Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3873
Kan man møte opp på gardemoen og få kjøpt billige flybilletter/restplasser?

enn det det koster å kjøpe gjennom finn, startour etc................
Av logikk så vil du mest sannsynlig stå der i Hawaii klær å dumme deg ut
Rutefly: nei. Charterfly: kanskje, avhengig av hvem du treffer på om hvem du er.
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Av logikk så vil du mest sannsynlig stå der i Hawaii klær å dumme deg ut
Vis hele sitatet...
Av logikk så vil fly selskapene heller fly meg til halv pris en å fly uten meg og ikke tjene noe penger?


kanskje tenke litt før man uttaler seg, kanskje da slipper du å virke som et nek? hmmmmmm :/

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Rutefly: nei. Charterfly: kanskje, avhengig av hvem du treffer på om hvem du er.
Vis hele sitatet...
det var charterfly jeg tenkte på. er alltid noen som ikke møter opp og da kan dermed flyselskapene fylle på
tja.. spørs litt, er nok mest charter som opererer med restplasser. Så jeg hadde nok heller kjøpt noen billetter ett par dager før på restplass.

Jeg og to kompiser satt ett par dager før nyttårsaften ett år og kjedet oss på bar, men hadde bra med penger og fri. Tok taxi til Gardermoen og bestemte oss for å ta første fly vi fikk. Endte opp i Praha uten att billetten var spesielt billig. Husker ikke helt hvor mye vi betalte, da der noen år siden.
Men det ble en bra tur Meste er artigere når det er på litt impuls og man ikke har bygd opp all verdens forventninger på forhånd.
Trådstarter
Sitat av ialvik Vis innlegg
tja.. spørs litt, er nok mest charter som opererer med restplasser. Så jeg hadde nok heller kjøpt noen billetter ett par dager før på restplass.

Jeg og to kompiser satt ett par dager før nyttårsaften ett år og kjedet oss på bar, men hadde bra med penger og fri. Tok taxi til Gardermoen og bestemte oss for å ta første fly vi fikk. Endte opp i Praha uten att billetten var spesielt billig. Husker ikke helt hvor mye vi betalte, da der noen år siden.
Men det ble en bra tur Meste er artigere når det er på litt impuls og man ikke har bygd opp all verdens forventninger på forhånd.
Vis hele sitatet...
Haha, det er slik jeg tenker også. Tenkte meg nedover mot asia, thailand el.

Det er jo drøssevis av folk som ikke møter opp også. Jeg har null problemer med å vente 10-13 timer på gardemorn for å spare et par K's
Sitat av ajniN Vis innlegg
Haha, det er slik jeg tenker også. Tenkte meg nedover mot asia, thailand el.

Det er jo drøssevis av folk som ikke møter opp også. Jeg har null problemer med å vente 10-13 timer på gardemorn for å spare et par K's
Vis hele sitatet...
Får nok ikke noen Thailandstur billig, det går bare ett rutefly direkte dit og det er Thaiair. Og ruteflyselskapene tror jeg har en policy på at de ikke slenger ut alt for billige billetter så folk skal spekulere i at det alltid er noen som har brukt avbestillingsforsikringen sin.

Du må nok gå for charter, hvis du skal spare noen K. Men da blir det Spania, Hellas osv.
ALDRI I LIVET om jeg flyr noe charter til Thailand. Null plass og dårlig service i 11 timer blir for mye for meg. Sikkert en trælete mellomlanding 14 timer i Doha eller en annen ubrukelig plass. Bestill heller to dager før på restplass.. Eller vær tidlig ute og få billige ruteflybilletter på den måten.
Bruk kayak.no og finn reise dit du skal og tilbake.

Skal du videre til flere plasser kan du legge dette til og få redusert prisen deretter.

Kayak søker gjennom flere flyselskap og gir deg den beste prisen du kan tenke deg - uansett.

Skal du ha hotell kan du hake av for at du ønsker det, så får du eget søk for det.
Sitat av ajniN Vis innlegg
Kan man møte opp på gardemoen og få kjøpt billige flybilletter/restplasser?

enn det det koster å kjøpe gjennom finn, startour etc................
Vis hele sitatet...
SAS hadde et slikt opplegg for ~10 år siden, men i dag bør du nok heller sjekke nettsider for charter restplasser. Rutefly er billigst 8 uker før avreise
Du får like god pris på restplassene på nettet, svaret jeg fikk når jeg spurte om det samme.
Har hørt om praksisen før, møte opp direkte rett før avgang. Forklaringen kan være at de fleste har nett i dag, og turene ligger der temmelig close til avgang.

Edit: http://www.flybilligst.no/ også en side som sjekker når det er billig å fly.
Trådstarter
Burde kanskje ha forklart litt mer. Jeg skal ned til thailand i et par uker(juli/aug) for så å fly videre til usa. dvs at jeg kun trenger enveis billett til thailand, derfor var håpet mitt at det skulle bli billig ved å bare møte opp. men takk for lenker og hjelp.


En ting til, når det gjelder å fly fra thailand videre til usa, er det billigst å bestille fra norge eller billigere å bestille fra thailand? det koster en formue å fly fra norge i forhold til andre land....

Sitat av waf Vis innlegg
Bruk kayak.no og finn reise dit du skal og tilbake.

Skal du videre til flere plasser kan du legge dette til og få redusert prisen deretter.

Kayak søker gjennom flere flyselskap og gir deg den beste prisen du kan tenke deg - uansett.

Skal du ha hotell kan du hake av for at du ønsker det, så får du eget søk for det.
Vis hele sitatet...

Kayak var en veldig bra side! billig og korte flyturer!! fikk hele reisen for under 7k noe som er veeeldig bra! men vet når prisene er lavest? hvor lang tid i forveien før det begynner å gå opp igjen?
Kan også finne billige billetter på
skyscanner og vayama
Sist endret av DiamondJoe; 23. april 2013 kl. 01:42.
Den tanken hadde jeg også for mange år siden. Hadde kjøpt en charter tur til London, men tok toget over til Paris og trodde det var billigere å plukke opp billetten på selve flyplassen enn et reisebyrå i byen, men NEI det var det ikke. Betalte nesten 20k for en business billett hjem da
Hos SAS får du kjøpt billige ungdomsbilletter 48 timer før avgang. Sjekk ungdomsbilletter siden
har bare vært i Thailand 2 ganger..: gjorde sån.

Første gang feb2012.. bestilte Thaiair 1uke før avreise til Krabi via Bankok transefer til Ko Phi phi...kr 4800,- (t/r)

(snakket med side passasjer på vei hjem som gjorde akkurat det du foreslår, han hadde tidligere fått buisniesclass helt ned i 2500,-. bestilte da over skranken 1time før innsjekking stengte).

I år mars2013 bestilte jeg igjennom ving (Thomas Cook airline)... fulgte med på hjemmesiden til ving. 4dager før avreise
fikk jeg t/r Phuket til 3900,-... tok båt til Ko Lanta (og møtte familie der)... husker ikke helt hva båten kostet, men det var bare noen få hundre bath..

håper det var til hjelp for deg eller andre... go tur.
Sist endret av Joteren; 24. april 2013 kl. 23:59.