Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4993
Som tittelen vagt antyder, er det noen av dere aktive fra rusmiddelforumet som skal på Tg? Hadde vært gøy å komme i kontakt med likesinnede og utveksle noen ord.

Et annet gennerelt spm, hvordan oppfører lovens lange arm seg mot droger og annet snusk på tg? Kroppsvisitering, narkobikkjer etc.
Sist endret av Mullah; 6. mars 2008 kl. 14:49.
da jeg var der i 2006 hørte jeg hvertfall om at det var en del som ble tatt med hasj og sånn, så du bør gjøre disse aktivitetene utenfor tg
Fjorårets TG var vi en kammeratgjeng på syv stykker som reiste opp, første dagen var vi ute og spiste mat mens to av oss satt igjen, en time senere fikk vi tlf om at de var kasta ut og på vei politi-stasjonen. Da hadde politiet gått rundt med narkobikkje og funnet 1gram hasj, dette resulterte jo i en tur i glattcella, avhør og 3500 i bot på begge to.
Ouch, hørtes surt ut. Ikke lurt å lagre ting og tang inne da kanskje =/
Politi med narkohund er et svært vanlig syn på tg, vil ikke anbefale oppbevaring eller bruk verken i eller rundt skipet...
ALT som er ulovlig i Norge, er ulovlig på TG. Til og meg Redbull.. Det er så strengt, fordi det er for folk i alle aldre der.

EDIT: Jeg innrømmer at jeg overhode ikke kan henvise til noen kilde. Bare hørt det.
Sist endret av Handyman88; 7. mars 2008 kl. 01:20.
Sitat av Handyman88
ALT som er ulovlig i Norge, er ulovlig på TG. Til og meg Redbull.. Det er så strengt, fordi det er for folk i alle aldre der.
Vis hele sitatet...
Dette er TULL.
Red Bull er overhodet ikke ulovlig, og TG kan heller ikke overgå norsk lov, så hvis noen ble kastet ut pga medbrakt Red Bull burde de kreve billettpengene tilbake som et minimum.
Hadde de solgt Red Bull i kiosken der så hadde saken vært en helt annen.
Jo, angående dette, hva skjer hvis en av disse hundene skulle markere på deg, fordi det lukter for eksemel av klærne dine? uten at man har noe på seg?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Epitaph
Dette er TULL.
Red Bull er overhodet ikke ulovlig, og TG kan heller ikke overgå norsk lov, så hvis noen ble kastet ut pga medbrakt Red Bull burde de kreve billettpengene tilbake som et minimum.
Hadde de solgt Red Bull i kiosken der så hadde saken vært en helt annen.
Vis hele sitatet...
Uhm, de kan da absolutt bestemme hva folk har lov bringe med på deres arrangement
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Haavik
Jo, angående dette, hva skjer hvis en av disse hundene skulle markere på deg, fordi det lukter for eksemel av klærne dine? uten at man har noe på seg?
Vis hele sitatet...
Så lenge du ikke har noe hasj på deg kan du ikke bli straffet for det.
Sist endret av Polar-; 7. mars 2008 kl. 01:19.
Jeg skal på TG. Å ta på meg koster 50,- pr. snute.
Sitat av z0p
Uhm, de kan da absolutt bestemme hva folk har lov bringe med på deres arrangement
Vis hele sitatet...
Nei opplyser de på forhånd om at det ikke er lov å ta med seg Red Bull så er det greit nok, men gjør de ikke det så kan de heller ikke kaste ut noen fordi de har en fullt lovlig leskedrikk stående på bordet. Det blir det samme som å kaste dem ut fordi de har en Coca Cola stående.

Men kan ikke se noen gevinst i å nekte noen å ta med seg en leskedrikk/energidrikk på LAN.
narkohunden gikk bort å snuste på et par andre, de hadde ingenting på seg og hadde heller ingen forbindelse med narkotiske stoffer. Men om hunden kommer bort å lukter på deg og pupillene dine er på størrelse med to m&m kuler tror jeg nok det blir en reaksjon.
Sitat av Epitaph
Dette er TULL.
Red Bull er overhodet ikke ulovlig, og TG kan heller ikke overgå norsk lov, så hvis noen ble kastet ut pga medbrakt Red Bull burde de kreve billettpengene tilbake som et minimum.
Hadde de solgt Red Bull i kiosken der så hadde saken vært en helt annen.
Vis hele sitatet...
Nå er det forskjell på å ha med seg "et par" bokser Redbull til eget bruk og å ha med seg 4-5 brett for å selge videre. Førstnevnte har jeg aldri sett bli slått ned på, sistnevnte vet jeg om flere tilfeller hvor det har blitt aksjonert. Dette gjelder da ymse substanser hvor norsk lov forbyr salg og sanksjoner fra TG's side er alt fra beslagleggelse til utkastelse, politianmeldelse etc.
Sist endret av liasis; 7. mars 2008 kl. 21:51.
Da jeg var der i fjor gikk det politi med narkohund forbi ihvertfall en gang. Så jeg ville ikke hatt med noe ganja, gress, tjall eller hasjis inn i skipet.
Sitat av Nichotin
Jeg skal på TG. Å ta på meg koster 50,- pr. snute.
Vis hele sitatet...
Hvis å ta på deg har samme effekt som å slikke den hallusinogene frosken, er jeg all in!
Vedr RedBull - jeg hadde med noen (4-6) flaker ekstrakt i fjor - flere vakter så disse og reagerte ikke. Jeg er ingen tilhenger av dette skvipet, så jeg "ga" det videre til noen på rekka som var mer interessert i de.

Når det kommer til narkotikahund, så var vel en betjent gjennom alle rekkene en 2-3 ganger iløpet av hele tg (hyggelig hund). Første gangen var så og si når vi akkurat hadde satt oss ned. At hunden snuser er overhode ikke farig - på tg er det nok så mange essenser fra støvler fulle av kuruker til bytullinger som har røyket dagen før. Som sagt tidligere, man må bli tatt med noe på seg.
Sist endret av Chubby; 8. mars 2008 kl. 11:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
I like turtles
Skyfex's Avatar
Crew får også opptrening i narkotika, og skal være oppmerksom på det. Men er vel narkohundene som er det store problemet så lenge det er snakk om oppbevaring og ikke forbruk.

Min anbefaling: hold stoffer langt unna TG
Noen venner av meg satt ved siden av noen som ble tatt i fjor. De kjøpte plassene dems for 50,- Så ja, ikke ta med noe annet enn dataen på tg
Sist endret av campod; 15. mars 2008 kl. 17:52.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=517688

Flott, dere gir virkelig TG ett positivt intrykk. Fortsett med det!
Sitat av vidder
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=517688

Flott, dere gir virkelig TG ett positivt intrykk. Fortsett med det!
Vis hele sitatet...
Hasj er over alt, til og med på TG. Det er heller ikke sikkert det er noen her som har vært i besittelse av det. Ta det med ro.
Sitat av torsken
Hasj er over alt, til og med på TG. Det er heller ikke sikkert det er noen her som har vært i besittelse av det. Ta det med ro.
Vis hele sitatet...
Ta det med ro? Du synes altså at det er helt greit at man tar med rusmidler inn på ett rusfritt arrangement? Mannen i gata får ikke akkurat noe positivt inntrykk av TG for å si det sånn, jeg synes det er direkte idioti og de ødelegger for så mange andre enn seg selv..

Om de det gjelder leser dette eller ikke er for meg likegyldig, men kanskje det går inn hos de som leser det...
Sist endret av vidder; 19. mars 2008 kl. 23:42.
Sitat av vidder
Ta det med ro? Du synes altså at det er helt greit at man tar med rusmidler inn på ett rusfritt arrangement? Mannen i gata får ikke akkurat noe positivt inntrykk av TG for å si det sånn.

Om de det gjelder leser dette eller ikke er for meg likegyldig, men kanskje det går inn hos de som leser det...
Vis hele sitatet...
Tror poenget hans var at siden det er et såpass stort arrangement så kan de ikke forvente at ingen tar med noe som helst, selv om det er rusfritt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av vidder
Ta det med ro? Du synes altså at det er helt greit at man tar med rusmidler inn på ett rusfritt arrangement? Mannen i gata får ikke akkurat noe positivt inntrykk av TG for å si det sånn, jeg synes det er direkte idioti og de ødelegger for så mange andre enn seg selv..
Vis hele sitatet...
Jeg tipper mannen i gaten fint klarer å se forskjell på hva 3 enkeltindivider har gjort og hva TG gjør og står for. Det vil alltid være noen som er idiot - den eneste som gjør dette til en big deal er deg selv (og nettavisene, men de er jo ren agurkpiss hele tiden allikevel).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg kan akseptere at folk vel å røyke hasj - heilt ærlig gir eg stortsett en god faen i det etter som det ikkje påverkar meg i heile tatt. Om noko er eg positiv til legalisering.

Eg drikk sjølv alkohol, og har ingen spesielle motforestillinger mot det som rusmiddel. Samtidig så synst eg faktisk at når eit arrangement ber om å forbli rusfritt, og *spesielt* når det er eit arrangement utan aldersgrenser, så bør en respektere det. Vil ein ikkje respektere det får ein la vere å delta.

Så er det sikkert enkelte som vil returnere dette til meg seinare og spør om eg meiner dei bør bli utvist fra norge for det... nei; du har 100% valgfrihet på om du vil delta på TG eller ikkje, men du har ikkje 100% valfrihet på om du vil bu i Noreg eller ikkje.
Viss du blir like forbanna over alt som små minoriteter i store grupper gjør må du ha et fattig liv. Selvfølgelig må du regne med enkelte tar med seg hasj e.l. på et så stort arrangement. Man kan prøve å arbeide mot det, men å hisse seg opp over det er liten vits.

Bruk energien din på noe annet.
Sitat av steinarlima
Viss du blir like forbanna over alt som små minoriteter i store grupper gjør må du ha et fattig liv. Selvfølgelig må du regne med enkelte tar med seg hasj e.l. på et så stort arrangement. Man kan prøve å arbeide mot det, men å hisse seg opp over det er liten vits.

Bruk energien din på noe annet.
Vis hele sitatet...
Det handler om å respektere de som arrangerer dette sine regler. Ikke glem at de legger bak utallige gratistimer slik at du og dine venner/medmennesker skal ha det hyggelig under oppholdet her. Slike tilfeller ødelegger så mye mer enn bare for de som blir tatt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av vidder
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=517688

Flott, dere gir virkelig TG ett positivt intrykk. Fortsett med det!
Vis hele sitatet...
Hva faen er problemet ditt? Hvordan vet du at det er noen herfra som ble tatt? Det sårer meg at noen med så store fordommer er VIF, du setter oss i et jævla dårlig lys.
Tjener ikke arrangørene noe som helst på å arrangere TG?
Nei, overskudd går til Kandu så vidt jeg vet.
Sitat av Remien
Det handler om å respektere de som arrangerer dette sine regler. Ikke glem at de legger bak utallige gratistimer slik at du og dine venner/medmennesker skal ha det hyggelig under oppholdet her. Slike tilfeller ødelegger så mye mer enn bare for de som blir tatt.
Vis hele sitatet...
Du har ikke lest posten min, har du?
Rusfritt arrangement
Det er arrangørene av The Gathering som har initiert politiets bruk av narkohunder.

- Vi har hatt to narkohunder i hallen i hele dag, og ønsker med dette å sende et sterkt signal om at vi ikke tolererer noen form for rusmidler på The Gathering, sier sikkerhetsansvarlig ved The Gathering Carl Henrik Myhre til Nettavisen.
Må si meg enig med nso her: Folk ser jo ikke på TG som en narkomesse, bare fordi et par stykker får smugla hasj inn i lokalet! vidder: Avisenes jobb er å fortelle lesere om ting som har skjedd. De smører gjerne litt ekstra på for å tjene penger. Man kan ikke klandre VG for å ha publisert det faktum at noen hadde med seg narkotika på TG - folk vil lese om slike ting! Enkelte her i landet stjeler, det betyr jo ikke at resten av verden ser på Norge som en stor gjeng med tyver!
Hvor mange mennesker er det på TG igjen?

Jeg er ikke akkurat positiv til cannabis eller andre narkotikum, men jeg må i grunn være enig med dem som sier at det ikke er noen grunn til å ta slik på vei... Jeg tro man skal jobbe hardt for å samle så mange mennesker som TG gjør (og spesielt i den aldersgruppen TG gjør) uten at noen av dem røyker og/eller besitter den type stoffer. Det er vel noe med tverrsnittet av gruppen. Ikke alle røyker, men noen av dem gjør det. Ergo blir det slik på TG også...
Politiet vil nok alltid prioritere å kontrollere arrangementer som TG fordi det er mange unge mennesker der. De regner med at det er en forebyggende effekt å være synlig tilstede og ta noen.

Er ikke helt sikker på om de stiller med narko-hund under danseband festvial på samme sted, eller når det er skøyteløp der :-)