Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6825
Etter min mening er det ingenting som slår en god fengselsfilm.
Blant mine favoritter har vi; Flukten fra Alcatraz, Blood In Blood Out, Flukten fra Absolom, The Rock + fler jeg ikke kommer på navnet på.
Noen som vet om noen andre kule?
The green mile
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Anbefaler den tyske filmen "eksperimentet". I begynnelsen virket den ikke så kul, men den ble utrolig bra etter hvert.
Olsenbanden..
Trådstarter
25 1
Utrolig raske svar må jeg si..
Noen som husker hva den fengselsfilmen med George Freeman i heter? Den er også jævlig kul.
The Story Of Hurricane Carter - der foregår hvertfall en god del av filmen i fengselet.
Shawnshank Redemption er den beste fengeselsfilmen, vis ikke en av de beste filmene..

Ellers har du jo Animal Factory, og Papillion..
ConAir handler jo også om fengsel... på et fly
og hva med Natural Born Killers?... De bryter seg ut i allefall
Opprinnelig postet av geirlur
Utrolig raske svar må jeg si..
Noen som husker hva den fengselsfilmen med George Freeman i heter? Den er også jævlig kul.
Vis hele sitatet...
Den med norsk tittel "Frihetens Regn"?
enig med eple. the green mile er bra. men den er jævla lang.
Opprinnelig postet av Onkel Sjokolade


Den med norsk tittel "Frihetens Regn"?
Vis hele sitatet...
japps, vis dette er med morgan freeman..
Opprinnelig postet av geirlur
Utrolig raske svar må jeg si..
Noen som husker hva den fengselsfilmen med George Freeman i heter? Den er også jævlig kul.
Vis hele sitatet...
Den heter "The Shawshank Redemption", eller som Onkel Sjokolade sier, "Frihetens Regn" på Norsk.

Den er meget bra ja
Jeg anbefaler The Shawshank Redemption, eller Frihetens Regn på norsk. Den er bare for bra!!! Jeg har dvdrip av den hvis du vil ha..
The Shawshank Redemption er vel laget av mannen bak The Green Mile, bare at den kom ut før da
▼ ... noen uker senere ... ▼
ConAir som Digital Hybrid sier. Den er jævli bra.
American History X hadde jo ei grusom dusj-scene fra fengsel :P
Har dere helt glem The Last Castel? men ellers enig..
"Das Experiment" eller "Eksperimentet" er en tysk film som nettopp kom. Den handler om at 20 personer skal være med i et eksperiment. 8 skal være fangevoktere, og 12 skal være fanger. Fangene må oppgi alle borgerrettigheter i 2 uker. Tilslutt går noe galt mentalt. 5er på den..

edit;

uh... altså: samme som Zpeef..
Sist endret av Goda; 9. september 2002 kl. 21:12.
Eller nei? den har jo kommet ut for evigheter siden....

jesus! elsker harald eia!
er Flukten fra Absolom den med han karen som får en sånn spisshakke eller noe sånt og hakker seg igjennom veggen (som han dekker med en poster) og rømmer ut fra fengselet?

Er ikke helt sikker på hva navnet var, men mener det var noe sånt

Jeg må si at det er en av de bedre filmene jeg har sett.
Flukten fra absolom er sånn fremtidsfilm, hvor Ray Liotta blir flyttet fra fengslet og ut på en øy som heter Absolom hvor ingen har greid å rømme fra.
Den hvor han karen hakker seg igjennom veggen er vel den dere kaller Frihetens Regn.
Ingenting slår flukten fra alcatraz, makan til rå fengelsfilm har jeg aldri sett før. Og The rock er også sinnsykt rå!
Opprinnelig postet av geirlur
Den hvor han karen hakker seg igjennom veggen er vel den dere kaller Frihetens Regn.
Vis hele sitatet...
jepp, det var visst den: http://us.imdb.com/Title?0111161
det eneste jeg har å si er: Blood In Blood Out ! Det er den beste fengselsfilmen jeg har sett.
Og det eneste jeg har og si er : Se "Blood in blood out" flere ganger.. Den er genial.. Beste filmen ever!
Enig i de to siste der..
Den desidert kuleste karen i Blood in blood out, eller Blodets bånd som den kalles på norsk, er jo helt klart Popeye.
Bare hør på måten han snakker, haha.
The Great Escape er en rå film om amerikanske flygere som rømmer fra en tysk fangeleir under krigen... anbefales
Er den filmen gammal sugx?
Mulig jeg har sett den, vis det er den hvor dem graver sånn hule ut av fangeleiren og greier.
Jeg begynte å se på Flukten fra Absolom men fulførte den aldri. Greide han fyren å rømme?
geirlur, ja. Den er fra 1963. Det er ei sann historie og sånn
Opprinnelig postet av Angry Clown
Jeg begynte å se på Flukten fra Absolom men fulførte den aldri. Greide han fyren å rømme?
Vis hele sitatet...
Sure did..
Tenkte meg det. Var ikke dette en JÆVLI blodig film da?
Opprinnelig postet av mia
enig med eple. the green mile er bra. men den er jævla lang.
Vis hele sitatet...
kanskje derfor den heter "den grønne mil ?
hahaha så morsom jeg er
Butch Cassidy and The sundance Kid er jo fet...god gammel klassiker innen western cowboy...(litt off topic)
▼ ... flere år senere ... ▼
The rock er en genial film
Men OZ er en fet fengsel serie.
1 times episoder med ny action for hver gang.

Genialt med The Rock og OZ
▼ ... over en måned senere ... ▼
enig med Punti. OZ er en fet serie. handler om livet i fengselet og det er lagd med litt mer realisme enn feks prisonbreak og de fleste filmer. men tviler på at det er såpass hardbarka der inne:-P
Undisputed 2 er en god og underholdende fengselsfilm
undisputed 2 !
OZ er knallbra serie med mye realisme i seg. Og soundtracket er genial. Synd det sluttet

"Miste såpen i dusjen" hehe
Frihetens regn og ConAir er begge gode filmer!
Frihetens regn burde alle se. Vist ikke så er filmer som The Rock og The longest yard gode
▼ ... flere år senere ... ▼
Veldig gammel tråd, men som meg så er det sikker flere som får bruk for denne tråden, masse gode filmforslag

Blood and bone er en av mine favoritter inner fengselsfilmer!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
HVORFOR har ingen nevnt Un Prophete ??
Fransk fengselsfilm. Jeg har aldri likt filmer som ikke er fra amerika eller norge, ikke svenske, ikke danske. Ikke franske heller. Men den her er helt RÅ! Den vant flere priser (sundance tror jeg) og det er vel fortjent. Anbefales til alle som nyter en god fengselsfilm
Og hvorfor har ingen nevnt Midnight Express ? Sjefs-film fra tyrkisk fengsel.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
HVORFOR har ingen nevnt Un Prophete ??
Fransk fengselsfilm. Jeg har aldri likt filmer som ikke er fra amerika eller norge, ikke svenske, ikke danske. Ikke franske heller. Men den her er helt RÅ! Den vant flere priser (sundance tror jeg) og det er vel fortjent. Anbefales til alle som nyter en god fengselsfilm
Vis hele sitatet...
Fordi tråden er fra 2002 og filmen fra 2009 kanskje?
Kan anbefale Ghosts... of the Civil Dead. Litt sær og treig, men absolutt interessant og fascinerende. Hele handlingen foregår i fengselet. John Hillcoat regisserte, Nick Cave (med fler) har skrevet den.
http://www.imdb.com/title/tt0095217/

Chopper er også en fantastisk film hvor den første delen av filmen foregår inni fengsel. En brutal film, men også meget morsom til tider! Basert på en sann historie. Eric Bana er fantastisk i dene filmen. Regissert av Andrew Dominik
http://www.imdb.com/title/tt0221073/
Enjoy. En av mine favorittfilmer.

http://img16.imageshack.us/img16/7412/600fullanimalfactorypos.jpg


Animal Factory" er basert på Edward Bunkers selvbiografi, om hans tid som fange i det beryktede San Quentin fengselet.

For Ron's aktiviteter som narkohandler blir han dømt til 10 år i et "maximum security" fengsel. Her holder USA sine mest uønskede borgere og vender ryggen til når de bryter ned, terrorister og dreper hverandre.

Ingentig i Ron sitt beskyttede liv, har overhode forberedt ham på denne rå brutaliteten. Nattens høye skrik som runger gjennom gangene, overbeviser ham om at trusler om vold og voldtekt skal tas alvorlig. For Ron er ung og vakker, og friskt kjøt...

Han blir delvis fredet, da Earl, en av de barskes fangene øverst i hierarkivet, tar ham under sine beskyttende vinger. Han oppdager allikevel hurtig, at innenfor murene er ingenting gratis, og man overlever kun hvis man er villig til å betale den prisen tilg koster, uansett hvor høy den er..
Flukten fra Alcatraz må sees! husker jeg så den når jeg var liten gutt, digger Clint Eastwood)

Filmer handler om Frank Lee Morris som rømte fra øya og aldri ble tatt! sann historie
Sist endret av ali88; 17. januar 2012 kl. 18:15.