Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1675
Hei, jeg har just kjøpt meg en ny datamaskin

Har koblet alt (forhåpentligvis) rett og alt snurrer og går når jeg slår den på (inkludert skjermkortet). Men jeg får ikke noe signal fra skjermkortet. Viften går på skjermkortet og det lyser noen små røde lys, men det skjer ingenting på skjermen når jeg kobler den til (har prøvd med to forskjellige skjermer for å utelukke feil med skjermen).

Det virker nesten som at skjermkortet ikke passer i kabinettet, slik at den ikke står helt i PCIE-porten :/

Tar i mot alle tips!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Kalakov
Hei, jeg har just kjøpt meg en ny datamaskin

Har koblet alt (forhåpentligvis) rett og alt snurrer og går når jeg slår den på (inkludert skjermkortet). Men jeg får ikke noe signal fra skjermkortet. Viften går på skjermkortet og det lyser noen små røde lys, men det skjer ingenting på skjermen når jeg kobler den til (har prøvd med to forskjellige skjermer for å utelukke feil med skjermen).

Det virker nesten som at skjermkortet ikke passer i kabinettet, slik at den ikke står helt i PCIE-porten :/

Tar i mot alle tips!
Vis hele sitatet...
Du må jo presse til det klikker iallefall, du kan se det både fra undersiden og oversiden om ikke den sitter godt nok i sporet sitt.

har du koblet til 6pins strøm som kortet krever (hvis jeg ikke tar feil)?
om han ikke hadde koblet strømmen så hadde det gitt lyd fra seg!
i form av infernalsk piping.
det har strøm. Klarer ikke presse det ordentlig inn. Den platen på baksiden av kortet (den som skal stikke ut bak dataen) virker for lang. Hm.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ta et bilde for å vise bedre dersom du har mulighet, det skal bare være å bruke nok makt, eventuelt bøye unna en festebrakett.
Jeg hadde litt samme problem, da var det rett og slett noe i kabinettet som buttet mot bakplata på skjermkortet. Dro litt i bakplata på kabinettet (aluminium er mykt), og alt smatt på plass uten problemer.
Slet med noe av det samme en gang. Jeg var nødt til å banke/presse den platen du snakker om inn bak kanten i kabinettet med en flat skrutrekker.
Skal prøve å banke litt rom til enden på kortet.

Det klikker når jeg setter kortet i porten. Men det virker ikke som hele kortet sitter fast, bare den siden som er nærmest "klikkeren".

Litt uklare bilder men her kan dere se hva jeg mener med at det ikke er helt inne ytterst på motsatt side.

Og her et bilde av der skruene skal festes.
Sist endret av Kalakov; 17. juli 2008 kl. 18:53.
Noen som vet om det er mulig å gå fra en analog skjerm (sånn stor kasse-skjerm) via et DVI-til-VGA-adapter til DVI-porten på skjermkortet?

Har enda ikke fått antydninger av signal fra skjermkortet selv om det snurrer og går. Skjermene holder seg i passiv modus.
Skal gå fint det Ser ut som det sitter godt der...

På mitt 3870X2 så måtte ihvertfall jeg presse skjermkortet mot baksiden på kabinettet så du får skruvd fast skruene...

Prøv det Kanskje det virker da
Sist endret av jeppfi; 17. juli 2008 kl. 23:31.
Update:
Skjermkortet er i orden, men fremdeles ingen signal på skjerm.

Har hatt hjelp av en datakyndig kompiss og vi har testet litt. Dette har vi gjort:
- testet oppsettet mitt på 3 forskjellige skjermer (uten hell)
- testet 2 andre skjermkort på mitt oppsett (uten hell)
- testet mitt skjermkort på et annet hovedkort med en annen prossessor (det funket)
- testet mitt skjermkort på mitt hovedkort med en annen prossessor (funket ikke)

Vi har også testet alle RAM-brikkene.
(kan også nevne at den andre prossessoren vi prøvde på mitt hovedkort var en Pentium 4-prossessor som hovedkortet skal støtte).

Uti fra våre tester har vi kommet frem til at er en feil med hovedkortet.

Hovedkortet er et Asus P5N-D. Prossessoren en Intel Quad Core Q9450.

Er det noe i oppsettet av dataen vi har oversett? På min kompiss' hovedkortet var det en brikke man kunne snu for å velge SLI, men fant ikke noe slikt med mitt hovedkort?

Takker alle som har svart!
Sist endret av Kalakov; 18. juli 2008 kl. 21:30.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Et siste dumt spørsmål.

Har dere plugget i 4pins CPU power?

Og har dere sjekket om strømforsyningen virker på en annen maskin?
Sitat av AtXbYeA
Et siste dumt spørsmål.

Har dere plugget i 4pins CPU power?
Vis hele sitatet...
Denne er fort gjort å glemme. Maskinen starter opp og alt høres fint ut, men null skjermbilde.
Litt usikker på hva du mener med 4-pin CPU-power. Men har koblet til en 4-pin (12v) + en 12-pin på hovedkortet.
Sitat av Kalakov
Litt usikker på hva du mener med 4-pin CPU-power. Men har koblet til en 4-pin (12v) + en 12-pin på hovedkortet.
Vis hele sitatet...
Det er en 4pins kontakt du skal plugge inn i hovedkortet, rett ved CPU'en.
Den er plugget i.

Har prøvd å ta ut batteriet på hovedkortet og resette BIOS/start-up shit, uten hell det òg.

Begynner å bli desperat nå, utrolig irriterende å måtte begynne å sende ting tilbake og vente 2-3 uker på å få det tilbake. Spesielt med tanke på at jeg skal komme med til trondheim om 2-3 uker :P
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Vel, det er nok enten hovedkort eller PSU, test gjerne PSU'en på en annen maskin.
Testet PSU, funker.

Vel, da har jeg testet alt etter kunstens alle regler. Kontakter leverandør i morgen og får hovedkortet sendt tilbake.
Nå har jeg ikke lest hele posten, men har du utgang til skjerm på hovedkortet? Om du har, kan du jo teste om denne funker, og evt sjekke innstillinger i bios. Vet at på et gigabyte hovedkort jeg har, så kan man velge om man vil bruke "tilleggskort" eller utgangen på hovedkortet.
Om man da har "låst" valget på å bruke utgangen på hovedkortet, så får man ikke bilde hvis kabelen står i utgangen på "tilleggskortet".

Bare en tanke..
Hovedkortet har ikke utgang til skjerm. Og ifølge bruksanvisningen skal kortet være "hardware ready for SLI x16". Så da regner jeg med at det ikke skulle være noe jeg måtte gjøre for at det skal ta skjermkortet på PCIE :P
har du sjekket bios at det ikke er en parameter for "standard skjermkort: pci/pci-e"? b.la. noen asus hovedkort har en slik setting.