Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6709
Hei,

Prøver å se om jeg får til å laste ned musikk fra Spotify, men sitter litt fast nå.

Følgende er jeg klar over så langt:
  • Bruker port 4070 for å streame
  • Henter musikkfiler fra IP: 78.31.8.16
  • Filformatet er ogg vorbis (.ogg)

La oss f. eks si at jeg lytter på port 4070, og starter Never Gonna Give You Up. Jeg får da hentet ut følgende data:

http://bilete.no//7053.jpg

Om jeg ser i "stream content", ser jeg noe slikt:
ucke.j.Tf...v(..0..&...]x..L...{.O...q..v...;.3K.l-./.
..)^...o]..:."Tw.s......^.QC. .u.:.+.....E|U....&..T!........2GVu..=.S...?....s;aH.....~`. ..aL.!..oj...5R._
.)X.....?.C...
.c.
...{..r....N...u..w.1(..#m........\q.4.....z)/.\....D......Nz.....:._3W}sn..z2......}.}.e..s.b.......tN..@ ...`.v..I..JB..I.g..\..........oy.]..
..sw.N1I..p...m.:w.I.9.-.5=...j.<K]n.......}.=?.Z@.;%.;58...2..;.a.
/...=fZG..p.?...CW.27/p.s??\......7..s
Vis hele sitatet...
(det er altså raw)

Nå sitter jeg litt fast, og dette beveger seg utenfor mitt kunnskapsnivå, så derfor hadde det vært til stor hjelp om noen kan peke meg i riktig retning videre. Når jeg får det til har jeg tenkt å publisere en fullstendig guide her på nFF. Jeg har lyst til dette fordi Spotify tilbyr et MASSIVT bibliotek, og jeg finner ofte sjeldne enkeltfiler jeg gjerne kunne tenke meg å fysisk ha tilgang til.

Takker for svar!
Sist endret av elodin; 17. januar 2009 kl. 09:58.
Beklager pesimismen, men må bare få sagt det:
Grunnet et Google-søk har jeg konkludert med at ingen har klart dette ennå. Regner med at det er en del av disse supermennene som jobber med det, men sliter åpenbart fortsatt. Ergo kan man si at det er vanvittig vanskelig å klare å laste ned musikk fra Spotify (selv om jeg ikke tviler på at det kommer til å bli mulig etterhvert).

Forøvrig ser jeg ingen grunn til å laste ned fra Spotify. Det er et fantastisk program og et skritt i riktig retning mot en enklere hverdag på verdensveven. Et nedlastningsprogram til Spotify er jeg redd kan bremse ned den utviklingen, ettersom plateselvskapene Spotify har avtale med kanskje ser på dette som en dårlig ideè og rygger ut av hele avtalen.

Men lykke til skal du ha. Er nok et stort prosjekt å få det til!
Vil tro datastrømmen er kryptert så man kan nok ikke gå rett på strømmen. En enkel metode er jo å ta opptak av lyden når du spiller en sang, men det vil jo være tidkrevende og knotete.
Alfemann: Hehe, jeg fant ikke noe særlig informasjon om dette når jeg søkte rundt, men jeg skjønner jo selvsagt poenget ditt. Det jeg primært hadde i tankene var mulighet for å legge låter over på mp3-spiller o.l., men dersom det er kryptert og stress så tror jeg jeg bare gir opp og lar noen andre med mer tid og kunnskaper innenfor dette finne det ut for meg.

Sitat av Deezire Vis innlegg
Vil tro datastrømmen er kryptert så man kan nok ikke gå rett på strømmen. En enkel metode er jo å ta opptak av lyden når du spiller en sang, men det vil jo være tidkrevende og knotete.
Vis hele sitatet...
Definitivt ikke en egnet løsning

Takker for svar!
Deezire:
Ikke glem en (kraftig) redusert kvalitet.

Loathsome:
Skjønner poenget ditt når du nevner bruksområdet du trenger det til, men det er det at hvis et slikt program hadde blitt oppfunnet, hadde det ikke bare vært mennesker som deg som ville brukt det. Det er nærmest 110% sikkert at mange kommer til å laste ned så og si hele musikkdatabasen til Spotify. Det ville blitt mye lettere å bruke enn torrents også, så ville trolig hatt en utvidet brukergruppe (Primært de som laster ned med LimeWire etc.), noe som igjen ville herpa platesalg :P

Hvis du vil ha musikk på Mp3en er nok de gamle måtene best. Vet heller ikke hvor bra .ogg-filer ville fungert der, så det hadde kanskje blitt tungvent hvis du i tilegg må konverte alle sangene til ønsket format, om nødvendig.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Deezire:
Ikke glem en (kraftig) redusert kvalitet.
Vis hele sitatet...
Tja - er ikke så ille kvalitet syntes nå jeg. Ifølge Spotify så er det 160Kbps Ogg Vorbis, noe som så absolutt ikke er ille. Spesielt ikke med tanke på at iTunes Music Store selger (Solgte? De endret vel dette i dag?) musikk med 128kbps MP3.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Tja - er ikke så ille kvalitet syntes nå jeg. Ifølge Spotify så er det 160Kbps Ogg Vorbis, noe som så absolutt ikke er ille. Spesielt ikke med tanke på at iTunes Music Store selger (Solgte? De endret vel dette i dag?) musikk med 128kbps MP3.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på Spotify-kvaliteten, men mer at den trolig blir redusert når du tar den opp manuelt.
Alfemann: Kommer jo litt ann på hvilket program du tar opp lyden med og da. Bruker du Windows Sound Recorder så kan du jo tenke deg selv kvaliteten.
Lyden trenger ikke bli spesielt dårligere. Jeg laget selv en ripper for pandora tidligere da jeg laget en klient til dette, uten tap av kvalitet, og den kunne skille på forskjellige sanger så sangene ble katalogisert. Så jeg vil si at dette absolutt vil kunne være et alternativ for den som vil utvikle noe slikt.
Eneste muligheter jeg ser for dette, ettersom musikkstreamen mest sannsynlig er heftig kryptert, er som |d13m0b sier, å lage en liten applikasjon som automatisk recorder feks, alt i en spilleliste. Dog ganske tidkrevende, ettersom alt må spilles av i real-time.
Jeg bruker ReplayMusic til å ta opp fra Spotify. Tidkrevende, men funker helt greit
Gratulerer, du klarte å fyre opp wireshark. Høye forhåpninger, du :P
Er det noen som vet hvordan man kan få invites på programmet selv om man ikke har kjøpt det? Jeg fikk invitasjon av en venn, og han hadde visst fått invitasjon av en annen igjen. Jeg fikk ikke mulighet til å invitere det med noen andre, men han fikk 5 invitasjoner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du kjøper en måneds tilgang får du 3 stk invitasjoner mener jeg. De som blir invitert fra de invitasjonene får ingenting, bortsett fra tilgang til musikkbiblioteket.
Jeg for min del fikk 5 invitasjoner da jeg registrerte meg via UK proxy. En venn av meg fikk 10 invitasjoner da hu brukte samme proxy, så jeg skjønner ikke helt hva som avgjør om du får invitasjoner eller ei.
Hvorfor laste nedm usikk fra Spotify? Bruk Lime Wire til det og las Spotify være som det er, er et utrolig bra program. Ikke ødeleg det...
jeg fikk også 5 invites
Hm, jeg fikk ingen invites når jeg registrerte meg fra en invite som jeg mottok.
Sitat av chb Vis innlegg
Hm, jeg fikk ingen invites når jeg registrerte meg fra en invite som jeg mottok.
Vis hele sitatet...
De kommer ikke med en gang. Du får 10 invites om noen dager om du er aktiv.
Sist endret av plohg; 24. januar 2009 kl. 15:44.
De kommer ikke med en gang. Du får 10 invites om noen dager om du er aktiv.
Vis hele sitatet...
det stemmer det plohg, etter at du har sendt ut alle de 10 invitesene er det bare å trykke på Share Spotify nederst til venstre, da får du 10 nye.
Heilt canooon
Har vært medlem lenge nå men har enda ingen invites. Kan det være pga. jeg bruke proxy-metoden?
Sitat av Rindae Vis innlegg
Har vært medlem lenge nå men har enda ingen invites. Kan det være pga. jeg bruke proxy-metoden?
Vis hele sitatet...
Som jeg har forstått det, må du betale for å få invites.
Trådstarter
Har du premium account får du tildelt 2 invites dersom du er lokalisert i Norge. Norske gratiskontoer får ingen invites (enda). UK-brukere får jevnlig tildelt invites, så om du har en UK-basert konto (selv om du har opprettet via proxy) skal du få invites etter hvert med mindre du har skiftet lokalisasjon til Norge.

Freakforum er forresten ikke et sted for invites (uansett hva det måtte gjelde), så det får dere ta et annet sted.
Opprettet selv en Spotify account via proxy, har sendt ut invitasjoner i hytt og pine og har ikke gått tom enda, er en hardkjerna misbruker av Spotify da, så det avhenger vel på aktiviteten din.


EDIT: Om noen ønsker invites er det bare å ta kontakt via PM/MSN.
Sist endret av NijO; 24. januar 2009 kl. 17:02.
Regner med at det kommer noen som finner en måte å laste ned musikken på loathsome, men om du vil prøve selv tror jeg du må bruke god tid.

Har forøvrig ikke prøvd spotify selv enda, så får vel hive meg i rundt å prøve det
Kan få invites her..
Siden er vekk. Men noen i en annen tråd hadde trykket CTRL+ALT+Home.
Det fikk opp ett cmd vindu med mye info i.. se om det hjelper deg!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei.

Hadde vært greit med en liten oppdatering. Er det noen her som har klart å laste ned musikken fra Spotify, eller er det bare opptak som gjelder?

Hadde også vært greit hvis dere klarte å holde tråden uten alle invitasjonene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Heilt canooon
Koble en minijack-kabel fra høyttalerutgangen inn i linjeinngangen og fyr opp et program som kan ta opp lyd. Start opptaket og spill av sangen. Dette jeg pleide å gjøre når jeg ville ha sanger fra myspace før i tiden. Finnes sikkert en enklere måte idag som involverer en ren programvareløsning, men jeg kjenner ikke til noe sånt selv.
Det finnes mange programmer som tar opp internlyd fra pcen. Det er ikke noe problem å få til, og tar man opp i mp3 er det heller ikke noe stort kvalitetstap med tanke på at musikk fra andre steder (cder og torrents) er i mp3 format. Eneste negative er at det er stress å rename og sitte å følge med på opptakene og stoppe å starte hele tiden.