Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 829
Hva slags bildeoverføring er best fra en Pc med DVI, VGA og 9-pin s-video til en HDTV-ready tv. Hva slags kabel bør jeg bruke, og hvilken inngang gir best bilde?
De kontaktene jeg har på tven er:
Scart (RGB)
Scart (Y/C)
Component YPbPr (Grønn,Blå,Rød+Rød og hvit for lyd)
Composit (gul coax + rød og hvit for lyd)
4-Pin S-Video

Skriv gjerne max oppløsning og fordeler/ulemper med hver av disse portene.. Jeg har alle typene kabel untatt Component, det har jeg ikke utgang for på pcen.
Grafikkkortet jeg bruker er et Sapphire Radeon 9500, og Tven er en Samsung 43" Widescreen SP43W6HE.

Takk på forhånd
Leifern's Avatar
Trådstarter
Er det ingen her som har noen meninger om dette?
Nå bruker jeg en composit-scart kabel, men da støtter ikke tv-en min høyere oppløsning enn 1024*768, men i spesifikasjonene skal den støtte 720p og 1080i (1280x720)
Det aller beste hadde vært å bruke DVI --> HDMI, men da tven ikke støtter dette og du heller ikke har komponent utgang fra pc ville jeg kjørt s-video.

Her: http://hjemmekino.no/guide/bildekablerguide.asp kan du finne masse info om diverse bildekabler.
Sist endret av turock; 18. februar 2005 kl. 09:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leifern's Avatar
Trådstarter
Tusen takk!
Har hørt mange teorier om hva som er best av s-video, composit og component. Testa litt forskjellig, og syns selv s-video ser best ut
ser man ort fra en ren dvi tilkobling så er det component som gir best bilde, etterfulgt av s-video.
Det finnes overganger mellom vga eller dvi og til component