Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 6429
Skal starte en bilforrettning etter nyttår. Men har enda ikke funnet på noe navn.

Vil gjerne bruke litt tid på det og finne noe som høres bra ut.

Vil ikke bruke f.eks "etternavn bil". Må ha noe litt eksklusivt.

Skal selge nyere importbiler.

Noen forslag?
Hva definerer firmaet? Noe spesielt marked eller hovedfokus på ett sett biler? Noen spesifikk mål-/kundegruppe?
Er som sagt nyere bruktbiler. 2010 model og oppover. Kundegruppe blir vel nesten alle.

Blir litt salg av varebiler også.
importbiler... hmm...

Hva med ganske enkelt "importerte biler AS" ?

Søkte i brønnøysundregisteret etter noen firmaer som heter "importerte biler" men fant ingen: Du søkte på: IMPORTERTE BILER

Hadde søkt litt rundt der om jeg var deg: http://w2.brreg.no/enhet/sok/index.jsp

Ett forslag jeg ikke fant noen resultater på, var BRUKTBIL BUKTA...
Kanskje det kan funke?
Litt eksotisk lissom, og høres ut som et sted for "røverkjøp" av de unge målgruppene...
Virker som at ola og kari nordman er mer skeptiske til importbiler, så ville ikke hatt import i butikknavnet.

har ikke noen gode forslag sånn på strak arm, men hva med "kvalitets biler as", "5 stjerners automobil" eller "Norske biler AS" (som igjen er i konflikt med foretningsidéen om at bilene skal være importerte).
Firmanavn kommer litt an på foretaks form også. Om du starter et ENK så må du bruke etternavnet.
Starter du as er trenger du ikke.

Om du skal importere biler så hvorfor ikke være ærlig alt i navnet - benytte import i firmanavnet?
Kanskje folk er litt lei shady bilselgere og at navnet faktisk blir en positiv faktor - du legger ikke skjul på at du selger importerte biler og da får kanskje kundene et bedre inntrykk. Ville jeg tenkt på.

Om du kaller firmaet Norsk Bil as og bare driver med import så virker navnet motsatt da føles det som om du forsøker å skjule noe.


Det er da så vanlig å kjøpe import biler idag at jeg tror ikke skepsisen er særlig stor. Har selv hatt 2 import biler grunnet lavere pris og aldri tenkt noe negativt over det.
Sist endret av random67489; 19. desember 2012 kl. 02:19.
Hva med et stedsnavn?
Eks.
Buskerud bilomseting
Kristiansand bil
Ålesund bil
Exoticar ?

edit: Det er jo vanlig med forkortelser som de fleste ikke vet hva står for. Bare å finne på noe?

Shine Bilhus ?

Blankilakken?

Brumbutikken?

Bilforhandler Brumbrum? Min favoritt!
Sist endret av Pope; 19. desember 2012 kl. 02:25.
BB Bil? (BrumBrum-Bil) Gøy for deg og ansatte, og ingen andre trenger å vite hva det står for. Utenom oss her på nFF
  • Skløtte På Hjul
  • Bedre Bil Blir'e Ikke
  • Helt Sjef
  • Penisforlenger'n
  • Bil = Kuse
Målgruppen blir herved alle de hippe kidsa og menn i overgangsalderen.
Sitat av McLovin Vis innlegg
  • Skløtte På Hjul
  • Bedre Bil Blir'e Ikke
  • Helt Sjef
  • Penisforlenger'n
  • Bil = Kuse
Målgruppen blir herved alle de hippe kidsa og menn i overgangsalderen.
Vis hele sitatet...
Pussymagnets!
Om du ikke engang klarer finne navn på sjappa di, burde du droppe å selge bilder i det hele tatt!
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Om du ikke engang klarer finne navn på sjappa di, burde du droppe å selge bilder i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Heldigvis skal han selge BILER og ikke BILDER :P
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Heldigvis skal han selge BILER og ikke BILDER :P
Vis hele sitatet...
Beklager så meget for at jeg har kommet borti D knappen..!
Hater at folk skal være så negative.
Selv om han ber om hjelp til navn så sier ikke det en dritt om hvordan han er som selger eller innkjøper for den del.
Om han er god til å forhandle pris og en rev til å selge så går det nok bra uansett hva butikken heter.
Btw de mest kreative menneskene er ofte de som ikke egner seg best til å drive eget selskap.......noe å tenke over for for kreative kritikere.
Men de kreative burde også klare finne et navn selv..
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Virker som at ola og kari nordman er mer skeptiske til importbiler, så ville ikke hatt import i butikknavnet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Turbolego Vis innlegg
importbiler... hmm...

Hva med ganske enkelt "importerte biler AS" ?

[...]

Litt eksotisk lissom, og høres ut som et sted for "røverkjøp" av de unge målgruppene...
Vis hele sitatet...
Og dere kan nevne norskproduserte (altså ikke importerte) bilmerker i fleng..?
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Og dere kan nevne norskproduserte (altså ikke importerte) bilmerker i fleng..?
Vis hele sitatet...
Troll.

That's about it...
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Og dere kan nevne norskproduserte (altså ikke importerte) bilmerker i fleng..?
Vis hele sitatet...

Nå dreide jo dette seg ikke om norskproduserte (troll) biler men at importbiler assosieres med privat import - altså biler importert inn til landet utenom merkets egen importør. Biler som er kjøpt brukt nede i europa og som så selges videre i Norge.

Ble det klarere nå?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det kommer ikke tli å gå, når du må spørre her om hjelp til et navn. Har du drevet med salg i det hele tatt noen gang?

"Urmakeren - Biler som går som ei klokke!" ^^ Fint slagord!
Vis hele sitatet...
Hehe, det er ditt og han over sitt syn.

Har da drevet med bil i noen år og jobbet for Nordens største bilkjede som selger. Så at dette ikke kommer til å gå fordi jeg spør andre om forslag på navn til bedriften har da ingen ting å si som meg som forretningsperson eller bilselger.

Har allerde solgt noen biler i det nye firmaet som er et AS. Men firmaet har tidligere drevet med eiendom så er på plass med ett nytt navn.

Har selv tenkt på "Auto Trade" som navn.

Og jeg prøver ikke å skjule at jeg selger importbiler. Har drevet med import der jeg jobbet før og så og si aldri hatt noen problemer.
Hva med Bilgiganten ? Ifølge Brreg, så er det ingen som bruker det navnet i norge.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Men de kreative burde også klare finne et navn selv..
Vis hele sitatet...
Ja, det er helt forferdelig at han spør andre om gode ideer til navn. Man kan være så kreativ man bare vil. Allikevel kan det være andre kreative sjeler der ute kommer opp med et bedre forslag.
Eller "Bil1 " f.eks..
Sitat av JackyChan Vis innlegg

Har selv tenkt på "Auto Trade"
Vis hele sitatet...
Auto Trade er allerede brukt av et bilfirma i Aust-Agder. - Og de har et ganske dårlig rykte nå om dagen, så jeg ville funnet på noe annet var jeg deg.
Sist endret av Fuzzybossen; 20. desember 2012 kl. 17:07.
Sitat av SteInMetz Vis innlegg
Hva med Bilgiganten ? Ifølge Brreg, så er det ingen som bruker det navnet i norge.
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi det høres helt molbo ut på en liten énavdelingsbedrift på hjørnet?

Sitat av BomberMan Vis innlegg
Og dere kan nevne norskproduserte (altså ikke importerte) bilmerker i fleng..?
Vis hele sitatet...
De har jo faktisk muligens et poeng. Jeg sitter med det samme inntrykket. Biler som er privatimportert, og særlig brukte, sliter med å være litt uglesett. Det er jo noe helt annet med store forhandlere som er autoriserte og importerer biler direkte fra fabrikk, og med årtier av erfaring og referanser på CVen.
Herrer som selger Kjærrer
Sitat av Tænman Vis innlegg
Herrer som selger Kjærrer
Vis hele sitatet...
Litt kjipt den dagen han ansetter en kvinnelig selger.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Litt kjipt den dagen han ansetter en kvinnelig selger.
Vis hele sitatet...
Går det an, de vet da ingenting om bil???

neida, eksotiske kjerrer?
bunnsolide kjerrer?
(stedsnavn) Lom's automobiler
FreakImport Cars
Norwegian Fast & Furious Cars (nFF Cars) ?
Car-import?