Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1082
Hei. Jeg vil bare si først at jeg har brukt søkefunksjonen på nff, men klarer aldri å bli ordentlig klok på den.

Andre vil si at jeg burde google og det er greit nok det, men jeg stoler heller på kilden av info jeg får fra nff.

Nå til saken. Jeg har en MSI GE70 laptop som enda passer til spillene jeg spiller. Jeg får medium, noen ganger high og det er jeg fornøyd med. Jeg kjører jo tross alt en laptop. Nå vil jeg bytte ut HDD'en min med en SSD fordi hele SSD'en min blir opptatt av windows og ubetydelige programmer.

Er dette mulig og isåfall hvilken prisklasse burde jeg velge? Jeg tenkte meg meg fra 250- 700 GB, men har satt en løs makspris på 2000 kroner.

Takker på forhånd for svar.
Bytt ut dvd-brennern med en harddisk-caddy, så får du plass til 2 harddisker.

Jeg har 1 SSD på 30 GB for OS og 1 HDD på 1000 GB for alt annet.

Caddy finner du på ebay, samt usb-case for å ha dvd-brenner'n i etter du har bytta den ut, så kan du brenne dvd via usb om det skulle bli et tema.
Denne du har? https://www.youtube.com/watch?v=SQ9h...?v=SQ9hkmxUBNE

Skjønner ikke mye av det som blir sagt, men ser det at det er ikke forferdelig komplisert. Av med batteriet og av med dekselet så har du tilgang til HDD.

Hvilken SSD disk du skal velge, har jeg ikke så mye formening om. Men har handlet én Samsung EVO og én kingston SSD før, funker bra de.. Se på lese/skrive hastigheten, kjøp den med høyest hastighet for minst penger er nå mitt råd. (Kan godt være noen andre har noe mer fornuftig å si rundt akkurat det).

God natt
Sitat av trauMa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hold the fuck up?

Denne maskinen har en egen mSATA-slot?

Kjøp en liten mSATA, installer windows på denne og bruk harddisken til lagring!



Bare husk å kjøpe SATA 3, dersom hovedkortet til maskinen støtter det, hvis ikke, SATA 2.

30 GB mSATA holder i massevis til windows 8 ivertfall, om du ikke installerer masse programmer etc. på den ved siden av windows.

Har dette mSATA kortet selv, funker helt fint: Kingfast mSATA SSD 30GB mSATA III 3 Internal Solid State Drive Hard Disk KSD32C-H38


ca. 300 spenn inkl. frakt.

Kjøpte mitt på salg til 180...
Sist endret av Turbolego; 30. januar 2015 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ey! Ser man det ja!

30GB holder jo fint til windows som turbolego sier, men det er jo kjekt med noen programmer og kanskje også noen spill på SSDen. Digg når ting åpner seg raskt