Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1108
Ja...saken er den at jeg har skaffet meg ett stk. nintendo-snes fra De forente stater, det addapteret som fulgte med kan ikke brukes i Norge, da det er laget for U.S.A
. Men har en addapter som er helt likt, eneste forskjellen er at istedet for 600mA som det er på det orginale er det 1,3A på det som jeg har.
Kan jeg bruke det på 1,3A, eller vil det forårsake død og ødleggelse?
Jeg ser ikke problemet med å bruke 1,3A istedenfor 0,6A, så lenge spenningen er den samme.
Strømstyrken sier bare hvor mye strøm du kan trekke ut av strømforsyningen.
Sist endret av Dani87; 30. desember 2007 kl. 00:02.
Ja, dette går helt fint SÅFREMT det er samme spenning. Eneste man må passe på er at strømadapteren kan levere nok strøm, hvis man bruker en adapter som ikke kan levere nok strøm kan man blant annet risikiere at adapteren blir svært varm/tar fyr.
Spenningen er den samme ja, så ser ut som at det kan fungere allikavell
Takk for den nye og alldeles oppløftende informasjonen, nå skal det spilles nintendo som i 1992!
KP til dere

UPDATE!

Ok, var kanskje litt for hastig med gledesutbrudd og KP.
Prøvde nå, til å begynne med fikk jeg en hvit strek frem på skjermen, men etter ett minutt sluttet hele greien og fungere. Helt død,ingen lys eller noe

Her er all infoen på adapterene, kanskje noen kan forklare hva som var årsaken:

Orginal addapteren: Input:ac120v, 60Hz, 150mA
Output: 10V, ett tegn med en strek og tre prikker under, 600mA

Den jeg brukte: Ac adapter nes-pal-002
Input: ac220-230V/50Hz
Output: ac9.8V/1.3A

Er konsollen totalt drept nå, eller er det fortsatt håp?
Sist endret av the captain; 30. desember 2007 kl. 01:22.
eeeh, du har mata spilleren med vekselstrøm... skal ha likestrøm
ok, da så, det var jo gøy.
Sender spilleren tilbake og sier den ikke funket, så håper jeg jeg får en ny en.
Eller tror du det er noen sjangs for at den lever hvis jeg gir den den rette maten?
Sist endret av the captain; 30. desember 2007 kl. 01:31.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gratulerer, du har gitt den vekselspenning, når den skulle ha likespenning.

Eg tipper det er...rimelig...liten sjanse for å gjenopplive den, men du kan alltids opne opp og sjå om det er en kondesatorer eller andre brente komponenter
Beklager at det endte på denne måten.. men når du sa at eneste forskjellen var 600mA og 1,3A..
Vet, for meg så alt likt ut. Burde lagt ut informasjonen om begge adapterne med en gang, elektronikk er vel for å si det mildt utenfor mitt fagområde. sykt irriternde at det ike skulle fungere, men kan ikke gå å grave meg ned i ett hull, livet går videre, sender den tilbake på mandag.
Sist endret av the captain; 30. desember 2007 kl. 01:41.
Til neste gang får du passe på at pakken du bestiller deg er en PAL versjon, du har vel en NTSC versjon av strømadapteren?

http://en.wikipedia.org/wiki/PAL
http://en.wikipedia.org/wiki/NTSC

Sjekk den europeiske ebay siden istedet. Er mange PAL versjoner der. www.ebay.co.uk

Føler foresten med deg.
Sist endret av Christian; 30. desember 2007 kl. 01:42.
Mange relativt nye TV-er støtter både PAL og NTSC, men sjekk at det på en eller annen måte går overens.