Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1466
Jeg bruker HD-PVR dekoderen som modem. Fra denne har jeg koblet på en dir-300. Flere ganger daglig mister jeg internett forbindelsen, men er fortsatt koblet til nettverket. Jeg MÅ inn på 192.168.0.1 for å restarte routeren. Da er alt i orden.

Det som er rart, er at jeg får "Kritisk feil" opp når jeg trykker på "Film" på min dekoder. Da ligger feilen, ifølge Get, hos de.

Har forsøkt å finne problemet ved å ringe Get, de finner ingen feil og vil sende reperatør. Dette vil koste meg 799,- om det er min feil!

Noen som vet hva feilen kan være?

Dette fører også til en dobbel form for NAT, som fører til at jeg ikke får spilt PS3 på nett. For å kunne gjøre dette, må jeg faktisk koble PS3 rett i modemet.

Går det ann å kjøpe en kombinert router/modem for å slippe dobbel NAT? Eller er det et annet alternativ?

Takk for evt hjelp!
Løsningen er å sette kabelmodemet i bridge, hvis get lar deg gjøre det?

Hvis det ikke går bruker du kabelmodemet som dhcp/nat/brannmur og slår av det samme på d-link ruteren din.

Forresten er den ruteren (unnskyld ordbruken) en skikkelig dritt ruter som ikke er vanskelig å knele.
Hvis du investerer i en ny ruter blir nettet ditt fort mer stabilt.

Anbefaler deg og ta en kikk her!
Når jeg ringte Get, forklarte de at det ikke var mulig å sette modemet i bridge. Det går heller ikke på routeren(vet ikke som jeg skulle prøve det uansett).

Jeg har skrudd av NAT på min router. Nettet har til nå vært stabilt. Jeg får ikke skrudd av DHCP og brannmur, da jeg ikke kommer inn på 192.168.0.1 eller min nye IPadresse! Får altså ikke endret noe på routeren.

EDIT: jeg har nå forsøkt å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger. uten hell. Jeg får nå ikke gjort noen endringer på routeren. "Problemer ved lastning av side", uansett IP jeg bruker.

EDIT 2: Har fått gjennopprettet fabrikkinnstillinger. Skal prøve med det du skrev over igjen, med ved å skru av NAT til slutt!

Sitat av niklasj Vis innlegg
Løsningen er å sette kabelmodemet i bridge, hvis get lar deg gjøre det?

Hvis det ikke går bruker du kabelmodemet som dhcp/nat/brannmur og slår av det samme på d-link ruteren din.

Forresten er den ruteren (unnskyld ordbruken) en skikkelig dritt ruter som ikke er vanskelig å knele.
Hvis du investerer i en ny ruter blir nettet ditt fort mer stabilt.

Anbefaler deg og ta en kikk her!
Vis hele sitatet...
Gir opp denne routeren. Jeg må reboote hvert kvarter. Noen anbefalinger?
Regner med at kabelmodemet har en brannmur siden den har NAT.
Det eneste du trenger er en swtich og det kablede nettverket ditt vil oppleves mye mer stabilt.

Bruker du trådløst i tillegg kan du se om du får orden på den trådløse ruteren du har nå og bruke den kun som trådløs aksesspunkt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan godt bruke routeren din som switch og trådløs-AP.
Dette gjør du ved å slå av DHCP i innstillingene for LAN. Koble så nettverkskabel fra PVR i en av lanportene.
Hvis PVR har UPNP, så vil portene åpnes automagisk.