Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 37312
Og siden det er 5 år siden sist jeg programmerte VBA så unnskylder jeg meg på forhånd at makroen ikke er noe skole eksempel på VBA programmering.

Det makroen gjør er å sette inn en HVIT "tilfeldig bokstav" i liten størrelse mellom hver bokstav. (også linje skift)

Hvis man da konverterer dokumentet til PDF (bilde - ikke tekst) så må man være home fri mtp plagiatkontrollen og lærene...

Eneste problemet er at nå har man mest sannsynlig jobbet så mye med å unngå plagiatkontrollen at det har vært enklere å bare skrevet en ny stil :S


Igjen;Dette er en ILLUSTRASJON på hvordan det kan gjøres og ikke et skoleeksempel.
---------------------
Sub PlagiatScrambler()
Dim strlast As String
Randomize ' starter random generatoren

Do
Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1 ' en fram
Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend 'marker bokstaven den hoppet over
If Selection.text = strlast Then Exit Do ' Er den lik Strlast så stopp (eller vil den gå i inf loop)
strlast = Chr(Int((122 * Rnd) + 97)) ' Random char
Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1 'En til fram
Selection.TypeText text:=strlast 'Setter inn RandomChr
Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend 'Markere det den har satt inn
Selection.Font.Name = "Gautami" 'Setter liten skrift
Selection.Font.Color = wdColorWhite ' Setter hvit farge
Selection.Font.Size = 1 ' Størrelse 1
Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1 ' flytter en fram
Loop
End Sub


Makroen kan sikkert ha godt av noe error handling codes
Sist endret av _Ole_; 14. mai 2007 kl. 21:59. Grunn: skrivefeil:(
Okei, her står det mye lurt og fancy stuff. Det dummet er at jeg kun skjønner en brøkdel av hva som foregår. Når dere hopper over til macros og whatnot blir jeg lost. :P Jeg skal skrive en oppgave i Historie, funnet stoff på forskjellige sider, bl.a daria, og hadde tenkt til å bruke dette. Men veit jo at de søker på det og at man lett blit oppdaget. Hvilke av metodene som er skrevet kan jeg, med nokså liten datakunnskap på det område klare å dra igjennom?
Har ikke lest gjennom alt her nå. Men en lærer sa til oss at letteste måte å sleppe unna denne kontrollen ville være å sette et " foran og bak teksten din, for så å farge disse hvite. Noen som kan avkrefte at dette virker?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Læreren din sa dette? Da stemmer det sikkert... Er usikker på hvordan det skal hjelpe...
Sitat av Tullen
Har ikke lest gjennom alt her nå. Men en lærer sa til oss at letteste måte å sleppe unna denne kontrollen ville være å sette et " foran og bak teksten din, for så å farge disse hvite. Noen som kan avkrefte at dette virker?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg prøvde det, kopierte inn i googel og søkte, men finner det jo da, så gjør man det sikkert ellers også. Trenger hjelp folkens, skal levere dette i morra. Er evig takknemlig om noen hjelper meg. Gjentjeneste er lovet.
Sist endret av Kakethekid; 15. mai 2007 kl. 22:25.
Off-Topic! for Kakethekid :
Makroer i Word - leksjon 1
Kjapp leksjon for å få i gang makro;alt+F8 -> skriv ett navn -> opprett makro.
Deretter Limer du bare inn makro-koden (fra Sub..tom..end sub)over alt det andre. Lukk og gå tilbake i word.
Alt+f8 -> kjør makro.

Antar at du nå har god forståelse på hvordan makroer funger
Sist endret av _Ole_; 15. mai 2007 kl. 22:50.
Må man gjøre det om til pdf for at det ikke skal oppdages av lærere. Er kanskje litt mistenksomt at man bruker acrobat reader til å skrive stil i
De smarte lærerne (som vår) bruker ikke bare plagiatskontrollen når han leser over, han bruker også google og søker på diverse setninger som han tviler på at eleven har skrevet. Juks er også ganske teit når du veit du blir tatt etterhvert. (ja, gjort det selv)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av knutish
Må man gjøre det om til pdf for at det ikke skal oppdages av lærere. Er kanskje litt mistenksomt at man bruker acrobat reader til å skrive stil i
Vis hele sitatet...
Jepp. Veldig mistenksomt å bruke acrobat reader å skrive i. Å levere i pdf derimot? Nei, kvifor det? Åpent format som kan lesast på alle[1] plattformer.

T.d OpenOffice, LaTeX, Acrobat, samt et utall andre ting lager pdfer.

[1]: mulig unntak: MS-DOS 8)
Sitat av Lundern
De smarte lærerne (som vår) bruker ikke bare plagiatskontrollen når han leser over, han bruker også google og søker på diverse setninger som han tviler på at eleven har skrevet. Juks er også ganske teit når du veit du blir tatt etterhvert. (ja, gjort det selv)
Vis hele sitatet...
Ja det samme gjør vår, jeg printer alltid ut teksten, skrev en annen begynnelse, men læreren fant det ut uansett.
Problemet med å legge inn små hvite bokstaver mellom hver bokstav er at dersom det blir kopiert
og feks limt inn i google blir alle de små bokstavene store igjen
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Lærere er altså late, gidder ikke søke hvis de får printout. Nyttig å vite, men spørs selvfølgelig på læreren.

Edit:
Sitat av Huh?
Problemet med å legge inn små hvite bokstaver mellom hver bokstav er at dersom det blir kopiert
og feks limt inn i google blir alle de små bokstavene store igjen
Vis hele sitatet...
Ja. I tillegg blir mellomrommene ulike i størrelse.
Sist endret av Jonta; 22. mai 2007 kl. 19:16.
hakke lest gjennom alle sidene, men er vel bedre å bruke hvit bindestrek? mellom hvert ord, tar en del tid, men er verdt 6-ern
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hater_mordin
hakke lest gjennom alle sidene, men er vel bedre å bruke hvit bindestrek? mellom hvert ord, tar en del tid, men er verdt 6-ern
Vis hele sitatet...
Har du ikke lest tråden så bør du gjøre det. Det er heller ikke garantert at du får 6 bare fordi den som la ut teksten skrev "Jeg fikk 6 på denne her".
skriv ut hele stilen og lever lefsa.
vanskelig å bruke plagiatkontroll da
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
Plagiatkontroll er jo et fantastisk verktøy...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av tull
skriv ut hele stilen og lever lefsa.
vanskelig å bruke plagiatkontroll da
Vis hele sitatet...
Men det er jo lærere som enten vil ha den i filformat, eller skriver inn teksten (f.eks. ved å bruke en slik! *vil ha*)
Greit at det er mulig å sammenligne. Men hvor langt er en lærer villig til å ta det? Si en klasse med 25 elever som leverer inn en oppgave på 5 sider hver...Tror, og vet at det ikke blir brukt mye tid på det, med mindre en elev går fra stryk til 6'er...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Steinar Lem
Greit at det er mulig å sammenligne. Men hvor langt er en lærer villig til å ta det? Si en klasse med 25 elever som leverer inn en oppgave på 5 sider hver...Tror, og vet at det ikke blir brukt mye tid på det, med mindre en elev går fra stryk til 6'er...
Vis hele sitatet...
Stemmer veldig det. En hel del av familiemedlemmene mine (flesteparten jeg vet om faktisk O_o) er eller har vært lærere, og jeg kan si med en gang at det er stor forskjell på hvordan de arbeider med slike ting...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvis man lager en batch fil som får stilen til å dukke opp i rentekst i MS-DOS vinduet, kan det da oppdages av plagiat kontroll?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Litt annen vri, finnes det noe tilsvarende program en kan bruke fritt? Skulle gjerne se om jeg har husket alle kildene mine..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av devotio
Med Adobe PDF Reader kan man markere teksten og kopiere på vanlig måte som i et .doc dokument.
Vis hele sitatet...
Vis du konverterer et .doc dokument til PDF via Skriv ut på sånn sak på Fil, så kan du skru på sikkerhet slik at du verken kan kopiere eller printe PDF dokumentet, så lenge du ikke har passordet. Ergo, Plagiat programmet gjør noe ulovlig vis du gjør det på dette viset. BUURN IT'S LEARNING!!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nightwolf722
Vis du konverterer et .doc dokument til PDF via Skriv ut på sånn sak på Fil, så kan du skru på sikkerhet slik at du verken kan kopiere eller printe PDF dokumentet, så lenge du ikke har passordet. Ergo, Plagiat programmet gjør noe ulovlig vis du gjør det på dette viset. BUURN IT'S LEARNING!!!
Vis hele sitatet...
Kan innhold visast på skjerm, kan det kopierast. EOD.
jeg er sjeleglad for at vi fortsatt får lov til å levere på papir jeg samtidig muligheten for å levere over nett med its-learning er der. med andre ord kan jeg bare levere på papir neste gang jeg får litt dårlig tid og må ta noen snareveier, uten problem... nå skal det sies at jeg alltis skriver om, men det hender jo at det glipper litt og et par setninger blir identiske.


men jeg anbefaler egentlig å samle inn stoff fra både wiki, google, daria/propaganda o.l og skrive en egen sak. det er da du faktisk lærer noe, samt at man ikke vil bli tatt for plagiat.

men igjen iblandt glipper det kanskje, mye annet å gjøre osv som fører til at man kanskje vil jukse litt og redde skinnet, og det forstår jeg. heldighvis har jeg en lærer i historie som sier at "det er greit at det glipper an gang iblandt.. har du mye å gjøre, så skjønner jeg det, bare si ifra til meg. noen manglende innleveringer får ingenting å si for karakteren din."
Jeg fikk igjen en historie-innlevering idag som hadde gått igjennom it's learning plagiatskontrollen, og fått 5% likhet noe som finnes på internett. Pga dette ble jeg tatt for plagiat, og fikk karakteren 1..
Men er dette virkelig plagiat? Som sagt, det var 5%, altså 6 delsetninger på 4 sider, som var nesten identiske med noe som fantes på nettet, og dette anså altså læreren min som plagiat.. Er det rimelig?
Jeg hadde faktisk ikke brukt dette som kilde en gang, men en bok jeg lånte på biblioteket, som jeg nå i ettertid har funnet ut at noen har skrevet inn på wikipedia.
Men, altså, det jeg lurer på er om dette virkelig kan bli regnet som plagiat når det kun er disse 5% og jeg har oppgitt kilder? Jeg kan da vel ikke skrive om historien, må jo finne stoffet et sted... Er ganske frustrert for å si det mildt:/
Sitat av glewiel
Jeg fikk igjen en historie-innlevering idag som hadde gått igjennom it's learning plagiatskontrollen, og fått 5% likhet noe som finnes på internett. Pga dette ble jeg tatt for plagiat, og fikk karakteren 1..
Men er dette virkelig plagiat? Som sagt, det var 5%, altså 6 delsetninger på 4 sider, som var nesten identiske med noe som fantes på nettet, og dette anså altså læreren min som plagiat.. Er det rimelig?
Jeg hadde faktisk ikke brukt dette som kilde en gang, men en bok jeg lånte på biblioteket, som jeg nå i ettertid har funnet ut at noen har skrevet inn på wikipedia.
Men, altså, det jeg lurer på er om dette virkelig kan bli regnet som plagiat når det kun er disse 5% og jeg har oppgitt kilder? Jeg kan da vel ikke skrive om historien, må jo finne stoffet et sted... Er ganske frustrert for å si det mildt:/
Vis hele sitatet...
Det er det som er problemet med plagiater; uansett så er du aldri safe.

Jeg vil ikke gi noen moralpreken, men det er en kunst å kopiere riktig. Skal du skrive en oppgave, og finner en som er skrevet fra før, så må du skrive den om i dine egne ord. Hvis denne oppgaven i tillegg viser til kildene, så blir det jo lett.

Universitet i Bergen sier følgende om plagiering:

Sitat av Retningslinjer fra UiB
...kan det kanskje synes som om det er umulig å skrive en eneste setning uten å komme med omfattende kildehenvisninger, men det er ikke tilfelle. I alle fag er det vanlig å operere med et stort, felles sett av ”alminnelig kunnskap” som kan forutsettes kjent av leseren, og som derfor ikke trenger noen henvisning. Hvis du skriver at Norge er et kongedømme, er det ikke nødvendig å henvise til Grunnloven av 17. mai 1814 med alle senere endringer om kongens konstitusjonelle stilling.
Vis hele sitatet...
Velger du ordene riktig, så kan ganske mye gå innunder "alminnelig kunnskap".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dersom du har oppgitt kilder, og merka det som sitat er det ikkje plagiat nei.

Dersom du ikkje har merka det som sitat så er det nok plagiat...
Sorry om dette spørsmålet har kommet opp før, har ikke lest hele tråden. Hvis man leverer inn en stil man har funnet på nettet, men byttet om et ord i hver setning, kommer det et utslag på kontrollen da?
Ja, det gjør det.
EDIT:
Sist endret av Intramin; 23. november 2007 kl. 13:31.
Jeg har selv sett dette programmet i bruk, da jeg hjalp min norsk-lærer å konfigurere/installere støtte for det nye 802.1x nettverket vi har fått på skolen...

OnTopic: når en stil leveres inn, blir det også sjekket for skrivefeil, med word og et spesialprogram for stavekontroll...
Det vil si: stilen være i tekstformat, et bilde kan ikke bli sjekket for skrivefeil...
Og jeg mener at en stil levert som et bilde ser i overkant suspekt ut.

Mitt tips: kopiér alt dere vil fra daria, men for all del: Formulér selv!

Sitat av glewiel
Jeg fikk igjen en historie-innlevering idag som hadde gått igjennom it's learning plagiatskontrollen, og fått 5% likhet noe som finnes på internett. Pga dette ble jeg tatt for plagiat, og fikk karakteren 1..
Men er dette virkelig plagiat? Som sagt, det var 5%, altså 6 delsetninger på 4 sider, som var nesten identiske med noe som fantes på nettet, og dette anså altså læreren min som plagiat.. Er det rimelig?
Jeg hadde faktisk ikke brukt dette som kilde en gang, men en bok jeg lånte på biblioteket, som jeg nå i ettertid har funnet ut at noen har skrevet inn på wikipedia.
Men, altså, det jeg lurer på er om dette virkelig kan bli regnet som plagiat når det kun er disse 5% og jeg har oppgitt kilder? Jeg kan da vel ikke skrive om historien, må jo finne stoffet et sted... Er ganske frustrert for å si det mildt:/
Vis hele sitatet...
Gjetter på at du bare skrev tittelen på boka som kilde?
Du burde også ha innkludert sidenummeret i boka, slik at læreren kunne ha sjekket at det kunne også ha vært boka du refererte fra.
Du vil mest sannsynelig få "tvilen på din side" og karakteren 6.

"du, jeg har ikke kopiért fra nettet, kildene mine står på side 53, 41, 2 og 166! sjekk selv"
Sist endret av Turbolego; 23. november 2007 kl. 13:41.
Hva om man skriver om en tekst fra bokmål til nynorsk?
Sitat av ThaMan
Hva om man skriver om en tekst fra bokmål til nynorsk?
Vis hele sitatet...
Hvor stor forskjell tror du det er på nynorsk og bokmål? Ikke nok til at det ikke blir oppdaget, det er 100% sikkert.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sorry for å uppe gammel tråd, men kom til tenke på en merkelig idè for geeker. hva med en side hvor alle daria sine stiler er konvertert til binary :P, tviler sterkt på at plagiat kontrollen deres giddder å sjekke binary/hex o.l.
Versågod Alko44, bare å begynne.
Hva er poenget med å konvertere Daria sine stiler til binary eller hex? De ligger jo fortsatt på Daria, og vil bli funnet der av plagiatskontrollen. Om du mener en side der man kan legge ut NYE stiler som binary eller hex, skjønner jeg, men ellers er det jo rimelig idiotisk, og meningsløst.
...og hvor lenge tror du en sånn side ville unngå å bli oppdaga og dermed lagt inn akkurat som daria?
JavaScript-dekryptering slik at stilen ikke ligger i kildekoden som ren tekst kommer til å stoppe plagiatkontrollen helt til de oppdaterer systemet vil jeg tro.
Vi fikk en liten demo av plagiatkontrollen i ClassFronter, og hvis lærerne ikke er idioter, så skal det mye til å ikke bli oppdaget av den. Vi så både eksempler på direkte kopi og delvis omskrivning. Anførselsteng driter den i, men dette har med sitering å gjøre så læreren ser det ikke som plagiat.

Det jeg alltid har gjort når jeg skal skrive litt effektivt, er å lese et avsnitt, for så å skrive det inn med egne ord, og så gå videre til neste. Da unngår du å kopiere, men du får med alle de viktige detaljene.

Vanlige stiler har aldri vært et problem for meg, så jeg har aldri vurdert å jukse på dem.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
[COLOR="DarkRed"]Du har sikkert fådd med deg alle di tidligere nevte mulighetene for å "lure" plagiaten.. ved f.esk å legge hvit skrift eller levere inn som .pdf fil (ikke pedofil)[/COLOR]

Men det fins en mulighet som du kan gjøre det på og ikke bli fersket med for mye % plagiat. selv med 25% plagiat vil teksten din bli godkjent uten tvil.

Det du gjør er:

La oss si at du har kopiert ca. 50% av teksten din fra internet og vil utgi den for å være din men du vet at 50% plagiat er BAD.. da tar du og finner fram en tilfeldig tekst du vet du har skrevet selv (tekst med masse ord) eller lager masse setninger med tall (0001034 0455 01333) som skal forestille ord eller skriver tekst inn på dataen fra ei bok eller lignende.

så skriver setter du hvit skrift på den nye teksten, og setter den et godt stykke under din tekst eller limer den inn i en tekstboks som du plasserer "bak tekst" slik som du gjør med bilder.

du vil nå ha ca. dobbelt så mye tekst inne i dokumentet ditt.. med dine 50% plagiat vil nå bli til 25% plagiat fordi den kopierte prosenten regnes ut ifra all teksten i dokumentet. (for hvis du hadde levert inn kun den kopierte teksten ville det vært 100% plagiat ikke sant, fordi den kopierte teksten er 100% av teksten i dokumentet)
Men nå har du lagt till masse "usynlig" tekst i dokumentet. og gjort den kopierte teksten din til en mindre andel av dokumentet

Jo større skala du gjør dette på kan du levere inn 100% kopi fra internett bare at du har lagt till en million usynlige "ord" som reduserer den kopierte tekstens andel av dokumentet

PS: Ja, plagiatkontrollene kan nå lese tekst som står i tekstbokser.

[COLOR="SandyBrown"]Go loose..[/COLOR]

-Dette var et tips fra Lofoten ;o)
En oppegående lærer vil nok forstå at vis du har en halv side med tekst (ca 300 ord) men ordtelleren i word viser 1000 ord, så skjønner han/hun at det er noe juks.
Sitat av Kugie Vis innlegg
En oppegående lærer vil nok forstå at vis du har en halv side med tekst (ca 300 ord) men ordtelleren i word viser 1000 ord, så skjønner han/hun at det er noe juks.
Vis hele sitatet...
De fleste norske skoler har ikke lagt inn Word 2007 på sine datamaskiner og skolenett, de tar heller ikke imot 2007 .docx filer ved innlevering. Dvs. at de aller fleste bruker word 2003. Ordtelling blir da ikke oppgitt ved mindre en oppsøker det på verktøylinjen under verktøy for å sjekke dette.

En oppegående vil kunne ved raske øyekast anse at en halv side har ca. 300 ord uten å måtte være nødvendig å sjekke ordtelling.

Og hvor ofte får man en oppgave på skolen hvor antall nødvendige ord er oppgitt. Det er derfor ingen grunn for lærer å sjekke ordtelling. En lærer vurderer en stil/tekst/oppgave ut ifra innholdet og ikke antall ord.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Transparent Vis innlegg
De fleste norske skoler har ikke lagt inn Word 2007 på sine datamaskiner og skolenett, de tar heller ikke imot 2007 .docx filer ved innlevering. Dvs. at de aller fleste bruker word 2003. Ordtelling blir da ikke oppgitt ved mindre en oppsøker det på verktøylinjen under verktøy for å sjekke dette.

En oppegående vil kunne ved raske øyekast anse at en halv side har ca. 300 ord uten å måtte være nødvendig å sjekke ordtelling.

Og hvor ofte får man en oppgave på skolen hvor antall nødvendige ord er oppgitt. Det er derfor ingen grunn for lærer å sjekke ordtelling. En lærer vurderer en stil/tekst/oppgave ut ifra innholdet og ikke antall ord.
Vis hele sitatet...
Det var vel ikke det han mente.

Du leverer inn en oppgave på omtrent en halv side.
Læreren vet at en halv side med tekst inneholder ca 300 ord.
Ordtelleren i Word viser 1000 ord.

Da skal det ikke mye til før læreren skjønner at det er en muffin inne i bildet.
Tror du det er vanskelig å lese en .pdf fil ? Det er like lett som å lese en .rtf fil.
Bedre å ikke jukse, enn å prøve å jukse på systemet -for å jukse.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Det var vel ikke det han mente.

Du leverer inn en oppgave på omtrent en halv side.
Læreren vet at en halv side med tekst inneholder ca 300 ord.
Ordtelleren i Word viser 1000 ord.

Da skal det ikke mye til før læreren skjønner at det er en muffin inne i bildet.
Vis hele sitatet...
hvorfor i all verden skulle læreren sjekke ordtelleren hvis han allerede vet at en halv side tekst er ca 300 ord?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Transparent Vis innlegg
hvorfor i all verden skulle læreren sjekke ordtelleren hvis han allerede vet at en halv side tekst er ca 300 ord?
Vis hele sitatet...
Det er jo et poeng, men så vidt jeg forsto vises alltid ordtelleren i nyeste Word. Bruker ikke Word særlig mye selv så jeg har egentlig ikke peiling, men hvis læreren hele tiden kan se ordtelleren blir det jo fort et problem.

Hvis ikke er vel risikoen betydelig mindre.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Det er jo et poeng, men så vidt jeg forsto vises alltid ordtelleren i nyeste Word. Bruker ikke Word særlig mye selv så jeg har egentlig ikke peiling, men hvis læreren hele tiden kan se ordtelleren blir det jo fort et problem.

Hvis ikke er vel risikoen betydelig mindre.
Vis hele sitatet...
Som han sier er det ikke alle lærere som har lagt inn word 2007 på pc'n deres, altså ordtelleren kommer ikke opp automatisk.

Men jeg ser ikke helt poenget i å bruke så mye tid for å jukse når man kan skrive sin egen stil på halve tiden, uten juks.

Skal sies at jeg en gang fikk 67% i plagieringskontrollen
Sitat av kaup Vis innlegg
Som han sier er det ikke alle lærere som har lagt inn word 2007 på pc'n deres, altså ordtelleren kommer ikke opp automatisk.

Men jeg ser ikke helt poenget i å bruke så mye tid for å jukse når man kan skrive sin egen stil på halve tiden, uten juks.

Skal sies at jeg en gang fikk 67% i plagieringskontrollen
Vis hele sitatet...
Jeg har selv aldri jukset på en stil.. Jeg bare skrev et tips om hvordan å lure en plagiatkontroll på itslearning slik tråden startet.

det kan jo være ganske bekvemt ved et scenario hvor du har hatt feber i en uke og har ikke fått gjort noe lekser, og har en knut hamsun biografi som skal leveres inn om en times tid eller rett og slett er tom for ideér.

mvh Meg
Og da tenker jeg vi setter en stopper for denne triste diskusjonen hvor norske elever legger ned langt mer innsats i å jukse enn det som kreves for å skrive en ålreit skolestil.