Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1554
Formaterte pcen for et par dager siden.
har ikke den beste pcen. adm athlon 2.0 ghs
1 gig ram radeon et elr annet grafikk kort og en hardisk på 600 gig.
etter jeg formaterte den så ble pcen veldig treg når jeg skal spille. spiller jeg counter strike har jeg ikke mer enn 60 fps. dette er et veldig plagsomt problem.
har sjekket og opdatert alle driverne, og har xptweak, og et prog som booster rambrikkene. alt til ingen nytte. pcen er fremdeles treg når det kommer til spill

Så fra en desperat csnerd som ikke legner kan spille cs...HEEEEEEEEELP MEEE
Har du installert egne drivere til grafikkortet? Det er avgjørende for ytelsen i spill. Grunnen til at jeg spør er at du sier "et eller annet grafikkort", og det tyder på at du ikke vet hva slags kort du har, og da er det vanskelig å finne drivere til kortet.
ærlig talt... 60 fps er da mer en nok når du skal spille cs!? er det snakk om css eller 1.6 her da? Og som DonTomaso sier; oppdater driverne til GPU'en din

60 fps er mer enn øyet oppfatter
Sitat av ollibolli Vis innlegg

60 fps er mer enn øyet oppfatter
Vis hele sitatet...
Denne myten tror jeg ble oppklart i 1999, young padawan. FPS and the Human eye.
Skru "vertical sync" av. Dette kan sansynligvis gjøres gjennom kontrollpanelet til skjermkortet ditt.
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Skru "vertical sync" av. Dette kan sansynligvis gjøres gjennom kontrollpanelet til skjermkortet ditt.
Vis hele sitatet...
Eller i CS...
max_fps er vanligvis på 60 i cs trur jeg, trykk | og skriv "max_fps 9001" eller så var det kansje "fps_max 9001" husker ikke helt, lenge siden jeg spillte cs...
Sitat av desperat Vis innlegg
max_fps er vanligvis på 60 i cs trur jeg, trykk | og skriv "max_fps 9001" eller så var det kansje "fps_max 9001" husker ikke helt, lenge siden jeg spillte cs...
Vis hele sitatet...
fps_max 101 tenker du på ?
Sjekk driverne dine som andre sier, det er nok problemet, men jeg spilte selv på 60 fps, synes det er helt greit : )
Sitat av roflcake Vis innlegg
og et prog som booster rambrikkene. alt til ingen nytte.
Vis hele sitatet...
Uhm, kan du fortelle eksakt HVA slags program det er? Sist jeg hilste på noe slikt var det problemkilden.
Trådstarter
9 0
grafikk kortet jeg ar er et
ATI Radeon 9600s med 512 mgb minne.
programmen jeg har er
tweak xp pro v4
driver genius proffesional edition.

Har den drivern til skjermkortet som jeg lastet ned fra hjemmesiden til ati , der de sa at det var den drivern som passet til kortet. har skrudd av vertical sync uten at det har hjulpet noe bedre.
fremdeles når jeg spiller og jeg treffer noen motstandere eller spiller hide and seek dette fpsèn raskt ned til 30 og vandrer mellom 30 og 60. prøvde også å laste ned radeon omega driver som var laget for å yte maks til spill, og klokket skjerm kortet med desverre til ingen nytte. er så irriterende at jeg vurderer sterk og handle en ny pc raskest mulig.
Det kan være mye ^^

Ville ha scanna pc'en for spyware, virus osv.
defragmenter, prøv det også
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Chaviz og Itsnotover: Hvis han formaterte PC-en før helga har det ingen ting for seg verken å søke etter spyware/virus (hvem klarer vel å få slikt på tre dager?) eller å defragmentere.
hvis han innstalerte ubermangeprogrammerpåengang så kanskje det har noe å si , det funka hvertfall på min del, pc var da ca 2 uker gammel og begynte å bli treig, photoshop brukte 100 år på å starte, men da jeg defragmenterte så gikk det fortere. Vet ikke hvordan det er med fps da men ja
Sist endret av Itsnotover; 19. januar 2009 kl. 13:02.
du må nåk kjøpa mer ram då vil an nok gå litt fortare

å ram finne du overalt fra 250-2000 komme an på kor mye du trenge.Vil ambefala 3GB
Sist endret av 1095; 19. januar 2009 kl. 13:22.
Sitat av aybara Vis innlegg
Chaviz og Itsnotover: Hvis han formaterte PC-en før helga har det ingen ting for seg verken å søke etter spyware/virus (hvem klarer vel å få slikt på tre dager?) eller å defragmentere.
Vis hele sitatet...
Oi, flause. Det tenkte jeg ikke på. Bare tenkte sånn, plutselig teg pc -> virus, yay.
Sitat av 1095 Vis innlegg
du må nåk kjøpa mer ram då vil an nok gå litt fortare

å ram finne du overalt fra 250-2000 komme an på kor mye du trenge.Vil ambefala 3GB
Vis hele sitatet...
like greit å kjøpe 4gb!
Trådstarter
9 0
Nei nå har jeg gitt opp, må vel bare innse at pcen min er ikke hva den en gang hvar, så har nå bestilt meg en ny og mye bedre pc som er tilrettelagt for gaming, så jeg kan fortsette mitt liv som som cs nerd
Det er jo mildt sagt idiotisk, du gidder ikke bruke tid på å finne ut hva som er galt så du kjøper en ny en? Da har du for mye penger i min mening.

Jeg hadde noen lignende problemer, dog ikke like stort utslag på FPS. Det viste seg at SATA kontrolleren drev å slet litt, kanskje det er noe galt med hovedkort/ram?
Trådstarter
9 0
synes ikke det er så idiotisk :P pcen når den funker, funker den dog ikke til noe annet enn til eldre spill som cs. derfor bestemte jeg meg for å kjøpe nytt hovedkort mer ram, ny prosessor og skjermkort:

AMD Phenom X4 9950 Black Edition, Socket AM2+, 2,6GHz, 4MB, Boxed m/Vifte

Asus M3A78, AMD 770+SB700, DDR2, ATX, Socket-AM2+, PCI-Ex(2.0)x16

Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

ble under fem tusen, alt annet som jeg trenger har jeg allerede, så synes det var et god valg for ikke alt for mye penger
Sist endret av roflcake; 23. januar 2009 kl. 19:43.
Sitat av ryggsekk Vis innlegg
like greit å kjøpe 4gb!
Vis hele sitatet...
ja eller 6GB
Eller 8gb? Jeg ville gått for en intel prosessor ihvertfall.. AMD er fysj! :P
Heg har et program som ser etter "latency" på maskinen. Start den og hvis den blir rød har du et "hardware\driver" problem.

Deaktiver en ting om gangen og se hva som er problemet. Dette gjør du i enhetsbehandlingen

programet finner du her: thesycon.de/dpclat/dpclat.exe

Denne har hjulpet meg og reparere en god del maskiner, dårlige drivere eller maskinvare som er kaputt
Jeg har ikke AMD jeg har Intel Core Centrino 2 den er mye bedre!
Trådstarter
9 0
du hvet ikke hvor jeg kan få det programmet cracket slik at jeg kan bruke det fil å fjerne problemene etterpå? :P
start - kjør - msconfig
Velg selektiv oppstart, gå arkfanen tjenester, klikke på "skjul alle microsoft tjenester" også deaktiver alle.
Velg bruk og restart.

Dette gjør ikke annet enn å stoppe alle prosesser utenom MS sine å starte opp når du starter pc'en.

Du merker nok en vesentlig forskjell om du har en del som starter opp. Husk dog at antivirus o.l er greit å ha.