Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3586
Det er noe jeg har lurt på i snart 15 år, men aldri gidda å lagt noe vekt i finne det ut.

Hva heter det når du blir helt shaky.
Noen sier de blir helt løen, andre sier de blir vinglebein.

Sjelver litt også.


Det hjelper noen ganger med mat med høyt sukkerinnhold, som banan, eple eller bare mye godteri.

Noen sier de får det hvis de ikke får røyken sin.
Jeg fikk det nå ved for mye godteri :S

Er helt slapp!
Hyperaktiv?
Ved blodsukkersammenheng heter det vel å få føling. I andre sammenhenger kan det vel hete å bli skjelven, kanskje? Det er det ordet jeg ville brukt, hvert fall.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Uff, det så vanskelig å forklare, du vet hva jeg mener når du får det. Alle får det innimellom.

Det føles som beina er lagd av gelè når jeg går og jeg er helr shaky i bevegelsene.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Uff, det så vanskelig å forklare, du vet hva jeg mener når du får det. Alle får det innimellom.

Det føles som beina er lagd av gelè når jeg går og jeg er helr shaky i bevegelsene.
Vis hele sitatet...
Aldri opplevd. Utdyp?
Det kan vel helt enkelt være lavt blodsukker, eller sukkersjokk? Det føles nesten på samme måte, det kan være ganske greit som at man bare blir litt skjelven og føler at noe mangler. Eller at man rett og slett må legge seg ned og det begynner å bli svart over øynene og man blir helt kake i beina osv.

Den rare tingen med lavt blodsukker er at man kan få det nesten når som helst. etter man har spist middag, etter trening, når man våkner etc. Man behøver ikke å ha gått lenge uten sukker for at sukkernivået i kroppen skal synke med andre ord.
Krampe? Foten sovner?
følelsen av å være nummen. ordboken
Skjelven? *mangetegn*
Økt adrenalin?
Sist endret av Anders89; 29. juni 2010 kl. 14:34.
Eg forstår nyaktig kva du meiner! (Trur eg:P)

Kjenner du følelsen mest i låra-beina? Eller er det like sterkt overalt.
Kanskje det er den klassiske heroin-knekken som kommer?

Spøk til side:

Kan hende du har en del problemer mht kjemien i kroppen (insulin, jernmangel etc).
Så det eneste rådet du _bør_ ta til deg, er at du bør ta en tur til legen og ta noen blodprøver, da finner de som regel kjapt ut hva det kan være. (også har det sikkert et greit navn)
Hero of Time
bronze's Avatar
Den følelsen du beskriver kjenner jeg best igjen de gangene jeg har besteget et høyt bratt fjell, og er på vei nedover. Da er jeg ofte litt "svak" i beina, spesielt om det er bratt stigning nedover, og man trakker f.eks. lett over.
Tror jeg har samme greiene hver gang jeg spiser hjemmelagde vafler.
Jeg blir helt slapp i kroppen, og kjempesøvning. Sovner vanligvis fort og sover i ca. 3 timer.
Hvis jeg prøver å holde meg våken er jeg bare helt pudding og orker ingenting.
Sjokktilstand?
Jeg har noen ganger fått en følelse av an bena ikke kan stå stille, at det blir ubehagelig og la dem være rolige så de "MÅ" bevege på seg.. Hakke peil på hva det kan komme av men.
Høres ut som hva totskalle beskriver, helt vanlig lavt blodsukker det er sånne alle og enhver kan få når som helst
Altså det er ikke farlig eller tegn på noe ?
Dersom du inntar mye koffein, kan du få urolige ben / benkløe, hjelper å ligge unna koffein, spesielt før man skal legge seg.
Slækk.....
Kan være for lavt blodsukker, hjelper å få i seg mat/frukt.

Det kan også være kombinasjon av for lite mat, og for mye koffein og/eller nikotin.
Rastløs?

ææ
▼ ... over en uke senere ... ▼
Forelska?
..
MAKK I RÆVA som mor pleide å si.
orgasme ?
høhø
Som mange her skrives skyldes det lavt blodsukker og kalles en hypoglykemisk reaksjon evt føling:

Hypoglykemi (gr. hypo + glyk + emi, for lite søtt i blodet) er en tilstand hvor blodsukkeret er for lavt. Blodsukker under 4 mmol/liter (70 mg/dl) anses for hypoglykemi. Dette kan skyldes sykdom eller bruk av legemidler og doping. Sykdommer og tilstander som kan medføre hypoglykemi er diabetes (ved for høye doser av insulin eller antidiabetika, for lite mat eller større aktivitet enn ventet), hyperinsulinemi, og faste. Legemidler som kan medføre hypoglykemi er insulin og antidiabetika.
Symptomer på hypoglykemi varierer mellom ulike personer, men hos hver person inntrer hvert symptom ofte ved bestemte blodsukkernivåer og kan være en pekepinn på hvor alvorlig hypoglykemien er. Vanlige symptomer er skjelving, svette, tørst, sult, irritabilitet (til dels aggresjon), uklart syn, konsentrasjonsvansker og uklar tale (kan misforstås som alkoholpåvirket). Ved svært alvorlig hypoglykemi kan kramper og bevisstløshet inntre.

http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8ling
Vis hele sitatet...
Sist endret av Ivellios; 8. juli 2010 kl. 12:27.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Støtter Ivellios i hans forklaring her, og vil bare påpeke at dette absolutt ikke på noen som helst måte kan kalles en følelse.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Vel det føles helt jævlig.

Mange av de situasjonene dere forklarer, stemmer helt korrekt med når jeg får det.

Jeg personlig tror jeg lider av jernmangel.

Ser ut til å få samme symptomene av flere årsaker
Rastløs? (titegn)
Sløv, utslitt, hyperaktiv, overarbeidet?
Kåt? titegn
Som mange her skrives skyldes det lavt blodsukker og kalles en hypoglykemisk reaksjon evt føling:
Vis hele sitatet...
Nei, det skyldes høyt adrenalinnivå. Lavt blodsukker gir høyt adrenalinnivå, og alle symptomene på lavt blodsukker inntil man er besvimelsen nær skyldes høyt adrenalinnivå, det lave blodsukkeret i seg selv gir ingen symptomer. Så symptomene stemmer perfekt med lavt blodsukker eller hva som helst annet som gir høyt adrenalinnivå, f.eks. angst.

Det er verdt å merke seg at kroppen skiller ut adrenalin ved blodsukkerfall, ikke lavt blodsukker i seg selv. Derfor kan også få de samme symtomene hvis blodsukkeret faller raskt fra alt for høyt og ned til normalt (f.eks. etter mye godteri). Dette er bare et tegn på at insulinet fungerer godt, og at man er langt fra å få diabetes.
Sist endret av Kråkelefse; 13. juli 2010 kl. 12:46.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
KP der altså. Noen positivt å tenke på neste gang jeg får det
Sjekk om du har diabetes, når man har lavt blodsukker pleier man å få dette. Det kalles føling, ihvertfall det jeg har hørt av div. diabetes venner.