Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 926
Hei,
Har nå nettopp reformatert pc-en min, men etter det har det kommet et problem med at PC-en ikke vil gå i hvilemodus. PC-en blir i hvilemodus i ca 1 sekund, alle vifter og alt slår seg av, men så slår alt seg på igjen. Dette er et lite problem i og med at jeg ikke alltid gidder å slå den av og på hele tiden.

Har dere noen ideer om hva dette kan komme av?

Og BTW, før jeg reformaterte, funket alt som det skulle. Problemene kom etter jeg hadde reformatert.
Har du prøvd dvalemodus istedenfor?

I hvile så lagrer pcen alt i RAM, og slår pcen av, men strømmer er på.
I dvale så lagrer pcen altså på et image på harddsiken, og slår pcen helt av, så når den starter opp igjen så opner den det imaget og pcen blir som når du slo den av.
xFriko's Avatar
Trådstarter
42 5
Sitat av 23732 Vis innlegg
Har du prøvd dvalemodus istedenfor?

I hvile så lagrer pcen alt i RAM, og slår pcen av, men strømmer er på.
I dvale så lagrer pcen altså på et image på harddsiken, og slår pcen helt av, så når den starter opp igjen så opner den det imaget og pcen blir som når du slo den av.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde dette også, men samme tingen skjedde...

Jeg fant ut at det er noe med enten musa eller keyboardet. Da jeg koblet ut dette og satt PC-en i hvilemodus, funket det.
Finn ut hvem av de som er problemet. Musa eller keybordet. Kanskje det er noe som beveger musa eller slikt.
Part time ninja
locked65's Avatar
Sjekk device manager, høyreklikk på mus og tastatur så går du til strøminstillinger/ power options på den enheten og krysser av for at den kan våkne pc.
xFriko's Avatar
Trådstarter
42 5
Takk for svar Det var musa. Noe som var rart, for jeg rørte ikke på den da jeg satt den i hvilemodus.
Har ikke egentlig gjort som mye mer, men når jeg koblet det inn igjen funket det igjen. Hele denne greia var merkelig.