Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2866
Hei, om en person som er ikke-avhengig av noe rus, pluttselig kaster seg ut på et speed-race i ca 6-8 dager, hva er da sjansjen for avhengighet? Man er vel ikke avhengig når speed-racet er over?
Nei, speed er nok det siste du vil ha i deg på dag 8...
Men det er klart at du kan få lyst på det igjen, men avhengig? Tror heller du blir lei etter en uke på.
Sist endret av Aaatcho; 21. juni 2011 kl. 17:39.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Nei, speed er nok det siste du vil ha i deg på dag 8...
Men det er klart at du kan få lyst på det igjen, men avhengig? Tror heller du blir lei etter en uke på.
Vis hele sitatet...
Ok. Så det er ikke noe risiko for psyksik avhengighet heller? altså verken psyksik eller fysisk?
Tror ingen kan svare deg på om du blir avhengig eller ikke, men sjangsen er ikke like stor.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hva slags svar er du ute etter? Prosentandel risiko i fordelt på aldersgrupper?
Du vil ikke kunne få et nøyaktig svar på dette, det avhenger av flere faktorer som personens forhold til rus, omstendighetene rundt rusbruken etc.
Så mange dager på rad vil også resultere i en kraftig nedtur når stoffets effekt avtar, så spørsmålet er om personen vil fortsette å utsette nedturen ved å redosere.
Sjansen for at du prøver det igjen etter en stund er stor. Like godt å la være
Huff.. 8 dager uten ordentlig for, uten soevn, med full hjerterytme. Det er litt av en paakjennelse for kroppen.

Om du blir avhengig? De som er avhengige skylder nok mye paa forste gangen. Om du blir det er ikke mulig for noen av oss aa svare paa.
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Man er vel ikke avhengig når speed-racet er over?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg absolutt ikke tro. Aldri sett eller opplevd noe slik. Og som sagt tidligere, etter 8 dager, er nok makka de siste han vil ha, hehe.
Men når han har glemt nedturen, og bare husker det morsomme med det, er det relativt store sjanser for at han vil "prøve" igjen.

- Etter min mening er dette _ikke_ avhengighet. Lyst kan man kontrollere. Men det er en farlig lyst, som _kan_ føre til gjentatt bruk, som igjen kan føre til avhengighet. Bare be han holde seg unna dritten
Sjansen for amfetaminpsykose er i hertfall høy. Dont do it.
Sist endret av felix_poker; 22. juni 2011 kl. 12:10.
Anbefaler deg å ikke gjøre dette. Har snakket med flere folk som har vært oppe i mange dager på speed, og disse var misbrukere fra før. Det skal visst være helt grusomt, man er trøtt men klarer ikke å lukke øyene. Etter såpass lenge begynner du å få hallusinasjoner, hjertebank, man kan havne i psykose. The list goes on.
Ikke gjør det.
Har dette allerede skjedd, eller planlegger du det?

Har det allerede skjedd så fikser du deg noe beroligende og kommer deg i seng før psykosen tar deg.

Med en ukes hardkjør på speed er det først og fremst psykose og belastningen på kroppen (utmattelse og underernæring) som ville bekymret meg.
Definer avhengighet...

De færreste blir avhengige over natta, det er en prosess som kan ta kortere eller lengre tid. Fra AA blir avhengiget i enkle ord forklart som en tilstand der du tilpasser livet til rusen i stedet for omvendt.

Det er etter min mening to ting som vil tyde på at du i hvert fall er i faresonen for avhengighet etter et speed-race. For det første om du "reparerer", også innbefattet neddosering. Dernest hvor fort/om du begynner å planlegge en ny runde.
Hvis du den niende dagen tar "litt", bare for å dempe etterdønningene, og samtidig lurer på om du skal kjøre en ny runde om en måneds tid vil jeg kalle deg avhengig.
Spørs jo om du har en lett avhengighets-dannende personlighet.

F.eks: Jeg blir ikke så lett avhengig, men en kompis av meg er en jævla svamp. Han ville røyke noe Jwh-018 på vei til byen, og jeg ville at han skulle vente. Så sa jeg at viss han ikke var avhengig kunne han bare vente.
"Æ e ikje avhengig, æ e bare ikje høy" fikk jeg til svar.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Sjansen for amfetaminpsykose er i hertfall høy. Dont do it.
Vis hele sitatet...
Kan bekreftes. Don't do it. Angst er en vanlig bivirkning av å leke med speed.
Hei alle sammen, skulle bare si at jeg er nå ferdig med speed-racet mitt nå!

Det var deilig som faen. Hadde ca 11 timer med nedtur, som innebærte svært stor kvalme og følte meg helt for jævlig.

Men jeg spydde ikke! Jeg tok også noen beroligende og la meg. Men alt i alt, var det drit deilig
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Hei alle sammen, skulle bare si at jeg er nå ferdig med speed-racet mitt nå!

Det var deilig som faen. Hadde ca 11 timer med nedtur, som innebærte svært stor kvalme og følte meg helt for jævlig.

Men jeg spydde ikke! Jeg tok også noen beroligende og la meg. Men alt i alt, var det drit deilig
Vis hele sitatet...
Konklusjon: Du skal prøve det igjen?
Det er slik en avhengighet starter! ^_^
Sitat av Torepia Vis innlegg
Konklusjon: Du skal prøve det igjen?
Det er slik en avhengighet starter! ^_^
Vis hele sitatet...
Hehe skal nok gjøre det igjenn til neste uke kanskje. Men jeg gjør det over hode ikke forde at jeg er avhengig. Det var bare deilig
Sitat av weedsm0ker Vis innlegg
Hehe skal nok gjøre det igjenn til neste uke kanskje. Men jeg gjør det over hode ikke forde at jeg er avhengig. Det var bare deilig
Vis hele sitatet...
Riktig, du har oppdaget noe som er bedre enn virkeligheten, hvorfor slutte?

Pass deg
Sitat av Torepia Vis innlegg
Riktig, du har oppdaget noe som er bedre enn virkeligheten, hvorfor slutte?

Pass deg
Vis hele sitatet...
hehe, takk for the heads up! Men det er under kontroll.

Gjør det bare for og få ordentlig kvalitetstid
ArbeidsledigProletar
Deg for 3 måneder siden.

Og nå hivern' seg på 8 dagers "speed-race" med mindre enn en ukes pause i mellom hver økt. Flotte greier du. Noe skurrer, enter snakker du tøv, ellers bør du kanskje tenke igjennom tråden jeg lenker til.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
"Æ e ikje avhengig, æ e bare ikje høy"
Vis hele sitatet...
Beste jeg har lest på lenge

OT: Hold deg unna det svineriet! Finnes mye morsommere, samt sunnere ting å ruse seg på.
Vil anbefale deg å ta en liten pause nå, så kan det være at du demper risken for å bli avhengig.
Alt som kommer opp vil etterhvert komme ned. For å unngå en helvetes brutal landing vil jeg anbefale å styre unna et sånt "race".
Heihei, speed-race som du kaller det, hvor du sitter oppe i flere døgn og fyller på hjernen din med så mye signalstoffer at den slutter å produsere det selv, og kanskje nedregulerer reseptorer for å prøve å holde balansen er ikke risikabelt nei, men en god ide, og noe alle burde gjøre regelmessig. Hvis du ikke skjønner hva jeg snakker om, så har du heller ikke peiling med hva du gjør med deg selv, og burde kanskje prøve å finne ut av det før du gjør noe enda mer genialt?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Sjansen for amfetaminpsykose er i hertfall høy. Dont do it.
Vis hele sitatet...
Som Felix_poker sier, en amfetaminpsykose er nesten garantert og treffe deg iløped av den tiden.

Har du noen gang prøvd og døgne bare 1 natt?
Døgnet mye par år tilbake da jeg var en pc-gamer. Og mine erfaringer med å være våken var at allerede etter en natt begynnte man og forandre tanke mønster, andre natten begynner tidsperspektivet og forsvinne og alle tanker blir veldig selv sentrert eller ufokusert. Tredje dag ville jeg glemme alt jeg skulle gjøre, en tanke forsvant like fort som den kom inn, og det eneste man kan gjøre er ensformige ting som ikke krever kreativitet eller tenking. Kunne forsåvidt sovne når som helst(når jeg var 14, på en sykkel hvor jeg ble vekkt av naboen i en grøftekant etter og sovnet 20 meter fra huset, skulle bare lufte meg for og våkne opp)

Alle reagerer forskjellig uten søvn, men har hørt fra ett par venner ganske like symptomer.

Skal man blande inn ett kjemisk produkt, tvinge kroppen din til enda mere søvnløshet og mest sansynligvis få mangel på næring/hydrering og mosjon er det ingen som vet hvordan man kan reagere. Hjernen kan gi deg ett veldig forvrengt virkelighets bilde uten søvn, og din tidligere "fornuftige" tankegang blir erstattet med sin hemma lillebror som er spontan-paranoid og ustabil.

Alle har forskjellig tankegang noe som gjør at alle kan reagerer forskjellig på både søvnmangel og konsumering av rusmiddler.
Da spørs det bare hvor mye du kjenner og stoler på deg selv innen rusmiddler og søvnmangel?