Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1023
Tenkte at jeg skulle mekke et litt heftig kostyme til nyttårsaften. Er nemlig en tradisjon der jeg bor at man kler seg ut på nyttårsaften og går i tog gjennom byen.

Så, jeg ble litt inspirert av de nye TRON kostymene, og spesielt Daft Punk sine nye hjelmer. Jeg kjører et litt annet konsept da, men skal være en heldekkende maske/hjelm med masse lys.

Så, det jeg trenger er rett og slett en sotet plastplate, stort visir eller en bolle som jeg kan modde til å lage masken av.Trenger forøvrig ikke være svart. Lysene skal være plassert helt inntil på baksidene av plasten og lyse gjennom. Tenkte å modifisere noe sånt http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.43552 og slenge på noen LEDs. Skal selvfølgelig være mulighet for meg å se igjennom uten å lage hull, så må ikke være helt svart. Jeg har søkt mye, men finner ingenting.

Noen som kan hjelpe?
Mulig du kan bruke en billig sveisemaske, de får du for lite penger og er rimelig heldekkende. De har ferdig sotet visir som du ikke ser en drit ut gjennom, som du kunne byttet med plexiglass med sotefilm (til bilruter).
Det enkleste med sotet plast er vel å kjøpe sotefilm som wanna-b foreslår, og bare dekke over noe annet.
som for eksempel Denne

Off topic:Fra Florø eller?
Ikke dumt, skal søke det opp

Jepp!
Hva med et ferdigsotet motorsykkelvisir?
Er for lite, og koster ganske mye :/
Og om du ikke vil bruke penger på soting kan du bruke søplesekker, sånne sorte store poser

Men instructables.com er nettsiden for deg. Der ser du alt mulig av prosjekter.