Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 927
Hei!

Har laget et utkast til noe som kan bli en hardstyle sang. Dette er den 3 sangen eg noen gang har laget, siden eg fikk programvare til å lage musikk.

Trenger konstruktiv kritikk!

Yours truly,
//Eplebit
tøff sang...........
hvor kan jeg høre dette da, eplebit? Jeg er veldig interessert i å høre det, og gir fra meg/lærer gjerne bort :P
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Oi! Dumme meg! La nettop merke til at eg hadde glemt å poste link til sangen på førstepost!
Beklager, editerer inn linken nå. ;p

http://www6.speedyshare.com/data/325415733/19978180/60183967/Hardstyle%20test.mp3
Åja, den sangen ja!
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Postet nettop linken i en post over, la merke til at eg hadde glemt det mest vitale av alt ;p Beklager, igjen!
Dette er vel mere hardcore enn hardstyle.

Anyways; Dårlig oppbygning, uinteressant og alt for simpelt. Leaden din var ekkel å høre på, høres ikke ut som det er en del av sangen. Prøv å bytt den ut.

Konseptet bak sangen er bra, liker melodien, men resten var ikke særlig bra gjennomført imo.
Er ganske enig med Defqon :/ ... eneste jeg er litt interessert i er vokalen.. hvor fikk du den fra? Jeg lager alle mine lyder selv når jeg lager hardstyle, bortsett fra vokalene da .. lastet nettopp opp en remix av Dj Duro - D-sucka på youtube(.)com/prototypehardstyle

Det er ganske mange bra tutorials på youtube om hvordan man lager hardstyle og du lærer mye av å bare leke rundt med osc'en :P

Hvilket programvare bruker du, Eplebit?
Soulshaker
Eplebit's Avatar
Trådstarter
Takk for feedback!

Skal sjekke ut litt mer tutorials, og se ka eg får til, så poster eg et nyere resultat senere.

Programvaren eg bruker er Reason 4, og bare det. Voice samplene er noe random greier som eg datt over på nettet. Om det er ønskelig kan eg alltids se om eg finner stedet eg lastet de ned ifra
egopunk; denne sangen trenger mer reverb, mer romlyd. nå høres det ut som om noen har koblet til en tonegenerator, som spiller litt skarp trekantbølge.

prøv også å gjøre kick litt hardere, mye grovere lyd trengs
Spør du meg er det ett alt for tynt lydbilde og lead'n din passer ikke til de dype basstrommene, du trenger en litt tykkere og mørkere lyd.
Du burde legge på litt synth (eller andre instrumenter) for å fylle opp lydbildet med litt variasjoner o.l, da kan det bli bra.
Sitat av Defqon Vis innlegg
Dette er vel mere hardcore enn hardstyle.

Anyways; Dårlig oppbygning, uinteressant og alt for simpelt. Leaden din var ekkel å høre på, høres ikke ut som det er en del av sangen. Prøv å bytt den ut.

Konseptet bak sangen er bra, liker melodien, men resten var ikke særlig bra gjennomført imo.
Vis hele sitatet...


Prakteksempel på dårlig feedback! Kan du ikke heller prøve å forklare hva som kan gjøres bedre og hvordan?
Ikke dårlig til å være sang nr 3! Bare til å lage musikk så kommer det seg!

Kick`en din er allt for slapp, du får ikke noe trøkk i den. Kjøp/last ned sampel packs fra internett. Det er viktig at du lærer deg å bruke EQ og compressor. Nå vet ikke jeg hvilket prog du bruker men her slenger jeg opp en youtube link til hvordan du skal bruke compressor i fl studio http://www.youtube.com/watch?v=grAgSeEVvlo her får du basic info om bruk av EQ og compressor.

Melodien kan bygges på for å få sangen mer variert
Får komme med litt relativt konstruktiv kritikk.

Starten var virkelig dårlig. Det er alt for enkelt, og grunnrytmen er alt for oppbrukt. I tillegg så mangler det en "fengene" rytme, noe som kjennetegner hardstyle. Ville også anbefalt å bruke mange mange flere forskjellige lyder, gjerne noe med mer elektronisk vri på. Videre er sangen egentlig bare utrolig kjedelig i mine øyne, og inneholder veldig veldig få ting som kan forbinnes med Hardstyle. Ville anbefale å se litt på Noisecontrollers, Headhunterz, Zany, Showtek og våre norske favoritter Da Tweekaz for litt tips. Der kan du se en tydlig oppbygning mot et klimaks, som ofte gjentas etter en enda mer intens oppbygning senere i sangen.

Uansett så virker det som du i det minste har skjønt hvordan programmet fungere, noe som alene er en god start !
Er ikke no expert på dette området,men synes den var noe tam...kjedelig synth,prøv med litt flanger eller distortion kansje??Ellers er du muligen inne på noe etter som dette er din 3 låt!Øvelse gjør mester veit du..