Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3460
Noen idioter har komt seg inn på nettet vårt
Unknown-00-1d-b5-70-0f-20
og så står det en
ip adresse ikke local
Hvis du slår på MAC-filtering på routeren din kan du velge å blokkere 00-1d-b5-70-0f-20.
Trådstarter
40 0
er det mulig og hacke han?
med Local Hacke program?
Sitat av Birdy1
er det mulig og hacke han?
med Local Hacke program?
Vis hele sitatet...
Er helt sikkert mulig, men, ærlig talt: det høres ikke ut som at du har kompetansen til det. Prøv heller å skru på MAC-filtrering, slik DonTomaso foreslår.
Sist endret av charz0r; 9. oktober 2008 kl. 22:07.
Trådstarter
40 0
Hvordan gjør jeg det

jeg har THOMSON ST780
Sist endret av Birdy1; 9. oktober 2008 kl. 22:11.
Du kan også senere velge å kryptere nettverket ditt. Regner med du ikke har gjort det.

Her finner du mye informasjon om hvordan du gjør slike handlinger med routeren din: http://www.reltech.com.vn/data/items...SBgAAAAg/jRn:1
Forkortet adressen litt, men veiledningen ligger på telenor. Der står det forklaring på hvordan du legger på MAC-filter. http://tinyurl.com/4eu669
den mac som kommer opp, til hører firma : Juniper networks
det er router firma hvis jeg ikke tar helt feil.
ja finnes masse lokal sniffe programer, google: "http sniffer" slå på arp spoffing via eks cain.

glemte og si og si at du har router med iptlf,
hvis du hadde lest den tråden her :
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=115967 så vile du se at port 1 har default monitor mode på, så du trenger ikke arp spoffe noe hvis du kobler til en pc i den.
Sitat av ranvik
den mac som kommer opp, til hører firma : Juniper networks
det er router firma hvis jeg ikke tar helt feil.
ja finnes masse lokal sniffe programer, google: "http sniffer" slå på arp spoffing via eks cain.

glemte og si og si at du har router med iptlf,
hvis du hadde lest den tråden her :
http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=115967 så vile du se at port 1 har default monitor mode på, så du trenger ikke arp spoffe noe hvis du kobler til en pc i den.
Vis hele sitatet...

Hvis han ikke klarer å blokke mac adresser, tror du han klarer noe slikt da?
Så sant

"Noen idioter har vært flinke og lært seg å cracke seg inn på nettet vårt. Nå klarer ikke kloke meg å få dem ut"
Skru på WPA og bruk en sterk nøkkel, så er vel problemet løst?
Sitat av Silvester
Skru på WPA og bruk en sterk nøkkel, så er vel problemet løst?
Vis hele sitatet...
burde være det!

Det er rart hvor mange some ikke har noen form for sikkerhet.
Når jeg var i oslo for noen uker siden, var jeg sikker på at jeg kunne minst ha tatt kontroll over minst 4 trådløse routere.

også rart å se hvor mange some bruker de "orginale" på loggings info på den trådløse routeren sin.
som feks adminINGET PASSORD!)

Nesten skremmende hvor mange some ikke tenker sikkerhet xD
Trådstarter
40 0
Helvete internet falt ut sitter på skolen.
etter jeg gjord den Telenor guiden: http://tinyurl.com/4eu669
Jeg må skrive inn passord for og komme på nett men vet ikke hva det er?? Jeg prøvde passord, jeg hadde i Telenor Boken. prøver og connecte Internet men den krever passord som jeg ikke har har prøvd alle passord jeg fikk med ruteren.
Kunne noen hjulpe meg med en noob guide :P
Pappa klikket på meg
Sitat av VanXo
burde være det!

Det er rart hvor mange some ikke har noen form for sikkerhet.
Når jeg var i oslo for noen uker siden, var jeg sikker på at jeg kunne minst ha tatt kontroll over minst 4 trådløse routere.

også rart å se hvor mange some bruker de "orginale" på loggings info på den trådløse routeren sin.
som feks adminINGET PASSORD!)

Nesten skremmende hvor mange some ikke tenker sikkerhet xD
Vis hele sitatet...
Endre password på router er bare waste da, som jeg har beviste mange ganger.

Hvis du hadde hadt meg som din nabo kune du godt slått på wpa :-)

hvis det er super nærd som nabo og han sitter og sniffer/logger alt som er så har han nok alle password på email/web/msn osv.. og i over 80% av gangen bruker folk enn av dem password.

derfor er det veldig greit og ha full sniffer på 24/7 for og se hva naboen gjør så hvis han skule sperre noe kan du gå tilbake i loggen og teste alle password.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
De trådløse adslmodemene som telenor gir ut er forferdelige greier. Som standard har de en 64 bit wep key. Ikke særlig sikkert.
Trådstarter
40 0
JEg ska adde en adresse fant jeg ut men er det ipconfig?
Jeg gjord alt trådløs men har kabel
og hvordan adder jeg Mac addressen på min ruter?
Sitat av datagutten
De trådløse adslmodemene som telenor gir ut er forferdelige greier. Som standard har de en 64 bit wep key. Ikke særlig sikkert.
Vis hele sitatet...
foresten hvis noen orka og lese tråden om den routern kan du se at så lenge du veit "ssid'en" så kan du søke mellom telenor sin database av config'er og finne wep key, og alle andre password på routern.

http://freakforum.nu/forum/showthread.php?t=115967 (tatt ut fra den) , bruker navn og password er endret, men lengden er samme
[ cwmp.ini ]
config state=enabled
mode=full
periodicInform=enabled
periodicInfInt=39600
sessionTimeout=60
noIpTimeout=3600
maxEnvelopes=2
connectionRequest=enabled
connectionReqPath=""
connectionReqUserName=""
connectionReqPsswd=""
connectionReqAuth=digest
qos-class=12
bootdelayrange=60
server config url=https://apsiad.nsc.no:9069/xAPS_TR-069/provisioning
username=0012F1-SpeedTouch780-CP0654FSSGF
password=3344556677
Trådstarter
40 0
WTF skjønner ikke det der da
Trådstarter
40 0
haha ;D hadde vert kult da en straff

No har jeg ikke peiling om den støgge ruteren bare den jeg hadde før
og jeg kommer ikke på Internet!!
Sitter på Skolen
Vi har en 14 tegns sikkerthetsnøkkel aldri noen som har kommet inn på vårt
Trådstarter
40 0
ingen som vet hvordan jeg får internet tilbake???
Det finnes vel en reset-knapp du kan holde inne en stund med en kulepenn eller lignende. Da skal alt resette seg.

Hold den inne i 30 sek eller til du ser at lysene lyser litt uvanlig mye.
Trådstarter
40 0
har gjort det, men feilen er der enda

btw: du ska holde i 10 sek til det kommer et oransje lys
Ring telenor og skjell dem ut fordi dem er så forbanna elendige. Samtidig kan du flette inn at du har føkka til Thompson-modemet ditt og trenger hjelp til å få den på nett igjen.

Ellers kan du google på routerens navn, finne en guide til hvordan man logger inn på den, for så i fikse på krypteringen.

edit: du må da kanskje koble deg til kablet for å komme inn, dersom du ikke er tilkoblet.
edit2: eventuelt kjøre innstalasjons-CD fra telenor etter du har resetta routeren.
Sist endret av reklame; 10. oktober 2008 kl. 12:39.
Sitat av ranvik
Endre password på router er bare waste da, som jeg har beviste mange ganger.

Hvis du hadde hadt meg som din nabo kune du godt slått på wpa :-)

hvis det er super nærd som nabo og han sitter og sniffer/logger alt som er så har han nok alle password på email/web/msn osv.. og i over 80% av gangen bruker folk enn av dem password.

derfor er det veldig greit og ha full sniffer på 24/7 for og se hva naboen gjør så hvis han skule sperre noe kan du gå tilbake i loggen og teste alle password.
Vis hele sitatet...
hehe. får håpe vi ikke blir naboer da

Men jeg tenker mer på en "normal" norsk data bruker. Ikke en som har kommet noen hakk lengre ;p

Sitat av Ludolfn
Vi har en 14 tegns sikkerthetsnøkkel aldri noen som har kommet inn på vårt
Vis hele sitatet...
kanskje ingen som har prøvd så alt for hardt heller da
Sitat av flap
Forkortet adressen litt, men veiledningen ligger på telenor. Der står det forklaring på hvordan du legger på MAC-filter. http://tinyurl.com/4eu669
Vis hele sitatet...
Fant ut at også jeg hadde en unknown med omtrent samme mac-adresse i lista over devices.

Fulgte den forklaring til å legge på MAC-filter. Mistet jo da først trådløse tilkobling (da jeg satte New stations are allowed (via registration)), men den kom jo tilbake da jeg tok "Search for wireless devices". Så da er vel pcen min registrert ihvertfall. Det jeg lurte på var at unkown fortsatt står i listen min over devices. Er denne listen da over alle som har vært tilkoblet noensinne? Hadde ventet at jeg ville fått opp en liste over MAC-adresser og kunne valgt deny/allow, evt en liste over alle som var allowed.

Er det eventuelt andre ting man bør gjøre for å beskytte routeren, utover kryptere trådløs trafikk, og passord for å logge på router?
Sist endret av EmanOn; 10. oktober 2008 kl. 12:49. Grunn: la til en )
Sitat av Birdy1
Noen idioter har komt seg inn på nettet vårt
Unknown-00-1d-b5-70-0f-20
og så står det en
ip adresse ikke local
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert det er noen som har brutt seg inn på WLANet ditt i det hele tatt.
Ta å sjekk hvilke mac-adresser de forskjellige PCene i huset ditt har. Kan godt være en av de, de blir bare listet opp som unknown.
Skjer på min ST780 med flere av de lokale PCene.
Trådstarter
40 0
men 1 data er koblet til med kabel, den jeg endret på var Trådløs.

Takk for all hjelp må lagre nff siden på datan

men det funket ikke Note it then
Sist endret av Birdy1; 10. oktober 2008 kl. 14:53.
Sitat av Birdy1
men 1 data er koblet til med kabel, den jeg endret på var Trådløs.

Takk for all hjelp må lagre nff siden på datan

men det funket ikke Note it then
Vis hele sitatet...
save ut config fila og sende den til meg i pm så skal jeg se på hva feilen er.

jeg tipper du har valt tilat KUN den mac, istden for og blokere den enne.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hm... kom i diskusjon med en kamerat frem til unknown device også har angitt måten den kobler seg til på som unknown. Lurer dermed på om det rett og slett kan være der man er tilkoblet internettleverandøren?
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lyst til å utdype?

Har sett litt på den posten nå, og det jeg ser er da innholdet av en del loggfiler (jeg regner med fra en router) og informasjon om enkelte sikkerhetshull. Men jeg er litt usikker på hva jeg bør/kan gjøre?
ifølge fvn.no har telenor sendt ut epost til alle med en slik router med instruksjoner til hvordan å fikse dette sikkerhetshullet
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Lyst til å utdype?

Har sett litt på den posten nå, og det jeg ser er da innholdet av en del loggfiler (jeg regner med fra en router) og informasjon om enkelte sikkerhetshull. Men jeg er litt usikker på hva jeg bør/kan gjøre?
Vis hele sitatet...
post email , så skal jeg se hvem av sikretshull dem har sendt ut fixs for.
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
ifølge fvn.no har telenor sendt ut epost til alle med en slik router med instruksjoner til hvordan å fikse dette sikkerhetshullet
Vis hele sitatet...
Aha. Sjekket, men har ikke fått noen mail. Men ser av artikkelen at det står "vil bli sendt ut", så det er mulig den dukker opp om et par dager?

Edit; Hei, ranvik. Fint du avslører sikkerhetshull, og jeg regner med du rapporterer dem til de som skal fikse dem. Men savner litt mer informasjon om hva de gjelder (lest litt på bla wikipedia og det hjalp jo litt) og eventuelt hvordan man kan fikse hullene selv. Tenker da i forhold til ting som ser ut som er aktivert ved default, men kanskje kan være en ide å disable.
Sist endret av EmanOn; 29. november 2008 kl. 14:50.
ah, ok, da misleste jeg artikkelen. ja, såfremt du har telenor som ISP så bør du motta en epost, hvis ikke bør du kanskje kontakte dem?
Ok, jeg skal se om det dukker opp en epost, eventuelt kontakte dem hvis jeg synes det går altfor lang tid.

Det jeg bare lurte på, som ingen helt svarte på, var om noen kunne bekrefte/avkrefte om det var sannsynlig at unknown device er internettleverandør eller noen random personer jeg ikke vil ha koblet til routeren min? Kan forsåvidt nevne at den kun står som active når jeg er tilkoblet internett, så etter det jeg kan se er det neppe noen i nabolaget.
unknown device vil si det er en ting som ikke svar på dns mot seg.
eks: winxp med firewall vil komme opp som "unknown device" , wrt54g i brigth mode mot deg vil komme opp som "unknown device", en persjon som har linka opp og tatt seg vekk fra dhcp tabelen (satt fast ip) vil komme opp som "unknown device"