Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1701
Hallo!

Jeg har et problem i Microsoft Word 2010.
Jeg skriver en skolerapport på mer enn ti sider, med flere overskrifter og underoverskrifter.
Overskriftene bruker stilart "Overskrift 1" og underoverskrifter "Overskrift 2".
All annen tekst er Verdana 14, uten stort mellomrom mellom linjene.
Når jeg prøver å midtstille titlene tar den all tekst i dokumentet, og det samme hvis jeg prøver å midtstille all tekst.
Hva skal jeg gjøre?

Videre skjønner jeg meg ikke på den automatiske innholdsfortegnelsen. Må alle underoverskrifter være øverst på en side? Den finner ingen av dem andre.

Takk for all hjelp!
Word midstiller vel hele seksjoner, slik at du må bruke enter for å få ny seksjon, og skift + enter for å fortsette på den gamle.
Er ikke så mange som vet dette men i Word bruker man det som kalles for tabulatoreen altså <----- ( tab knappen) for å midtstille.
----->
Trådstarter
3 0
Tusen takk! Det fungerte! Heg hadde holdt skift mens jeg trykket enter, for den alltid skiftet stil til "normal".

Hva med innholdsfortegnelsen? Underoverskriftene beholder jeg sidestilt, men ikke alle kommer med i innholdsfortegnelsen. Må de være på toppen av en side?

Det var det samme problemet med innholdsfortegnelsen! Takk for all hjelp!
Sitat av Peter110 Vis innlegg
Tusen takk! Det fungerte! Heg hadde holdt skift mens jeg trykket enter, for den alltid skiftet stil til "normal".

Hva med innholdsfortegnelsen? Underoverskriftene beholder jeg sidestilt, men ikke alle kommer med i innholdsfortegnelsen. Må de være på toppen av en side?

Det var det samme problemet med innholdsfortegnelsen! Takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Hvis du bruker word sin innebygde innholdsfortegnelse-funksjon skal det holde at alle overskriftene er markert som "headline 1", "headline 2" etc..

Høyreklikk på innholdsfortegnelsen og velg "oppdater -> sidetall og overskrifter"