Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 760
Hei,

Jeg skal oppgradere minnet på min NP900X3C-A01SE. Det er idag 4GB. Har googlet en del, og akkurat dette modellnummeret finnes ikke på f.eks listen til Crucial sin "minneoppgraderings-program" på komplett.no.

Noen som vet om det er en eller to slots? Jeg ser også at minnet som står i er 4 GB 1600MHz DDR3 SDRAM. Kan jeg kjøpe høyere enn 1600, eller er ikke det noe poeng?

Setter stor pris på hjelp.
Hei,

Jeg har samme PC. Når jeg går inn på Task Manager (Oppgavebehandling, CTRL+SHIFT+ESC) og velger fanen Performance (Ytelse på norsk?), så står det at 1 av 4 slots er i bruk. Jeg tolker dette som at det er plass til fire brikker, og én av disse er i bruk (dvs. én 4 GB 1600 MHz SODIMM brikke).

Oppdater gjerne tråden hvis du gjennomfører oppgraderingen, gjerne med bilde av hovedkortet hvis du har mulighet til det!

Edit: Jeg har A04SE ser det ut som. Usikker på forskjellen mellom disse modellene.

I denne forumtråden så står det at minnebrikkene til NP900X3C er loddet fast til hovedkortet, og at det dermed er vanskelig/umulig å oppgradere.
Sist endret av steili; 22. oktober 2015 kl. 02:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.