Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1147
Vi må kunne lage en stor flammekule eksplosjon til innspilling av en film.

Noen ideer hvordan man kan gjøre dette enklest og sikrest mulig? Med bruk av butikkvare og fyrstikker.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Vil først og fremst bare nevne muligheten til å legge på eksplosjon i etterarbeidet, noe som de senere årene har blitt ganske lett å få til relativt bra for lekfolk. Ved hjelp av after effects og eksplosjonspakker fra f.eks. Videocopilot.

Om du skal gå for eksplosiver, er nok en Creamora å anbefale. Da det ser spektakulært ut, og vil ikke skade hørselen eller være så veldig stor risiko for skuespilleren: http://freak.no/forum/showthread.php?t=123409 (om det derimot er kjente norske skuespillere så gå for høyeksplosiver, de trengs sårt å byttes ut).
Sist endret av Thoryllo; 28. mai 2011 kl. 18:44.
Kjapt on-topic spm.
Jeg har sett noen filmer hvor det er brukt bensin i en morter, altså i en zip-lock pose i en morter og en liftcup med BP under.
Fordeler/Ulemper?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Ulemper: Bensinen løser opp plastposen etter hvert. Bensin brenner bedre, og sprer flammer bedre - mao. en større risiko for brann etter bruk.

Fordeler: Ser sykt badass ut.
Var det jeg tenkte meg! Får teste ut dette en dag