Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 3368
Denne posten skriver jeg med et mål for øye: Å oppfordre alle som besøker nFF til å bidra til fellesskapet!

Hva mener jeg med dette?

Altfor ofte blir man sittende å lese poster på nFF - og bare tidvis kommenterer man. Det finnes riktignok noe som er bedre enn både å lese poster og å kommentere; og det er å dele din egen viten med de andre medlemmene på forumet.

La meg gi et kjapt eksempel: Jeg skrev en post om aksjemarkedet hvor jeg forsøkte å dele det lille jeg kunne om aksjer med de andre medlemmene her på forumet. Tråden ble svært populær, og kan leses her.

Nå, jeg er ikke den som kan mest om aksjer på nFF - og sannsynligvis er det mange av nFFs medlemmer som kunne ha gått mye dypere inn på temaet. Allikevel; det lille jeg kunne var nok til å heve det generelle kunnskapsnivået om aksjer noe.

Samtidig vet jeg at det er medlemmer på nFF som kjenner til det juridiske systemet, politiet, vekterbransjen, posten, internett, teknologiselskaper, logistikkselskaper, butikk- og restaurantpraksiser, og så videre. Uavhengig av alder, bosted, stilling og utdanningsnivå, så vet vi alle noe som ikke alle vet - så hvorfor ikke dele denne kunnskapen i form av en tråd her på nFF?

Fordelen med nFF er også at forumet har en svært lite formell og litt ustrukturert form; slik at man kan dele informasjon som det ellers ikke finnes noen gode distribusjonspunkter for (eksempelvis Wikipedia, som ikke godtar personlige erfaringer som kildegrunnlag).

Så kom igjen - skriv en post om et tema du kan noe om! Det er garantert mange som vil sette pris på det, meg selv inkludert
Jeg vil påstå at terskelen for hva som er "godkjente" poster er noe vel høy. Det oppleves av og til som om man må kunne skrive 100% rett Norsk (orddeling, grammatikk mm) for å kunne i det hele tatt bli tatt seriøst. I og med at jeg foreksempel ikke er den beste på rettskriving lar jeg nesten heller være å dele min kunnskap innen mine felt, da det garantert blir kommentert og dramatisert om det er en liten skrive feil, eller mangel på å ytre noe som alle står for.

Hadde vært så kjekt om dette forumet kunne tillate at folk er forskjellige, og ikke alle har Master grad i Norsk rettskriving.

Jeg kunne foreksempel kunnet tenke meg å skrevet om Autisme, sosial kompetanse, psykiske lidelser og andre felt jeg har interesse av. Men har lest så mye små frekke og rare tilbakemeldinger på hva folk skriver at jeg lar nesten bare være. Dog kan det sies at jeg ikke er noe fan av frekke, støtende og over kritiserende svar på poster, så det kan være det bare er meg.

- Jeg har ingen kilde på mine synspunkter nei!
- jeg henviser ikke til enkeltpersoner med navn uansett
- Generelt sett er jeg fornøyd med å bare lese hva folk har å skrive om forskjellige temaer, men skulle gjerne ønske at lysten til å lage en post var høyere. Føler ikke forumet bidrar til å motivere. Mer av skremme folk som prøver å gjøre en innsats for forumet.

Men det er meg om mitt. Går utifra at folk er uenige men det får så være.
Hvorvidt en lar seg skremme av sånt er jo mer eller mindre opp til en selv. Så lenge skrivefeilene dine ikke dominerer teksten i alt for stor grad så er det uansett ingen som bryr seg om det. Du skriver jo helt greit du. Jeg har garantert en del skrivefeil selv, men jeg anser ikke det som noen grunn til ikke å skrive et innlegg hvis jeg har noe på hjertet.
Flott oppfordring!
Har selv startet en del tråder som går på musikk diskusjon. Ikke nødvendigvis så mye kunnskap som blir delt, men får ihvertfall i gang gode debatter.
F.eks tråden "Hvorfor blir elektronisk musikk sett ned på?" har rundt 350 poster.

Har også delt noe kunnskap, f.eks "Tips: Installere GNU/Linux uten Skjerm"

Kommer til å lage en del musikkproduksjons guider o.l i framtiden, pluss en god del Linux guider,
Mitt problem er at hver eneste gang jeg vet svaret på et spørsmål har slashdot allerede svart.
Har desverre også opplevd at enkelte tråder jeg starter blir slettet uten forvarsel, uten at det går utenom forumets retningslinjer. Det i seg selv kan være nok til å demotivere folk fra å skrive, rett og slett fordi dem er redd for at alle timene(?) med skriving, plutselig bare forsviner, uten engang å få en beskjed om hvorfor.
Sitat av Starra Vis innlegg
Mitt problem er at hver eneste gang jeg vet svaret på et spørsmål har slashdot allerede svart.
Vis hele sitatet...
Og hvis du svarer uten å sitere med ti forskjellige kilder sletter slashdot posten din.

EDIT: Jeg er enig, tho. slashdot vet alt
Sist endret av excubated; 9. november 2009 kl. 01:17.
Kjempe bra oppfordring stormen! helt enig, shareing is caring!
Jeg holder paa med noen megatraader som jeg kommer til aa poste etterhvert.
Det som er irriterende er at om du skriver en post om noe du har kunnskap om, og vil dele med dine med freaks blir den fort slettet. Om du skriver en post som går innpå noe som ikke helt er populært hos alle, men går under reglene til forumet blir den ofte slettet. Kan ofte være noe som noen finner interresant og gøy, men om noen fra ledelsen (Ikke noe imot enkeltpersoner) ikke føler dette er gøy så de sletter de den.

Har gitt opp det med å skrive fine poster hvor jeg legger ut om mine få kunnskaper.
Sitat av the_dj Vis innlegg
Hadde vært så kjekt om dette forumet kunne tillate at folk er forskjellige, og ikke alle har Master grad i Norsk rettskriving.
Vis hele sitatet...
Jeg synes forumet her er ganske tolerant jeg, men det er overvekt av heller oppegående mennesker her. Synes det ikke er spesielt mye flisespikking på skrivefeil her heller, men det er en forventning av at du skal prøve så godt du kan... noe som du tydeligvis gjør i denne posten.

Det er dog definitivt lavere toleranse på idioti her enn det er på endel andre forum.


Ellers er jeg helt enig; det finnes mange gode kommentarer her, men tatt i betraktning hvor mange oppegående folk det finnes her hadde det vært kult med flere guider/"dele hva man vet" tråder... selv om "hvordan være en god videregåendeskolelærer" tråden jeg kunne lagd ikke hadde blitt den mest praktiske.
Bra at du lager en traad om dette stormen! maa si du egentlig kom meg i forkjopet.. ettersom det helt sikkert er mange her paa nFF med mye kunnskap, men jeg er helt enig med the dj at og djxfade at man blir demotivert og lei naar poster slettes uten en begrunnelse i pm.

Jeg holder paa med utrolig spennende tema for tiden saa gled dere! tipper jeg blir ferdig med traaden min til helgen.

mvh xhacktly
Sist endret av random40348; 9. november 2009 kl. 01:34.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Bra at du lager en traad om dette stormen! ettersom det helt sikkert er mange her paa nFF med mye kunnskap, men jeg er helt enig med the dj at og djxfade at man blir demotivert og lei naar poster slettes uten en begrunnelse i pm.
Vis hele sitatet...
Ja, det er sikkert noen poster som blir slettet - men det handler jo egentlig bare om å prøve.

Som ishockey-legenden Wayne Gretzky en gang sa:

Man bommer på 100% av skuddene man aldri tar.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Stormen; 9. november 2009 kl. 01:33.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
selv om "hvordan være en god videregåendeskolelærer" tråden jeg kunne lagd ikke hadde blitt den mest praktiske.
Vis hele sitatet...
Vet du hva? Det hadde vært helt flott om du skrev "hvordan være en god vidergåendeskolelærer" tråd ble litt nysgjerrig nå på hva DU mener er gode kvaliteter til en lærer, på dette skole nivået og hva du mener burde vært annerledes! kjør på!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg er i utgangspunktet enig med the_dj i at skrivefeil ofte får for mye fokus, men du har jo feks ranvik, som, no offence, skriver som en full gris, men som likevel blir "respektert" og sett på som en med stor peiling.

Det jeg prøver å si er at om innholdet er bra nok har det ikke så mye betydning om du har en skrivefeil eller sju.
Sitat av Apu Vis innlegg
Det som er irriterende er at om du skriver en post om noe du har kunnskap om, og vil dele med dine med freaks blir den fort slettet. Om du skriver en post som går innpå noe som ikke helt er populært hos alle, men går under reglene til forumet blir den ofte slettet. Kan ofte være noe som noen finner interessant og gøy, men om noen fra ledelsen (Ikke noe imot enkeltpersoner) ikke føler dette er gøy så de sletter de den.

Har gitt opp det med å skrive fine poster hvor jeg legger ut om mine få kunnskaper.
Vis hele sitatet...
jeg har aldri opplevd at en tråd blir slettet fordi moderatorene ikke er interessert i emne, men jeg har derimot sett tråder med emne helt utenom hva siden handler om bli slettet. Du må huske det er mer enn en moderator her på forumet, så om en moderator skulle finne på å slette ting han ikke synes er interessant, vil andre moderatorer se dette. (Tråder blir vel ikke slettet, bare usynlige for medlemmer?). Så om du lager en tråd litt innenfor emnene til forumet, og den kan føre til diskusjon - og ikke bryter regler, så vil den ikke bli slettet. Jeg har selv hatt noen innlegg kanskje tråder, er usikker), men jeg har alltid forstått hvorfor de har blitt slettet - så med normal folkvett burde de fleste klare det.

PS: Når det kommer til skrivefeil, så er jeg en mester i å ha mange av de. Men med firefox har jeg norsk ordbok, og det tar vekk veldig mye av det.
Jeg bare lurer på hvordan toleransen her er for tekster som essay, kåseri og artikler?
Dette krever dog en del skriveferdigheter slik at teksten eventuelt kan åpne for diskusjon, men har sett lite av dette her inne, men er jo en flott måte å drøfte temaer i forhold til de vanlige "tema-trådene" som dukker opp som:

(Link til vg-artikkel)
HVA SYNES DERE OM DETTE?!?!

Eneste ulempen jeg kan se er personer som bruker dette til eventuelt vurdering av skolestiler.
Men når det er sakt fra min side, vil jeg gjerne takke deg Stormen for oppfordringen til å bidra mer, og jeg skal prøve så godt jeg kan å ha noe kvalitet preg over mine fremtidige innlegg.
Sitat av etse Vis innlegg
jeg har aldri opplevd at en tråd blir slettet fordi moderatorene ikke er interessert i emne, men jeg har derimot sett tråder med emne helt utenom hva siden handler om bli slettet. Du må huske det er mer enn en moderator her på forumet, så om en moderator skulle finne på å slette ting han ikke synes er interessant, vil andre moderatorer se dette. (Tråder blir vel ikke slettet, bare usynlige for medlemmer?). Så om du lager en tråd litt innenfor emnene til forumet, og den kan føre til diskusjon - og ikke bryter regler, så vil den ikke bli slettet. Jeg har selv hatt noen innlegg kanskje tråder, er usikker), men jeg har alltid forstått hvorfor de har blitt slettet - så med normal folkvett burde de fleste klare det.

PS: Når det kommer til skrivefeil, så er jeg en mester i å ha mange av de. Men med firefox har jeg norsk ordbok, og det tar vekk veldig mye av det.
Vis hele sitatet...
Forstår ikke helt hvordan du kan uttale deg om hvordan moderatorene sine funksjoner virker, når du selv spør om det?

Jeg har som oftest ikke skrivefeil, og med tanken på at det er poster her om 13 år gamle gutter som vil motivert til å trene så tror jeg fleste poster jeg snakker om er mer innefor rekkverket til nFF. Om du lager en tråd under 'Vanlig diskusjon' er det vanligvis fordi den ikke går under andre ting, betyr det da at den skal slettes? Har selv ikke opplevd dette for mange ganger, men ser ofte en tråd eller to som jeg finner interessant, men blir slettet før jeg får engang kommet med et innlegg.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Dette må være første gangen jeg har hørt frasen "bidra til fellesskapet" av en FrP-er..!
Jeg finner dette spesielt interessant mtp. alle de blodrøde i nFFs manntall...


Uansett, har tenkt lenge på å skrive en informativ tråd i kjemiforumet når jeg får somla meg til det.
Omtenksomt? Egentlig er jeg bare ei KP-hore.
Apu: Vanlig diskusjon er ikke en fylling for hva som helst. Har man fulgt nFF en stund så skjønner man etter hvert sånn ca hvor lista ligger. Det er ikke en helt klart definert grense, men leser man punkt 4 i forumreglene så får man ihvertfall en god pekepinn.

Hold deg til det forumet omhandler.
Dette er et IT-forum, med en del supplementerende kategorier, og vi ønsker derfor at diskusjonen skal foregå rundt dette. Hvis du ønsker å diskutere fotball, bilen din, sykkelen din eller om det er feil at du er forelsket i søsteren din så finnes det mange andre nettforum som passer bedre til slikt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Apu Vis innlegg
Forstår ikke helt hvordan du kan uttale deg om hvordan moderatorene sine funksjoner virker, når du selv spør om det?

Jeg har som oftest ikke skrivefeil, og med tanken på at det er poster her om 13 år gamle gutter som vil motivert til å trene så tror jeg fleste poster jeg snakker om er mer innefor rekkverket til nFF. Om du lager en tråd under 'Vanlig diskusjon' er det vanligvis fordi den ikke går under andre ting, betyr det da at den skal slettes? Har selv ikke opplevd dette for mange ganger, men ser ofte en tråd eller to som jeg finner interessant, men blir slettet før jeg får engang kommet med et innlegg.
Vis hele sitatet...
Noen funksjoner vet jeg hvordan er i et vBulletin system, andre ting har jeg hørt uttalelser fra crew om hvordan fungerer og de har og med jevne mellomrom postet noen screenshot med forumet med deres POV, og de har og tidliggere sagt det at de legger vekt på det at det er en moderator, som ser over ting - men de er som oftest alltid enige om tingene som blir slettet. Dette var en kommentar på en tråd som ble postet i "spørsmål og forslag til freakforum", angående hvorfor en persons tråd ble slettet.

Jeg vet og at "Vanlig diskusjon" ofte blir sett på av mange som et "off-topic" forum. Men slik jeg har forstått det er dette også begrenset. Men her trenger jeg gjerne bekreftelser fra noen i crew, siden jeg ikke vet. Men deth ar sine begrensninger til ting som er aktuelle for forumet, men som ikke passer inn i de andre emnene. Jeg liker å se på freakforum som et IT-forum med rusmidler og pyroteknikk (+snacks) som tema. Det kan derfor være litt vanskelig å si helt hva som er tema for siden, ettersom det med tiden forandrer seg etter hva folk er interessert i å diskutere. Men det er en tynn-grense en plass mellom ting som blir regnet som urelevant, og relevant. Og jeg er enig med deg angående det med trening, har sett en del slike tråder - og jeg synes selv disse er ganske urelevant for forumets tema, så jeg vet ikke hvorfor disse får lov å leve.

Når det kommer til akkurat hva som er relevant, og ikke relevant kan jeg ikke svare veldig spesifikt, og tror crew må gjøre dette - hvis de i det hele tatt har et godt svar på det? Selv føler jeg ofte at at jeg vet hvilke ting jeg kan poste her, som er relevant - og hva som ikke er det. Men det kan være fordi jeg har hatt fartstid på forumet i en god del år nå som fast leser, og casual debattant.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Dette må være første gangen jeg har hørt frasen "bidra til fellesskapet" av en FrP-er..! Jeg finner dette spesielt interessant mtp. alle de blodrøde i nFFs manntall!
Vis hele sitatet...
Nå skal vi ikke gjøre dette til en politisk diskusjon, men det er snublende naivt å påstå at FrP ikke tenker på fellesskapet. Det er bare snakk om to forskjellige tilnærmelser til fellesskap-tankegangen: Høyresiden mener at man "tenker på fellesskapet ved å først konsentrere seg om at enkeltindividet har det bra", mens venstresiden mener at man "tenker på individet ved å først konsentrere seg om at fellesskapet har det bra". Jeg vet du er sosialist, men forsøk å heve deg litt over sånn useriøsitet i en urelatert tråd.

Sekundært, så er jeg ikke noen "FrP-er" - jeg er en liberalist, og stemmer ut i fra hvilket parti som til enhver tid er mest liberalistisk. Noen år vil dette være Venstre, andre år FrP.

Ellers gleder jeg meg for øvrig til å lese guidene som kommer - det trenger vi
Sist endret av Stormen; 9. november 2009 kl. 02:11.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Apu: Vanlig diskusjon er ikke en fylling for hva som helst. Har man fulgt nFF en stund så skjønner man etter hvert sånn ca hvor lista ligger. Det er ikke en helt klart definert grense, men leser man punkt 4 i forumreglene så får man ihvertfall en god pekepinn.
Vis hele sitatet...
Vet dette, jeg sier bare at poster som godt kan bli på forumet siden det ikke er imot noen av reglene. Altså om det går innenfor kriteriene, men kanskje er en ny ting. Hvor mange triprapporter har vi hver uke? Jeg kan nesten ikke telle på fingrene hvor mange, er det da så ille å få en post om for eksempel første gang man røykte vanlig røyk?

Jeg har full forståelse om hva som passer, og ikke passer inn på forumet. Men jeg tror de fleste her kjenner seg igjen i hva jeg sier.
Tråder som har som basis at de er listetråder, eller utvikler seg til det (dvs, ingen diskusjon, bare opplisting av ting eller hendelser) er blant det som forsvinner ganske kjapt på tross av at mange tydeligvis liker å poste i de.

"Vanlig diskusjon" er egentlig mer for tråder som omhandler mange forskjellige deler av det som forumet handler om, men som kanskje ikke er så spesifisert at det kan settes i bare EN kategori.

the_dj: Hvis du holder deg på det nivået du skriver poster på i denne tråden, så er det heller mikroskopisk sjanse for at noen av moderatorer eller crew skulle bry seg et øyeblikk på det området. Det er jaggu ikke mange tråder eller poster som forsvinner fordi det er skrivefeil. Hvis så slikt skjer, så er det fordi språkbruken gjør posten uforståelig.

Apu: Opplisting av når folk røykte sin første røyk er listetråder, og de aller, aller fleste av de forsvinner på magisk vis. Det kan se ut som om forumet spiser de.

Starra: Forklaringen der ligger på muligens på IRC. Alle poster og tråder blir listet opp på kanalen #nff.info, og det gjør at svarene kan komme litt kjappere enn man skulle tro.
Jeg misstenker at mine kunnskaper om hvordan man fester løsvipper ikke er et passende bidrag til nFF.
Overraskende nok er det ganske mange medlemmer her med dårligere IT kunnskaper enn meg som ikke er her for å stille spørsmål når pcen sier poff og røyk renner ut, likevel poster de som Pat på speed og skjønner ikke hvorfor tråden blir slettet når "Lizm når fikk du menzn førsste gang?"
Har selv opplevd at 2 av mine tråder har blitt slettet, bl.a. "Den store Vintersportstråden" jeg lagde i et håp om å kunne diskutere vintersport som twintip, brett langrenn freeride og alle andre sporter man driver med om vinteren. Jeg skjønte ikke helt hvorfor den tråden ble slettet da jeg tror en hel del nFF`ere står på ski/brett og har ganske mye kunnskap om dette temaet - bl.a. Tricktips osv. Noe jeg ihvertfall mener kunne beriket nFF til å bli et enda bedre forum...

Men det er bare meg :P
Jeg vet for øvrig ingenting om noenting, egentlig. Jeg har bare sterke meninger jeg liker å få utslipp for med jevne mellomrom i de trådene som omhandler det jeg har sterke meninger om. Jeg føler ihvertfall ikke at jeg vet på langt nær nok til å begynne å prøve å lære dere andre om noe som helst, men min kunnskap kommer vel den også...

Jeg tror også det er slik veldig mange på nFF har det. Jeg, og sikkert en del andre er her for det meste for å lære og diskutere det vi brenner for, og derfor elsker vi slike som deg, Stormen med fler, som legger ut informative tråder som vi andre kan lære av.

Jeg håper for all del ikke at dere som faktisk lager slike kjekke tråder gjør det bare fordi dere føler ingen andre gjør det. Jeg legger som sagt ikke ut tråder fordi jeg ikke har nok kunnskap i denne verden enda til å faktisk klare å lage en tråd som andre hadde hatt nytte av.
Sitat av the_dj Vis innlegg
Jeg vil påstå at terskelen for hva som er "godkjente" poster er noe vel høy. Det oppleves av og til som om man må kunne skrive 100% rett Norsk (orddeling, grammatikk mm) for å kunne i det hele tatt bli tatt seriøst. I og med at jeg foreksempel ikke er den beste på rettskriving lar jeg nesten heller være å dele min kunnskap innen mine felt, da det garantert blir kommentert og dramatisert om det er en liten skrive feil, eller mangel på å ytre noe som alle står for.

Hadde vært så kjekt om dette forumet kunne tillate at folk er forskjellige, og ikke alle har Master grad i Norsk rettskriving.

Jeg kunne foreksempel kunnet tenke meg å skrevet om Autisme, sosial kompetanse, psykiske lidelser og andre felt jeg har interesse av. Men har lest så mye små frekke og rare tilbakemeldinger på hva folk skriver at jeg lar nesten bare være. Dog kan det sies at jeg ikke er noe fan av frekke, støtende og over kritiserende svar på poster, så det kan være det bare er meg.

- Jeg har ingen kilde på mine synspunkter nei!
- jeg henviser ikke til enkeltpersoner med navn uansett
- Generelt sett er jeg fornøyd med å bare lese hva folk har å skrive om forskjellige temaer, men skulle gjerne ønske at lysten til å lage en post var høyere. Føler ikke forumet bidrar til å motivere. Mer av skremme folk som prøver å gjøre en innsats for forumet.

Men det er meg om mitt. Går utifra at folk er uenige men det får så være.
Vis hele sitatet...
Føler akkuratt det samme. Derfor hadde jeg vært evig takknemmelig om de som er her som sliter med å ta poster seriøst, skrev en guide om hva som skal til for å slippe krittiken deres.

bedre det en å kaste bort unødvendig tid på å deres kverrulante fingertupper!
Sist endret av skeptfisk; 10. november 2009 kl. 20:29.
Sitat av Gunnaren Vis innlegg
Har selv opplevd at 2 av mine tråder har blitt slettet, bl.a. "Den store Vintersportstråden" jeg lagde i et håp om å kunne diskutere vintersport som twintip, brett langrenn freeride og alle andre sporter man driver med om vinteren. Jeg skjønte ikke helt hvorfor den tråden ble slettet da jeg tror en hel del nFF`ere står på ski/brett og har ganske mye kunnskap om dette temaet - bl.a. Tricktips osv. Noe jeg ihvertfall mener kunne beriket nFF til å bli et enda bedre forum...

Men det er bare meg :P
Vis hele sitatet...
Nå så jeg ikke tråden din, men jeg gjetter meg til at du forsøkte å substituere mangelen på et eget underforum for vintersport, med en tråd. Hadde nFF ønsket en arena for å diskutere vintersport, hadde det sikkert vært et underforum allerede. Nå tror jeg ikke at crewet ville slettet en tråd som tok opp en diskusjon rundt noe spesifikt innen vintersport, men det blir på mange måter noe annet.

Når det gjelder påstander om at crewet er for strenge på kilder og rettskrivning: Hæ? Kilder er jo sjelden som mango her! Og jeg kan ikke huske sist jeg så en nesevis kommentar på rettskriving, det må vel være fordi det er akkurat de innleggene som blir slettet, og ikke omvendt ... kanskje? Da det var sagt så ville elsket om noen frivillig tok seg tid til å hjelpe meg med skrivefeil på den måten.
Sist endret av gulunderstrek; 10. november 2009 kl. 20:47.
Jeg ser mange trekker frem rettskrivning, og jeg har stor forståelse for dette. Men prøv å snu på det. Er dere ikke takknemlige for at forumet jamt over holder en så høy kvalitet på grammatikken? Det krever kanskje at man leser igjennom innleggene sine et par ganger før man poster, men dette synes jeg er en beskjeden pris å betale for en høy språklig kvalitet. I Norge har de aller fleste fullført grunnskole og har ganske mange timers rettskrivning i ryggen, så det er ikke unaturlig å vente at folk holder en viss standard. Dette er jo ikke en konservativ greie nFF tviholder på for å gjøre seg vanskelige, men heller et tiltak for å heve standarden og brukeropplevelsen til den enkelte!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Selv henger jeg mest i pyroteknikk-forumet, forde om jeg leser en del i andre fora. Det jeg kan mest innen, er eksplosiver, forde om jeg kan bittelitt om pyroteknikk, men ikke nok til og bidra til noe mer enn f.eks. Bang, Ruben, Nygaard, etc. I allefall, jeg føler at ting blir lite verdsatt der inne, og spesielt ting rundt eksplosiver.
Har dog fått 4 KP på min omfattende "Plastisering av sprengstoff" tråd

Men i allefall, har planer om en ny omfattende tråd i Eksplosiver delen. Får se når jeg har tid til og skrive den!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
I linken i min signatur deler jeg mine hardware-kunnskaper.
Det som er dumt, som også er nevnt, er at målgruppen for tråden - de som skal kjøpe PC - oppretter sine tråder under "Kjøp av maskinvare" fortløpende uten å søke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
jeg mener at initativet for denne tråden er bra og har mange ganger tenkt på det, men som mange sier: grensa er for lav før folk begynner og klage.