Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 5429
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Har bare en ting å si: Skam deg!

Om musikken du hører på er for hard for deg, skift musikksmak umiddelbart. Vi vil ikke ha folk som sier at de er black-metall fans som syns at noe blir for hardt.

Og hvis du liker å være deppa er noe feil. Folk liker ikke å være deppa. Jeg tror du bare sier det for å virke tøff. Vennligst ikke ødelegg Svartmetallens rykte med å komme med noe slikt.




-Taake
Sitat av Taake
Og hvis du liker å være deppa er noe feil. Folk liker ikke å være deppa. Jeg tror du bare sier det for å virke tøff. Vennligst ikke ødelegg Svartmetallens rykte med å komme med noe slikt.




-Taake
Vis hele sitatet...
Greit, deppa var vel feil ord da. Trist, høres kansje bedere ut?
Noen men noe musikk som gjør deg trist/lei deg
Johhny Cash med sangen Hurt.
Jeg er faktisk enig med salaren, cash med hurt er vell en av de tristeste sangene jeg vet om. Jeg syns dog In Flames med Take This Life er trist og, men tror det er mer knyttet til at jeg har hørt mye på In Flames pga litt problemer i familien + ett dødsfall.
Noe musikk som gjør deg deppa må da være Umberella, ella, ella, e e...
For å skyte inn litt BM i alt dette:
Mayhem, Burzum, Ulver og Darkthrone...
Vil du ha noe seriøst "depresjonsmiddel"; My Boobs Are OK - Lene Alexandra! Om ikke den får deg til å begå selvmord; har du en psyke å være stolt av :P
Sitat av catolh
emokids, den veien -------------------------------> [Døra]

evt last ned alt av emopunk du snubler over på div unevnbare trackers.
Vis hele sitatet...
Hva faen har Punk med emo og gjøre? Punkere hater emo!
Blackfield er vakkert og veldig melankolsk. Blir deppa som faen, hehe
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Må bare få si; liker å være deppa? Det er så selvmotsigende som det overhodet er mulig å få det.

Deppemusikk? Portishead og 27 er band som kan trykke deg ganske langt ned dersom du går inn for det.
Jeg blir deppa av og se at du tror at svart metall handler om og bli deppa.
Freak Trooper
Joey's Avatar
A Perfect Circle - Imagine er jævla melankolsk, etter min mening. Radiohead sin Amnesiac-plate er dyster, Nick Drake sin plate Five Leavs Left er også kanske trist. Nick Drake tok jo livet av seg i ganske tidlig alder fordi han var en deppa type. Kommer godt igjennom musikken.

Trukke blækk mettall er noe for deg viss du har lyst å gråte for deg selv inne på rommet en kveld =)

Sorry for at jeg er litt frekk.
Hva med å sette på MGP på tv'n? det gjør meg deppa
En "autoritet" i black metal-miljøet på 90-tallet sa at black metal skal være både depressivt og aggresivt på en gang. Hehe!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Tror ikke han har lyst å bli kronisk depressiv, så han burde vel ligge unna MGP..
hør på david hasselhoff - get in my car! det blir du garantert deppa av!
Du kan laste ned:
Gorgoroth - Heavens Fall
Dimmu Borgir - alt lys er svunnet hen
Dimmu Borgir - Sorgens Kammer
Dimmu Borgir - Sorgens Kammer - Del 2
Cradle Of Filth - English FireCradle Of Filth - Nymphetamine Fix
Sitat av Pomesfritti
Endelig en som skjønte det...
Vis hele sitatet...
En på 13 som sier han liker Black Metal og liker Dimmu Borgir har faen ikke skjønt det.

Sitat av Ancoil
Jeg er faktisk enig med salaren, cash med hurt er vell en av de tristeste sangene jeg vet om. Jeg syns dog In Flames med Take This Life er trist og, men tror det er mer knyttet til at jeg har hørt mye på In Flames pga litt problemer i familien + ett dødsfall.
Vis hele sitatet...
Hvis du trenger 5 svensker som spiller pusemetall som de kaller death metal for å hjelpe deg med problemer i familien er nok du det største problemet.

Sitat av STOREida
Stairway to heaven er en av tidenes fineste sanger ja, men den kan gjøre meg like glad som den kan gjøre meg trist Som du sier er den veldig rørende, og hvis jeg først er lei meg blir jeg enda mer deppa om jeg hører den. Funker likedan om jeg er glad

Skulle gjerne anbefalt metal i stedet for "depperock og pop/country", men kommer ikke på en eneste metal-sang som gjør meg deppa.
Vis hele sitatet...
Stairway To Heaven - En av verdens kjedeligste sanger fra et av verdens kjedeligste band ?
Sist endret av St.Vitus; 20. januar 2008 kl. 02:34.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Herregud for en tråd.

Har blitt nevnt endel bra melankolsk musikk her da. Jeg vil i denne sammenhengen gjerne mase litt om hvor bra Radioheads nyeste skive In Rainbows er.
Sitat av Mullah
Herregud for en tråd.

Har blitt nevnt endel bra melankolsk musikk her da. Jeg vil i denne sammenhengen gjerne mase litt om hvor bra Radioheads nyeste skive In Rainbows er.
Vis hele sitatet...
Ganske mange triste sanger på den ja. Mange bra på OK Computer også.
Jeg annbefaler: Climbing up the walls(mer freaky enn trist, men..)og Exit music.

Ellers er Alice In Chains - Nutshell den tristeste sangen jeg har hørt.
Emperor, Behemoth og Wilhelm Richard Wagner
Hvis du liker å bli deprimert så burde du kansje prøve den nye albumet til Lene ALexsandra.
Det gjør ihvertfall meg deppa...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Emo stilen er vel litt mer din stil en black metal, Tror nok det blir littfor tungt for øra dine det også xD
Har ikke orka å lese alle sidene med metal-bashing, men som deppesang liker jeg:
Gary Jules - Mad World
http://youtube.com/watch?v=KL0rHIBYlY0
Gjør hvertfall meg alltid litt trist.

St.Vitus: Gratulerer, for å lage den ekleste posten jeg har sett på lenge.
At du driter ned et av tidenes beste sanger gjør jo et enda bedre inntrykk.

"In 2004, Rolling Stone magazine put it at #31 on their list of the 500 Greatest Songs of All Time."

"It is also the biggest-selling single piece of sheet music clocking up an average of 15,000 copies yearly."

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Stairway_to_Heaven
Sist endret av Zepplin; 11. februar 2008 kl. 04:04.
Black/doom/death er ikke det ganske ensformig musikk? Jeg synes de skriver kun tekster om død/satan/blod/selvmord/skodde (tåke)/Odin og co/fjell/troll eller tar jeg feil? blir dere ikke depressive av sånn musikk? jeg bare lurer på, nei jeg prøver ikke å snakke ned om metal menne synes det virker så ensformig.Og dere som hører på sånt hører dere på noen andre sjangere? Jeg selv liker hard musikk menne det virker som de spiller metall bare prøver å sjokkere mest mulig med tekstene og musikk videoene og er lite kreativ musikalsk.Noen som gidder å svare tilbake på denne?
Sist endret av StaiN; 11. februar 2008 kl. 04:18.
Hvis du absolutt vil deppe, så kan du høre på soundtracket til filmen Donnie Darko. Den forutsetter forsåvidt at du kan engelsk, og du klarer å "lese mellom linjene".
Det hjelper også å ha sett filmen. Om du atpåtill kjenner igjen deg selv i Donnie, så anbefales denne. Psykolog anbefales også, forresten.

Sangen heter forøvrig Gary Jules - Mad World
A1 med Christian Ingebrigtsen, Lene Alexandra - my boobs are OK!, David Hasselhoff - get in my car(nevt tidligere )

Då blir vertfall eg deppa. Pluss eg får frysningar nedover ryggen, og det er ikkje den gode følelsen.

Men vertfall, 2 in 1, frysningar og deppa.

Men for å kommentera ein anna ting. Tror bare du har litt problem med å passe inn i den kule emo gjengen på skulen. Dei høyrer på Svart,svart bråke metal, og du vil være me dei , men veit ikkje om noko særlig skrike musikk. Prøv heller å finna ein type musikk som gjer at du får ein god følelse inni deg og bare har lyst å skru opp.
For eksempel i mitt tilfelle: Eg prøve å finna ny musikk heile tida. Fant netopp Dragonforce. Veldig bra Symfonirock-band, Sonic Syndicate. Veldig bra metal band.

Dersom eg føle meg trist ein dag så prøve eg å setta på noko musikk som gjer meg ein god følelse.
Eg høyre kjapt gjennom alt eg har. prøver å finna den gode følelsen.
Viss ingenting hjelpe sette eg på Rammstein , det er min trygghet.

Prøv det heller.

Viss den musikken du høyre på ikkje faller i smak, så prøv noko anna. Det er mykje forskjelligt der ute.
▼ ... over en uke senere ... ▼
deppe musikk:
guns n roses - ain't it fun
motörhead- god was never on your side
led zeppelin - stairway to heaven
guns n roses - rocket queen
guns n roses patience
guns n roses civil war
guns n roses dust n bones
guns n roses estranged
nine inch nails eller johnny cash- hurt
pink floyd (og Korn de laga cover versjon)- another brick in the wall
metallica- the god that failed
metallica eller bob seger- turn the page
metallica ellr lynyrd skynyrd - tuesdays gone
metallica fixxxer
metallica the unnamed feeling, some kind of monster og så å si hele st. anger albumet
motorhead - dont let daddy kiss me
motorhead - poison
motorhead lost in the ozone
motorhead love me forever
P.O.D. youth of the nation
papa roach broken home
skid row - i remember you
system of a down soldier side (både sangen og introen), lost in holywood
system of a down spiders

alle sangene er triste på sin måte
btw alle artistene er verdt å sjekke ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har ikke lest alt som er her, men jeg liker å høre på musikk der jeg blir deppa selv. Vet ikke helt hvorfor, men det er sikkert noe som ikke stemmer i hodet mitt. Bryr jeg virkelig ikke, men dette kommer i perioder. Hører vanligvis på techno, trance, metal

Dark Tranquillity - The minds eye http://www.youtube.com/watch?v=_fuyNnXRTro
Linkin Park - In Pieces http://www.youtube.com/watch?v=iMA0wj4lcV8
Linkin Park - Valentine's Day http://www.youtube.com/watch?v=OK-tc3a7BMQ
Linkin Park - Leave Out All The Rest http://www.youtube.com/watch?v=QA0QCH-lFDo
Sitat av St.Vitus
Stairway To Heaven - En av verdens kjedeligste sanger fra et av verdens kjedeligste band ?
Vis hele sitatet...
Endelig noen som har skjønt det! Jeg er så sinnsykt enig! Og alle låter som er en av de første man lærer når man begynner å spille et instrument er dømt til å suge pikk.

Og til Mr.Kilmister: ACH.......MEIN.......GOTT!!! SRSLY
Hva faen er melankolsk med rocke ballader?
Sist endret av Ken0rr; 20. mai 2008 kl. 08:36.
Undersøkelser fra USA viser at selvmordsraten blant de som hører på countrymusikk er langt høyere enn for andre grupper. Så kanskje country er tingen for å bli deppa...
Sitat av Joachimsen
Ganske mange triste sanger på den ja. Mange bra på OK Computer også.
Jeg annbefaler: Climbing up the walls(mer freaky enn trist, men..)og Exit music.

Ellers er Alice In Chains - Nutshell den tristeste sangen jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Og på The Bends. Syns Street spirit er trist (og i tillegg er det en flott video).

Nick Cave kan også være ganske depressiv når han vil..

Forskjellige folk kan jo bli deppa av forskjellig musikk. Når jeg hører noe skikkelig dystert, blir jeg bare gira.

Code (hør på Tyburn) [/url]

Fredrik A. Blikeng. Dette her er skikkelig, skikkelig dystert.
Sist endret av hopalong; 20. mai 2008 kl. 10:29.
Sitat av aislinn
Og på The Bends. Syns Street spirit er trist (og i tillegg er det en flott video).

Nick Cave kan også være ganske depressiv når han vil..

Vis hele sitatet...
Fakta faen
Nick Cave - Into My Arms
Sitat av StaiN
Bob Marley - Marley Medley den siste sangen i medleyen heter "I'm Hurting inside" fantastisk god sang.
Vis hele sitatet...
sist gang jeg sjekka så var det metal fans som var mest imot reggae musikk!
hvis du liker death metal i form av bare skriking og hyling og sånt, så anbefaler jeg deg norther. deep inside og nothing er to relativt greie deppesanger. husk å lese teksten først.

edit: det er veldig melodiløst og man blir rett og slett i deppehumør av det.
Sist endret av flashback; 20. mai 2008 kl. 19:42.
Doom metal og funeral doom metal er vel selvfølgelig her! Sjekk ut Shape of Despair. Start med Quiet These Paintings Are.
Sitat av Joachimsen
Vis hele sitatet...
Oh yes.. Samme regissør som har laget de to videoene, Jonathan Glazer. Verdt å sjekke ut.
Han har også laget denne Unkle - Rabbit in your headlights
Sitat av aislinn
Oh yes.. Samme regissør som har laget de to videoene, Jonathan Glazer. Verdt å sjekke ut.
Han har også laget denne Unkle - Rabbit in your headlights
Vis hele sitatet...
Elsker trip-hop!
Mht gode musikkvideoer: Radiohead - Karma Police
Litt trist sang egentlig, med tanke på teksten. Og for en musikkvideo
Trip Hop ist krieg!
Har sett at Portishead har blitt nevnt allerede. Men jeg nevner de igjen. Portishead! Og Ulver, ikke Black Metal Ulver, men Trip Hop/electronica Ulver!