Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 590
Hei,

Har prøvd å sette opp et Axis 207W nettverkskamera i et lite alpinanlegg der jeg bor, slik at folk skal kunne sjekke forholdene i alpinbakken på nett. Har gjort dette tidligere, menn med et annet kamera, og da funka alt fint. Problemet mitt nå, er at jeg ikke får tilgang til kameraet via public IP. Jeg har satt statisk IP på det (192.168.1.102 - kan nå det på lokalnettverket), satt det til å kunne nås på port 4440 (har sjekka at den er ledig), forwarda den (både TCP og UDP) i modemet (Topcom Xplorer 871BT, om jeg ikke husker veldig feil). Når jeg prøver tilkobling utenfra nettverket, på 193.213.41.174:4440 (og også uten ort), fær jeg HTTP ERROR: 504 (Gateway timeout).

Noen som har peiling på hva som kan være galt? Har også prøvd med et annet modem... Det er for øvrig ingen firewall/intrusion detection o.l. aktivert i modem, og ISP er Telenor Bedrift.

Takk for svar :-)