Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  88 9553
Hei!

Er innkalt til det noen mener er et år morro, men jeg mener er et års unødvendig "gym-time". Altså førstegangstjeneste:

Hva er tipsene og triksene for å slippe å være på slike steder lengre enn høyst nødvendig?
Spill nazi...funka for en kompis av meg. Men helt seriøst, finn ut om du er i små årskull. Jeg fikk beskjed at grunnen til at jeg ikke dimma (spilte gæærn, selvmordstanker osv...my ass) var at årskullet mitt var ekstremt lite. Det jeg kan anbefale er å gå til lege å forsøke å få henvisning til psykiater. Gnål om dette og hvor vanskelig livet er.
Skriv et brev til Forsvaret. Takk for innbydelsen, fortell dem at du har sett fram til dette lenge. Du gleder deg virkelig til å få lære hvordan man dreper mennesker. Du finner på mer selv.

En kompis av faren til Kakcoo gjorde dette. De ville ikke ha ham.
Har lest en god del om dimmetriks i det siste, i og med at jeg begynner å komer ganske nært en innkallelse selv, og dette er hva jeg har lest at andre har prøvd. Alt jeg skriver her er altså utprøvd av andre, og har funket for dem

- På den medisinske undersøkelsen kan du feile mye med vilje på syns- og hørselstesten. Det er ingen som kan komme å påstå at "Nei, du både hører og ser bra", så dette tror jeg burde funke bra
- Har du noen sykdommer som astma eller en eller annen form for allergi? Si at dette er et stort problem for deg, og til tider klarer du ikke å fungere på grunn av sykdommen din.
- Si at du har store problemer med å opphølde deg på ukjente plasser i lag med ukjente folk. Få legen til å tro at du er litt psykisk ustabil når det gjelder akkurat det. Ingen vil ha en slik person i millitæret
- I tillegg kan du jo si at du rett og slett ikke har noe lyst til å dra i millitæret. Her jeg bor blir bare 30% innkallt, så sjansen er der for at du da vil slippe.
- Funker ikke noe av dette, så kan du feks drite deg litt på skyteøvelse: snu deg rundt og tull litt med laddet gevær, jeg kan lov deg at du ikke kommer til å tilbringe flere døgn der da
Det er faktisk litt gøy når man først er inne
Møter mye rare folk...
B3nd1k: sykdommer er ikke trygt å¨spille på. Selv har jeg kronisk bihulebetennelse og astma plager men neida, jeg var frisk som en fisk i forsvarets øyne.
Sitat av Link
B3nd1k: sykdommer er ikke trygt å spille på. Selv har jeg kronisk bihulebetennelse og astma plager men neida, jeg var frisk som en fisk i forsvarets øyne.
Vis hele sitatet...
Hmm.. Jeg har anstrengelsesastma og kraftig allergi for hund, katt, hest og andre dyr. I tillegg er jeg 99% sikker på at jeg har pollenallergi, men dette er ikke dokkumentert. Min plan er i alle fall å overdrive kraftig med hensyn til disse sykdommene, i tillegg til å si at jeg har problemer med å oppholde meg i lag med mye folk på nye plasser. Ikke faen om jeg skal inn i armyen
Bleik håret. Ta på deg noen trange lyseblå bukser også en trang rosa t-shirt! Sett i gang å spill homo eller feminin. GrrR

Edit: dette funka faktisk. En pappa kjenner gjorde det
Sist endret av Stimercedes; 23. juli 2005 kl. 00:29.
Off topic: er godkjent ,men gidder ikke å dra. Jeg dimer på "psykiske problemer". Når man ett vist punkt vil de ikke ha deg.
Eller så kan du erklære deg selv som pasifist.
Don't see what the big fuzz is.. Jeg ble ikke innkalt i forsen, har sittet og ventet på innkallelse i 2 år nå og ingen svar. Jeg vurdere å ringe forsvaret til uka og forlange å få komme inn.

Tror forsvaret gjør godt for alle og enhver. Bare pappa gutter og pyser som ikke vil inn i militæret. Folk som ikke har blitt bedt om å gjøre en dritt hele deres liv. It's time to be a man!
Sitat av mongeland
Eller så kan du erklære deg selv som pasifist.
Vis hele sitatet...
Å være "vaktmester" i ett år....

En kompis av meg gjordet det for å slippe rekrutten. Istedet satt han på kfum ett år og ringte til snekkere hver gang en list var løs. Daffeste året han har hatt ifølge han.
Trådstarter
er født sommer 87, og bor i Molde (MR). Noen som kan tippe NÅR jeg blir innkalt, og hvor mange % ca herfra som blir innkalt?

ikke helt riktig det jeg skriver om at jeg er innkalt, men en kompis som er født nesten samtidig er nå innkalt
Når man kommer inn i militæret finnes det alltids en lege eller en prest som har forståelse for at du ikke vil være der. Jeg var så heldig å treffe en slik en på min første legeundersøkelse bare timer etter oppmøte. Sa at jeg var mot våpen og militæret generelt. Det var alt som skulle til for at jeg ble sendt hjem allerede etter 11timer i millen =)

Gosnakk og gnål fremfor legen ved legesjekken, så kan han nok fikse mye kjekt for deg! Jeg skulle søke meg over til siviltjeneste, og måtte egentlig vente i 4 uker før jeg kune slippe ut av konsentrasjonsleiren. Sa til legen at jeg var villig til å gjøre en jobb der, men at jeg garantert ikke ville trives. På den måten fant han opp en sykdom(fikk aldri spurt hvilken) som holdt meg ute av millen i 4 måneder, noe som var nok for meg til å klare å komme meg inn i siviltjeneste

Ert en heldig med jobben som sivilarbeider kan en få et strålende år med dobbelt så høy lønn som militæret(6000kr pr.mnd)! Nå bare uker etter endt tjeneste sitter jeg med fast stilling på arbeidsplassen hvor jeg var sivilarbeider
Sist endret av ZerBox; 23. juli 2005 kl. 00:33.
Nå vet ikke jeg om 87 juli (?) er like lite, men på min sesjon i Oslo måtte alle inn utenom en kar med epilepsi grunnet at kullet var såpas lite som det var.
Sitat av Link
Off topic: er godkjent ,men gidder ikke å dra. Jeg dimer på "psykiske problemer". Når man ett vist punkt vil de ikke ha deg.
Vis hele sitatet...
De vil ikke ha deg og du drar av en "psykisk syk" saga? Dumme dumme mann. Ikke bra å ha det i papirene når du skal ut i voksen livet og søke deg jobb ++ Du kan jo f.eks takke banklån farvell...
Sitat av r33l
Don't see what the big fuzz is.. Jeg ble ikke innkalt i forsen, har sittet og ventet på innkallelse i 2 år nå og ingen svar. Jeg vurdere å ringe forsvaret til uka og forlange å få komme inn.

Tror forsvaret gjør godt for alle og enhver. Bare pappa gutter og pyser som ikke vil inn i militæret. Folk som ikke har blitt bedt om å gjøre en dritt hele deres liv. It's time to be a man!
Vis hele sitatet...
Eller folk som faktisk ikke ser poenget i å være med i forsvaret. Jeg vil mye heller studere og tilbringe tid med min kjære, enn å sitte i skogen å jokke med et gevær. Det er ikke alle som er _så_ interesserte i tankser og våpen vet du
Sitat av Trash2000
er født sommer 87, og bor i Molde (MR). Noen som kan tippe NÅR jeg blir innkalt, og hvor mange % ca herfra som blir innkalt?

ikke helt riktig det jeg skriver om at jeg er innkalt, men en kompis som er født nesten samtidig er nå innkalt
Vis hele sitatet...

Du skal vell inn i 2006 en eller annen gang. Har du ikke vært på sesjon enda så kommer det nok rundt juletider.
Sitat av r33l
De vil ikke ha deg og du drar av en "psykisk syk" saga? Dumme dumme mann. Ikke bra å ha det i papirene når du skal ut i voksen livet og søke deg jobb ++ Du kan jo f.eks takke banklån farvell...
Vis hele sitatet...
Hvis alle som har gått til psykolog her i livet ikke får banklån vil bankene få problemer. Det er mer utbredt enn du aner.

Edit: snakket ikke om innleggelse for å si det sånn. Skal ikke ha noe det er høl i gjerdet på Gaustad.
Sist endret av Link; 23. juli 2005 kl. 00:36.
r33l: Nei, faktisk. Ikke alle føler at de har bruk for et år i militæret, og vil heller komme igang med skole/arbeid. Sier ikke at dette gjelder for meg, men enkelte er rett og slett ikke interessert i å lære hvordan man skal avfyre et våpen, eller å trene seg opp til å kunne løpe rundt i skogen uten mål og mening. Det norske militæret har da null hensikt uansett for de som ikke vil dit. Penger som kunne vært spart eller brukt på andre ting. Drop "mannemachojegertheman"-holdningen og fatt at ikke alle tenker likt. Takk.

edit: Kom mange innlegg samtidig der, men det jeg svarte på var r33ls "Don't see what the big fuzz is.."
Sist endret av svisj; 23. juli 2005 kl. 00:37.
Sitat av B3nd1k
Eller folk som faktisk ikke ser poenget i å være med i forsvaret. Jeg vil mye heller studere og tilbringe tid med min kjære, enn å sitte i skogen å jokke med et gevær. Det er ikke alle som er _så_ interesserte i tankser og våpen vet du
Vis hele sitatet...
Nei det er sant, men så er så uffatelig mange som syter og klager når det er litt tøft og tordner rundt ørene deres.

Skulle ha vært tvang å vært i forsen 1 år.
Trådstarter
offa. men si at jeg blir kalt inn på session, og tilfeldigvis ikke blir tjenestedyktig av forskjellige merklige årsaker: er jeg kvitt hele problemet?
Blir du ikke tjenestedyktig er du ferdig med militæret. Eneste muligheten er i en eventuell krigssituasjon.
Sitat av AppendiX
r33l: Nei, faktisk. Ikke alle føler at de har bruk for et år i militæret, og vil heller komme igang med skole/arbeid. Sier ikke at dette gjelder for meg, men enkelte er rett og slett ikke interessert i å lære hvordan man skal avfyre et våpen, eller å trene seg opp til å kunne løpe rundt i skogen uten mål og mening. Det norske militæret har da null hensikt uansett for de som ikke vil dit. Penger som kunne vært spart eller brukt på andre ting. Drop "mannemachojegertheman"-holdningen og fatt at ikke alle tenker likt. Takk.
Vis hele sitatet...

Jeg mener iallefall at _alle_ som får muligheten til å tilbringe 1 år i forsen burde takke ja til det!
Og det du sier med å løpe rundt i skogen samt lære seg å avfyre et våpen i 1 år er bare sludder!
Du lærer såå mye mye mer enn bare de 2 tingene du nevner. Samhold, vennskap, lære seg å overleve, kjempe for landet sitt (Ja det kan skje at Norge må ut i krig og da er det ikke kult at halve Norge sitter på rævva bare for at de ikke ville inn i forsen).

Forsvaret er lagt opp mye enklere nå enn det var for 20-30 år siden. Du har mange muligheter i forsvaret enn du aner.
En jeg kjenner kom inn i militæret, men ville ikke, så han sa at han hatet våpen og at han ikke ville _røre_ ett. Men når de tilslutt fikk presset han til et maskingevær (han var så lei av å hente kaffe) klikka han helt mongo og fare fyrte løs på alle blinkene og spillte syk. Slik ble han sendt hjem
Sitat av r33l
Tror forsvaret gjør godt for alle og enhver. Bare pappa gutter og pyser som ikke vil inn i militæret. Folk som ikke har blitt bedt om å gjøre en dritt hele deres liv. It's time to be a man!
Vis hele sitatet...
Stemmer, man blir ikke mann med mindre man er trenet sammen med andre til å drepe mennesker!

Jeg er klar over at militæret har langt flere oppgaver enn å drepe mennesker, felleskap og hele den greia, men å påstå at det er nødvendig å bruke et helt år av livet sitt under noen andres kommando for saker man kanskje ikke tror på for å bli "en mann" er macho-onani. Om man er mann eller ikke defineres av kromosomsammensetninger - ikke om man kan sette sammen et automatvåpen. Fint, hvis folk synes militæret er så positivt, så kan de hoppe rett inn og la de som ikke gidder slippe.
r33l har ett poeng her. Mange har godt av ett år i militæret. Det kan hjelpe med selvdisiplin og ikke minst modning, og så er det alle mulighetene da- det er sykt mange.
Sitat av r33l
Jeg mener iallefall at _alle_ som får muligheten til å tilbringe 1 år i forsen burde takke ja til det!
Og det du sier med å løpe rundt i skogen samt lære seg å avfyre et våpen i 1 år er bare sludder!
Du lærer såå mye mye mer enn bare de 2 tingene du nevner. Samhold, vennskap, lære seg å overleve, kjempe for landet sitt (Ja det kan skje at Norge må ut i krig og da er det ikke kult at halve Norge sitter på rævva bare for at de ikke ville inn i forsen).

Forsvaret er lagt opp mye enklere nå enn det var for 20-30 år siden. Du har mange muligheter i forsvaret enn du aner.
Vis hele sitatet...
Du mener at alle bør takke ja, og det er greit. Poenget er vel heller at man ikke har valget, og det er jo idiotisk. Dessuten omhandler ikke denne tråden hva VI mener om førstegangstjensten, men måter og slippe unna. Hadde en "tilfeldig person" med 20 poster skrevet det du skrev, ville han fått slettet innlegget og blitt satt på "crews oppmerksomhetsliste"(Finnes vel neppe, men du skjønner hva jeg mener).
Trådstarter
hvorfor kan ikke Norge holde forsvarsbudsjettene ved å holde en forsvarlig styrke elitesoldater? Det vil bli langt billigere enn dagens ordning.

De som vil inn, får inn og nok med det. Skal det være tvunget opphold bør også kvinnfolk bli tvunget. Kan de ikke krige får de sy eller lage mat!
Sitat av r33l
Nei det er sant, men så er så uffatelig mange som syter og klager når det er litt tøft og tordner rundt ørene deres.

Skulle ha vært tvang å vært i forsen 1 år.
Vis hele sitatet...
Bare mener at mange ikke vil i millitæret rett og slett fordi at de mangler interesse Selv har jeg vært med i speideren i 8 år, så jeg er ingen person som syter og klager for ingen ting. Interessen for å bli trent opp til soldat er rett og slett ikke der. Da vil jeg mye heller bruke det året på å studere

Håper for guds skyld ikke jeg kommer inn. Har ikke vært på sesjon enda, så jeg driver å planlegger hva jeg skal si der for å bli dimma så tidlig som mulig
Sitat av salvatore
En jeg kjenner kom inn i militæret, men ville ikke, så han sa at han hatet våpen og at han ikke ville _røre_ ett. Men når de tilslutt fikk presset han til et maskingevær (han var så lei av å hente kaffe) klikka han helt mongo og fare fyrte løs på alle blinkene og spillte syk. Slik ble han sendt hjem
Vis hele sitatet...

Er det en rett utvei da? Kan ikke tenke meg at forsvaret bare "presset" på ham en AG. Mye bullshit historier ute å går her.

Skal du slippe forsvaret så er ikke den rette veien å spille syk-i-hodet-klikke, men heller sette deg ned med befalet ditt og forklare situasjonen på en ordentlig måte slik at han/hun forstår hva det dreier seg om.- Vær seriøs og punktlig i ditt fremlegg.
Trådstarter
hva skjer om man blir tatt inn OG ikke oppfører seg? altså nekter å stå opp på morgenen, bruke tiden på å sende SMS meldinger, lese VG til langt på dag og lignende. altså... hva kaller man d.... TA SEG TIL RETTE... være frekk og lignende?
Du vil nok ikke bli dimmet, men du vil nok merke at befalet vil bruke mer tid på akkurat deg for å få skikk på deg. Ikke noe vits å gjøre det du nevnte trash2000
Sitat av Trash2000
hva skjer om man blir tatt inn OG ikke oppfører seg? altså nekter å stå opp på morgenen, bruke tiden på å sende SMS meldinger, lese VG til langt på dag og lignende. altså... hva kaller man d.... TA SEG TIL RETTE... være frekk og lignende?
Vis hele sitatet...
Kjenner en som var offiser før. Han fortalte meg om ett lignede tilfelle der 4 "norsk" pakistanere nektet å avlyde ordre. Resultat ble tjeneste i nord Norge, på ett gudsforlatt sted der til slutt disse ikke turte å nekte mer. Hva som ble gjort vet jeg ikke, men tror ikke helt resten av gutta i troppen lot de være ifred da de måtte overta pliktene til en det ble en løsning .
Sitat av Trash2000
hva skjer om man blir tatt inn OG ikke oppfører seg? altså nekter å stå opp på morgenen, bruke tiden på å sende SMS meldinger, lese VG til langt på dag og lignende. altså... hva kaller man d.... TA SEG TIL RETTE... være frekk og lignende?
Vis hele sitatet...
kakebu?.....................
Trådstarter
Sitat av Link
Kjenner en som var offiser før. Han fortalte meg om ett lignede tilfelle der 4 "norsk" pakistanere nektet å avlyde ordre. Resultat ble tjeneste i nord Norge, på ett gudsforlatt sted der til slutt disse ikke turte å nekte mer. Hva som ble gjort vet jeg ikke, men tror ikke helt resten av gutta i troppen lot de være ifred da de måtte overta pliktene til en det ble en løsning .
Vis hele sitatet...
Muligens Bardufoss altså? Det skal vistnok være Norges svar på Guantanamo basen på Cuba. Mange måneder med helvettes gudsforlatte mygg!"
Trash2000: Nah, Bardufoss er ikke så ille. De og her jeg bor er Norges største militære leirer. Snakker vell heller om Kirkenes og lengre nord enn det....det er ille det.
Skal du slippe forsvaret er det bare å søke siviltjeneste.
Spiller du på en sykdom vil du bli hjemsøkt av den eventuelle tingen du finner på.

Er ikke kult å spille mentalt skadet bare for å slippe millitæret, når du skal søke jobb er jo dette oppført og de vil heller plukke andre kandidater.

Det er ingen som kan tvinge deg til å ta imot våpen, jeg sa at jeg ikke ville ha utdelt våpen og slapp det.

Derimot prøvde det å lure meg til å ta imot, men det er bare å pushe frem det du står for.
Sitat av r33l
Trash2000: Nah, Bardufoss er ikke så ille. De og her jeg bor er Norges største militære leirer. Snakker vell heller om Kirkenes og lengre nord enn det....det er ille det.
Vis hele sitatet...
Alle jeg kjenner som er i GSV sier det er kanon. Det som er ille er å være leirsoldat på NATO basen i Stavanger.
Visst jeg har forstått det rett så er det slik at du må avgi en urinprøve?
La oss si dette er tilfelle, så når du skal pisse i glasset tar du også å onanerer,(gjerne mer "protein" enn urin) slik at når legene skal se på dette spør de hva som har skjedd. Så svarer du med dette geniale svaret:
"Nei jeg vet ikke, det skjer bare slik hver gang jeg tar meg der nedentil, skal du se?"
Fant en side: http://home.no.net/forsvar/maxsesj.html
Er det slik at folk som bruker briller/linser ikke får opplæring i skytevåpen?
Nei, det er ikke tilfelle.
Kjenner opptil flere med briller\linser som har fått opplæring i skytevåpen.
Trådstarter
spørs vel hvor dårlig syn man har... kjipt å miste brillene i Vietnamkrigen 2 og ikke se HVEM du faktisk skyter mot...
Dæven, nå har jeg det ultimate dimmetrikset her
Jeg skal faen meg ta å opprette ett nytt trossamfunn: http://www.pluto.no/doogie/GA/huset/kmv/abc/unndra.html

Skal si at jeg har begynt å tro at det finnes en force (noe ala Star Wars) som gir enkelte mennesker større kraft. Baserer bare alt på Star Wars, så har jeg et nytt trossamfunn klart
har hørt flere ganske enkle og flere vanskelige dimme metoder jeg..

* Du GÅR 3000meter, tar 1 situp og sier du må ha kokain, og presser deg selv til 3 armhevninger.. (Denne funka hos en kompiss av meg faktisk)
*Du sier at du ikke liker våpen! (vetikke om detta er sant, men skulle visst funke til en eller annen herfra)
*Ikke spis på en og en halv uke, detta er tøfft, men leger og slikt legger merke til det.. Når de spør sier du at du er for nervøs til å spise pga. hvor du er, ukjente folk osv. (Detta funka til en kompiss av brodern faktisk, bortsett fra at stakkarn måtte lide med psykolog timer etterpå for å slippe å inn igjenn da:P hehe)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av B3nd1k
- På den medisinske undersøkelsen kan du feile mye med vilje på syns- og hørselstesten. Det er ingen som kan komme å påstå at "Nei, du både hører og ser bra", så dette tror jeg burde funke bra
Vis hele sitatet...
Pft. Det er mange sære frekvensblandinger som gjør at man lett merker om noen faker denne. Forøvrig er det ganske lett å skremme eller lete etter reaksjoner på et hørende menneske ved en overraskende nærgående lyd.

Sitat av b3nd1k
- Har du noen sykdommer som astma eller en eller annen form for allergi? Si at dette er et stort problem for deg, og til tider klarer du ikke å fungere på grunn av sykdommen din.
Vis hele sitatet...
Ett ord: Kontorjobb under førstegangstjeneste. Ok, tre ord.

Som en gammel VPV-hore (tjenestegjorde på Vernepliktsverket) sier jeg meg helt enig med dette moridin sier her (som også har vært mappejeger for VPV), dette er backet med intern statistikk - det er altså ekstremt mange som lyver når de kommer hjem igjen og skryter til kompisene om hvor lett de lurte legene på rekrutten.

Sitat av moridin
Problemet med dimmetriks er at alle har hørt om noen som har dimma på den måten, men det er veldig få som har personlige erfaringer med dette.

Faktum er rett og slett at de aller aller fleste som dimmer har grunner til dette. Det er ikke like kult å fortelle de 9 andre på rommet ditt som du har kjent i nesten 4 dager at du har en psykisk lidelse fordi broren din skifta kjønn da du var 14 som det er å si at du dimma fordi du fortalte legen at du hadde diaré.

På den andre side så er det flere ungdommer i hvert kull enn forsvaret har behov for, derfor er det færre og færre som MUD'er (utsettelse) og man kaller også inn litt fler enn man trenger rett og slett for å sikre at man endre opp med nok soldater.
Vis hele sitatet...
/offtopic
Hva med de som vil inn og ikke blir bedt om å komme på sesjon?
Hva gjør jeg da f.eks? Tenker jeg blir bedt om å komme på sesjon til juletider, men hva hvis jeg ikke blir innkalt?

Jeg vil inn!
Sist endret av CorLeX; 23. juli 2005 kl. 02:02.
Sitat av ne0
Vis hele sitatet...
Disse "tipsene" gjorde meg ganske provosert. Sitat: "Det hadde ikke tatt meg 5 sekunder å si FUCK OFF!! til en såkalt sersjant." skrives det.

Hva faen er dette for slags holdning? Har folkene på sesjon gjort deg noe? Skal man opptre som drittsekk, håper jeg jaggumeg det får konsekvenser!
Trådstarter
Sitat av FlyingVeeVee
Disse "tipsene" gjorde meg ganske provosert. Sitat: "Det hadde ikke tatt meg 5 sekunder å si FUCK OFF!! til en såkalt sersjant." skrives det.

Hva faen er dette for slags holdning? Har folkene på sesjon gjort deg noe? Skal man opptre som drittsekk, håper jeg jaggumeg det får konsekvenser!
Vis hele sitatet...
i, og for seg ja. De prøver å stjele et år fra 50% av Norges befolkning. Altså menn.