Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3790
Er det noen som vil påta seg å lage en hjemmeside for meg? Er rimelig grønn på dette selv, så jeg slenger ut en post her. Hva er vanlig takst på dette og hvor lang tid tar det sånn ca.
Kom med litt mer info.
Hva skal være på den?
Hvilke muligheter vil du ha?
Trenger du et design?
Hvor mye tid har man på seg?

Er ikke nødvendigvis vanskelig om du ikke er så streng, og du får sikkert en som holder på å lære seg ting til å gjøre det for en billig penge. Om man bare bruker litt ferdige script og sånt så er det ikke så veldig vanskelig å få en brukbar side, selv om den ikke blir så proff.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For referanse er vanlig takst hos en billig webdesigner ca :

4000kr for forside + 1 underside.
500kr per underside + eventuelle tillegg for spesialfunksjoner.

Tilpassing til databasert etc, ca 500-1000kr timen.
Sikkerhetsklarert
@AtXbYeA
Ikke så gæli priser det der.. men når man først har design/layout klar, så er vel 500,- pr underside litt drøyt?
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
And why is that?. Du må gjerne ut med et par funksjoner etc. etc. 1000 er ikke urimelig.
Tar alltids litt tid å lage, så nei, 500 ekstra pr side er ikke borti natta det nei.

Forøvrig kan jeg sikkert lage en enkel side rundt den prisen der, send meg en pm hvis du er interessert.
Sist endret av atomet; 28. januar 2008 kl. 22:28.
Tviler - sterkt på om det er noen her som påtar seg jobben å lage en hjemmeside til deg UTEN betaling.
Om du er intressert i å betalt litt gryn for en hjemmeside, kan du kontakte meg på pm, så kan du se noe av det jeg har laget tideligere.


Selvsag skal jeg betale for for jobben. Hvis du leser innlegget midt ordentlig vil du kanskje se det selv.
Skal lage en layout på jobb imorgen, så tar jeg kontakt med de jeg finner interessante.

Takker for svar...
Nå har jeg funnet sånn noenlunde hvordan jeg vil ha siden. I korte trekk skal den være: enkel å bruke, oversiktelig og lett å oppdatere. Jeg har funnet en side som du/dere kan bruke som "mal". Eneste problemet nå er at sjefen min nekter å betale svart for oppdraget, så du/dere som ta jobben må ha enmannsforetak eller lignende for å motta betaling. Det vil si at vi MÅ, ha en faktura fra den som tar jobben.

Mvh...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tessier81
Nå har jeg funnet sånn noenlunde hvordan jeg vil ha siden. I korte trekk skal den være: enkel å bruke, oversiktelig og lett å oppdatere. Jeg har funnet en side som du/dere kan bruke som "mal". Eneste problemet nå er at sjefen min nekter å betale svart for oppdraget, så du/dere som ta jobben må ha enmannsforetak eller lignende for å motta betaling. Det vil si at vi MÅ, ha en faktura fra den som tar jobben.

Mvh...
Vis hele sitatet...
Eg kan varmt anbefale atomet. Han er ryddig å ha med å gjere, etter mi meining dyktig, og meget punktlig. Han driver også einmannsforetak så vidt eg har fått med meg. Så har ingen problemer med å sei at du bør sende han en PM
Takker for svar vidarlo. PM sendt
Da har jeg fått den hjelpen jeg trenger. Takker og bukker for alle innspill og alle tilbud. Mange dyktige folk her...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får vi se noen resultat når siden er oppe og går?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hæææææææh....... 4000 kroner pluss pluss for en hjemmeside-det er det værste jeg har hørt......... jeg laget min selv http://www.darkest-dreams.com

Men har ei venninne som lager websett........til en MYE billigere penge-og de er driiitkule-ta kontakt......


klem
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av nate
Hæææææææh....... 4000 kroner pluss pluss for en hjemmeside-det er det værste jeg har hørt......... jeg laget min selv http://www.darkest-dreams.com

Men har ei venninne som lager websett........til en MYE billigere penge-og de er driiitkule-ta kontakt......


klem
Vis hele sitatet...
Nei, det er klart. Jeg hadde heller aldri betalt 4000,- for den siden din
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av nate
Hæææææææh....... 4000 kroner pluss pluss for en hjemmeside-det er det værste jeg har hørt......... jeg laget min selv http://www.darkest-dreams.com

Men har ei venninne som lager websett........til en MYE billigere penge-og de er driiitkule-ta kontakt......


klem
Vis hele sitatet...
Dette må være noe av det styggeste jeg har sett på en god stund. Jeg finner ikke ord.
inkl. sidescroll. Liker ikke sidescroll (Hater det)

Designet var heller ikke fint
Sitat av nate
Hæææææææh....... 4000 kroner pluss pluss for en hjemmeside-det er det værste jeg har hørt......... jeg laget min selv http://www.darkest-dreams.com

Men har ei venninne som lager websett........til en MYE billigere penge-og de er driiitkule-ta kontakt......


klem
Vis hele sitatet...
Hehe, du er en morsom liten fyr... 4000 for en webside er faktisk veldig veldig billig, og i alle fall er det evigheter siden trådstarter her fikk hjelpen han trengte.

Men, hvis denne venninna di lager så sinnsykt kule sider så sinnsykt billig, kan du ikke legge ut noen linker her da?
Sitat av atomet
Hehe, du er en morsom liten fyr... 4000 for en webside er faktisk veldig veldig billig, og i alle fall er det evigheter siden trådstarter her fikk hjelpen han trengte.

Men, hvis denne venninna di lager så sinnsykt kule sider så sinnsykt billig, kan du ikke legge ut noen linker her da?
Vis hele sitatet...
Jeg slenger meg på den, holder på å lage en presentasjon om webutvikling, design og koding for klassen, og jeg hadde virkelig trengt et eksempel på hvordan det ikke skal gjøres
Hehe...dere er søte da
Siden min er jo egentlig kun til paint shop pro bilder og tutorials........alt til sitt bruk
Men henne jeg snakker om har flere sider-men http://websett.com er siden der hun selger sider fra.
Hun tar 500,-


Klemmer fra
Renate

Og hun lager det man ønsker (viktig
For å være helt ærlig så er det ikke veldig godt arbeid til en nettside nate, i mine øyne ser det ut som et forbedret skjema eller tabell oppsett i Microsoft Frontpage.
Vi i cocacola.no har lenge diskutert nytt design. Kan du sende meg en PM nate?
Sa jo at hun lager det man ønsker
Så sleng inn hva du vil ha,stil oppsett osv så får man det man ønsker
Hun er utrolig bejelpelig-og imøtekommende,og bruker god tid sånn at man får det som man vil ha det
Betaler jo ikke før man er fornøyd da
Hun er heftig på dette hjemmeside greiene,men akkurat startet opp med å lage websett TIL ANDRE.
Og om man aldri har laget hjemmesider før så hjelper hun til med det oxo.nemlig
Vet hun bruker Frontpage-så det va jo korrekt......smiler

Klemmer da
Hahaha. Tar hun penger for å bruke Frontpage? Det kan jo alle og enhver lære seg. Det var også der jeg startet å lage hjemmesider, og jeg slutta mildt sagt veldig fort med det. Frontpage brukte tabeller til layout, og jeg fikk det aldri slik jeg ville ha det. Det ble mellomløsninger som kun ble som de skulle i IE (til en forandring). Jeg ser også at den fortsatt bruker tabeller. Tabeller er til tabulære data, ikke til layout. Jeg ville aldri anbefalt noen å betale for en side laget i Frontpage.
Hva anbefaler du at man skal lage hjemmesiden i da?
Dreamwaver?


Klem

Sant at alle burde lære seg det selv-men det er jo engang sånn at ikke alle har sånne interesser-men allikevel trenger eller ønsker en hjemmeside

Egebtlig en helt uinteressant didkusjon detta.........jeg synes bare det var sykt å betale oppimot 5000,- for en hjemmeside)
Har ei annen vennine også som akkurat har laget hjemmesideside for en kennel-og hun fikk 2500,- og da er det i prisen at hun oppdaterer siden når de måtte ønske,med utstillingsresultater og bilder.osv

Klem
jeees, du blir ikke noe mindre flama selv om du er jente og skriver "klem" i hver post, dette er ikke nettby

Det grenser mot umoral å ta 500spenn for en så uproft og stygt "design"
nesten hvem som helst kunne ha laget bedre side i notepad med et ødlagt tastatur...

koz og klemz <----irony of it all, for de som trodde den var serriøs
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av nate
Egebtlig en helt uinteressant didkusjon detta.........jeg synes bare det var sykt å betale oppimot 5000,- for en hjemmeside)
Har ei annen vennine også som akkurat har laget hjemmesideside for en kennel-og hun fikk 2500,- og da er det i prisen at hun oppdaterer siden når de måtte ønske,med utstillingsresultater og bilder.osv
Vis hele sitatet...
Eg er einig med atomet. 5k er *billig*. At du selger møkk for 500,- er mykje meir på grensa til svindel enn å selge håndtverk til 5k. Det finst rimelig store mengder gratis templates som er vanvittig mykje betre enn det du lager, spesielt om du går over på templates til ferdige CMS-systemer.
Er glad jeg ikke viste frem mine websider ^^,
Hehe.....Vidarlo.du må nok lese alt om du skal blande deg inn.
JEG lager IKKE hjemmesider til andre.!!!!!!!
hadde vært moro å sett hva dere som har kommentert her-kunne hostet opp.eller lagt opp linker til deres hjemmesider-om dere har noen.
nate: Det beste for deg hadde nok vore å berre gje opp denne diskusjonen. Her på forumet sitte faktisk nokre av Norges beste websidedesignerar. (Det trur eg vi kan sei utan å overdrive stort.)

Forresten så trur eg ikkje dine auge ser det same i eit webdesign som dei litt meir proffe folka her på forumet. Det å lage eit webdesign går egentlig ut på å lage noke maksimalt oversiktleg og brukarvennleg, medan utsjånad kjem som oftast i andre rekke. Det vil då seie at omtrent KVA SOM HELST som dukkar opp her av heimesider så vil du ikkje sjå rare greiene i det.
Har laga mange websider sjølv (enkeltmannsforetak), og firma har regelrett gjort meg til latter av prisen for ferdig design og CMS (ca. 6000). Under 4000 må reknast å vere useriøs pris.

Trur faktisk Tessier er den første som har tenkt å betale for eit design her på forumet, som oftast spør jo folk om eit gratisdesign
nate: er ikke verre enn å klikke i signaturen min, så ser du hva jeg har laget. Det er ren koding, og ikke noe Frontpage eller Dreamweaver. Å ta 500 kroner for søppel fra Frontpage er grusomt. Jeg sier ikke at jeg er veldig flink selv, men jeg hadde ikke tatt penger for de jobbene jeg er flink nok til å ta.

Edit: Også veldig enig med Ryan. Mine forbilder som webdesignere, med unntak av en, henger i dette forumet.
Sist endret av Khazeth; 28. februar 2008 kl. 12:32.
Oi... ok, jeg tok feil på ett punkt. Du er ikke en morsom liten fyr, du er en morsom liten jente.

Beklager å si det, men jeg skjønner at venninna di ikke tar mer enn 500 spenn for de sidene der, likner forøvrig på et og annet jeg lagde i 97, også i frontpage.

Egentlig er verktøyet du bruker totalt uvesentlig. Det går an å lage en super side i frontpage (selv om det er et søpleprogram som vil gjøre sitt beste for å sabotere alt du gjør) og grafikk med paint, og det går å lage en elendig side enten du bruker dreamweaver, notepad eller coda, selv om disse ikke vil direkte sabotere som frontpage gjør.
Sitat av tobiasmt
For å være helt ærlig så er det ikke veldig godt arbeid til en nettside nate, i mine øyne ser det ut som et forbedret skjema eller tabell oppsett i Microsoft Frontpage.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Uten å rake ned på noe som helst (nesten): Ikke pent.
Sist endret av illuSiOn^; 28. februar 2008 kl. 14:02.
Btw - den kennelsida du snakker om... er det tilfeldigvis denne? http://www.rottis-rocco.com/
Det er noe av det hesligste jeg noen gang har sett.
Sitat av atomet
Btw - den kennelsida du snakker om... er det tilfeldigvis denne? http://www.rottis-rocco.com/
Vis hele sitatet...
Hoho, seriøst latterlig.
Takk gud for bildekomprimering.
4-5tusen er absolutt ikke en gal pris... Vi har nettop hatt prosjekt på skolen der vi skule lage en side og skrive en faktura. Siden min ville (etter lærerens regnemetode) koste 4050kroner

Min side
Sitat av nate
Hehe...dere er søte da
Siden min er jo egentlig kun til paint shop pro bilder og tutorials........alt til sitt bruk
Men henne jeg snakker om har flere sider-men http://websett.com er siden der hun selger sider fra.
Hun tar 500,-


Klemmer fra
Renate

Og hun lager det man ønsker (viktig
Vis hele sitatet...
Haha.. Du mener den siden er proff?
Hun bruker frontpage? Det er letter enn å kode ren HTML og PHP osv. Jeg hadde lett eid den siden der med HTML-koding. Kan godt hende ho greier bedre, men hvis ikke så er 500,- DYRT, når man kan lage en mye bedre en selv på noen få dager.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av dynamite
Vi i cocacola.no har lenge diskutert nytt design. Kan du sende meg en PM nate?
Vis hele sitatet...
Jeg er villig til å overby. Vi i http://2advanced.com/ er på utkikk etter talenter som venninnen din, nate. Send PM.
Egentlig så er det ikke så dyrt. Men det er mye billigere å lære seg selv å lage en hjemmeside, men hvis du ikke kan det så er det billigere med amatør hjelp som man kan få på sider som denne, enn ordentlig eller profesjonell hjelp. Det spørs jo hvordan resultatet blir da, og hvordan de lager siden. Hvis de lager den HELT fra bunnen av med f.eks frontpage så er det billig. Hvis de bruker ferdig script så er det dyrt. Og hvis du skal ha profesjonell hjelp så kan det komme bort i hele 40 000,- kroner.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av mvga
Egentlig så er det ikke så dyrt. Men det er mye billigere å lære seg selv å lage en hjemmeside, men hvis du ikke kan det så er det billigere med amatør hjelp som man kan få på sider som denne, enn ordentlig eller profesjonell hjelp. Det spørs jo hvordan resultatet blir da, og hvordan de lager siden. Hvis de lager den HELT fra bunnen av med f.eks frontpage så er det billig. Hvis de bruker ferdig script så er det dyrt. Og hvis du skal ha profesjonell hjelp så kan det komme bort i hele 40 000,- kroner.
Vis hele sitatet...

Det å lære seg å lage en god nettside kan ta mange år. Det handler ikke kun om å skrive korrekt html og css. Det innebærer også i stor grad typografi og massevis av erfaring.

Jeg unngår med viten å vilje å bruke "profesjonell nettside" fremfor "god nettside", siden alt for mange håpløse personer ufortjent bruker tittelen "profesjonell webdesigner".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av z0p
Det å lære seg å lage en god nettside kan ta mange år. Det handler ikke kun om å skrive korrekt html og css. Det innebærer også i stor grad typografi og massevis av erfaring.
Vis hele sitatet...
Tiltredes. Eg trur eg skulle kunne skrive 100% validerande html og css ved hjelp av en halvtimes lesing. Men eg veit veldig godt (berre spør nso) at eg er totalt fuckings ubrukelig til å designe ei webside, fordi eg enkelt og greit ikkje kan det, eller har ønske om å lære det...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Samme her, er totalt ubrukelig til og designe ei webside.

Men bakoding som serverside; PHP, RoR, MYSQL går helt fint. Og forresten 4000 er billig de fleste tar timebetaling for det dem gjør.
Om en nettside får kunder til å bestemme seg for at "dette er en bedrift jeg i hvert fall ikke skal kontakte", kan det fort bli 500 dyrebare kroner. Da ville jeg heller brukt 20 000 på å gjøre et godt førsteintrykk.

Vidarlo:
Selv om du er supermenneske, er vel en halvtime å ta litt vel hardt i? Men godt poeng.
Sist endret av dobbeltve; 2. mars 2008 kl. 17:39.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Hvorfor er en halvtime vanskelig?

w3schools + halvtime = suksess.
Fordi man skal lese, forstå og huske. Det kommer naturligvis ann på hvilken bakgrunn og hvilke ambisjoner man har, men jeg tror de færreste klarer og utrette stort etter en halvtimes lesing på emnet. Men det skal vel godt gjøres å skrive tre paragrafer og en heading som ikke validerer
Sist endret av dobbeltve; 2. mars 2008 kl. 17:48.