Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3377
Kunne tenkt meg og sendt etter en 5-10 slike armbånd, men jeg lurer på hva frakten kommer på, eller andre avgifter når man bestiller fra USA. Er helt noob på dette området siden jeg aldri har bestilt fra statene før (eller utenlands generelt).

Det er slike "dimebag" bracelets.
http://www.dimetribute.com/
Sist endret av Human-Xit; 10. august 2005 kl. 13:18.
De er laget 100% av syntetisk silikon, dvs, de veier ingenting. Jeg har en sånn livestrong bånd, og den veier ikke en dritt, regner med at det er noe ala det samme.. Bestilte fra USA, kosta 150,- for 10 stk og måtte ikke betale noe toll eller noe ihvertfall. Frakta er også minimal, en tier kanskje..
Avhenging av hvor mye det blir i kroner, hvilket selskap det blir sendt med, og hvor tung pakken er vil det blir regnet ut. Tollet i Norge er fortsatt på 200 om jeg ikke tar feil, selv kjøper jeg nesten aldri pakker for under 1000 kr fra utlandet. Og pleier å få pakkene på døren ettersom selskapet jeg pleier å kjøpe ting fra leverer med Fedex.

Det jeg anbefaler at du gjør er å ta kontakt med nettsiden og spørre hvor mye frakt kostnadene er. Og så tar du kontakt med de på toll.no og spør dem om det blir noe toll. Det beste er å få de i USA, til å skrive at det er en gave på pakken.
Dette har ikke så mye å si egentlig for det står at : WE ARE NOT ACCEPTING NEW INTERNATIONAL ORDERS AT THIS TIME.
Ok, sendte en mail til bedriften i USA nå, hørte om de viste hva frakten ville komme på og hvordan betalingen blir.

Cokeloop: Hvordan betalte du, fikk du med giro eller betalte du med visa? Har ikke skikkelig visa selv, kun visa electron. Men kan jo overføre penger til mamma sitt visa og bruke hennes da.

Edit: DonTomaso: Helvete det såg jeg ikke. Noen som vet hvor jeg kan få tak i slike i Norge? Sjekka på Qxl, Finn, Muztang.
Sist endret av Human-Xit; 10. august 2005 kl. 13:26.
Det med tollen, kan du finne ut selv. Så lenge den ikke blir over 200 kroner, så må du betale toll. Da er
frakt inkl. Toll / moms er på 25% av beløpet, for de som ikke viste dette. Men hvis du får dem til å sende den som gave, så er sjangsen minimal for at den blir stoppet i tollen.
nesten offtopic: fant en side tilbake hvor du kunne skrive hva du ville på sånn bånd noen som husker navnet?
Better than thou.
Det kommer på et par bucks. Toppen 5.

Offtopic, jeg hater alle som har disse armbåndene.
ja, ja men nå har det seg sånn som DonTomaso sier at de ikke tar ordre for utlandet.
Sitat av zeronz
nesten offtopic: fant en side tilbake hvor du kunne skrive hva du ville på sånn bånd noen som husker navnet?
Vis hele sitatet...

www.ikastetiket.dk
www.3dp.dk
http://reminderband.com/

f.eks
Better than thou.
Sitat av zeronz
ja, ja men nå har det seg sånn som DonTomaso sier at de ikke tar ordre for utlandet.
Vis hele sitatet...
Noe jeg også så, men det var ikke det tråden dreide seg om. Jeg simpelthen svarte på spørsmålet til trådstarter. Dessuten måtte jeg ha noe konstruktivt i posten min.
hadde aldri i livet trodd at dette skulle bli en så stor hit, F så mye penger de tjener på dette. ca 85 % er ikke dårlig gevinst
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må spørre dere om en ting, nå har de åpnet for internasjonalt salg.

Men forstår ikke hvordan jeg skal betale (jada, det står sikkert, men er ikke akkuratt en hyler på engelsk)

http://www.dimetribute.com/international.html
Noen som kan finne ut hva jeg må betale for 5 årmbånd og hvordan?

"ALL INTERNATIONAL ORDERS MUST BE MADE USING AN INTERNATIONAL MONEY ORDER
USING U.S. CURRENCY"

"SEND MONEY ORDER TO:
MerchMonster, Inc
c/o Dime Tribute Bracelet
3120 W. Carefree Hwy Ste.1-339
Phoenix, AZ 85086"

Hva er Money Order?
Betaling:

Registrer deg på Paypal.com
Der oppretter du gratis en konto som du kan overføre penger til.
Så kan du bruke den kontoen til å betale med. Veldig mange nettsider har støtte for paypal.

Fortolling:
Så lenge ikke det du kjøper overstiger 200kr så slipper du å fortolle det.
For varer over 200 kr må du fortolle, og da kommer en ekstra kostnad på 24% av kjøpesummen.
Tips. Er butikken grei så kan du spørre om de kan sende den som pakke og ikke en kjøpt vare, da slipper du fortollinga, eller du kan spørre om dem kan sette prisen på pakkesendingen din til å være 200kr. (Kjenner en som gjorde det sist nevnte med et snowboard som han bestilte fra Finland, funka fett.)

Angrerett, godt tips for kjøp over Internett:
Hvis du kjøper noe over nettet og du betaler med Visa/Mastercard og butikken ikke gidder å gi deg pengene tilbake, selvom du føler at du har krav på det. Ikke gidd å bruk tid på å krangle med butikken. Når man betaler med Visa/Mastercard så har du full returrett av pengene hvis du ringer banken.
Bare å ringe banken og si at du har en trekning på din Visa som du ikke er enig i så trekker banken pengene dine tilbake.
Sist endret av JonBlund; 23. august 2005 kl. 16:15.
som det står, tre doller pr. armbånd og to dollar for frakt, altså 17 dollar, noe som tilsvarer hundre å noe kroner, men så er det toll og sånt da, og det har ikke jeg peiling på, men når jeg bestilte maiden ting fra england betalte jeg bare prisen og frakt, men det er egentlig bare å begynne å bestille så får du nok vite hvor mye det vil koste før du betaler
Det er ikke toll, det er moms.
Innføring av varer med verdi over 200 kr må betales moms på, altså 25% ekstra som kongen skal ha.
Varer med verdi under 1000 kr som er "gave" slipper moms.
Det diskuteres hvorvidt fraktkostnad inngår i de 200/1000 kronene, men ifølge loven skal også frakt betales moms av.
Hvis du må betale moms så tar gjerne de som fortoller det for deg et gebyr for behandlingen, pleier å være 80-150 kr.
Men dette kommer på 170 og noen kroner inkl. frakt for 8 armbånd.
Da betaler jeg vel hverken moms eller toll?
Jeg har gått ut i fra at 1$ = 6,5,-

3$ x 8 + $2,5 (frakt) x 6,5 = 172,25,-
Jeg har akkurat kjøpt lommebøker for 250.
Jeg slapp moms.
Starra: Enten var du bare heldig, eller så var pakken merket med feil verdi/som gave. Tollvesenet er nokså strikte på å sjekke hver eneste pakke som kommer inn i landet.

Én ting som er verdt å merke seg, er at tollvesenet uten unntak opererer med sine egne valutakurser. Disse finner du her: http://www.toll.no/bin/tvinn_valuta.pl
Sitat av bo1e
Det diskuteres hvorvidt fraktkostnad inngår i de 200/1000 kronene, men ifølge loven skal også frakt betales moms av.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at det skal betales mva av frakten, men fraktkostnaden inngår IKKE blant de 200/1000 kronene.

Handler du f.eks varer for 180 kroner og frakten koster 50 kroner betaler du ikke mva. Handler du derimot varer for 210 og frakten kommer på 20 kroner må man betale 25 % mva av 230 kroner.
Ja stemmer sikkert at det skal være sånn.
Men det praktiseres veldig forskjellig