Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 570
Hei,

Min Lenovo laptop sliter med å starte opp. Jeg skrur den på, den går til Windows 7 loading screen, er der i 2 sek før et bluescreen dukker opp (får ikke sett på feilmeldinger, bildet forsvinner på nesten 0.1 sek). Så skjer dette i en loop.

Jeg tenkte å reinstallere windows, men ønsker jo å ta backup. Satte inn HBCD, men jeg finner ikke harddisken min der. Prøver også programmet "Check Disk" via Mini Windows XP, men finner ingen volumes.

Kan hdd være korrupt?

Edit: Får opp HDD under boot i BIOS. Under information står det bare:
Hard disk: ST750LM022 HN-M750MBB

Edit: Fant den via Ubuntu Live CD. Ønsker å finne årsaken til BSOD, skjønt at denne skal ligge i en mappe som heter minidump? Her er mappen tom... Noe via Linux jeg kan gjøre for å finne årsaken?

Edit2: Prøvde å kjøre en systemgjennoppretting, fikk en feilmelding (0x8000ffff). Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut av årsaken til BSOD før jeg kjører en clean install?

Edit3: Fikk plutselig startet Windows, stod at systemgjennoppretting ble fullført.. Ikke alle filer ble forandret på eller noe.. Rare greier dette
Sist endret av ElensarX; 11. april 2013 kl. 23:25.