Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3873
Hallo, har en HTC Desire HD... Og jeg skal på leir imorgen, for å forsikre meg mot noe hvis den blir stjålet vil jeg gjerne bruke HTC Sense og sporingen dens... Men når jeg går logger inn på HTC Sense får jeg bare:

Enhetsporing er i øyeblikket deaktivert. Hvis du vil aktivere denne funksjonen, går du til enheten og navigerer til Innstillinger >> Plassering >> Enhetsporing.

Men på mobilen min så står det at "Telefonfinner" er på...

Noe jeg kan gjøre? :s


Tusen takk
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hallo, har en HTC Desire HD... Og jeg skal på leir imorgen, for å forsikre meg mot noe hvis den blir stjålet vil jeg gjerne bruke HTC Sense og sporingen dens... Men når jeg går logger inn på HTC Sense får jeg bare:

Enhetsporing er i øyeblikket deaktivert. Hvis du vil aktivere denne funksjonen, går du til enheten og navigerer til Innstillinger >> Plassering >> Enhetsporing.

Men på mobilen min så står det at "Telefonfinner" er på...

Noe jeg kan gjøre? :s


Tusen takk
Vis hele sitatet...
HTC Sense sine webtjenster har jeg aldri fått til å fungere skikkelig, og de gangene det har virket har det vært svært ustabilt. Jeg anbefaler deg å installere et tredjeparts program istedenfor. For sporing har du Google Latitude.
Anbefaler heller å legge inn appen Prey. Med den har du mulighet til å låse telefonen, legge inn meldinger, spore telefonen og få opp gps-posisjon, adresse og bilde av huset fra street view osv.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
HTC Sense sine webtjenster har jeg aldri fått til å fungere skikkelig, og de gangene det har virket har det vært svært ustabilt. Jeg anbefaler deg å installere et tredjeparts program istedenfor. For sporing har du Google Latitude.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Hva slags program skal jeg laste ned?
Last ned applikasjonen McAffee Wavesecure du, men vær obs på at om personen so mmrapper telefonen din har medium kunnskaper om android kan de lett slette alt som er på telefonen din og dermed gjøre den attraktiv for videresalg
Eller skal jeg bare ta IMEI koden og Enhetens serienummer og satse på at Politiet kan trace den?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Eller skal jeg bare ta IMEI koden og Enhetens serienummer og satse på at Politiet kan trace den?
Vis hele sitatet...
Fint å lagre IMEI slik at du kan sperre den, men politiet sporer ikke telefonen din.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Fint å lagre IMEI slik at du kan sperre den, men politiet sporer ikke telefonen din.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?????
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hvorfor?????
Vis hele sitatet...
Fordi det ville vært vanvittig ressurskrevende om alle som mistet telefonene sine skulle sporet dem. Dessuten vet jeg ikke om såkalt triangulering ville gitt nøyaktig nok posisjon.
Installer prey du, det fungerer helt fint
Eller satse på at den ikke blir stjålet? Bruke annen telefon f.eks
Hva slags app anbefaler dere?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hva slags app anbefaler dere?
Vis hele sitatet...
Du er håpløs.
Sitat av Vesuv Vis innlegg
Du er håpløs.
Vis hele sitatet...
Jeg vet......
Wavesecure anbefaler jeg, da har du liksom backup av både kontakter og sms og bilder liksom, dette koster riktig nok penger etter 7 dager med trial, men godt brukte penger : )
Men med Google Latitude, kan man spore mobilen sin 24/7?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Men med Google Latitude, kan man spore mobilen sin 24/7?
Vis hele sitatet...
Ja, Google Latitude laster opp lokasjonsdata når telefonen er i bevegelse. Det er ikke sikkerhetsprogramvare, i motsetning til andre forslag her i tråden. Jeg foreslår at du prøver ut programvarene istedenfor å be om beskrivelse av dem til minste detalj.

En oppsummering av forslagene:

Prey (Gratis og betalingsversjon)
Wavesecure (Betalingsversjon)
Google Latitude (Gratis)
Koster Prey noe for å sende melding?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Koster Prey noe for å sende melding?
Vis hele sitatet...
http://preyproject.com/faq
Dette er noe av det dummeste jeg har sett. Hvis du er så redd for at den mobilen din skal bli stjålet så tar du med en ekstramobil hvis du har det, eller så dropper du å ta med mobil.
Prey funka fett Tusen takk