Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1023
En venn av meg sliter med sin laptop etter en Java oppdatering. Nå vil den nemlig ikke boote lenger. Ette Acer boot screen blir skjermen helt svart. Samme gjelder sikkerhetsmodus, helt svart men noen ganger ser han musa og det blå Windows login screen bildet uten mulighet til å fortsett. Alt + F10 funker heller ikke, blir helt svart i en stund før han kommer til boot manager hvor det står en feilmelding om hdd, minne eller noe. Derfra kan han ikke fortsette, sitter seg fast. Hva er alternativene mine nå utenom Windows fra bukta? Noe mer som kan gjøres uten av garantien brytes? Har ingen Acer cd. Laptopen er en Acer aspire 4820t series. Beklager typos, skriver fra iPhone!
Har hatt samme problem, ikke hatt noe tid, så endte med å legge laptopen på hylla, som er litt trist, den er jo jævlig ålreit. Kjempefint hvis noen vet hva problemet er!
Skjedde med meg for noen dager siden i mitt tilfellet så var det hardisken som var ødelagt. Jeg ville tippe det er det som er ditt problem også. Ikke mye du får gjort med garanti å slikt. Anbefaler og kjøpe ny hardisk og brenne win 7 på en cd fra piratebay
et annet problem:

han prøvde å kjøre en clean installasjon. Han kommer til setup, velger custom install. fjerner alle gamle partisjoner og oppretter en ny en for å installere Windows på denne. Deretter trykker han next, og windows installerer. Så skrur pcen seg av, under en av de gangene maskinen restarter, men så slutter installeringen. Nå er det slik at han får en feilmelding om at Windows ikke ble installert på riktig partisjon, og når vi prøver å installere igjen er det ingen partisjoner under den menyen lenger. Kan ikke create noe nytt..

Prøver å gå inn på BIOS, men 10 sek der og laptopen skrur seg av. Under boot order var USB SSD, USB HDD, USB CD-ROM og IDE 0 HITACHI noe, listet. Er noen av disse HDD?

Hvorfor finner vi ingen partisjoner?
Sist endret av ElensarX; 2. januar 2013 kl. 21:37.
Det største problemet her er jo at han har kjøpt seg en Acer.
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Det største problemet her er jo at han har kjøpt seg en Acer.
Vis hele sitatet...
Det er sant! Likevel må det finnes en løsning.

Nå prøvde han å følge denne oppskriften:

Try the following
Boot from the Windows 7 DVD
Click Install Now
Accept License Agreement
When the option is displayed to select an installation type, click (Custom Advanced)
Press Shift + F10 on your keyboard
type the following commands
DISKPART
Hit Enter
list volume
Next you will select the volume where you would like to install Windows 7
Type: select disk #
# represents the number the volume
Type: clean
convert mbr
create partition primary
active
format quick fs=ntfs
exit
exit

list volume lister bare minnepinnen og DVD-rom..