Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 11663
Tråden forklarer seg selv i tittelen. to kompiser hadde en diskusjon om hvor mye en "piffer" hasj er. En piffer er en liten klump man får et mekk på. Hvor mye vil dere si at en piffer er, typ 0,3 g eller 2 g, eller mer eller mindre? Hva er en piffer for deg?

peace out.
Aldri hørt det begrepet før, sier folk det altså?

0,2G er vel mest riktig hvis man kun får en joint/brønn av det.
Sist endret av Roundsound; 19. juni 2010 kl. 22:20.
En "piffer" uten å ha hørt ordet før regner jeg med betyr "en brukerdose", noe som tilsvarer 0.1 - 0.6-0.8. Her kommer selvfølgelig ønsket rus, dosering og toleransenivå inn.
Har heller aldri hørt "piffer"

Men for at jeg ska mekke meg et mekk, trenger jeg 0,6g og en sigarett. Noe som blir 4-5 whes av pipen.
Men slik jeg forstår ordet "piffer" så tar jeg det som et whes, altså ca 0,2g
hørt at vanlig brukerdose or 0.2 g per pers, om det er grønt eller brunt vet jeg ikke:P
Hmm, har lurt på en del ang hasj. Når vi snakker om brukerdoser tenker jeg at jeg slipper å lage en egen tråd om det.

Når man ruser seg på alkohol, så trenger man mer alkohol for å bli full jo mer man veier etc. Er det slik med cannabis/hasj også? Må man røyke mer før man blir stein?
Sikker på at du ikke mener spliff? Har aldri hørt uttrykket "piffer".
"Piffer" har jeg aldri hørt før, og jeg har hørt mye rart. Men det kan vell være det samme.
Viss du mener en bruker dose, så varierer det veldig mye om det er første mekket på dagen, (treng mer og mer viss en røyker flere ganger på en dag for å oppnå samme effekt) toleranse og selvfølgelig ønsket rus effekt.
Er vell 0,3-0,5 g pr. sig. Men helt sikker er jeg ikke, siden jeg aldri har målt opp hvor mye pr. mekk.
Tar ett trekk og når jeg har lyst på mer så tar jeg ett til. Simple
"Hey, skal du være med å ta en piffer?"

Tror det er snakk om en "pideliden" her. Altså, et lita whes som i pleide å si
Aldri hørt om utrykket før, men rundt 0.2 pr. person pleier å være passelig ilegg for min del.
Piffer betyr noe som en klype?

For meg er det nok til å fylle en brønn eller en liten joint. Det er det du får av hvis du vifter lighteren over hasjen og trekker litt i den, omtrent 0,2-0,3g.
Har aldri hørt om en 'piffer' før, men 0.2-0.3 er det jeg ville gitt hvis noen spurte meg "om de kunne få til en nattings" eller lignende.
Piff
A very potent strain of marijuana. Mainly found in NYC. Its amazing high is due to the lacing of opium from a spray can and the original marijuana strain which is usually haze. "City Piff" is more potent then regular piff because it is sprayed twice with opium.
Yo I just copped that fire Buck-7-Duece Piff straight from the city.
haze opium lace fire marijuana weed pot
Vis hele sitatet...
(fra urbandictionary)

marijuanaen har tydeligvis fått en piff av opium.
Hemm...?
Blir vanskelig å gi et standardsvar på dette da det kommer an på potens, strain og ikke minst hvor beruset man ønsker å bli. Men vil tippe rundt 0,1-0,2.
Sitat av Searchfilter Vis innlegg
Tråden forklarer seg selv i tittelen. to kompiser hadde en diskusjon om hvor mye en "piffer" hasj er. En piffer er en liten klump man får et mekk på. Hvor mye vil dere si at en piffer er, typ 0,3 g eller 2 g, eller mer eller mindre? Hva er en piffer for deg?

peace out.
Vis hele sitatet...
Hvor mye er et måltid? Hvor mye mat er det i et festmåltid?

Fred ut.

Jeg for min del røyker vel egentlig sjelden, jeg spiser. Jeg spiser 0.1 om jeg vil sveve litt mens jeg gjør hverdagslige ting, mens jeg tar 0.2-0.4 dersom jeg vil sløve og nyte livet. Jeg har stor forståelse for at andre måtte mene at andre doser er mer hensiktsmessige, og av den grunn synes jeg denne tråden har et veldig lavt eksistensgrunnlag.
en piffer er 3 skallere eller 0.7 finter. Nei huff, lokale ord på mekk blir vanskelig å tyde. En piffer kan man si er det vedkommende mener er en piffer? syntes en annen det er lite kan det kalles en liten piffer, og vise versa.
Har forstått at det å fyre noen piff betyr røyke noen trekk. Eller å piffe en hasj er enkelt å greit å røyke en hasj. Du ser kansje en liten likhet mellom ordet piffe og puffe.
slik jeg har forstått det virker det som det er "kickere" som det blir kalt i mitt nærområde da er det små klumper av hasjen, gjerne 0,1-0,2 eller rundt det.
En "piffer" er akkurt det du trenger for å bli fjern.
Du kjøper ikke en "piffer"

Eksempel: Mekk opp en piffer til meg!
Bruker selv 0.3 pr sigg, men har aldri hørt ordet piffer før akkurat. men som folk sier, 02-04g per sigg til mekking ca.
Sitat av imba Vis innlegg
Bruker selv 0.3 pr sigg, men har aldri hørt ordet piffer før akkurat. men som folk sier, 02-04g per sigg til mekking ca.
Vis hele sitatet...
Har du ofte vondt i halsen imba?

Seriøst. Det er ingen som mekker 0.3 gram på en hel sigarett og nyter det dem røyker på etterpå.

Smaken er som baken selvsagt men det der blir for drøyt.

Jeg var kansje litt for rask i min konklusjon her. Snakker du om en joint er jeg heller med, men jeg tenkte automatisk på "pipemekk"
Sist endret av Naturgrønn; 22. juni 2010 kl. 19:11.
Piffer? du mener en kicker?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Har du ofte vondt i halsen imba?

Seriøst. Det er ingen som mekker 0.3 gram på en hel sigarett og nyter det dem røyker på etterpå.

Smaken er som baken selvsagt men det der blir for drøyt.

Jeg var kansje litt for rask i min konklusjon her. Snakker du om en joint er jeg heller med, men jeg tenkte automatisk på "pipemekk"
Vis hele sitatet...
0,3g på en sigarett er da ikke galt. Hverken til pipemekk eller opptil flere jointer. Selv ser jeg ikke poenget med å mekke med enorme mengder hasj/pot. Jeg kan fint være stein en hel kveld (fra seks til fire halv fem tida på natta) på et halvt gram, selv i perioder jeg røyker vær dag. Av og til lurer jeg på hva slags greier folk røyker her inne. Eventuelt om de bare kjører i seg enorme mengder for å vise "hvor mye dem tåler".
Sist endret av Ivellios; 22. juni 2010 kl. 23:40.
Tar 1-1,5g i en sigg
En piffer for meg må vel være litt rusk og en 0,3

Spørs jo også ganske hardt på kvaliteten da!
Har hvert borti å røyke opp til 7g, iløpet av kort tid. Å få en slow kjip rus av det, men også det å ta meg 2 trekk av <en sigg - 0,5> og bli helt kake på det.

Så er fra person til person, tid og sted, omsetninger i dethele tatt.. Også selvfølgelig fra klump til klump.
Men som nevnt tusen ganger før så er vel alt fra 0,15 til 0,8 en vanelig dose for folk. Vanelig rundt her er vel å ta av helt å røyke til det er tomt eller man paser ut.
Sitat av Ivellios Vis innlegg
0,3g på en sigarett er da ikke galt. Hverken til pipemekk eller opptil flere jointer. Selv ser jeg ikke poenget med å mekke med enorme mengder hasj/pot. Jeg kan fint være stein en hel kveld (fra seks til fire halv fem tida på natta) på et halvt gram, selv i perioder jeg røyker vær dag. Av og til lurer jeg på hva slags greier folk røyker her inne. Eventuelt om de bare kjører i seg enorme mengder for å vise "hvor mye dem tåler".
Vis hele sitatet...
Kan du med hånden på hjerte si du nyter å trekke inn et whes fra pipen/bongen når du har et mekk som består av masse tobakk?

Isåfall må jeg si at det er alvorlig merkelig for meg. Jeg mener det skal være godt å røyke et trekk fra bongen og da er det viktig med balansen mellom hasj og tobakk.

Anbefaler deg å prøve 0,6 på en sigarett en gang. Det er heller ikke snakk om å fyre i seg store mengder eller være manndig. Her er det rett og slett snakk om å ha et mekk som er godt å røyke på som skal smake hasj og ikke tobakk.

Det er mye mer manndig å røyke mekket ditt enn mitt, da ditt er et helvete å få ned.
Sist endret av Naturgrønn; 22. juni 2010 kl. 23:51.
Ja, koser meg stort jeg. Skulle jeg mekka med 0,6 ville jeg mest sannsynlig blitt ubehagelig beruset samtidig som toleransen ville skyti i været, og det ser jeg ikke helt poenget med. Og jeg har selvfølgelig forsøkt å røyke med de mengdene (jeg har iført meg cannabis regelmessig de siste 8-9 årene), og jeg skal innrømme at smaken forringes noe ved å bruke mindre, men med ordentlige varer er sjelden dette et stort problem. Jeg foretrekker forøvrig å bruke rulletobakk fremfor ferdigsigaretter.

Jeg har dog ingen problemer med å få ned mekket mitt, hverken fra pipe eller joint. Har heller ikke fått klager hverken fra venner eller samboer.
Sist endret av Ivellios; 23. juni 2010 kl. 00:30.
Skjønner ikke hvordan folk kan bruke 0,2-0,3 på en joint og synes det er behagelig?

Selv bruker jeg hvertfall en 0.8 i en joint, og er det snakk om et bong trekk blir det litt mindre..

En piffer for meg blir vel 0.5- 1 g
Sitat av vikingbong Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan folk kan bruke 0,2-0,3 på en joint og synes det er behagelig?

Selv bruker jeg hvertfall en 0.8 i en joint, og er det snakk om et bong trekk blir det litt mindre..

En piffer for meg blir vel 0.5- 1 g
Vis hele sitatet...

Du har tydligvis kjipe saker...
Du syntes kansje 0,3 i en joint er ubehagelig mens andre syntes 0,8 er ubehagelig og blir for mye? alt handler om toleranse og hvilken form du vil ha, dessuten så skulle du så absolutt ikke ha KP, trykka feil.
Sist endret av Aaatcho; 23. juni 2010 kl. 01:16.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Du har tydligvis kjipe saker...
Vis hele sitatet...

Eller så har jeg røyket litt lenger enn deg?

Bør vel også nevnes at jeg røyker for å bli fjern, ikke få fram smilet ^^
Sitat av vikingbong Vis innlegg
Eller så har jeg røyket litt lenger enn deg?

Bør vel også nevnes at jeg røyker for å bli fjern, ikke få fram smilet ^^
Vis hele sitatet...
Hasj-level?
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Hasj-level?
Vis hele sitatet...
Røyker for det meste weed og sortings, mente det overhodet ikke frekt, skjønner bare ikke hvordan noen kan bli fjerne av en 0.2 med mindre det er noe usedvanelig bra greier.
Jeg tror mange kunne fått seg en overraskelse hvis de hadde tatt seg en pause, og hadde røkt betraktelig lavere doser når de begynte igjen. Mest sannsynlig ville de blitt akkurat like berusede og hadde brukt betraktelig lenger tid til å opparbeide seg toleranse. Noe som mest sannsynlig ville spart både økonomien og hodet.
Sitat av Ivellios Vis innlegg
Jeg tror mange kunne fått seg en overraskelse hvis de hadde tatt seg en pause, og hadde røkt betraktelig lavere doser når de begynte igjen. Mest sannsynlig ville de blitt akkurat like berusede og hadde brukt betraktelig lenger tid til å opparbeide seg toleranse. Noe som mest sannsynlig ville spart både økonomien og hodet.
Vis hele sitatet...
Javel.. Vet ikke om den var rettet mot meg, men røyker ikke mer en 2-3 ganger i månden.
Sist endret av vikingbong; 23. juni 2010 kl. 01:29.
Det var mer en generell betraktning.

Bare av nysgjerrighet. Hvor mange jointer røyker du da iløpet av en avslappet aften?
Sist endret av Ivellios; 23. juni 2010 kl. 01:40. Grunn: leif
Hvor stein blir du egentlig da om du røyker så sjeldent men så mye når du først røyker?
Vet at når jeg røyker 3-4 ganger i mnd så blir jeg usannsynlig skakk av 1 trekk uansett om hasjen er dårlig, så når du sier 0,8 minst lurer jeg bare på ender ikke dette i kvalme og svetting bare?
Sist endret av Aaatcho; 23. juni 2010 kl. 01:43.
Sitat av Ivellios Vis innlegg
Det var mer en generell betraktning.

Bare av nysgjerrighet. Hvor mange jointer røyker du da iløpet av en avslappet aften?
Vis hele sitatet...
Blir vell en 2-4 jointer. (Røyker som regel med 2 andre)

Hender også at vi rett og slett ruller opp en stor en og sitter og koser oss med den hele kvelden ( typ 2-3 grams joint)

Røyker jeg selv holder det med 1 eller 2. Så forbruket mitt er kanskje ikke like stort som det har framstått.
Sitat av simen929 Vis innlegg
Hmm, har lurt på en del ang hasj. Når vi snakker om brukerdoser tenker jeg at jeg slipper å lage en egen tråd om det.

Når man ruser seg på alkohol, så trenger man mer alkohol for å bli full jo mer man veier etc. Er det slik med cannabis/hasj også? Må man røyke mer før man blir stein?
Vis hele sitatet...
Vil heller peke på toleransenivå og kvalitet på da shit uten og være for sikker da..
Sitat av Ivellios Vis innlegg
Jeg tror mange kunne fått seg en overraskelse hvis de hadde tatt seg en pause, og hadde røkt betraktelig lavere doser når de begynte igjen. Mest sannsynlig ville de blitt akkurat like berusede og hadde brukt betraktelig lenger tid til å opparbeide seg toleranse. Noe som mest sannsynlig ville spart både økonomien og hodet.
Vis hele sitatet...
Mener du toleransen bygger seg fortere opp om man mekker i 0,6 i en sigarett i forhold til 0,3 i et bonge/pipemekk?

Isåfall er jo det helt feil. Nå når jeg har vokst fra stoner stadiet har jeg ikke problemer med å bli innrøykt, men når jeg var stoner så hadde jo ikke toleransen blitt sterkere ettersom jeg hadde røykt like mye på en kveld uavhengig om jeg hadde mekket med 0,3 eller 0,6 i mekket.
ikke bry deg om det utrykket, bare bland så mye du vil og så blir du fjern =)
Jeg har hørt folk fra den vestre delen av landet snakke om en oppiffer [åpp-piffar], og ordet kommer sikkert fra det. Dette har da vært en joint, men ikke den første. Altså en joint for å piffe en opp etter at virkningen fra den forrige begynner å avta.

En kicker, i alle fall på Østlandet, vil si en brukerdose i form av en liten klump med hasj. Jeg har sjelden hørt kicker bli brukt i relasjon til weed.

Eks.

"Jeg har ikke noe mer røykings, kan du låne meg en kicker å sove på til jeg får ordnet i morgen?"
Sist endret av bronsky; 24. juni 2010 kl. 07:44.
har selv røyket ganske lenge og trenger ikke mer en 0,2 i mekke for å bli god stein:P men kjøper jo bare god hasj så man trenger ikke mer, sorting kjøper jeg sjeldent siden det er dritt og mekke og blir så merkelig skækk av det:P
Hereggud, hvorfor tar folk så lite g i mekket sitt? Jeg og alle jeg kjenner tar minst et gram per sigg i mekket.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Hereggud, hvorfor tar folk så lite g i mekket sitt? Jeg og alle jeg kjenner tar minst et gram per sigg i mekket.
Vis hele sitatet...
Kvaliteten er vel like bra som å røyke en død oter?
heller aldri hørt "piffer" før, men en kicker (som jeg kaller det) er vel et sted mellom 0,2-0,3 ca. røyker mest maispipe så en 0,2-0,3 og en siggtupp holder til et mekk. varierer riktignok litt fra type til type
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg sier "spliffer"
Veit ikke hvorfor :P
Sitat av Ninus Vis innlegg
Jeg sier "spliffer"
Veit ikke hvorfor :P
Vis hele sitatet...
en spliff er vel det samme som en joint?
spliffer vil vel isåfall bety flere joints... (?)
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Kvaliteten er vel like bra som å røyke en død oter?
Vis hele sitatet...
For et saklig innlegg.
Bare fordi det finnes mennesker som bruker mer hasj i mekket enn deg betyr det da ikke at kvaliteten er dårlig?

Søk opp urbangrower på youtube og du vil mest sannsynlig få sjokk, han røyker nemlig 2-3 gram i en joint med sykt bra saker. Er vel som å røyke en oter det også?
Typisk at folk som har uaktsomt røykt toleransen sin i sky sitter og innbiller seg at man trenger et gram hasj for å bli fjern, og faktisk prøver å rettferdiggjøre sine idiotiske handlinger ved å fortelle andre hvor lite de røyker...

Har selv gått på denne smellen fra tid til annen og endt opp med å sitte og røyke som en skorstein uten å egentlig bli skikkelig stein enkelte kvelder. Venter jeg derimot litt og røyker som i gamle dager så holder et halvgram hele kvelden uten problemer, på samme måte som Ivellios har det.

Dette trenger ikke å ha så mye med kvaliteten å gjøre heller, forresten, for uansett kvalitet så klarer man å røyke seg tilnærmet immun på et eller annet vis. Har sett mange kamerater venne seg til å røyke mye, selv om de ikke røyker så ofte, og allikevel ende opp med en grusom toleranse.