fjor.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Thomas:

En eller annen Win-glitter og TT til slutt?

Veldig neate shells. Og fantastisk stønning! Jeg tror jeg elsker deg.


Ellers: Veldig bra, karer! Skal se om jeg får opp noe av mitt i løpet av uka.
Heisan folkens!

Lenge siden jeg har postet noe her på forumet nå desverre.
Her er litt av mitt bidrag til NYE 09/10.

http://www.youtube.com/watch?v=LIXnFBqwVdg

Synd det ble så dårlig kvalitet på filmen, men det gir et inntrykk.

Første år med hjemmelagede shells, så synes det var ok.

Til Thomas_l:

Helt utrolig å se på det du har fått til!!!!
Du skal ikke se bort fra at jeg sender deg noen pm med div. spm utover. Var utrolig artig med hjemmelaget fyrverkeri, så bli garantert et større og bredere utvalg fra min side neste år!!
Noob spørsmål incomming!
På Thomas sin video så høres det ut som mortaren fyrer to ganger, først en gang og så en gang til der shellet kommer ut (forresten en utrolig fascinerende lyd )
Er det noen spesiell grunn til dette eller har det bare med måten du tenner dem på?
Sist endret av eclipze; 3. januar 2010 kl. 20:33.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Det er nok quickmatchen som lager det lille "poffet". Quickmatch er en rasktbrennende lunte som man bruker i mellom liften til shellet og visco-lunta i den andre enden. Visco er den grønne lunta man ser på vanlig fyrverkeri som brenner med ca 1cm/s.
Very Important Pyrotechnician
Battan: til å være første år med hjemmelagde saker (gratulerer forresten ) så var det mer enn bare ok, det var veldig bra!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Har bare sendt KP Thomas, men nå må du få creds og, fantastisk!

Mye snakk om pris i denne tråden og. Jeg vil si, glem prisen, har ikke turt å regne på det engang, jeg lager så mye jeg har kjemikalier til, så kjøper jeg nye kjemikalier etter lommeboka
Fantastiske shells, Thomas!!

Har du mulighet for å legge ut ingrediensene på gull og sølv brocadene dine? Som nybegynner hadde det vært utrolig spennende å se hvordan disse ble bygget! Hvilken type kull etc
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det har han allerede skrevet.

Utgangspunktet er 50-50 Tiger Tail og Willow.
For gull mikset han inn 25% 40-325mesh FeTi (FerroTitanium)
For sølv mikset han inn 15% 30-100mesh sp Ti (Titanium spon?)
Sist endret av Up; 6. januar 2010 kl. 08:53.
Ja, men som nybegynner trenger jeg det inn med t-skje :-)

1) Betyr dette at 2 forskjellige stjernekomposisjoner er benyttet fordelt på 2 stjernetyper? Eller "mikset" og samlet i èn stjerne?

2) Når man "mikser inn" 25% mesh. Hva regnes 25% av? Den totale ingrensvekten?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
1. Han har blandet kompene 50-50 før rulling/kutting/pumping.
2. Les hva han/jeg skriver da, å prøv å få det til å gi mening. Ingen av oss skrev "25% mesh".
Når det står "25% 40-325mesh FeTi" så betyr det at du skal blande inn 25 prosent 40-325 mesh ferrotitanium.

http://www.google.com/#hl=en&source=...0e561cd8821793

Første gang på lenge jeg gir noe vekk på sølvfat... Jeg blir kvalm.(Av meg selv)
1) Okei :-)
2) Ja, prøver og det meste gir mening ;-) Tror jeg formulerte meg litt klønete - eller litt for kort. Jeg mente å referere til "25% 40-325mesh FeTi" - som i hele setningen. Jeg forstår hva mesh er, men ble usikker på hva den 25% regnes ut fra. Skal man legge til 25% på eksisterende 50%-50% komposisjon og ende opp med 125%?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jepp! +25% av kompens vekt. 100 gram komp skal tilsettes 25 gram FeTi.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Er du sikker Nygaard?
Han sier at det er TT/Willow med 25% FeTi. Det logiske er jo da at det er 25% FeTi tilsatt?

Tror Thomas bør komme å oppklare saken.

EDIT: Bah! Ser det står "+25%" og ikke "med 25%".
Sist endret av Up; 6. januar 2010 kl. 19:37.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Når man endrer en komp er det jo stort sett enklest å uttrykke seg i +%, så jeg regnet med det var det han mente.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg ser det like enkelt og si "Tilsett X% Ditt til Datt-mixen(som da er et utgangspunkt), som og si "Tilsett Ditt tilsvarende X% av Datt-mixen. Men regner med det er snakk om +% som du sier Thomas kan jo endre eventuele konklusjoner viss han ser det trengs.
Hadde også vært interesant å høre om hvilket kull som ble brukt i disse Brocadene. Kan kanskje lese noe utfra Willow, men få gjerne noen flere detaljer
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg gjetter Unil Skandivaror Grill kull