Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1861
Hellu alle på forumet.
Lurer på om noen her på forumet har noe å annbefale innen energi mat/drikke som jeg kan bruke til salgsjobben min.

Går da fra dør til dør rundt 5 timer hver dag, og blir riktignok sliten av dette ettersom dagen går.

Altså, den første timen, samt den andre er jeg alltid veldig energisk, og får i 70% av tilfellene veldig god kontakt med kunden. Men alt etter dette er jeg alltid litt slakt.

Er det noen som har noe å annbefale? Red Bull, Burn, Battery e.l
gjerne i form av tabletter (sett at de er lovlig selvsagt )
Sist endret av Pandalicious; 12. desember 2013 kl. 04:54.
Kraftfrokost og kaffetermos burde vel funke?
Eller koffeintabletter.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vann og brun Trondheims-lapskaus. Nei, jeg tuller ikke.
Sist endret av Duckie; 12. desember 2013 kl. 08:55. Grunn: spesifiserte lapskaustype
Skikkelig frokost og masse vann, Kanskje en treningsøkt dagen før, Hjelper alltid på Energi nivået
Sukker i Red Bull og andre søte drikker gir deg raske karbohydrater. Du blir full i energi, men bruker de opp på null komma niks. Skal du holde ut over lengre tid (og over mange dager - siden dette er en fast jobb) bør du gå for såkalte langsomme karbohydrater. Dette er også desidert den sunneste strategien.

Sukker og såkalt «hvite» produkter som hvitt brød, pasta, hvit ris, kaker, kjeks og gjærbakst bør du holde deg unna til hverdags. Sukker og fine kornvarer gir kroppen rask energi, men med mindre du skal løpe fort i en konkurranse, eller er diabetiker med føling, behøver du ikke så mye av denne raske energien. Slike raske matvarer gir mange kalorier, men du blir likevel fort sulten igjen.
Vis hele sitatet...
Langsomme karbohydrater finner du i grove brød/kornblandinger, fullkornpasta (som ikke er for mye kokt), bær, grønnsaker og mange frukter.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.vektklubb.no/artikkel/id-7160886

Kaffe er jo også en god kick-starter på morgene, sammen med grovt brød eller kornblanding. Så kan du fylle på med frukt utover dagen.
Sist endret av Toak; 12. desember 2013 kl. 09:44.
5 timer full konsentrasjon er lenge.
Husk å drikk mye vann. (se www.imsdal.no for mye hver dag)
Kroppen består av 70% vann og mister du 1% risikerer du å miste 10 % av yteevnen( Olympiatoppen)
Eller så bør du se på kostholdet ditt( http://www.klikk.no/helse/dinkost/er...icle787036.ece )
Lykke til!
Gi en update om hvordan dagene blir og hvilke tiltak du gjør.

Om ikke det fungerer kan du se på Piracetam.
Piracetam har hos mange økt de sosiale sidene blandt folk, økt konsentrasjon, økt fokus.
Modafinil bør du vertfall holde deg unna siden du skal prate, sånn i tilfelle en eller annen idiot anbefaler det her. Fucker opp totalt vanlig snakkerytme hos meg, og folk skjønner at jeg ikke er helt nykter. Gjerne ikke ideelt i din jobb. Andre sammenligner det litt med hvordan biopolare snakker når de er manisk.

Ellers:
- Drikk mye vann.
- Ta pauser om det er mulig på en 15 minutter etter hver andre time, og gå ut.
- Sett deg delmål og spis en melkesjokolade eller noe når målet er nådd.
- Ha nok mat tilgjengelig til enhver tid.
- Kjenn etter: HVORFOR er du trøtt/lei/sliten når du kjenner det kommer snikende: Sulten, trøtt, tørst, dårlig luft etc. Og gjør noe med det.
Tja du har da både kaffe og red bull samt et utall andre såkalte energidrikker. Er sikkert mulig å få bestilt koffeinpiller på nettet også, men det er neppe noen langvarig løsning. Kanskje det er bedre å komme i bedre form enn å skulle satse på sentralstimulerende midler?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Når jeg er på jobb og trenger litt energi for å klare de siste timene tar jeg enten en Red Bull eller en Monster. Funker flott.

Viktig med vann som sagt.
energitilskudd er bare tull og ødelegger kroppen din.. spis grønnsaker , frukt og ha ett ordentlig kosthold så vil du få mere futt i kroppen.. husk å drikk nok vann
Sitat av Taurean Vis innlegg
Alt sitter i hodet og motivasjon.
Vis hele sitatet...
Blir gøy å høre for de som har CFS!

TS: hva med å ta opp en form for trening som kan gi deg fysisk overskudd uten unødvendig belastning av kroppen, feks svømming? Lag deg også noen rutiner på oppvarming/tøying - press grensene gradvis. Litt mer fleksibilitet, styrke og overskudd gjør kroppen til et bedre sted å bo i. Vann og kosthold er et must, prøv for øvrig å ta pauser når du trenger det (hvis dette er mulig).

Kan også nevne at bare det å lære seg å puste ordentlig vil hjelpe. Du kan eksempelvis bruke noen utvalgte yoga-øvelser o.l for å se om det allerede her går an å merke noen positive forskjeller. God døgnrytme er heller ikke dumt.

Hadde rutiner på alt det her før, men nå har jeg forfalt totalt, og livet har generelt blitt mer slitsomt. Dårlig stil.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du hadde fått en mill for hvert salg, så hadde du ikke brydd deg om sukkerdrikker. Alt sitter i hodet og motivasjon.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig hardt å holde på motivasjonen når det er 250 stk nei imellom hvert ja..

Salgsjobber flest tar på psyken og er ikke særlig å kimse av. I særlig grad kan det sies om firmaene og miljøet (selve salget er ikke *så* tøffe), som begge presser medarbeiderne hardt for å oppnå høyest mulig profitt. Derav det enorme gjennomtrekket av medarbeidere i bransjen.
Det er heller ikke akkurat ofte firmaene tjener mye på étt salg, de må selge i store kvanta før de faktisk tjener.

Vit før du snakker/skriver.
Sist endret av aeon_illuminate; 12. desember 2013 kl. 16:55.
http://www.iherb.com/Now-Foods-EGCg-...80-Vcaps/11598

Det er sunt og hjelper på energien.
Du vil forbrenne mer kcal så du må spise litt mer ellers vil du gå ned i vekt.
Sist endret av SJefen; 12. desember 2013 kl. 18:40.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av SJefen Vis innlegg
http://www.iherb.com/Now-Foods-EGCg-...80-Vcaps/11598

Det er sunt og hjelper på energien.
Du vil forbrenne mer kcal så du må spise litt mer ellers vil du gå ned i vekt.
Vis hele sitatet...
400 mg er jo en vits, men men. Jeg bruker 1000mg for tiden. Skal bestille ny batch på 3000mg. Er billigere på eBay, men men.
Sitat av uaexed Vis innlegg
400 mg er jo en vits, men men. Jeg bruker 1000mg for tiden. Skal bestille ny batch på 3000mg. Er billigere på eBay, men men.
Vis hele sitatet...
Pass på at de faktisk har samme prosent EGCg i seg, har sett 9000mg piller som har 200mg EGCg i seg, denne er på 400mg og har 50% EGCg.

Men ja, du finner sikkert billigere like gode piller på ebay, bare pass på at du leser innholdet i de.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Pass på at de faktisk har samme prosent EGCg i seg, har sett 9000mg piller som har 200mg EGCg i seg, denne er på 400mg og har 50% EGCg.

Men ja, du finner sikkert billigere like gode piller på ebay, bare pass på at du leser innholdet i de.
Vis hele sitatet...
Dette er et godt poeng... En annen ting: Hvordan kan du stole på deklarasjonene til Ebay-selgere?