Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1929
Er for tiden på leting etter PS3, og snublet over denne annonsen:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15829682

Jeg sendte denne eposten:

Hei!

Er konsollene bakoverkompatible?
Er de importerte?
Hvilke soner støtter dem?

Mvh Ola Nordmann

Fikk dette svaret:

Hei.

Vi er en webshop og all informasjon finner du på nettsiden. www.bia-chris-prado.com
Vi har enorm pågang på mail nå og et begrenset antall. Pga over 600 mail på 4 timer er vi nå i kontakt med vår leverandør for å skaffe flere maskiner.
Uansett skal vi sørge for at alle som bestiller får maskin. Vi er dessverre ikke butikk, og alle våre varer sendes fra vårt lager til den enkelte kunde basert på de ordrer vi får inn. Nøl ikke med å ta kontakt om det skulle være spørsmål.

Alle som bestiller på webshop får levert. Når det er tomt på lager er det umulig å bestille og betale for vare.
Det kommer da frem et stort ikon som sier at denne varen er out of stock.

Iflg vår leverandør kan du spille PS2 spill på denne.


Adr til nettbutikken:

http://www.bia-chris-prado.com

Produktet jeg ønsker å kjøpe:

http://www.bia-chris-prado.com/PLAYS...51_142600.aspx

Jeg kan ikke bare taste kortnr og CVC uten at jeg er 100% sikker på at han er seriøs.
Tja, siden ser ut til å bruke paypal, da bruker du ikke kontoinformasjon, men bare paypalinformasjon for å betale.

Dette er relativt vanlig på internettet idag, og er ganske trygt, sålenge selgeren er seriøs, hvis ikke har paypal gode ordninger på tilbakebetaling.
ok.

ser også at de har en fornøyd kunde her:

http://www.allebutikker.no/antrekk-s...rado-l482.html

Kanskje det er trygt da. Men jeg er skeptisk som f***...

Hvor er Org. nr dems?
Jeg ville ikke gjort det. Ser en i brønnøysundsregisteret er dette registrert under koden 71.140, som er bedriftsrådgivning (http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=991635394), ikke noe 52.451 eller 51.840 som er kodene for handel med elektroniske produkter. Ser en videre på den juridiske informasjonen er det et LTD selskap registrert i England. For all del, kan hende han er seriøs, men med tanke på hvordan det vil bli for din del med garanti og lignende, ville jeg heller handlet ved et fast utsalgssted eller på en kjent, norsk butikk :-)
Han reklamerer med at spilleren er bakoverkompatibel. Noe vi ikke får kjøpt her i norge.
Lurer også på om den spiller av blu-ray filmer som er kjøpt i Norge...

Mind job dette her
Sist endret av Cyberblack; 20. desember 2008 kl. 03:46. Grunn: engelsk. orddeling ;P
Om du enda lurer på noe så har jeg et svar på blu-ray spørsmålet..

PS3 (Playstation 3) Har fått Blu-ray, det går på reklamer osv.. Jeg har en selv, har sett på blu-ray filmer mange ganger ^^

Du burde skaffe deg en Playstation 3 med 160 GB, kan kjøpes på Elkjøp for en billig sum! =)

Lykke til!

Mvh Steven Amundsen
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
1: Ingen 80gb-modeller er 100% bakoverkompatible. De første har ganske bra softwareemulering, men det er en del spill som ikke funker helt som de skal (siden Sony fjernet grafikkchippen som ble brukt i ps2). De nyeste 80gb-modellene har ingen ps2-kompatibilitet.
2: Det er visstnok veldig lett å bytte harddisk selv, så hvis harddiskplass er den eneste forskjellen mellom 80 og 160gb ville jeg heller gått for 80 og kjøpt en større disk og satt i selv. Nå har jeg ikke sammenlignet priser men jeg er ganske sikker på at prisforskjellen er større enn om du kjøper 80gb-versjonen og oppgraderer selv.
svindel.. *titegn*
virker shabby!

Men er ikke TLD norsk utenlandsforetak?

Det er vel ganske populert for mindre bedrifter, da det er gunstiger med tanke på backup fra norsk lov og litt mendre pes med regnskap ol.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LTD "trikset" bruker mange, det er rett å slett for å stikke unna endel avgifter som blir pålagt her i landet, som effektivt forbigås når firmaet er utenlandsk.

Det gir ingen indikasjon på hvor seriøs han er, det er like mange seriøse som useriøse som benytter seg av dette "trikset".
Sitat av Dodecha Vis innlegg
LTD "trikset" bruker mange, det er rett å slett for å stikke unna endel avgifter som blir pålagt her i landet, som effektivt forbigås når firmaet er utenlandsk.

Det gir ingen indikasjon på hvor seriøs han er, det er like mange seriøse som useriøse som benytter seg av dette "trikset".
Vis hele sitatet...

Stemmer. Jeg hadde iaff ikke LTD som argument for at greia viket useiøs.
Det var nettsiden osv som ikke solgte helt til meg.

Vistnok ganske vanlig at små butikker ol, benytter seg av LTD. PGA nevnte grunner.
Trodde man var beskytet av paypal med beløp opp til 5000 kr.
så det gjør jo ikke noe om man ikke får varen.

Jeg har fått tilbake betalt penger fra paypal da varen ikke ble sent til meg, men det var på ebay.
er vel samme reglene som gjelde alltid når man benytter paypal tror jeg.

Eller tar jeg helt feil ?
Sist endret av phyton; 24. desember 2008 kl. 18:10.
Går det ikke an å bruke postoppkrav som betalingsmåte på denne siden?

Sitat av pr0tec Vis innlegg
svindel.. *titegn*
Vis hele sitatet...
Åja? Forklar...
Sist endret av Mexxy; 25. desember 2008 kl. 19:46.