Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 5647
Heyhey fålks! Første gang jeg skriver her... Og vet hva det går i vedrørende amf... har brukt d nå nesten hver helg i snart 1 1\2 år sammen med alkohol og hasjrøyking på nachspiel etter en jævlig fyllekule på byen...

Lurer bare på hvor lenge dere har klart å gå uten søvn på guff?

Var på gatebiltreff i rudskogen i fjor, der jeg og en kompis gikk 7 døgn uten søvn....

bivirkningene av dette er noe av d jævligste jeg har opplevd! Fikk KJEMPEnedtur to dager etter å trodde jeg skulle dø... hjertet hoppet i hytt-og-helvete etterpå...


Noen som har opplevd lingnende?

Nå i senere tid har jeg funnet ut at jeg må kutte vesentlig ned på amf-snusingen IOM at jeg føler meg så BÅS på nedturen at viss jeg beveger meg for mye så kommer kroppsdeler til å ramle av!
hadde 36 timer under beltet på 0,4-0,5 gram ca, men det er ikke akkuratt noe man gjør hele tia, det tærer veldig på kroppen!
Sist endret av -steff1-; 11. mars 2008 kl. 05:18.
Har holdt det gående i 5 dagers tid i strekk, er noe hælvete med nedtur, så nå går jeg som regel ikke lenger enn en helg i slengen på det verste. Å ligge med blå hender og dødsangst er faen ikke verdt det ass! Digg å ha noen kryssere til landingen + et eller annet å holde på med. Å ligge og psyke seg ut er bare søppel for sjelen.
12 dager er rekorden her!
mener jeg har hørt om en som var våken i 3 uker på speed jeg. noen andre som har hørt om han?
Er nok flere som har gjort det ja. Ikke bra, mer enn et døgn oppe i strekk og risikoen for psykose øker betraktelig, jo lengre du er oppe jo værre nedtur.

Har brukt amf bare et par ganger. Liker ikke drittdopet.

Tredje gangen (Og siste) så dro jeg usaklige mengder på 24 timer.
Endte opp med 5 dagers nedtur hvor jeg ikke fikk sove, ikke klarte å spise, var kjipt å drikke, kaldsvetta, noia som faen +++.

Etter det så ga jeg faen, har blitt et par striper siden den gang, men aldri mer enn en på en kveld. Godt over 6mnd siden sist
En kompis av meg snorta 5g makka en kveld å det kom skum ut av munnen hans men nesa blødde som faen.

Så ut som en Zombie dagene etterpå.
hvorfor ville han absoulutt snorte fem gram mekka på en kveld?
det er da sinnsykt overdosering?

aldri vært oppe i mere enn fra fredag til søndag.
men det er merenokk, var uheldignokk engang til å bli syk etter en hardhelg.
endte med at jeg hadde omgangs syke fra mandag til neste mandag.
spiste ikke (hvis du regner med helgen med pepper) på 6dager.
hadde nesten 40 i feber og kunne nesten ikke drikke et glass vann uten å vrenge magesekken,gikk ned 8kilo
...har holdt meg unna harde pepper helger siden da.
Sist endret av TETRS; 11. mars 2008 kl. 14:57.
Trådstarter
10 0
5 gram på en kveld er jo idioti.... eller jævla dårlig guff:P

Det viktigste når du skal på en hel ukes tur på speed så er det jævla viktig å tvinge i seg mat uansett hvor mye du sliter med å presse det ned... lurt triks er å drikke et hav av vann mens du spiser:P og så er det jo mye lettere å få sove etter du har spist:P

Noen som har erfaring med hjertebank ved langtids bruk?
Sitat av magnor_mafia
mener jeg har hørt om en som var våken i 3 uker på speed jeg. noen andre som har hørt om han?
Vis hele sitatet...
Jeg hørte om en som gikk våken i FIRE uker jeg!!!!111
Vi snakker ikke et heftig slankemiddel her, gjør vi vel?
spankingguru
Worner's Avatar
Apeloff: Amfetamin er vel veldig kraftig katabolt så til muskeltrening er det noe dritt. Man klarer nok mere, men man bygger ikke noe mere. Ender vel heller opp med å miste muskler.
Det er utrolig hvor stor tolereanse man kan få på speed. på slutten av min karriere brukte å droppe 1 g når jeg la meg for å sove. ble rolig og sovnet! nå har jeg sluttet takket være NA og har fått livet tilbake!
disponent, sikker du ikke sovnet da du tok for mye? Ettersom meg forstått, så slår guff tilbake med motsatt virkning dersom en overstiger en viss terskel med inntak av viss kvalitet.
Mao, dersom du tar masse guff av bra kvalitet, har du en sjangs at du tar for mye å ender opp på sofaen resten av kvelden/dagen.
Ivertfall noe en eldre freaker forklarte meg.
Trådstarter
10 0
hvem her bryr seg om hva folk har hørt at andre har jort? Spør du meg så er det slik alle spekulasjoner blir til...
Er mye mer intressant å lese om personlige erfaringer...
Sitat av Worner
Apeloff: Amfetamin er vel veldig kraftig katabolt så til muskeltrening er det noe dritt. Man klarer nok mere, men man bygger ikke noe mere. Ender vel heller opp med å miste muskler.
Vis hele sitatet...
Hmmm, kan du dokumentere det?

At amfetamin er indirekte katabolt er det ingen tvil om med våkenetter, redusert matlyst og slapphet i dager etter - men noen direkte effekt har ejg enda ikke sett engang argumenter for at skal være. Effedrin f.eks er hyppig brukt blandt kroppsbyggere og veldig likt hva molekylstruktur og virkningsmekanisme angår, og dette er hvertfall ikke katabolt.

Det jeg mener er at om man hypotetisk sett tar en stripe midt på dagen, greier å tvangsfore segselv og legger seg igjen til vanlig tid er det igenting som tilsier at man har vært mer katabol enn ellers. Gitt at man da selvfølgelig greier å kompensere for økt basalforbrenning ved å spise litt ekstra kcal.
Godt med smør
Sitat av Elefanten
Hmmm, kan du dokumentere det?

At amfetamin er indirekte katabolt er det ingen tvil om med våkenetter, redusert matlyst og slapphet i dager etter - men noen direkte effekt har ejg enda ikke sett engang argumenter for at skal være. Effedrin f.eks er hyppig brukt blandt kroppsbyggere og veldig likt hva molekylstruktur og virkningsmekanisme angår, og dette er hvertfall ikke katabolt.

Det jeg mener er at om man hypotetisk sett tar en stripe midt på dagen, greier å tvangsfore segselv og legger seg igjen til vanlig tid er det igenting som tilsier at man har vært mer katabol enn ellers. Gitt at man da selvfølgelig greier å kompensere for økt basalforbrenning ved å spise litt ekstra kcal.
Vis hele sitatet...
Kan noen utdype og forklare for meg +/- ved det?, forminsker det virkelig muskler?, jeg mener dog jeg presterte relativt bra på trening selvom jeg tok bare litt over en test stripe :P

Men bah hva betyr vell mitt ord i dette?, blir som å fortelle en som har røyket 1 pakke om dagen i 20 år att tobakk er en illusjon og det er egentlig ikke bra :P


speedet i dag på skolen og, tok speeden tidlig, så tok jeg somadril rundt femte timen og da var det påskemat og jeg klarte å munche i meg myeeeeeeeeee. Tror dog att somadrilene har noe med det å gjøre.
Sist endret av Apeloff; 12. mars 2008 kl. 16:05.
Trådstarter
10 0
Alle som har prøvt speed vet at det ikke er bra for kroppen... uansett om du klarer å spise eller sove..

Det merkes jo mer dagen derpå enn opppturen:P
Sist endret av shakedup; 13. mars 2008 kl. 15:24.
Godt med smør
Sitat av shakedup
Alle som har prøvt speed vet at det ikke er bra for kroppen... uansett om du klarer å spise eller sove..

Det merkes jo mer dagen derpå enn opppturen:P
Vis hele sitatet...
Mja, jeg klarer meg egentlig fint dagen derpå, tilstrekkelig med søvn og en feit frokost.

Men fyfaeeeen, du kjenner det virkelig når det er over, og du ikke sover.

Gidder ikke å gjøre noe som helst, alt virker tungere, og mer slitsomt. Det er ufattelig kjipt. Derfor bør du speede hele dagen (sarkasme)


Men sånn rent fysisk og mentalt, bortsett fra nedturen er det noen store problem?

Åja nedturen går og greit for meg så sant jeg har somadril eller noe sånt å spise :P

Men det er jo alt mentalt, og bare ruser vekk nedturen. Den er dog fullt tilstede og skal ikke skyves under dørmatten bare derfor :P
Sist endret av Apeloff; 13. mars 2008 kl. 16:10.
Apeloff: det virker ikke som om du har mye erfaring med speed siden du glorifiserer det sånn du gjør. Jeg har utrolig mange venner som har blitt veldig paranoid for alltid, og flere av de får titt og ofte psykoser av stort amfetaminbruk.
En kompis av meg døde av overdose for en noen måneder siden. en gang var han oppe 2 og en halv uke på makka. Han gjorde mye sykt var alltid sprøtt å høre han fortelle om trippene sine.

amf er falig!!!
Godt med smør
Sitat av rbt
Apeloff: det virker ikke som om du har mye erfaring med speed siden du glorifiserer det sånn du gjør. Jeg har utrolig mange venner som har blitt veldig paranoid for alltid, og flere av de får titt og ofte psykoser av stort amfetaminbruk.
Vis hele sitatet...
Korrekt, har ikke stor erfaring med speed, det ser jeg på som en positivt ting, posten din virket en smule nedlatende. Glorfisierer den?

Noe spesielt du vil trekke frem?

Sitat av Apeloff
Mja, jeg klarer meg egentlig fint dagen derpå, tilstrekkelig med søvn og en feit frokost.

Men fyfaeeeen, du kjenner det virkelig når det er over, og du ikke sover.

Gidder ikke å gjøre noe som helst, alt virker tungere, og mer slitsomt. Det er ufattelig kjipt. Derfor bør du speede hele dagen (sarkasme)

Men sånn rent fysisk og mentalt, bortsett fra nedturen er det noen store problem?

Åja nedturen går og greit for meg så sant jeg har somadril eller noe sånt å spise :P

Men det er jo alt mentalt, og bare ruser vekk nedturen. Den er dog fullt tilstede og skal ikke skyves under dørmatten bare derfor :P
Vis hele sitatet...
Glorifisere den var jo å ta litt hardt i. Har brukt speed på en eller 2 fester, så har jeg ikke rørt speed før nå, festene befant seg vell litt etter sommeren 2007.

Jeg sier dog bare att nedturen er ikke så vanskelig å få vekk så sant du ikke har speedet i flere dager, jeg snakker i mitt tilfelle om kanskje 1-3 ganger i uken. Da har vertfall jeg følt meg ok vist jeg bare har sovet skikkelig. Og kompensert med maten jeg burde ha spist under speed rusen.

Jeg pekte også ut att vist du ikke sover eller knasker somadril etter speed tur, er nedturen helt for jævelig. Hvordan glorifiserer jeg speed egentlig?.

Og dine kompiser som har misbrukt eller brukt altfor mye speed er jo helt klart sant, prøver ikke å ta fra deg det argumentet, men jeg gjorde det dessverre ikke klart att ang. nedturer og generelt sett min post er det ang. min situasjon med stoffet. Sorry igjen

Adjø vi snakkes om litt

Beklager vist innlegget kom litt fiendtlig ut, men jeg er i hastverk. Tilbake om noen timer.
Sist endret av Dodecha; 13. mars 2008 kl. 22:19.
Trådstarter
10 0
Jeg tror det kommer ann på personen som bruker det om det går galt eller om det går å bruke amfetamin uten at man skader seg selv både invendig og utvendig...

Man må være jæævla sterk inni hodet for å holde styr på alt som sjer inni der...

men som sagt dette er bare min mening og oppfattelse som jeg har kommet fram til ved egen bruk. Og min bruk kjenner jeg røyner sinnsykt mye på psyken...
Har du ikke stor nok selvkontroll til å klare å gå av speeden etter en 2 døgn så bør du aldri bruke det, klarer du ikke å fatte at å gå uten søvn i 5-6dager er veldig farlig bør du aldri bruke det. Har du ikke en stor sperre som gjør at du aldri vil skyte amf bør du aldri bruke det.
Tror ikke bruk av amf en dag i blant er så veldig skadelig for ditt hode, men det å bruke amf en dag i blant gjør at du får lyst å bruke det oftere og oftere, da det starter å bli farlig for deg.
Apeloff: som sagt tidligere saa er virkningen og hvordan man takler "nedturen" inviduelt, men en ting er sikkert og det er at speed er skadelig for kroppen!
Trådstarter
10 0
det er det jo ingen tvil om... alle som har hatt en SKIKKELIG nedtur vet det:P

Hva i kroppen er det som blir ødelagt? Nå mener jeg ingenting psykisk... bare fysisk...
Sitat av shakedup
det er det jo ingen tvil om... alle som har hatt en SKIKKELIG nedtur vet det:P

Hva i kroppen er det som blir ødelagt? Nå mener jeg ingenting psykisk... bare fysisk...
Vis hele sitatet...
Det meste går på fysisk utmattelse. Når det gjelder direkte fysiske skader tror jeg de er veldig få, det er vel ikke toksisk ved normale doser?

Hjertet blir belastet, du blir fort dehydrert, og mangel på næring kan over tid kan indirekte føre til fysiske problemer.


Ser også mange snakker om nedtur eller ikke, at de sterkeste greier det osv. Selv er jeg av den oppfattning at nedturen kan "bestemmes" av brukeren. Dersom man greier å faktsik abre holde seg til noen striper tidlig på kvelden (f.eks i 10-tiden), og så holder seg til det, så er det som regel ikke noe stort problem å få sove. Hvertfall ikke om man har litt milde hjelpemidler. Og legger man seg i "anstendig" tid etter en fest, har drukket nok væske før køyetid og gjerne trøkkt i seg noe mat, så er morningen for min del bedre med "litt alkohol + litt speed" enn ved "mye alkohol".

Men så er det jo så j**** vanskelig å ikke fylle på med nye og nye striper.
Jeg er veldig enig i at det til stor grad kan "bestemmes" av brukeren. Jeg har f.eks. aldri noe problem med å feste i opptil 4-5 dager uten at jeg får noen nevneverdig nedtur (nedturen etter en skikkelig rotbløyte en kveld på alkohol er MYE verre). MEN, jeg sover/slapper alltid av et par timer per døgn, sørger for å få i meg nok væske (gjøres enklest ved å alltid ha et glass/flaske med noe å drikke ved siden av seg) og ikke minst prøver å få i meg litt mat. Som regel er ikke matlysten den største, men selv litt hjelper. sukkerholdige produkter (som jeg skyr som pesten ellers) som sjokolade eller smågodt funker bra. Og lar man være å "fylle på" så mye f.eks. etter kl. 13.00 på en søndag og forsøker å roe ned litt resten av dagen så sovner jeg uten problem på kvelden og våkner opplagt mandag morgen.

Dama, som derimot er totalt ødelagt i 3-4 dager hvis hun leker med sånt en kveld, påstår jeg er djevelens avkom og burde få juling fordi jeg ikke lider like mye som henne. Hun er av typen som ikke setter seg ned når hun fester, glemmer å drikke (bortsett fra vin eller sprit selvsagt) og påstår at hun har overhodet ikke matlyst, så det er ikke noe vits i å spise. Men hun er da ihvertfall fornuftig nok til å kutte ut alt annet enn alkohol, så hun bare har fyllesyken å skylde på.

Det er stor forskjell på bruk og misbruk. For meg så ligger den grensen mellom det å være litt sliten etter å ha hatt det gøy i helgen og når man er totalt ødelagt og det går utover hverdagene.
Konklusjon:

Amfetamin har en hel del ubehagelige bieffekter, som enkelte merker mer enn andre. Å innta det mange dager etter hverandre uten søvn er ikke akkurat spesielt smart, og jo lengre man drar det ut jo større er sjansene for både psykoser og fysiske ubehageligheter.

Det er ikke uvanlig å få hjertebank, bli svimmel, kjenne prikking i kroppen, få paranoide vrangforestillinger osv, og i enkelte tilfeller kan situasjonen til og med utvilke seg til å bli livstruende.

Hvor lenge folk har klart å være på kjøret er strengt tatt ikke så veldig spennende å lese om da det egentlig ikke sier noe som helst om farene forbundet med det.

Men vi kan ihvertfal fastslå at enkelte individer kan holde på i opptil flere uker og sikkert enda lengre, men dog ikke uten å utesette seg for forskjellige grader av psykisk og fysisk slitasje. Andre kan derimot ikke gå mer enn et døgn for de opplever sterkt ubehag som symptom på denne slitasjen.


Hvis noen har noe konstuktivt å legge til kan de eventuelt sende en PM til mod, så skal vi få langt det inn her. Inntil da stenges forøvrig emnet for å begrense mengden useriøse innlegg.
Sist endret av mentalmelt; 21. mars 2008 kl. 15:16.