Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 511
Hei,

Har et problem med en datamaskin som kjører Vista. Det er en Fujitsu Siemens laptop, og problemet er at ingen exe-filer vil starte. Fra maskinen starter, får jeg opp masse meldinger ang. hvilket program jeg vil åpne diverse filer i (alle av typen .exe). Kan ikke laste ned ting, uansett type, i IE, og jeg får ikke tilgang til registeret (både det og cmd er tydeligvis .exe, men jeg har klart å komme meg inn i cmd via oppgavebehandling). Får også laget .txt-dokumenter, så jeg kan lage .REG-filer og merge, men jeg vet rett og slett ikke hva jeg kan bruke, ingen ting jeg har funnet på google har virket. Det er for øvrig norsk vista.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
eneste jeg kan komme på, er vel egentlig å formatere? har hatt dette problemet selv, gadd ikke å styre med det, så ble formatering på meg
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Prøv å lage denne .reg-filen og kjør den:

Kode

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe\UserChoice]
Etterpå er det mulig alle .exe-filene dine vil ha feil ikon. Da kan du følge guiden her for å fikse ikoncachen din.

Foreslår også å kjøre en full CrapCleaner-scan (både registry og cleaner) med alle settings valgt for å sørge for at du blir kvitt det verste grumset.
Sist endret av ticks; 25. mars 2009 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.