Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2199
Hei, jeg har snus i snart 3 år men har i det siste fått hodesmerter av snus, og røyk. Altså nikotin. Det er ikke snakk om mye før jeg får vondt over øynene, som jeg vil kategorisere som hodesmerte. Noen som har noen tips på hva dette kan være? Er avhengig av nikotin dessverre, men er ganske kjipt at hver gang jeg skal snuse/røyke så får jeg hodesmerter.
Hadde jeg vært deg så hadde jeg vurdert og slutte. Hva er vitsen med å røyke eller snuse? Du sier ikke hvor lenge du har brukt dette? Men uansett så er det noe som ikke stemmer da bør du heller slutte.

Jeg kan ta meg f.eks har røykt i 17 år fikk store problemer med forskjellige ting også vondt i hode. Når jeg sluttet så forsvant mange av mine plager. Jeg vet at det er vanskelig men alle kan klare det.
Dyrdal's Avatar
Trådstarter
Jeg sa i første setning at jeg har snust i 3 år, så er vanskelig å slutte. Når jeg slutter å snuse/røyke så spiser jeg mer, og da ligger jeg fort på meg. Har prøvd å slutte flere ganger, men er nå de siste ukene hodesmertene har kommet. :/
Prøv å bytte merke.. Hvis du snuser skruf bytt til general f.eks, har hørt fra folk med lignende problemer at det skal hjelpe. Man kan også bytte tilbake til det merke man egentlig snuser/liker etter en stund uten å oppleve hodesmerter! ellers er jo å slutte veldig fint :P de første 2 ukene er de verste, klarer du de har du også sluttet
Kanskje fordi du ikke spiser? Uten søvn og mat så kan det fort bli sånn.
Vanskelig å si noe konkret.
Heilt canooon
Kan være at du snuser for mye. Bruker også å få hodepine noen ganger, men som de andre sier så sove jeg lite og spiste lite, men snuste veldig mye.

Har ikke hatt det nå pa en stund da jeg har roet meg litt med snusingen.
Sist endret av Rindae; 27. juni 2010 kl. 03:49.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_headache
'' Smoking
Nicotine may trigger cluster headaches, and the affliction is often found in people with a heavy addiction to cigarette smoking. However it is not clear if there is a causal relationship between smoking and cluster headaches. Some researchers think that people who suffer from cluster headaches may be predisposed to certain traits, including smoking or other lifestyle habits. ''

Råder deg å lese hele greia da det står andre ting som kan forekomme om det er det du har, er ganske sjeldent med dette så tviler på det men tenkte allikevel å poste linken.
Sitat av Eivindeik Vis innlegg
Jeg sa i første setning at jeg har snust i 3 år, så er vanskelig å slutte. Når jeg slutter å snuse/røyke så spiser jeg mer, og da ligger jeg fort på meg. Har prøvd å slutte flere ganger, men er nå de siste ukene hodesmertene har kommet. :/
Vis hele sitatet...
med ett jevnt kosthold vil jeg ikke tro att noen skal legge på seg så fort...
For all del det trenger ikke og være nikotinet som gir deg vondt i hodet.
Du nevnte også at du legger på deg når du snuser.
Overvekt kan jo også gi smerter i hodet.

Mitt tips er i alle fall og slutte å snuse. Jeg prøver fortiden og slutte, har gått to dager uten en prell nå.
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Du nevnte også at du legger på deg når du snuser.
Vis hele sitatet...
Når han ikke snuser.
Jo mer aktiv du er, jo mer hvile og næring trenger du for å motstå rus.
Jeg får hodepine når det blir for mange sigaretter på en dag. Tror og det har noe med nærings/væske inntaket den aktuelle dagen.
Sist endret av Naturgrønn; 29. juni 2010 kl. 18:46. Grunn: fordi jeg ikke inntar vesker.