Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1281
Hei, lurer bare på om jeg må kjøpe en blu-ray ripper om jeg bare skal rippe filmer til PC'en min? Sparer en del kilolapper på å bare kjøpe en vanelig blu-rayspiller til PC'en. Uansett hvilken av de jeg trenger, så tar jeg også gjerne i mot anbefalinger av greie billige spillere/rippere.
En annen ting jeg lurer på er hva slags hardware det kreves rippe en blu-ray, og hvor lang tid tar det sånn ca?
Kan det stå på i bakgrunnen mens jeg gjør andre ting på PC'en, eller blir den så treg at det er poengløst?
Akkuratt det er egentlig ikke noe stort problem, ettersom at jeg har på PC'en 24/7, men det er alikevel kjekt å vite. Lurer også på hvilke programmer jeg burde bruke til å rippe filmen, og hvor vannskelig det er. Det optimale for meg hadde vært 4 gig's 1080p filmer, noe som jeg vet det finnes en del gode av ute på ''lugubre'' sider som jeg ikke skal nevne navnet på.

Og om noen bryr seg, så skal jeg ikke legge ut filmene på internett. Liker bare å ha de på PC'en i tilegg til i hylla.
Sist endret av lolidude; 13. april 2011 kl. 23:27.
Du trenger bare en bluray-leser for å rippe, en brenner er unødvendig.

Kilder:
can i use a blu-ray reader to rip my blu-rays?
Can i use a blu-ray reader to Rip my Blu-rays ?

Guide: How To: Rip Blu-ray Discs
▼ ... mange måneder senere ... ▼
4 gigabyte er nok litt lite for 1080p.
Men hva slags programmer bruker du for å rippe dem?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
du kan ta en kikk på denne hvis den skal vere billig
hvis ikke har jo det svenske nationalbibloteket utallige blurayfilmer gratis da slipper du tilogmed blurayspiller