Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2487
Hei jeg røyket litt heroin på søndag også er jeg inn i LAR nå og skal ta urinprøve torsdag vil den slå ut og jeg er ute av LAR eller hva skjer?

Takker for alle svar Jørgen
Sist endret av zapster84; 29. november 2016 kl. 17:01.
I LAR-forskriften § 8 gis lege i spesialisthelsetjeneste adgang til å avkreve urinprøve. I forskriftens kommentarer til § 8 står det at "Ved eventuelle positive prøver må det vurderes om det vil være faglig forsvarlig å fortsette substitusjonsbehandlingen." Jeg har null erfaring med LAR men slik dette lyder for meg, skal det ved positivt utslag for rusmidler på urinprøve foretas en faglig vurdering av forsvarligheten med videre LAR-behandling, dvs det er ikke nødvendigvis automatikk at du utmeldes fra LAR-ordningen. Hvis du avlegger 5 positive prøver på rad vil saken antagelig være en annen. Jeg fant minimalt med ikke-medisinsk praksis om LAR-forskriften så enten så er det veldig lite eller så leter jeg på feil sted. Hvis det skulle gå gale veien anbefaler jeg å ta kontakt med Gatejuristen.
Jeg går i LAR nå, har aldri hatt en positiv urinprøve, er fremdeles ikke blitt kastet ut, det har ikke vært et tema en gang, bare at jeg fremdeles ikke får ta med medisiner for fler dager om gangen hjem.

Det høres mye strengere ut enn det faktisk er. Noe som egentlig er litt synd etter min mening..

Glemte svare på spørsmålet, hehe.. Men om du røyket på Søndag så skal du ha veldig uflaks om det slår ut på Torsdag.
Sist endret av KjellFresh; 29. november 2016 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for info. Altså hendvisningen til LAR ble sendt personlig av min LAR konsulent (etter 1mnd med ventekvote fordi de måtte ta hårprøve av meg), og han ringte istad og sa at det blir urinprøve på torsdag og deretter neste tirsdag.

Men han sa jeg kommer inn i LAR nå , er bare det at det tar 1-3 uker maks før jeg er offisielt inne, fram til da har jeg vel rett på at nav dekker medisinene mine (6mg subutex) daglig som koster meg 3400 av egne penger i mnd.?.

Jeg fikk dekket det forrige mnd så dem gjør vel det da nå og? Er livsviktige medisiner for meg. Har gått på rivotril (av legen) 2x2 MG daglig og trapper ned så skal jeg gå på 15x3 MG sobril etter det. Droppa rivotrilen for venzoer er det verste og slutte med og tar det for anfall så dette var et hardt valg, men da kommer de sikkert til og justere subutex dosen min til iallefall 8-12mg.

Har ikke ansett rivotril som så potente for jeg får jo ingen rus av det, tar det bare kun pga anfallene og det er som og dø hver gang man får dem. Så håper urinprøven til torsdag ikke viser noe heroin altså. Cannabis vet han om slår ut så det er greit. Hva annet kan jeg gjøre for og helgardere meg a? Drikke masse vann?. Takk for fine svar
Heroin kan spores 2-4 dager om jeg ikke husker feil, så du trenger nok ikke helgardere deg, alt det med og drikke masse vann osv.. funker ikke. Da får du eventuelt en urinprøve som er så bklank at du må ta en ny så kjapt som mulig.

Tror nok du stresser unødvendig mye, akkurat som jeg gjorde mine første prøver
De vet jo at du har et opiat problem siden du skal inn iLAR, så uansett hvor strengt hjelpeapparat du har så kommer du ikke til å miste "plassen" din.

Lykke til i LAR, håper du får det bedre enn jeg har hatt det hittil!
Takk for info Kjell Fresh. Ja dem vet jo det, og da får jeg bare pisse blankt til beste tirsdagsprøve da, for den vil iallefall ikke slå ut på heroin og i verste fall hvis den til torsdag utrolig nok skulle vise noe så kan dem ikke ta fra meg plassen?. For nå har jeg som sagt vært på ventekvote en mnd og LAR konulenten har som sagt sendt inn henvisningen og sa det tar maks 1-3 uker så er jeg inne men et par spm?

1. Hvor me kommer de til og trappe meg opp til (gått på 6mg i ventekvote perioden) og siden det er full stopp på rivotrilen så må jeg få iallefall 8mg minst?

2. Nav dekker medisinen min som de gjorde forrige mnd tror du? Bare til oppstart i LAR eller den 12/12 (når trygda kommer), for jeg har ikke penger til og betale i 3 uker framover jeg og de godtok det forrige mnd. Ellers ender det med at jeg sier som det er til lar konsulenten at da røyker jeg heroin fram til da rett og slett.

Jeg har satt meg et mål da 1-4 år så er jeg borte fra alt noe jeg har sagt ifra om også, pillene er verst og det har jeg greit og trappe ned til null nå så jeg må jo få "hjelp" på en eller annen måte. Er bare så redd for denne første urinprøven men hvis det skulle slå ut litt (vet ikke om dem måler verdiene eller "enten eller" i urinprøven men hvis du sier jeg kan ta et med ro så gjør jeg det.
Når jeg sa blank, tenkte jeg på helt blank urin den dagen du pisser, altså fargen
Men uansett så kommer du ikke til å miste "medlemskapet" ditt, hehe.. Uansett hvorkjipe folk du har i hjelpeappartet ditt så går det bra!
Og når det kommer til benzo, du er heldig som i det hele tatt får ha sobril, jeg har gått på benzo fra legen i hvertfall 10 år, skulle gjerne hat medisiner for ADD'en min, men alt det mistet jeg retten til når jeg begynte i LAR, så du er en av de heldige i mine øynbe!

NAV har aldri dekket noen av mine medisin utgifter, men om du tenker på LAR medisinen din så trenger du ikke tenke på betalingen av den, sålenge legen din fornyer resepten din så får du det du skal ha
Hei igjen Kjell fresh

Altså jeg får 8 uker med nedtrapping med sobril og subutexen. Angående det du sa er gratis så har det ikke vært det for meg. Jeg betaler hver gang jeg er på apoteket for "hvit resept" om du vil. Ja legen skriver det ut men fordi jeg ikke er inne offisielt i LAR enda så må jeg betale selv. Så nav måtte hjelpe meg for 3uker tilbake til den 19 som var nå ved kg ringe opp til apoteket og gi garanti for medisinen mens jeg venter på at jeg offisielt er inne i LAR.

Og da mener jeg nav burde hjelpe meg igjen f.o.m imorgen til oppstart i LAR (1-3uker). Helt syke greier men men .