Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1568
Heisann.

Tenkte vi som ser på Sci-Fi, kanskje kan diskutere våre favorittfilmer innen denne genre'en.

Vi nevner en eller flere filmer som HIT, (Meget bra) om vi mener dem er gode, og vi nevner en eller flere filmer som vi mener er SHIT, (Ikke fullt så bra)

Da vil jeg først starte med filmen:

Jumper

Jeg må bare si rett ut at jeg digger alle dem stilige effektene dem lager til, og liker også story'en.
Må jo også innrømme at når du ser en guttunge som 'jumper' inn i et av dem sikreste rommene i en bank, og begynner å lesse på penger, er veldig fristende ... En klar HIT for meg !

The Day The Earth Stood Still

Syns jeg var meget skuffende... Kan jo ha med og gjøre at jeg venta noe helt annet? Anyways.. Effektene og slikt var veldig kult, det skal dem ha, men filmen i seg selv mener jeg var veldig langdratt... En klar SHIT for meg !

Noen som har noen innspill og komme med?
HIT!
2001 a space odyssey
må jo være tidenes beste og merkligste sci-fi film noengang lagd!

SHIT!
Starship troopers er kansje den dårligste jeg har noen gang sett, unødvendig blodig splætter :/
Sist endret av Cyan; 23. april 2009 kl. 16:10.
HIT.
Brazil.
Mer eller mindre basert på 1984 av George Orwell.
"Storebror ser deg".

SHIT.
The Day the Earth Stopped.
Tenkte at denne skulle være bra, men bomma bra der ja.

atlef.
HIT: The Hitch Hikers Guide to the Galaxy (1981)
Radiokanalen BBC Radio 4 laget i 1978 et radioshow som tok for seg "The Hitch hiker's Guide To The Galaxy.
Året etter ble boken utgitt, og i 1981 ble det også laget et tv-show på BBC i 6 deler hvor forfatteren selv (Douglas Admas) også er med i et par bittesmå roller, blandt annet i rollen som "The man who walks naked into the ocean."
Disse 6 episodene kan sees som én film, og er nøyaktig slik sci-fi skal være for meg: aliens, jordens undergang og tørr britisk humor.

SHIT: The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005)
Så... 24 år etter tv-serien med samme navn, prøver man på å lage en film...
Denne filmen suger balle, fordi den ikke tar for seg boka på samme måte som tv-serien gjorde, og fordi man ikke får se Douglas Adams naken.

Dersom du skal se en visuell framstilling av "The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy" så se tv-serien eller Spill spillet...
Sist endret av Turbolego; 23. april 2009 kl. 17:03.
HIT: Blade Runner. En uslåelig film i mine øyne, og min favorittfilm uansett sjanger. Den tar både nåtiden og en mulig fremtid på kornet og klarer å være spennende og underholdende i tillegg til å ta opp viktige essensielle spørsmål om hvem vi er, hva som utgjør det å være menneske. Fantastisk film som bare blir bedre ved flere gjentagelser. Den siste versjonen "The final cut" anbefales.

SHIT: Et uendelig hav og ta av.. dessverre.
Sist endret av Drix; 24. april 2009 kl. 13:30.
Shit: Alt som den pubertile skjeggapen George Lucas har hatt hendene side borti etter 1977.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Shit: Alt som den pubertile skjeggapen George Lucas har hatt hendene side borti etter 1977.
Vis hele sitatet...
The Empire Strikes Back er jo klart bedre enn den første star wars filmen. Det er den filmen jeg klart liker best i hele serien.

Synes Sunshine var utrolig stilig. Gjør seg kanskje best på kino, men definitivt verdt å se.
o shit waddup
Hit: Alive in Joburg
Dette er en kortfilm! Se den nå.
Sist endret av ulldott; 3. mai 2009 kl. 16:34.
HIT: Back to the future-serien (kanskje ikke direkte sci-fi?)
ellers så er god-filmene mine Alien-serien predator også da, like dog ikke oppfølgerne så godt, tross gode effekter. er storry`n som teller

mellom-ting (HIT-SHIT :P) må være Tron og Independence day,
evt men in black eneren var skoj, 2-ern kom også fra sitt navn (ut av toern)

SHIT: b- sci-fi filmer dog ingen spesifikke ennå.


btw, er tråden kun ment for sci-fi med utenomjordiske? har nevnt noen filmer uten marsmanner

- T
Problem, officer?
thomasf's Avatar
HIT! Dracula 3000

Capt. Abraham Van Helsing: For a computer, you sure are bitchy.
Aurora Ash: It's all in the programming, baby.

...
Sist endret av thomasf; 3. mai 2009 kl. 20:10.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Minner om at man må skrive en begrunnelse for at innlegget skal leve, også i dette underforumet Kun anbefalninger forsvinner.
HIT: "Star Trek"

Så den på kino i dag, og jeg må si dette var en av de beste kinoopplevelsene jeg noen sinne har hatt. Filmen byr på vanvittig gode effekter, godt skuespill, meget bra story og perfekt miks av humor og seriøsitet.
Sist endret av Unreal143; 10. mai 2009 kl. 23:24.