Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2184
Leste denne artikkelen på dagbladet om en vindmølle som var blitt ødelagt 4 om morgenen. Det var flere vitner, blandt annet Robert Palmer, medlem av kommunestyret.

Artikkelen:

http://www.dagbladet.no/2009/01/08/n...oller/4297376/

Jeg selv tviler. Hadde vært kult om det var en ufo, men satser heller på produksjonsfeil, vind eller torden.

Men hvis det var en ufo, hvordan kan det forklares?
Sist endret av sixfeetunder; 9. januar 2009 kl. 10:20.
Nok en ensom landsby som desperat prøver å tiltrekke seg folk ved hjelp av ufo-observasjoner.
Lyn?
Flere vitner klokken 4 om natten når det tilfeldigvis er bekmørkt er lite sannsynlig.
Det er en grunn til at hvert bilde vi faktisk har av Ufoer er skurrete.. Det er også rart at alle som ser "ufo'en" alltid er bokstaveligtalt identisk med ufo'er fra filmer og tegneserier..
En sprikende forklaring blir gjengitt av øyenvitnet John Harrison, som sier objektet — døpt «blekksprut-UFOen» — hadde vedheng.
Vis hele sitatet...
Når folk ser noe skje fort foran øynene trekker de konklusjoner som er helt urasjonelle. Dette var nok et lyn og det ble mye bråk, folk ble redde og så det de ville se..

Verdens befolkningen lengter etter noe ukjent, de lengter etter kontakt med andre planeter. Når de da ser noe ukjent (Som dette.) trekker de konklusjoner fra sin "kreative" side. Noen folk må forstå at noen ting rett å slett bare er tilfeldigheter..
Vi er nok enda ikke under angrep
Sist endret av Apu; 9. januar 2009 kl. 10:33.
Sitat av John O. Tande ved SINTEF
Det kan enten være en feil i konstruksjonen, eller en feil som har oppstått av naturlige årsaker som for eksempel et lynnedslag. Men som oftest skyldes det manglende eller feilaktig vedlikehold.
SINTEF
Vis hele sitatet...
Sitat av Talsmann, Det britiske forsvarsdep.
Det britiske forsvarsdepartementet sier de ikke kommer til å undersøke påstandene om en blekksprutliknende UFO som går løs på infrastrukturen.

- Med mindre det er bevis om en potensiell trussel, så prøver vi ikke å identifisere bakgrunnen til observasjonene som blir meldt inn.
Vis hele sitatet...
Dette står jo også i artikkelen da. Jeg tror ikke på noe utenomjordisk besøk av tentakkel UFO. Som Butcheren sier så er det enten noen som vil ha oppmerksomhet eller at de bare så feil.
http://no.wikipedia.org/wiki/Uidenti...lygende_objekt
Uidentifisert flygende objekt (UFO) er brukt for å beskrive antatt fysiske objekter observert i lufta og som umiddelbart ikke kan identifiseres.
Når objektet blir identifisert, reklassifiseres det til IFO (Identifisert flygende objekt).
Vis hele sitatet...

dvs at vist det var en ufo så betyr det rett og slett at noe var i luften og koliderte med vindmøllen, og at denne tingen ikke kunne idenfitisereres. noe som er helt greit. ufo betyr ikke automatisk små grønne menn i flyvende dingser. så joda de kan ha rett
Sist endret av Psych|Com; 9. januar 2009 kl. 11:35.
Betydningen av UFO er klar, som du sier. Men det er vel ingen her i tråden som har sagt at de har feil? Bare at vi ikke tror det er noen utenomjordisk UFO.
Sitat av Psych|Com Vis innlegg
http://no.wikipedia.org/wiki/Uidenti...lygende_objekt



dvs at vist det var en ufo så betyr det rett og slett at noe var i luften og koliderte med vindmøllen, og at denne tingen ikke kunne idenfitisereres. noe som er helt greit. ufo betyr ikke automatisk små grønne menn i flyvende dingser. så joda de kan ha rett
Vis hele sitatet...
men når de driver å prater om tentakler, så tror jeg ikke det er en meteoritt de sikter til
Sitat av Semjuel Vis innlegg
men når de driver å prater om tentakler, så tror jeg ikke det er en meteoritt de sikter til
Vis hele sitatet...
Hadde de sett en meteoritt tror jeg den hadde landet.. Ikke bare flydd vekk igjen?
Jeg tror de sikter til : OPPMERKSOMHET.
det første jeg tenkte på da jeg leste dette var det flygende spagetti monsteret
Sist endret av desperat; 9. januar 2009 kl. 13:17.
Nei; det var Ctulhu og hvis dere er uenige skal jeg linke til flerfoldige sider som er 100% pålitelige (de ligger jo på internett og har masse tekst og bilder, ingen som bruker mye tid på slikt hvis det er lureri...) samtidig som jeg blankt avviser alle deres rasjonelle argumenter som dere bare har fordi dere er trangsynte. Kan ikke noe motbevises 110% så er det FULLT mulig at det var det som skjedde. Ctulhu er den beste forklaringen på at en mann så et tentakkelvesen samt en hel vindmølle ble skadet. Slikt skjer ikke *naturlig*!

http://www.summeroflovecraft.com/images/cthulhu-6.jpg
Sist endret av Kinseek; 9. januar 2009 kl. 13:34.
Han der ^ busta jeg forøvrig i et forsøk på å tjuvkoble og stjele mopeden min her om dagen..

Nå har jeg bilde, da vanker det anmeldelse
Ganske beleiligt at et medlem av kommunestyret var ute kl. 4 på natten og så på en vindmølle...
Dette er jo ett ekstremt interessant tema, tabu for mange virker det som, spesielt her inne da man blir stemplet som idiot eller naiv dersom man tror på UFO'er som inneholder "små grønne menn".

Når det gjelder vindmøllen som ble ødelagt, så kan dette skje på hvilken som helst måte. Den kunne vel blåst ned, den kunne blitt slått ned av lynet, den kunne blitt ramponert, eller den kunne blitt truffet av en UFO med nevnte små grønne menn i. Alt blir bare synsing, og uten beviser er det umulig for oss å si. Det som derimot er interessant, er å prøve å FINNE beviser. Leter man opp denne saken, og sjekker statlige dokumenter, så vil de faktisk påstå at det aldri har eksistert en vindmølle på lokasjonen. Utgravinger på området har bevist det motsatte.

Ett annet eksempel er den velkjente Roswell saken. Her gikk myndighetene ut å bekreftet at de faktisk hadde funnet restene etter en UFO (med små grønne menn), før de ett par dager etterpå gav ut en kontrabeskjed på dette, og påstod det var en værballong. Øyenvitner og soldater som jobbet med materiellet de fant, kan avkrefte at det var værballonger, da de fant metaller de siden ikke har kommet borti. Roswell rapporten ble i senere år sluppet til almennheten, men haugevis av "fakta" i rapporten har blitt motbevist av doktorer og andre som har gjort litt research rundt saken. De har også blitt motbevist med fakta, ikke med antakelser.

Hvis det ikke er noe å skjule, hvorfor lyve om det ?

Så kan man jo da begynne å synse om at det er statlige hemmligheter de skjuler? Er det faktisk små grønne menn de skjuler? Hvofor skjuler de det?

Altfor mye peker i retning av at det er NOE, men det er vanskelig å si hva. Selv har jeg en overbevisning av at vi blir besøkt av andre bevisste entiteter, og jeg tror ikke det er tilfeldig heller. Hvorfor jeg ikke tror det er tilfeldig er en annen diskusjon, med andre som deler mitt synspunkt når det gjelder besøkende.

For de av dere som kunne være interessert i fakta og ordentlige undersøkelser av forskjellige hendelser, så kan dere lete opp UFO Hunters på pirate bay. Serien er elendig redigert, men hvis du ser på faktaene de graver frem, vitnene de benytter seg av, hvordan de prøver å avkrefte hendelsen, men ender opp med at det er noe muffins ... det er interessant for å si det mildt.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Leter man opp denne saken, og sjekker statlige dokumenter, så vil de faktisk påstå at det aldri har eksistert en vindmølle på lokasjonen. Utgravinger på området har bevist det motsatte.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Og la oss ikke hekte oss opp i å finne kilder til dette; men la oss heller snakke om en helt annen hendelse istedet; Roswell!
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Nettopp! Og la oss ikke hekte oss opp i å finne kilder til dette; men la oss heller snakke om en helt annen hendelse istedet; Roswell!
Vis hele sitatet...
JA! Vi lar Milligan gjøre jobben, så kan vi bare sitte å kose oss med litt artig lesning på en fredags formiddag. Formålet mitt er ikke å fore deg med informasjon for å konvertere deg til mitt synspunkt. Jeg driter en lang faen i hva du mener. Jeg kom med mitt synspunkt på saken og hvorfor jeg mener det jeg mener. Kanskje DU burde lete opp litt kilder før du avkaster hendelsen som ett oppmerksomhetsskrik.
Sitat av Milligan Vis innlegg
JA! Vi lar Milligan gjøre jobben, så kan vi bare sitte å kose oss med litt artig lesning på en fredags formiddag. Formålet mitt er ikke å fore deg med informasjon for å konvertere deg til mitt synspunkt. Jeg driter en lang faen i hva du mener. Jeg kom med mitt synspunkt på saken og hvorfor jeg mener det jeg mener. Kanskje DU burde lete opp litt kilder før du avkaster hendelsen som ett oppmerksomhetsskrik.
Vis hele sitatet...
Det er da du som kommer med påstanden. Da er det din jobb å backe det opp, ikke vår.
Sist endret av Gamgee; 9. januar 2009 kl. 14:03.
OK. Ref:
http://ufos.about.com/b/2008/07/16/u...rora-crash.htm
Video: UFO Hunters - First Contact <- Tror det er den som omhandler Aurora.
Det der er vel ikke akkurat en objektiv kilde?

Det er det samme som om jeg skulle benektet Holocaust og backet det opp med en side fra Vigrid.
Sitat av Milligan Vis innlegg
OK. Ref:
http://ufos.about.com/b/2008/07/16/u...rora-crash.htm
Video: UFO Hunters - First Contact <- Tror det er den som omhandler Aurora.
Vis hele sitatet...
For det første. about.com er ikke noe kilde. Det blir nesten det samme som å henvise til en post på nFF og si at det er en kilde.

For det andre så kan vel vi få vise våres skepsis? Akkurat som du viser din tro. Hvis du tror at det var små grønne menn i en tallerken så får du prøve å overbevise oss om at det er det. Intil du har gjort det tror i hvertfall ikke jeg at vi har hatt besøk.

Bortsett fra Ctulhu da. Han vet vi jo eksisterer!
Det er mye mulig det var en UFO, men da hadde jeg forventet at det lå igjen rester av noe slag. Nei, da svinger jeg Occams barberkniv og velger å tro at det var lyn eller teknisk feil.
— Det er den eneste måten jeg kan forklare det. Det var ikke som et signallys, bare et rundt, hvitt lys, med litt rødt, som så ut til å sveve over vindturbinene, sier Palmer til BBC.

— Det var en massiv lysball med tentakler som gikk helt ned til bakken. Det så akkurat ut som en blekksprut, sier Harrison til The Sun.

Dorothy Willows forteller på sin side at hun så objektet mens hun var ute og kjørte om kvelden, og at det blinket i en oransjegul farge mens det gikk over himmelen.
— Jeg så et lavtflygende objekt. Det beveget seg mot turbinene, sier Willows.


Mye sprikende informasjon her, faktisk ingenting av det folka sier som stemmer med hverandre..
Er nok bare tant å fjas.
okey, i den engelske avisa sto det at det bladet(en av de 3 tinga som snurrer rundt)som var kuttet av ikke er funnet. Det var sporløst forsvunnet rett og slett. Så enten om en ufo trengte et vindmølleblad for å ta det med til "jorda" si eller om det var noen pøbler som klarte å ødelegge den og få ned bladet fra en vindmølle på 90m!, eller om det var et lyn for så at noen kom å hentet det, er uvisst =)

Milligan: Selvfølgelig (99,99% sikker) finnes det aliens, alt annet ville jo vært dumt med tanke på hvor stort alt er.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
okey, i den engelske avisa sto det at det bladet(en av de 3 tinga som snurrer rundt)som var kuttet av ikke er funnet. Det var sporløst forsvunnet rett og slett. Så enten om en ufo trengte et vindmølleblad for å ta det med til "jorda" si eller om det var noen pøbler som klarte å ødelegge den og få ned bladet fra en vindmølle på 90m!, eller om det var et lyn for så at noen kom å hentet det, er uvisst =)
Vis hele sitatet...
De vingene veier ett par tonn.. så hvis det ikke var den engelske strongman ligaen på picniktur så tviler jeg..

og sånn btw, det kan bare vært vind..

Lignende sak:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2274729.ece

(har ikke lært meg å lage link ennå, beklager.)

Ooog her er videoen av kollapset :P

http://www.youtube.com/watch?v=sbCs7ZQDKoM
Sist endret av Sargeant; 9. januar 2009 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror nok at det kan være kontakt med et vesen med høyere intelligens enn oss, fra en annen plass i solsystemet..om ikke fra et annet solsystem.
Med teknologi som vi ikke en gang kan forestille oss, har de reist flere millioner lysår fra sitt høyteknologiske univers, å kommet på besøk til jorden for å observere oss.

Mens de flydde igjennom solsystemet i warp-fart så har de elegant ungått å truffet steiner og partikler..men først når de kom til jorden å bremset ned til 60 kmt..da traff de ei vindmølle, som er 90 meter høy
Sitat av Milligan Vis innlegg
OK. Ref:
http://ufos.about.com/b/2008/07/16/u...rora-crash.htm
Video: UFO Hunters - First Contact <- Tror det er den som omhandler Aurora.
Vis hele sitatet...
det første jeg la merke til når jeg besøkte denne siden, kan du se rammet rundt i svart her: http://bildr.no/thumb/321174.jpeg
Klart det er UFO. Det var tydeligvis flygende, og det er ingen som har identifisert det enda.
Uidentifisert flygende objekt
Om det var et romskip derimot - Jeg mine tvil.
Sist endret av Volch0k; 9. januar 2009 kl. 18:04.
Hvordan kan du si "Klart det er UFO"? Det kan da ha vært andre ting, selv om mye peker mot et UFO. Men hele saken har så mye "mystisk" ved seg, at det mister litt troverdighet.

Hvorfor skriver vi forresten "en UFO"? Burde det ikke være "et UFO"?
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hvordan kan du si "Klart det er UFO"? Det kan da ha vært andre ting, blahblah
Vis hele sitatet...
eller bare "UFO"
Jeg synes at ut i fra vedlagte bilde som er tatt natten det skjedde, burde alle forstå at det var en flygende blekksprut som gjorde dette!

La oss tilbe blekkspruten!
We got machetes!
Sitat av sky_king Vis innlegg
Ganske beleiligt at et medlem av kommunestyret var ute kl. 4 på natten og så på en vindmølle...
Vis hele sitatet...
nettop :]..
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hvordan kan du si "Klart det er UFO"? Det kan da ha vært andre ting, selv om mye peker mot et UFO. Men hele saken har så mye "mystisk" ved seg, at det mister litt troverdighet.

Hvorfor skriver vi forresten "en UFO"? Burde det ikke være "et UFO"?
Vis hele sitatet...
Poenget mitt er at mange tror betydningen av UFO er svevende tallereken med spotligts, lær deg å se ironien.
Ser klart den, men vil bare poengtere at det kan være andre årsaker enn en kollisjon som har forårsaket skadene.
Don Quijote anyone?

Bare måtte registrere bruker da jeg så dette ^^ lurka lenge her så klart!
Jeg holder en knapp på the flying spaghetti monster.
Sitat av Inspecta_Deck Vis innlegg
okey, i den engelske avisa sto det at det bladet(en av de 3 tinga som snurrer rundt)som var kuttet av ikke er funnet. Det var sporløst forsvunnet rett og slett. Så enten om en ufo trengte et vindmølleblad for å ta det med til "jorda" si eller om det var noen pøbler som klarte å ødelegge den og få ned bladet fra en vindmølle på 90m!, eller om det var et lyn for så at noen kom å hentet det, er uvisst =)

Milligan: Selvfølgelig (99,99% sikker) finnes det aliens, alt annet ville jo vært dumt med tanke på hvor stort alt er.
Vis hele sitatet...
Når man sier at sjansen for at det finnes liv blir "så og så" stor fordi universet er "så og så" stort, betyr ikke dette at jo større sjanse det er for at det finnes liv, jo mindre er sjansen for at de klarer å finne oss eller omvendt? Nåla i høystaken liksom.. (Skrives høystaken slik, eller høy staken? )