Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1028
Hei, skal selge en gjenstand til 12,500,- via finn.
Fikk først melding fra et rart nummer der jeg ble spurt hva jeg skulle ha for maskinen, og at han ønsket svar via mail på engelsk.

Han ville først betale over Paypal, men jeg ville ikke det da kjøperen kan avbryte overførselen (?).
Han har nå gått med på å overføre over bank. Er dette trygt? Er det ok å gi ut kontonummer og IBAN nummer og alt det til en random fyr? Vet ikke helt hvor han bor, han så noe om "Oversea" ..

Versåsnill å hjelp meg
Part time ninja
locked65's Avatar
Lukter svindel spør du meg.
Nei, dette er bare tull Finn en annen kjøper.
watwat
Trådstarter
Men om han overfører peng, kan han da få gjort noe med det i senere tid?
Og er det uforsvarlig å gi ut kontonummer og det?

Takk for hjelp
Jeg har solgt masse på Finn.no, og når jeg får en engelskspråklig henvendelse som vil kjøpe varen, men som ikke har en norsk bankkonto h*n kan overføre fra, sier jeg sorry mac, du får finne en annen selger. Jeg stoler rett og slett ikke på de som vil sende penger gjennom Western Union o.l.

Ta en titt her: http://ks.finn.no/trygg-pa-finn/kjen...forsok-pa-sms/

SMS-en de viser bilde av nederst har jeg fått tilsendt i mange forskjellieg varianter.
watwat
Trådstarter
Da dropper jeg det!
Smsen jeg fikk var nesten helt lik.
Takk for hjelpen
Sitat av locked65 Vis innlegg
Lukter svindel spør du meg.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at det er svindel.

vær gang jeg har solgt noe på finn kommer det altid moen som snakker engelsk og skal lure deg
Sist endret av Rosapanter; 23. oktober 2012 kl. 16:48.