Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 944
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Hei.

Jeg har et mac-relatert spørsmål.

Jeg skal oppdatere programmet Miroslav Philharmonik sitt lydbibliotek fra v1.0 til v1.1, men installeren fungerte ikke som den skulle(jeg antar at kompabilitet med 10.6 eller senere er problemet).

Jeg så i innholdet til programmet og fant ut at alle de aktuelle filene som skulle bli oppgradert lå i en egen mappe. Da jeg prøvde å manuelt erstatte ett par tilfeldige filer så jeg at dette fungerte utmerket, og at programmet da aksepterte de som v1.1.

Problemet er bare at det tar veldig lang tid å flytte 1200 filer manuelt.

Finnes det et godt script, eller et godt program for å masseerstatte filer der alle de nye versjonene ligger i en mappe, mens målfilene som skal erstattes ligger i en mappestruktur(mange subfolders!)?

Alle filene her har samme filendelse, så det er jo lett å få opp filene som skal erstattes med et søk. En kan derimot ikke erstatte filer i søkevinduet på i Finder.

Er det noen som kan hjelpe meg?
Mener du at du trenger ett script som leter igjennomm et tre med subfolders og erstatter hver fil med tilsvarende fil fra en bestemt mappe?
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Ja, det mener jeg. Alle filene med en bestemt filendelse skal byttes ut.

Antar at det er en metadatafil.
Sist endret av TurboAciid; 9. mai 2012 kl. 02:06.
Mekket sammen noe i java som bør gjøre jobben.
Driver igrunnen å lærer meg java, så programmet er uten UI / må kjøres fra kommandolinjen.
Syntax: filereplace.jar [mappe med nye filer] [mappe med game filer]

Programmet tar for seg alle filene i [mappen med nye filer] (ikke subfolders) og søker etter dem i [mappe med gamle filer] + subfolders.
Om det finner filene, overskrives de.

Det er ingen form for logg dog, som viser hvilke filer som er kopierte eller ikke, men dette kan jeg muligens få lagt til om du ønsker. Den skriver heller ikke samme fil to ganger, dersom det er to filer [mappe med gamle filer] / subfolders.

Kommer en output på slutten når den er ferdig med å kjøre, hvor mange filer som er kopiert, av total antall filer i [mappe med nye filer].

Programmet kan lastes ned her.

Håper dette kan hjelper, er første større programmet jeg har skrevet i java.
Sist endret av Lanjelin; 9. mai 2012 kl. 14:47.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
kan du ikke fyre opp en terminal og ta

Kode

cp -vR nytt/* gammelt
...hvor nytt er stien til mappen med erstatningstreet, og gammelt er den tilsvarende mappen med gamle filer
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Mekket sammen noe i java som bør gjøre jobben.
Driver igrunnen å lærer meg java, så programmet er uten UI / må kjøres fra kommandolinjen.
Syntax: filereplace.jar [mappe med nye filer] [mappe med game filer]

Programmet tar for seg alle filene i [mappen med nye filer] (ikke subfolders) og søker etter dem i [mappe med gamle filer] + subfolders.
Om det finner filene, overskrives de.

Det er ingen form for logg dog, som viser hvilke filer som er kopierte eller ikke, men dette kan jeg muligens få lagt til om du ønsker. Den skriver heller ikke samme fil to ganger, dersom det er to filer [mappe med gamle filer] / subfolders.

Kommer en output på slutten når den er ferdig med å kjøre, hvor mange filer som er kopiert, av total antall filer i [mappe med nye filer].

Programmet kan lastes ned her.

Håper dette kan hjelper, er første større programmet jeg har skrevet i java.
Vis hele sitatet...
Superfantastisk! Tusen takk! Skal prøve dette med en gang

Ok. Er ikke ekspert i terminal, men trodde dette skulle gjøre susen:

Kode

sudo java -jar /Users/brukernavnetmitt/Downloads/filereplace.jar /Users/ellingsenpaal/Desktop/Contents/ "/Library/Application Support/IK Multimedia/Miroslav Philharmonik/Instruments"
Fikk dette i respons:

Kode

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
	at main.FileSearcher.searchFile(FileSearcher.java:22)
	at main.FileSearcher.searchFile(FileSearcher.java:25)
	at main.DirectoryReader.ReplaceFiles(DirectoryReader.java:33)
	at main.DirectoryReader.main(DirectoryReader.java:61)
Har jeg gjort noe feil?
Sitat av TurboAciid Vis innlegg
Superfantastisk! Tusen takk! Skal prøve dette med en gang

Ok. Er ikke ekspert i terminal, men trodde dette skulle gjøre susen:

Kode

sudo java -jar /Users/brukernavnetmitt/Downloads/filereplace.jar /Users/ellingsenpaal/Desktop/Contents/ "/Library/Application Support/IK Multimedia/Miroslav Philharmonik/Instruments"
Fikk dette i respons:

Kode

Exception in thread "main" java.lang.NullPointerException
	at main.FileSearcher.searchFile(FileSearcher.java:22)
	at main.FileSearcher.searchFile(FileSearcher.java:25)
	at main.DirectoryReader.ReplaceFiles(DirectoryReader.java:33)
	at main.DirectoryReader.main(DirectoryReader.java:61)
Har jeg gjort noe feil?
Vis hele sitatet...
Min feil, hadde brukt operativspesifik seperator i kodingen.
Feilen skal være rettet, last ned filen på ny fra samme plassering.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Trådstarter
AAAAAWESOME! Det funket som bare juling. Tusen milliarder takk

1256 filer flyttet
Sist endret av TurboAciid; 10. mai 2012 kl. 11:43.