Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3420
jeg lurer på om tannlegen ser at du har snuset?
snuser så og si aldri men har fått liten flis på den greia i overleppa?
er det noen gode unnskyldninger for dette?(A)
Hva gjør det om tannlegen ser at du har brukt snus?
JA! De merker det! Var hos tannlegen for en uke siden, og hun så både på tannkjøttet at det hadde trekt seg oppover, og på tennene at de var blitt misfarget på grunn av snus.
Men, så har jeg brukt snus fast i over et år. Hvis du snuser lite, eller så og si aldri som du sier, så kommer det nok til å gå en stund før det merkes...

Sitat av Infected
Hva gjør det om tannlegen ser at du har brukt snus?
Vis hele sitatet...
-Tannlegen ser det og forteller det til forledrene da Zwirix ikke er 18 år
Sist endret av jonarnev; 20. oktober 2006 kl. 17:11.
*Angst* Mamma er tannlege og jeg skal til tannlege-sjekk hos henne om en uke eller noe! Skal ikke snuse før det er over...
Trådstarter
11 0
jeg er 15 og foreldra mine vet det ikke så lurer om de sier det til foreldra lix?
Hvis hun merker det kommer hun sikkert til å kommentere det, og da kan du jo bare spørre om hun kan la vær å si noe til foreldrene dine?
Men hvis du snuser lite så merkes det nok ikke. Spørs vel litt på hvor lenge du har brukt snus og.
jeg har snuset i rundt 5 år nå, og jeg fikk aldri høre noe om det fra tannlegen.
Jeg har snusa i 9 - 10 år... Tannlegen kommenterte det ikke før etter ca 3 - 4 år elns.. Uansett, om du er redd for at de skal sladre til foreldra, så gjør de ikke det
Trådstarter
11 0
det er bra for de er anti-alt!!
Hva med at leger ikke kan si sånt uten ditt samtykke? Er det ikke noe sånt? Jeg har snust uregelmessig i rundt 2 år nå. Har ikke streng lengre heller Ingen tannlege har sagt noe til meg.
Brodern har snusa nå i et par år, det er ikke vanskelig å se på han at han har snusa.
Det tannkjøttet mellom fortennene oppe har sakte men sikkert gått gradvis vekk.
Sitat av swirix
jeg er 15 og foreldra mine vet det ikke så lurer om de sier det til foreldra lix?
Vis hele sitatet...
De skal i teorien ikke har lov til det. Kan hende de gjør det fordet, det skjedde med meg og røyk.
Når jeg var hos tannlegen sist merka han at jeg bet negler også, så de merker det meste når det gjelder tann og mynnhygiene etc..
drQ
Egendefinert
Sitat av Bundy
Hva med at leger ikke kan si sånt uten ditt samtykke? Er det ikke noe sånt? Jeg har snust uregelmessig i rundt 2 år nå. Har ikke streng lengre heller Ingen tannlege har sagt noe til meg.
Vis hele sitatet...
Det er noe sånt, men jeg husker ikke alderen.

Uansett skjønner jeg ikke problemet - er det noen som tror at tannlegen kommer til å lete frem og kontakte foreldrene fordi du har snust? Det kan jo kanskje dukke opp om foreldrene kjenner tannlegen, eller går til samme, men likevel.
OF: Hvorfor er det så sinnsykt stress at foreldra dine skal finne ut av at du snuser? Den gang mamma fant det ut sa jeg bare " du trenger ikke kjefte, det blir ikke noe bedre av det, jeg vet det er dumt å begynne med det, men sånn har det blitt". Har ikke hørt en eneste kommentar etter det.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Jeg har snust i 3 år men, tannlegen har ikke sagt noe....
swirix, du har egentlig ingenting å bekymre deg for. Du sier jo selv at du snuser nærmest ingenting, og bare pass på å pusse tennene rett før du drar dit, og det er ikke noe problem, funka for meg
er snus et rusmiddel kansje?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Blunty
er snus et rusmiddel kansje?
Vis hele sitatet...
Var det et retorisk spørsmål? I alle fall; ja.
jeg har snust fast i 5 år nå og ingen tannleger har merket dette, men forrige gang spurte jeg om hu kunne se det og da sa hu: ja når du sier det så begynner tannkjøttet ditt og bli litt "hvitt" oppunder leppa..
sikkert forskjellig fra tannlege til tannlege men min merka det ikke..
maistro
Nå er jeg sykt spent! Ble du busta?
Jeg har snuset i ett par år nå, men ble bedt om å slutte å snuse siden overleppa mi ser helt herpa ut. Slutter seffern ikke!
Men det jeg egentlig skulle svare på var at tannlegen kommer ikke si noe til dine foreldre, dem har ikke intresse av det.
jeg har snusa en stund(noen måneder), men hadde et opphold på ca 1 uke og tannlegen fant det ikke ut..
Tannlegen jeg har vært hos de 3 siste årene har ikke sagt det minste så tror ikke du skal være no redd for det
Kommer jo selvfølgelig an på hvor mye du snuser...!
Sitat av swirix
jeg er 15 og foreldra mine vet det ikke så lurer om de sier det til foreldra lix?
Vis hele sitatet...
Når du har fyllt 15 så har de ikke lov til å fortelle foreldrene dine det.
Innen helsevesenet så er du beskyttet av taushetsplikten i det du fyller 15 år.

Så dersom du snuser og ikke er modig nok til å fortelle foreldrene dine det, så slipper du unna denne gangen.
Forøvrig så er det 18 års grense for å kjøpe og bruke snus.
▼ ... noen uker senere ... ▼
vist du tannlegen spørr om du snuser pga. missfarging på tennene så sier du nei. Enkelt! funka for meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av langnesi
vist du tannlegen spørr om du snuser pga. missfarging på tennene så sier du nei. Enkelt! funka for meg
Vis hele sitatet...
Og kva fan har det å sei om tannlegen veit at du snuser? Eg trur ikkje det er så lett å lure ein tannlege, dei har trassalt ein del års erfaring, samt lang utdanning, og har sett ganske mange tenner.

Dersom du snusar så trur eg tannlegen ser det, men neppe bryr seg...
Sitat av M&G
Når du har fyllt 15 så har de ikke lov til å fortelle foreldrene dine det.
Innen helsevesenet så er du beskyttet av taushetsplikten i det du fyller 15 år.
Vis hele sitatet...
Begynner ikke den taushetsplikten på 16 da? Har hvertfall hørt at hvis du er hos lege/helsesøster/helsestasjon og du finner ut at du er gravid, så må de si det til foreldrene? Ihvertfall fram til du er 16. Skulle nå trodd det samme ville gjelde for dette....
Har snust i 6 år, men har ikke vært hos tannlegen på en stund.. Nærmer seg vel 2 år snart Men min tannlege merka aldri at jeg snusa.. Sa hvertfall aldri noe om det..
Da synes jeg denne meningsløse tråden har vært åpen lenge nok. Kanskje tannlegen ser at du har snust, kanskje ikke. What's the big deal?