Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3078
Jeg har brukt amfetamin daglig de siste 4 årene (ja, jeg er dritlei!). Hadde et opphold 2002 - 2004, men brukte regelmessig fra 1998 -2002. Den første perioden gikk jeg voldsomt ned i vekt, og lå for det meste rundt 45kg (er 1,61 høy). De siste årene så har jeg heller lagt på meg, og samme hvor mye jeg bruker så går jeg ikke ned i vekt. Ligger på rundt 65-70kg.
Amfetamin virker ikke slik den en gang gjorde.. Det hender jeg bruker 5g på en dag og legger meg kl.22 og sovner tvert. Ikke fordi det er dårlig makka, andre blir råtent av ei lita stripe.. Dumme, dumme meg begynte med sprøyta ifjor. Jeg som alltid har vært PROsnorting, og som la mye i det å få ei stripe oppi nesa. Forbruket ble 10doblet etter nålbruk..

Jeg er i full jobb. Hadde en liten knekk ifjor, og trodde jeg hadde kommet til veis ende. Men jeg kom meg på bena igjen, og still going. Nå er det ikke mange som vet hva jeg driver med, og jeg er ikke lenger i "miljøet". Jeg tror ikke det er mange som hadde greid seg så bra som jeg gjør.
Er så lei!! Det er fryktelig rotete her, og jeg tenker ofte at jeg skal få ryddet ordentlig etter jeg får tent meg. Men det skjer aldri. Det første jeg tenker på etter jeg har tent meg er at det hadde vært godt med ei tenning til. Og slik går no dagene.. Det er helt for jævlig med denne varmen, for jeg kan ikke vise armene mine..
Jeg blir fortvilt over hvor dårlig det går med folk jeg kjenner som er på ulike avrusningsklinikker og kollektiver. Fortvilt over utsiktene til å kunne få hjelp som virker.. Jeg prøver å finne ut hva som kan hjelpe meg, og kanskje finne en løsning som kunne ha hjulpet flere..
Jeg har på en måte klart meg så bra pga at jeg holder meg stort sett til makka'n. Holder meg stort sett for meg selv etter jobb, og er ikke så ofte på byen lenger. De jeg hang sammen med tidligere er enten døde eller sliter seg gjennom avrusning etter avrusning uten at det hjelper. Og ingen av dem ønsker å leve et slikt liv, men de kommer seg ikke tilbake.. Senest for en måned siden døde ei gammel venninne av en makkasmell som ikke var filtrert godt nok..
som en annen på forumet her foreslo i en post, så finnes det vist steder i danmark som behandler personer med rusproblemer med ibogain, personlig har stor tro på psykedelika som et hjelpemiddel til bruk i både psykiatri og behandling av "rusmissbrukere"
Sist endret av Nichotin; 28. juli 2008 kl. 17:47. Grunn: Endret grov skrivefeil
Det beste forslaget jeg kan komme med er å prate med en psykolog, og begynne nedkutting. Og drit i sprøytene. Alle klarer det med ren viljestyrke.
Sitat av itZsaiN
Alle klarer det med ren viljestyrke.
Vis hele sitatet...
Ehh, nei.. Alle klarer det faktisk ikke med ren viljestyrke..
Har alltid hatt en ide. Hva med å få en god venn til å lenke en fast i huset eller liknende? plenty med vann mat, tv, data osv. det hadde vært et helvete, men etter noen uker tror jeg det hadde vært verdt det.
Sitat av mallekiller
Har alltid hatt en ide. Hva med å få en god venn til å lenke en fast i huset eller liknende? plenty med vann mat, tv, data osv. det hadde vært et helvete, men etter noen uker tror jeg det hadde vært verdt det.
Vis hele sitatet...
Fysisk avhengighet skal du ikke spøke med. Det er en grunn til at man driver ed nedtrapping og substitutter på avrusningsklinikker.
Hvor står det at jeg spøker?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av mallekiller
Hvor står det at jeg spøker?
Vis hele sitatet...
Ingen plasser. Det er en talemåte å sei at du ikkje skal spøke med noko; eit metafor brukt for å understreke at ting er alvorleg.
Trådstarter
28 8
Sitat av mallekiller
Har alltid hatt en ide. Hva med å få en god venn til å lenke en fast i huset eller liknende? plenty med vann mat, tv, data osv. det hadde vært et helvete, men etter noen uker tror jeg det hadde vært verdt det.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde vært like sugen på en makkasmell etter de ukene...
Du sier at du ikke har kontakt med miljøet og det må man vel kunne kalle et godt utgangspunkt. Vet at det virker litt "pompøst" å skrive. Men begynn å trene. Da tenker jeg ikke på å pumpe jern på en gym, men kom deg ut mann. Vær hard med deg selv, sett op en realistisk plan som du føler du kan gjennomføre. To eller tre overkommelige fjellturer/spaserturer i uken. Tror du vil oppleve at det gir deg mye mer enn det høres ut som. Det kommer sikkert til å være ganske vondt de første ukene men gi det en sjangs ihvertfall. Ta gjerne med det et telt og en fiskestang, kaffi og en liten cognac. Så kan du sitte forran bålet og tenke over hva som virkelig betyr noe for deg her i livet.

Etterhvert som kropp og hode finner tilbake til seg selv vil jeg anbefalle deg å begynne med en eller annen form for forpliktende samvær med andre folk. Fotball, håndball, syklubb... ett eller annet du føler interesserer deg. Sosial "trening" er faktisk viktig. Snakker litt av egen erfaring fra min tid, selv om jeg ikke var så heftig ute å kjøre. Skaffe seg nye og "streite" venner er ikke lett når man begynner å dra litt på årene. Pluss at dop gjør noe med selvtilliten til folk uansett hva andre sier. Det er ikke bare bare å etablere ett nytt nettverk i voksen alder. Ofte er det vanskelig å få innpass og det også gjør noe med selvtilliten til et menneske. Hold deg oppdatert på nyhetsbildet, gå og se på møkkalaget enga (er bergenser he he... Det jeg mener er at du må engasjere deg i samfunnet. Gjøre deg attraktiv å være sammen med. Ihvertfall slik at du selv føler deg litt ovenpå. Tror dette har mye å si for selvfølelsen.

Dette ble endel lengre en det jeg hadde tenkt å skrive, men jeg håper ikke det oppfattes som rein svada. Det skal også sies at jeg aldrig (tror jeg) har vært fysisk avhengig av droger. Mengder med hasj, ecstacy/mdma og litt piller over en fire års periode. Det jeg synes var vanskeligst var å finne nye venner. Brøt helt med alle mine tidligere "venner". Tok meg noen år å finne nye, men det var lett verdt det. Men nok om meg

Jeg kjenner deg ikke og aner ikke om dette er ting som du synes er helt lost med tanke på din situasjon. Men jeg deler av egne erfaringer og dette er en "kur" som hjalp meg godt på vei når min livssituasjon ikke var helt på topp.

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Håper virkelig det ordner seg for deg...
Sist endret av Tessier81; 28. juli 2008 kl. 19:21. Grunn: Skrivefeil
Korte psykologiske tips fra meg;
Tenk heller på hva du SKAL gjøre, istedet for hva du IKKE SKAL gjøre. Altså, "ikke bruk ikke"
Små steg.
Negativ energi/tanker må omvendes til det positive.
Søk hjelp.

Dette greier du. Ønsker deg virkelig lykke til!
Sist endret av pfiction; 29. juli 2008 kl. 00:05.
Sitat av pfiction
Korte psykologiske tips fra meg;
Tenk heller på hva du SKAL gjøre, istedet for hva du IKKE SKAL gjøre. Altså, "ikke bruk ikke"
Små steg.
Negativ energi/tanker må omvendes til det positive.
Vis hele sitatet...
Sant! Prøv å tren tankegangen din, gjør deg bevisst på hvordan du tenker og hva du tenker. Du klarer tydeligvis og erkjenne hva du har gjort galt, hva du ikke vil og hva du vil. Det er bra - filtrering. Men, som pfiction sier, ikke konsentrer deg om ting du ikke vil ha i livet. Det er greit å vite hva de tingene er, slik at du kan konsentrere deg om HVA DU VIL (ha, oppna osv.) Tipper du har rimelig god selvkontroll inni deg med tanke på hvor du er nå (spesielt i forhold til hvor mange av vennene dine har havnet). Få den ut!

Tur i skogen, bål etc., blir nevnt, absolutt gode tips. Kan kanskje virke litt "dumme" eller meningslose, men prøv.
Psykedelia KAN funke som selvterapi. Men i tilfelle må man forberede seg godt og virkelig vite hva man søker etter. Altså, ikke bare proppe i seg LSD og satse på at alt ordner seg..

lykke til, det handler mest om vilje, men også innsikt til hva du skal bruke viljen til...!
Sist endret av sumoivar; 29. juli 2008 kl. 00:20.
Det er en jævlig situasjon du befinner deg i, og jeg håper du finner ut av det =)
Mosjon burde være førsteprioritet! Få kroppen i bedre form, og du er et godt stykke på vei!
Lykke til!
jeg tror hvis det er noen her på forumet som virkelig kan hjelpe deg så er vel det donVito, virker/virket som han slet veldig med det samme.

ellers bare prøv å få dratt på avrusning og etter det begynn å tren, gå skogsturer sånn som andre her sier.
good luck!
Du kan jo kanskje begynne å trene parkour, det er utrolig moro og jævlig bra trening!
Har selv holdt på med det et par måneder og jeg elsker det
Hvis du ikke vet hva det er, er det dette http://youtube.com/watch?v=6qhgIdP3l3I (Men ingen backflips og sånn, går ut på å komme seg fra punkt A til punkt B raskest mulig).

Det er ikke særlig vanskelig heller, mye lettere enn det ser ut som! Finnes tutorials på youtube og det er folk som holder på med det i hele Norge. Det er en gjeng med temmelig mange i Oslo som møtes i Frognerparken hver lørdag tror jeg, send PM om du er interessert.