Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4353
Har en liten våt drøm om å kjøpe meg hus i Thailand. Takler ikke mer snø og kulde her i Norge.
Fant denne villiaen til 1.265.000 NOK: http://www.thailand-property.com/rea...ua-hin-_195437

Ligger 5 minutt unna Sai Noi beach.

Har litt penger på bok og kunne i teorien kjøpt hus der og fortsatt hatt 850.000 kr til overs.
MEN, er det egentlig jobbmuligheter for nordmenn i Thailand? Reiseguide for norsk reiseselskap eller noe? Må ha inntekt om man skal bli boende der..
Sist endret av Trezpazr; 1. juni 2014 kl. 03:40.
Jobb i Thailand er håpløst. Du får ikke arbeidstillatelse så lenge det er en jobb en Thai kan utføre.
Vifter du rundt med penger i Thailand blir du fort blakk.

Skal du jobbe i Thailand så må det være mot Norske bedrifter over web. Webdesign, programmering eller lignende.

Ikke start bar, da må du sitte der hele tiden og livet blir sikkert ganske kort.
Du kan jobbe såkalt telecommute mot norden og ha nordisk lønn om du er kreativ.
Det kommer selvsagt litt an på dine skillz og hva du liker å gjøre. Jobbe over nettet fra Thailand krever dog arbeidstillatelse, og det har vært domfellelse av noen nordmenn for noen år siden.

Men om du kan holde stilt om det så tror jeg ikke akkurat du blir busta. Er jo vanskelig å bevise for thaiene at du jobber fra Thailand.
Er jo og en mulighet å jobbe annenhver måned i Norge og heller bo i villaen din resten?
Om du har 800K til overs så kan du leve mange år på de penga i Thailand.
Snakka med noen gamlinger i oppgangen som fortalte at de reiste 3 mndr i året til Thailand og for bolig, mat ute, scooter leie og taxi så brukte de bare ca 5K per måned totalt. Så om du er litt øknomisk og ikke går på fylla og kjøper sex hver dag så bør du fint klare 5-10 og kanskje ennå flere år på de pengene.

Utrolig fet kåk. Kunne gjerne tenkt meg et liv i Thailand. Kanskje som tidlig pensjonist om man klarer å spare nok penger.
Sist endret av frtoretang; 1. juni 2014 kl. 04:24.
skal du kjøpe hus i thailand må du gjennom en liten papirmølle. Utlendiger kan ikke eie land i thailand, men de kan eie bygninger oppført på landet. Står mer her; http://www.thailand.no/goxpage00000007.html
Korrkt mr.roundtree men det er arbeid som blir vanskelig. Tøft å få arbeidstillatelse.
Er det ikke slik at du kun får turistvisum, og dermed må ut av landet etter 90 dager for å søke nytt visum? Har ingen kilder på det (orker ikke å søke på telefonen) men så et program på TV i går kveld om en brite som flytta til Thailand. Mener han sa at han kun kunne være der 90 dager om gangen.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Er det ikke slik at du kun får turistvisum, og dermed må ut av landet etter 90 dager for å søke nytt visum? Har ingen kilder på det (orker ikke å søke på telefonen) men så et program på TV i går kveld om en brite som flytta til Thailand. Mener han sa at han kun kunne være der 90 dager om gangen.
Vis hele sitatet...
Jeg har bodd i Thailand i mange år nå på student visum. Da kan jeg være her 1 år og når det er ferdig stikker jeg bare en helgetur til Laos for å få nytt. Slipper også å studere noe. Det koster meg ca 5000 kr året eller noe.

Jobber også her uten noen arbeids tilatelse, åpner bare firma i andre land å bruker utenlandske banker osv. Krever litt innsats å du må være litt lur, men når du får det til er det ganske lett.

SKal da sies at ikke noe varer evig, for noen dager siden ble 2 kontoer i nederland til partneren min stengt å pengene tatt av politiet. Det svei ganske saftig, men er altid en utvei

TS: Skal du tjene gode penger her nede gå for affiliate marketing, det er trygt å du kan tjene en formue. Det krever derimot mye kunnskap, innsats å investering. Har en norsk kompis som hadde utbetalt nesten 1 million kroner i måneden her for å gjøre nettop dette. Han bruker da store mengder av disse pengene på å investere å betale arbeiderene sine.
Sist endret av Litago1; 1. juni 2014 kl. 09:53.
Du kan starte din egen bedrift der istedenfor å bli ansatt av en thai.
Ja ikke sett huset på kona eller den fremtidige kona, da kommer du plutselig hjem til skiftet lås. Uansett hvor forelska dere er. Bruk heller et respektert advokatbyrå (gå igjennom litt forum for å finne ett trygt et) Så eier de egentlig boligen din.
Med mindre du sitter med amerikansk pass da kan du kjøpe deg eiendom.