Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2036
Jeg skal sette i gang et prosjekt for noen elever (VGS alle årstrinn) som skal lære å bygge pc...
Men jeg har et problem å finne deler! (gratis)
Jeg sjekket på flere av linkene hos http://www.gisbort.no/ men fant nada i tromsø.
Hvor kan jeg finne deler til ca. 10-15 datamaskiner gratis?
Jeg har tenkt på å stikke innom baksiden av elkjøp, og raske med meg maskinene som kommer dit, men jeg tror ikke det vil være så effektivt...
Får jeg lov å sette opp et skilt hvor det står "putt maskiner under presenningen her, og gi dem til skoleprosjekt!" av elkjøp?

En annen ting: Dersom én eller flere deler i en maskin jeg skaffer meg gratis ikke fungerer, skal jeg da finne denne delen selv og bytte den ut slik at maskinen fungerer, eller lære bort hvordan man feilsøker?
Feilsøking er for øverig noe jeg ikke er så god til, jeg trenger noe å lese på rundt temaet "finn feilen" når det er snakk om delene til en stasjonær maskin...

Hilfe?
Sist endret av Turbolego; 13. mai 2009 kl. 12:17.
Kontakt kommunen din, de kasserer haugevis av PCer hele tiden.
Vil sikkert gi vekk noen.
Heilt canooon
Sitat av Goophy Vis innlegg
Kontakt kommunen din, de kasserer haugevis av PCer hele tiden.
Vil sikkert gi vekk noen.
Vis hele sitatet...
Tror neppe kommunen gir bort PC'er, da disse skal destrueres.
Om de plukker ut diskene på forhånd kan jeg ikke se hvordan det skal være altfor vanskelig å få overtalt de til å gi vekk noen.
Neutral Good
Mith's Avatar
Så lenge det er vgs så kan du sikkert kontakte fylkeskommunen også.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sett anonse i avisa. Husk å skriv at du henter
Sitat av Rindae Vis innlegg
Tror neppe kommunen gir bort PC'er, da disse skal destrueres.
Vis hele sitatet...
Får stadig vekk pc'er som skal skal destrueres fra kommunen jeg gitt.
Får forsåvidt alt mulig som skal destrueres fra kommunen.
Så lenge man kjenner noen der er det greit!
Tromsø... hmm. Kommune, fylkeskommune, universitet, itpartner. Det er noen av de du burde kontakte for å finne ut om de har noen maskiner/vrakgods du kan bruke i opplæring.
Har en gammel stasjonær du kan få. HDD får du selvsagt ikke, men resten fungerer. Interesert?
Tror det kan bli vrient å få fra kommune og firmaer av andre slag.

Faren min Jobber i Kongsberg gruppen, og de vil ikke gi ut datadeler til prosjektlederens sønn engang.
Er jo sikkert mye med tanke på industrispionasje o.l. men at jeg ikke kunne få noen rambrikker var litt merkelig spør du meg.
Sitat av Rindae Vis innlegg
Tror neppe kommunen gir bort PC'er, da disse skal destrueres.
Vis hele sitatet...
Dette sier du basert på .. ? Vi leverer ut gammelt datautstyr til skoler ol., skjermer, stasjonære PC'er etc. Det eneste som ikke blir levert ut er HDD'er.

Så for all del, ta kontakt med kommunen din og hør om du kan få noen PC'er til skoleprosjekt. Lykke til
Sitat av aidoN Vis innlegg
Dette sier du basert på .. ? Vi leverer ut gammelt datautstyr til skoler ol., skjermer, stasjonære PC'er etc. Det eneste som ikke blir levert ut er HDD'er.

Så for all del, ta kontakt med kommunen din og hør om du kan få noen PC'er til skoleprosjekt. Lykke til
Vis hele sitatet...
Enig! Jeg får gamle datamaskiner fra skolen hele tiden (da i kommune sammenheng)
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Har muligens 2 fungerende stasjonære, men hvis de skal helt til Tromsø så er det vel liten vits...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Rindae Vis innlegg
Tror neppe kommunen gir bort PC'er, da disse skal destrueres.
Vis hele sitatet...
En kollega fikk 15 pc'er av fylkeskommunen til et lan...
Sitat av Mattiti Vis innlegg
En kollega fikk 15 pc'er av fylkeskommunen til et lan...
Vis hele sitatet...
Hva spillte dem på det lanet da? Tetris?
Få elevrådet ditt til å søke penger fra EO fondet!

Hvis jeg ikke tar helt feil kan du få så mye som 30 tusen for et prosjekt som dette.
Siden det er både lærerikt og styrker samholdet på skolen(?).