Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6797
Lørdag 12.07.08.

Ingredienser:

2 stk. ecstasy (rosa uten merke)

12 pils

3 g. m/hasj

Sted:

Bergen



Om meg:

Gutt på 27 år med fortid som partyganger og techno hode

Etter ca 7 år med måteholdenhet, utenom sporadisk hasjrøyking når anledningen byr seg. Bestemte jeg meg omsider for en helaften med fordums lykke. Settingen hadde jeg gått igjennom mange ganger iløpet av mange år. Helt aleine, mobilen avslått, god spilleliste og alt nøye planlagt. Etter en runde med kalenderen ble datoen fastslått og jeg begynte å virkelig glede meg.

Etter 7 år helt ute av "gamet" har jeg så og si null kontakt med miljøet. Det vil si at den strekker seg til noen trofaste "streite" hasjrøykere. Dette viste seg raskt å bli et problem. Ingen av de to jeg røyker med visste hvor eller hvordan man kunne oppdrive dette stoffet. Grepet av angst kontaktet jeg en gammel tvilsom bekjent for å høre om han kunne være behjelpelig. Det kunne han desverre ikke. Helgen forløp seg i skuffelse. I ukene og månedene som fulgte fortsatte jeg jakten på ecstasy uten hell. Det som derimot skjedde var at jeg sakte men sikkert beveget meg inn mot det miljøet jeg en gang forlot uten å se meg tilbake. Dette gav meg merkelig nok en deilig følelse av ulydighet og grensesprenging.En sær tiltrekkning mot undergrunnen. Som om jeg i min overlegenhet bare skulle vise at jeg har kontroll.
Uansett, ecstacy var ikke å finne. Joggesko, gobbli og 2c-ett eller annet, null stress. Ecstasy derimot, fucking impossible. I min dype fortvilelse lot jeg meg friste til å prøve en strek med amf. av mine nye bestevenner. Det slo meg faktisk at ingenting kostet penger. Hasj, speed... alt er gratis. Lett å være narkoman tenkte jeg. Uansett, etter å ha snortet i meg litt under ett kvart gram med amfetamin følte jeg meg etterhvert ganske fin i formen. Fikk en deilig buzz hele kvelden, men ikke noe særlig å skrive hjem om. Etter en bedre joint sovnet jeg greit for kelden. Dagen etterpå husket jeg med en gang hvorfor jeg aldri synes at amfetamin var det helt store. Det svir mer enn det klør. Uker går uten at noe skjer.

Etter å mer eller mindre ha skrinlagt mine planer om re-union tikker det inn en melding på telefonen. "Har knips. Du kan få tre hvis du er hypp..." Jeg var selvsagt hypp og slo til. Med godsakene trygt i havn var det bare å finne en helg som passet. For å si det sånn, det er de lengste tre ukene i mitt liv
Fredag kveld var det duket for ett deilig gjennsyn. Tok meg fri fra jobb for å nyte den euforiske følelsen av hva som var i vente. Kjøpte øl, ryddet og vasket i leiligheten, lagde spilleliste og sist men ikke minst spiste en bedre middag. Kl. 21.00. tok jeg kveldens første E. Skyldte ned med øl og ventet.
I min higen etter å kjenne effekten greier jeg ikke å vente så jeg spiser en til. Etter 20 lange minutter begynner jeg å kjenne en deilig kribling i magen. Jeg vrir meg i sofaen og vet hva som kommer. Etter ytterligere tid blir jeg slått av lynet. Det traff meg for full kraft midt i sentralnervesystemet. Jeg flyter rundt i rommet og fryder meg hemningsløst. Endelig. Musikken trenger inn i meg og fyller kroppen med deilig rastløshet. Armer og bein beveger seg uten at resten av kroppen kan gjøre noe. Dette er himmelen... Jeg ligger på sofaen og bare nyter tilværelsen. Tar imot deilige ilinger av fryd som planter seg ifra nakken og nedover i resten av kroppen. Nyter min egen tilstedeværelse. Følelsen kan ikke beskrives med ord. Ingen metaforer vil retferdigjøre hvordan jeg har det akkurat nå. Ingenting er viktig, ingenting er feil, alt er bare akkurat sånn som det skal være. Alle tanker gir mening og alle mennesker er bare gode. En perfekt verden. I min deilige bobble opphører tid og sted. Jeg forholder meg til musikken og hyppigheten av mine deilige rush med glede.
Etterhvert som sistnevnte blir ferre av begynner uroen sakte å spre seg i kropp og sinn. En ekkel påminnelse om at lykken bare er middlertidig. Realitetens brutale hånd kiler meg i nakken og sier takk for sist. Så kommer rushet igjen. Mmmmm... Deilig... Så brått, kommer virkeligheten igjen. Forferdelig. Heldigvis kjenner jeg kuren for dette og er god forberedt. Idet jeg setter igang med rullingen gir alt mening igjen. Sick sinnstilstand. Autismen slår inn og jeg bruker sikkert to timer på å rulle seks jointer. Ytterligere en time på å hente meg en øl og enda en før jeg får fyr i førstemann. Effekten kommer umiddelbart og er akkurat som forventet. En herlig ro sprer seg i kroppen. Jeg kjederøyker to jointer og legger meg på sofaen igjen. Den gode følelsen er tilbake, men denne gangen er euforien byttet ut med en deilig stein følelse.
Jeg åpner meg en øl og husker med en gang hvorfor det var så vanskelig å gi seg med dette. Jeg strekker på kroppen og det er nesten orgasmisk hver gang. Musikken masturberer meg og pulsen senker seg. Jeg røyker en joint til før hukommelsen takker for seg.
Jeg åpner øynene og ser i taket. Det første som slår meg er at jeg faktisk ikke har sovet. Og for å være helt ærlig så vet jeg faktisk ikke om jeg har det. Jeg ligger fortsatt på sofaen og har det veldig bra. En ubeskrivelig følelse brer seg i hele meg og jeg nyter det. Det er svakt men vanvittig deilig.
Jeg står opp og tar meg en dusj. Det føles som om hver og en av vanndråpene vil meg noe. De prikker og kiler. Vidunderlig. Finnes ikke sulten. Slår på tv og tenner i en joint. Brått er jeg tilbake. Helt bortreist og stein som en ape. Jeg går inn i nok en tidløs periode av pur velvære. Sovner og våkner, sovner og våkner. Kl. 17.00. begynner jeg å bli rasjonell igjen. Jeg har en joint igjen og jeg er sulten. Bestiller peppes på døren og er mer enn litt skeptisk når budet ringer på. Spiser to stykker og er mett. Tenner i den siste jointen og slår på telefonen. Ignorerer tapte annrop og meldinger. Ikke interessert. Virkningen av jointen komer roligere nå. Mer lik hasj rusen men enda kraftigere. Fire pils seinere er jeg klar for å møte virkeligheten igjen. Ett ikke så altfor brutalt møte faktisk. En halvliter blir raskt til ti og jeg begynner å slappe av igjen.
Mandag morgen våner jeg i sengen min faktisk. Litt fyllesyk, litt lite livsgnist og endel hodepine. Men dog et smil om munnen. Endelig fikk jeg en påminnelse om hvor farlig deilig mdma er. Himmelen på jord koster ca. 200,- per enhet og er myk men brutal på en og samme gang. Sick.

I ettertid har jeg gjort meg noen tanker om dette stoffet. I de første dagene som fulgte var det bare deilige ettervirkninger både fysisk og psykisk. En slags mild overgang til det normale. Etter dette ble det litt mørkere. Prøvde å gå på fest med min normale omgangskrets helgen etter. Det gikk ikke særlig bra. Jeg vil si at jeg er en oppegående fyr med god selvtillit, men ingenting av sosiale antenner virket. Selvtilliten var lik 0 og interessen for å snakke med folk var laber. Jeg trakk meg rolig tilbake og røykte meg i søvn. Etter en uke med hard fysisk trening og gradvis sosial tilvenning ble jeg meg selv igjen. Tid for konklusjon: Meget sur svie, men hundre ganger så bra kløe. Lett verdt det. Kommer til å prøves igjen om en stund for å si det sånn

-EndeliG-
Sist endret av spQ; 15. juli 2008 kl. 11:37.
Interisant rapport, bra skrevet Det hørtes jo digg ut! Har alltid hatt lyst til å knipse, men av en eller annen grunn har jeg aldri fått gjort det
Fikk gåsehud av dette, har ikke knipsa sjøl på langt over ett år, namm namm
Bra skrevet, men avsnitt ville vært på sin plass mange steder i teksten,
blir fort slitsomt å lese så mye, så tett.
Uansett, KP.
Bra skrevet
Høres digg ut det du gjorde, men hadde du ikke 3 knips ? og spiste 2 med en gang.. hvor forsvant den 3? ( bare nysgjerrig )
Sitat av Jozeph
Bra skrevet
Høres digg ut det du gjorde, men hadde du ikke 3 knips ? og spiste 2 med en gang.. hvor forsvant den 3? ( bare nysgjerrig )
Vis hele sitatet...
Ja der sier du noe
Hvor ble det av den mon tro?
Trådstarter
Den siste ble overflødig og ligger i skuffen
smart av deg..

Kos deg med den om noen mnder.
Respect
Tror ikke det hadde vært meg som fant den tredje overflødig hehe
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Høres ut som du spiste disse rosa kirsebærene som jeg bare har hørt snakk om nå i det siste. Jeg spiser ikke selv knips, men gjorde vel det engang jeg også. Var litt vanskelig å følge teksten din uten avsnitt. Men hørtes ut som du hadde det kjekt.
Noe spesielt man burde passe på om man skal ta en knips etter at man har sitti opp rundt 5 dager på amf? blir man helt sinnsykt i hodet sitt eller funker knipsen på lik måte som vanlig så jeg ikke går på en smell:P

Også lurer jeg på om noen har kjennskap til 4-kløver og hva som er så "spesielt" med den for prøvde og google men fant altså ingen ting. dem er rosa med 4-kløver på seg.

takker for svar
Sist endret av kvien1988; 15. juli 2008 kl. 16:08.
Sitat av kvien1988
Noe spesielt man burde passe på om man skal ta en knips etter at man har sitti opp rundt 5 dager på amf? blir man helt sinnsykt i hodet sitt eller funker knipsen på lik måte som vanlig så jeg ikke går på en smell:P
Vis hele sitatet...
Hvis du har sitti våken i fem dager på amfetamin burde du ærlig talt ikke dytte i deg noe mer dop. Er du virkelig uheldig med innholdet i pilla di kan det fort ende med noen ganske jævlige psykoser. Og bare så det er sagt, det kan være snakk om piller som ellers ville vært fantastiske å ta, men som et hode som har vært våkent i fem dager ikke vil takle.
I like turtles
Skyfex's Avatar
kvien1988: Hvis du har sitti opp 5 dager på amfetamin vil jeg si du har et problem. Burde kanskje revurdere vanene dine. Bare et forslag.
nei for du trur ikke jeg veit det fra før eller hva? og slutte med amf. er faktisk ikke like lett som og lære og sykle om du trur det?takker for svaret nichotin og til skyfex "hadde det bare vært så lett"
Sitat av kvien1988
nei for du trur ikke jeg veit det fra før eller hva? og slutte med amf. er faktisk ikke like lett som og lære og sykle om du trur det?takker for svaret nichotin og til skyfex "hadde det bare vært så lett"
Vis hele sitatet...
Men vil i alle fall råde deg å ikke ta noe extasy rett etter 5 dager med speed. Det kan i verste fall føre til døden. Fordi du ikke er uthvilt, og blandingen i knipsen gjør at du blir ganske hyper og kanskje overanstrenger deg litt for mye. (det gjør jo amfen også da).
Fin rapport Knips er og blir deilig.
Men farlig farlig farlig...
Ja farlig, farlig, farlig digg
Men hørtes litt kjedelig ut å ta det alene da.. enda bedre hvis du tar det sammen med en jente og er alene =)
Savner følelsen av første gang eg tok knips. beste eg har opplevd. men etter det har eg blitt lika skuffa hver gang eg har knipsa å prøvd å fått feelingen. ender bare med en liten buzz i magen og skjære tenner.
Trådstarter
Ecstacy er farlige saker ja, men hvis man greier å begrense seg så er det et fantastisk stoff. Personlig synes jeg at rein MDMA er det desidert beste innenfor rusmidler, men siden dette er umulig for meg å oppdrive måtte jeg slå til på ecstacy når det var tilgjengelig.

Synes også at det er digg å være flere som tar det ilag, men når jeg er helt aleine kan jeg liksom gjøre akkurat som jeg vil. Ikke noe stress eller mas. Blir egentlig to helt forskjellige ting. Og så er det heller ikke noen i min krets som jeg kan involvere i et slikt prosjekt Synes det funket bra jeg.

Ellers takker jeg for hyggelige tilbakemeldinger
Sitat av speq
Høres ut som du spiste disse rosa kirsebærene som jeg bare har hørt snakk om nå i det siste. Jeg spiser ikke selv knips
Vis hele sitatet...
Virker på meg også som at det kan stamme sånn ganske nøyaktig ja..

Sitat av kvien1988
Noe spesielt man burde passe på om man skal ta en knips etter at man har sitti opp rundt 5 dager på amf? blir man helt sinnsykt i hodet sitt eller funker knipsen på lik måte som vanlig så jeg ikke går på en smell:P

Også lurer jeg på om noen har kjennskap til 4-kløver og hva som er så "spesielt" med den for prøvde og google men fant altså ingen ting. dem er rosa med 4-kløver på seg.

takker for svar
Vis hele sitatet...

Utav hva jeg har sedd på folk her i nord er disse veldig variable når det kommer til "funk" noen brenner opp og turer værre enn fanden selv på lsd i blodåra etter 1-2 stk mens andre igjen spiser 5-6-7 stk og får såvidt effekt i det hele tatt...

Mens andre igjen "brenner" opp..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gammel tråd men har et spm!

Hvorfor er det så digg å ta det sammen med ei dame?
Er dame selv og skal til en ..hmm hva skal jeg kalle ham.. elsker (haha) og ta knips.
Hva er det som er så digg med det?
Nærhet blir utrolig digg på MDMA. Man blir mye mer åpen for kontakt og nærhet, er utrolig digg å ha noen å kose med på MDMA-tur, vær dog litt forsiktig med sex på MDMA da det fort kan vare i noen timer. Så skal man ha sex på MDMA så må man være påpasselig med å drikke nok vann, hvis ikke risikerer man overoppheting++.
Sitat av Kiddo
Gammel tråd men har et spm!

Hvorfor er det så digg å ta det sammen med ei dame?
Er dame selv og skal til en ..hmm hva skal jeg kalle ham.. elsker (haha) og ta knips.
Hva er det som er så digg med det?
Vis hele sitatet...
On one hand, Ecstasy is associated with a long list of serious negative health consequences, but, as you can tell by its street name, it is also popularly associated with many positive sexual effects.
Vis hele sitatet...
En liten copypasta fra google
Arrait, thanks
Sitat av Eyeamare
Fikk gåsehud av dette, har ikke knipsa sjøl på langt over ett år, namm namm
Bra skrevet, men avsnitt ville vært på sin plass mange steder i teksten,
blir fort slitsomt å lese så mye, så tett.
Uansett, KP.
Vis hele sitatet...
som sagt, litt avsnitt på siste del hadde gjort susen, men eg gav deg +points likevel, god rapport!
Sist endret av Dodecha; 2. oktober 2008 kl. 14:33. Grunn: fjernet en barnslig mengde utropstegn
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hadde aldri i verden vært like fett for meg om jeg hadde gjort det i 2 mndr.
dre: Kan jo faen ikke si at livet er for kort til å kjede seg? er du junkie? tard.
Først vil jeg bare si det var en veldig bra rapport
Har ikke knipsa selv, vil helst vente til jeg er mer moden og stabil i hodet. Har litt mye å takle og vil ikke akkurat gjør det værre for meg selv, dessuten er jeg litt pinglete for jeg har hørt det er så lett å dø av det. Var en eks som var på meg om det.

Så vil jeg bare si til drè: Du er et fritt menneske og kan bestemme over deg selv (det er faktisk mer en det jeg kan!). Det er ikke opp til meg å komme med moral og si at du skal roe ned. Det jeg derimot kan forslå. Og det her er bare tenkt som ditt eget beste. Prøv å gjør det til noe mer spesielt.
Ja det høres sykt ut, men det er faktisk en ganske fin ting skjønner du når man bare får taket på det. For deg er knips nå blitt en sånn hverdagslig greie akkurat som andre tar på sokker. Ikke bra. Det er ikke bra for kroppen din og det er ikke bra for hue ditt.

Åsså for meg er rus litt hva man forventer av det, det er litt det å gå å glede seg også. Det blir på en måte litt julaften (ingen sammenlikning forrøvrig) når du da først tar det. Og det gjør rusen mye bedre også. Det er liksom noe du vil, noe du har gått å gleda deg til. Akkurat som han som skrev raporten (sorry husker ikke kallenavnet ditt). Gjør det til noe sånt, for da er det du som har taket på hva du gjør. Jeg gjorde samme greia med speeden fordi jeg merka at det tok litt av. Ja jeg veit speed ikke er en fin ting, men det er heller ikke poenget.

Nyt livet for all del, du lever jo bare en gang. Men ikke gjør de fine tinga til en hverdags greie. Det er som med de fleste ting i live (regner ikke med sex), der ikke like godt om du gjør det hver dag.

sånn nok skravlig
Sist endret av carla901; 2. oktober 2008 kl. 10:30.
Livet er til for å nytes! Livet er gaven du har fått og den skal du bruke klokt. jeg har spist mange knips og seff det er chill, men alt har sin bakside. for meg tror jeg det toppa seg med 2 gram med mdma krystaller på en psytrance festival i ungarn. på dagen etter forsto jeg at det ikke var helt bra, dette var i august, har siden ikke spist noe mdma. er lurt å stoppe når det ikke er like kult lenger du kommer faktisk aldri til å bli like fett som første gangen. hehe første gangen er jo helt sinnsykt. får man på mye knips/mdma bør man vurdere om man kanskje bør tenke litt nytt, salvia og syre fikk ihvertfall meg til roe ned med mye av de andre ''dirty drugsa''.

noen andre der ute som har samme erfaring med å gå fra mye mdma turing til feks. bare syre? for meg var det ihvertfall en viktig ''turn'' i livet.
Er knips det samme som MDMA?
Sitat av kummi90
Er knips det samme som MDMA?
Vis hele sitatet...
Yes sir, korrekt!
Knips er det samme som ecstasy. Ecstasy skal inneholde og inneholder stort sett MDMA.
Føle nærhet og kjærlighet til en person (i dette tilfellet en dame) som ikke nødvendigvis er så betinget, og på den måten få litt fornyet energi i en ellers litt kald og trist tilværelse <3

Men du kan jo like godt ta det sammen med en mann

EDIT: Så ikke andre sida av tråden. Svaret var til Kiddo på side 1
Sist endret av Potrick; 5. oktober 2008 kl. 14:57.